امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب ورسوم کشور برزیـل

#1
موسیقی:

موسیقی برزیل مانند مردمانش متنوع است. مشهورترین نوع موسیقی برزیل سامبااست. در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ نوعی موسیقی به نام بوسانوا در ساحل‌های ریو دو ژانیروشکل گرفت. نوازندگانی مانند استن گتز با بردن این موسیقی به آمریکا آن را جهان‌گیر کردند. آهنگ «دختری از ایپانما» ساخته آنتونیو کارلوس ژوبیم معروف‌ترین بوسانوای برزیل است و به آهنگی استاندارد تبدیل شده‌است.
هایتور ویا-لوبوس آهنگساز برزیلی نیز با آمیختن نغمه‌های محلی برزیل با روش‌هایموسیقی کلاسیک معروف‌ترین آهنگساز موسیقی مدرن برزیل است. چند چیز بریل را در دنیا به شهرت رسانده‌است: یکی در فوتبال که تیم ملی این کشور با داشتن نوابغی مانند «پله» تا «رونالدینیو «و پنج دوره قهرمانی در جام جهانی، دنیا را محو هنر ستارگان بی مانند خود کرده‌است. دیگری قهوه برزیل؛ که این کشور بزرگ‌ترین تولید کننده و صادر کننده انواع و اقسام قهوه به تمام دنیا می‌باشد. در ضمن جشن کارناوال برزیل که همه ساله در ایام نخستین سال جدید میلادی در شهرهای این کشور بوسیله گروه‌های گوناگون اجرا می‌شود بسیار مشهور می‌باشد.
ورزش:

فوتبال
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آداب ورسوم کشور برزیـل 1
 
محبوبت‌ترین ورزش در برزیل فوتبال است، و برزیل شهرت بسیاری به خاطر فوتبالیست‌های مشهور خود دارد. از جمله آنان می‌توان این افراد را نام برد: پله، گارینچا، جیرزینیو، ریولینو، کارلوس آلبرتو تورس، زیکو، سوکراتس، روماریو، رونالدو، ریوالدو، روبرتو کارلوس، جونینیو، آدریانو، دیگو، روبینیو، رونالدینیو و کاکا. تیم ملی فوتبال برزیل «سلسائو»، پنج بار تا کنون جام جهانی فوتبال را از آن خود کرده‌است. والیبال دومین ورزش محبوب این کشور است و تا کنون سه بار قهرمانی جهان، دو بار قهرمان جام جهانی، ده بار قهرمان لیگ جهانی و دو بار هم قهرمانی المپیک را به دست آورده است.جیبا مشهرورترین والیبالیست برزیلی است.
برزیل در دیگر ورزش‌های بین‌المللی نیز به موفقیت‌هایی دست یافته‌است، که مهم‌ترین آنان عبارت‌اند از بسکتبال، تنیس، ژیمناستیک و مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک.
کاپوئرا ورزش رزمی
 
کاپوئرا نوعی ورزش رزمی است که اغلب حالت نمایشی دارد. درمبارزات این رشته رزمی، رزمی کار دائما در حال حرکات تند، رقص پا، رقص دست و نشست و برخاست سریع می باشد. اما در اغلب مبارزات هیچ گونه برخوردی بین دو مبارز صورت نمی گیرد. هر چند که حرکات تحریک آمیز در آن وجود دارد.
در این بازی فقط مهارت افراد در چگونگی اجرای تکنیک مهم می باشد. در گذشته کاپوئرا کاران به پاهای خود چاقو می بستند که مبارزه های مرگ آوری به وجود می آورد. اما درحال حاضر این مبارزات نمایشی است و ترکیبی از هنرهای رزمی و ژیمناستیم می باشد.
آداب ورسوم کشور برزیـل 1
عادت های خرید و مصرف مردم برزیل:
بر اساس اطلاعات ارائه شده در خصوص وضعیت اقتصادی کشور برزیل، مردم این کشور از درآمد سرانه به نسبت مناسبی برخوردار هستند. وجود اقوام مختلف در این کشور، اقامت تجار کشورهای جهان در برزیل، حجم بالای ترانزیت کالاهای متنوع از طریق زیرساختهای آن کشور و جایگاه برزیل در میان سایر کشورهای آمریکای لاتین موجب شده است تا ساکنان برزیل، عادت های خرید و مصرف خاصی داشته باشند. همه ساکنان برزیل در جستجوی کالای نو، بادوام و با قیمت مناسب هستند. نتایج تحقیقات انجام شده در خصوص رفتار خرید در برزیل نشان می دهد که خریداران توجه خاصی به مواد غذایی داشته و زمان زیادی را صرف خرید و تهیه آنها می کنند. اکثریت خریداران برزیلی تمایل به چانه زنی دارند. بدیهی است که فروشنده با حسن سلوک و آداب معاشرت بهتر در این میان موفق تر خواهد بود. این نکته هنگامی که فروشندگان (به طور عمده در بازارهای محلی) کالای یکسانی را عرضه می نمایند، نمود بیشتری خواهد داشت.
 خرافات:
1- در صورتی که از روی نردبان 
بیفتید، اتفاق بدی برایتان خواهد افتاد.آداب ورسوم کشور برزیـل 1

2- اگر سکه‌ها یا پولهای موجود در 
جیب شما روی زمین بریزد، ثروت و دارایی‌تان را از دست خواهید داد و آن را پیدا 
نخواهید کرد!

3- اگر همیشه قبل از ریختن چای در فنجان، شکر را داخل آن 
می‌ریزید، ثروتمند خواهید شد.آداب ورسوم کشور برزیـل 1

4- اگر در روز اول ژانویه یا آغاز سال میلادی، 
دانه‌های عدس و گندم بخورید، سالی پر از ثروت و موفقیت خواهید داشت.

