امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب ورسوم کشور مالزی

#1
آداب و رسوم مهمانی:
در كشور مالزی نیز مانند كشور ما دید و بازدید از اقوام و بزرگ‌ترهای خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است. در این كشور به مانند بسیاری از كشورها فرزندان خانواده‌ها در روزهای تعطیل به دیدن پدر و مادرهایشان می‌روند.
در این كشور مهمانی‌رفتن و مهمان دعوت‌كردن چندان مرسوم نیست و اغلب آنها در خارج