 نماد ها:
مجسمه مسیح
یکی از نماد های برزیل ک در شهر ریو دوژانیرو است مجسمه مسیح است.مجسمه مسیح (به پرتغالی: Cristo Redentor) مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریو دوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با ۳۹.۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است.
آداب ورسوم کشور برزیـل 1
آرمادیلو نماد جام جهانی برزیل  
این حیوان که در آمریکای لاتین و بخصوص برزیل یافت می شود، "آرمادیلو" نام دارد. جانوری که پستاندار است و البته تنها موجودی از این دسته به شمار می رود که لاک دارد! گفته می شود 20 نوع مختلف از این حیوان در قاره آمریکا یافت شده که البته اکنون شماری از این گونه ها منقرض شده و نسل این حیوان رو به انقراض است.
 
آداب ورسوم کشور برزیـل 1
 
برخی از دانستنی‌ها درباره‌ی فرهنگ مذاکره در این کشور عبارتند از:
 پیش از دیدار و گفتگو، طرفین باید دست یکدیگر را فشرده و در چشمان یکدیگر نگاه کنند.
• برای بازرگانان برزیلی شناسایی فرد مذاکره‌کننده و جایگاه او بسیار مهم است. در این شرایط فرد مذاکره‌کننده مهم‌‌تر از شرکت اعزام‌کننده فرد است.
• بازرگانان برزیلی دیدار و گفتگوی رو در رو را به مکاتبات تجاری ترجیح می‌دهند.
• دستپاچه‌شدن فرد در هنگام دیدار باعث می‌شود که اعتبار او خدشه‌‌دار شود.
• اجازه دهید تجار برزیلی بحث همکاری را آغاز کنند.
• دیدارها معمولاً غیررسمی بوده و از چارچوب خاصی پیروی نمی‌‌کند.
• ایجاد وقفه در گفتگوی فرد مقابل، کاری ناپسند به شمار نمی‌‌رود.
• در هنگام گفتگو صبر و حوصله داشته باشید و از بروز نشانه‌‌های بی‌حوصلگی و عجله خودداری کنید.
• شاید برای مرور مطالب عنوان‌شده زمان بسیاری صرف شود. از این رو آمادگی روبرو شدن با چنین وضعیتی را داشته باشید.
• در صورتی که به زبان پرتقالی تسلط ندارید، از مترجم استفاده کنید.
• آقایان بهتر است از پیراهن رسمی و کت مشکی برای دیدارها استفاده کنند.
• تنها در صورتی می‌‌توان با یک خانم دست داد که ایشان، خود برای دست‌دادن پیش‌قدم باشد.
• تجار برزیلی علاقه بسیاری به ایجاد روابط و برگزاری نشست‌‌های متعدد تجاری دارند. این کار نباید با عدم توجه بازرگانان خارجی روبرو شود، زیرا موجب ناراحتی تجار برزیلی می‌‌شود.
• بهتر است برای مذاکره برنامه‌ای از پیش تهیه شود و هنگام برگزاری نشست ابتدا درباره‌ی موضوعاتی که از اهمیت بیشتری برخوردارند صحبت شود.
• کارت ویزیت در زمان معرفی طرفین مبادله می‌شود. در صورت امکان کارت ویزیت دوزبانه به همراه داشته باشید و آن را از سمت پرتقالی‌ زبان ارایه کنید.
• با توجه به وجود سنت‌ها و باورهای مردم برزیل، تخطی از تعهدات موجب بدنامی فرد یا شرکت خواهد شد. از این رو مردم و به ویژه بازرگانان برزیلی تلاش فراوانی برای اجرای تعهدات دارند.
بخشی از آداب و رسوم اجتماعی مهم مردم برزیل عبارتند از:

• مردم برزیل خود را متعهد به حفظ سنت‌های دیرین می‌دانند و در این زمینه با همه‌ی توان خود تلاش می‌کنند.
• خانواده اساس ساختار اجتماعی بوده و موجب پایداری زندگی مردم است. از این رو تعداد اعضای خانواده‌ها در حال افزایش است.
• افراد مجرد تحت حمایت کامل خانواده‌ها هستند.
• برزیلی‌‌ها اگر به مهمانی شام دعوت شوند، معمولاً با تاخیر زمانی نیم ساعت به محل ملاقات وارد می‌‌شوند.
• افراد سالخورده در جامعه برزیل از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و احترام به آنها در هر شرایطی الزامی است.
• به دلیل تنوع نژادی در برزیل، طبقات فرهنگی و اجتماعی فراوانی در میان مردم کشور مشاهده می‌شود. برخی از این طبقات بر اساس شرایط اقتصادی و رنگ پوست از یکدیگر جدا می‌شوند. بسیاری از مردم برزیل ورزشکار و دوستدار ورزش هستند. برخی از ورزش‌‌ها مانند فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی با نام این کشور در جهان شناخته می‌‌شود.
• مردم برزیل از اوقات فراغت برای حضور در مهمانی‌‌های خانوادگی، مطالعه، خرید و … استفاده می‌‌کنند. آن‌ها می‌‌کوشند تا از اوقات فراغت خود به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنند.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آداب و رسوم غذا خوردن در کره
  آداب و رسوم هندی ها
  آداب و رسوم ماه رمضان در افغانستان
  آداب و رسوم بختیاری ها همراه با تصویر
  آداب و رسوم استان فارس
  در کشور هند این جملات را هرگز به زبان نیاورید
  آداب و رسوم کشور اسپانیا
  مردم کشور های دنیا چطور خندیدن را تایپ می کنند؟
  آداب هدیه دادن را بیاموزیم
  آداب رفتار با دوستان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان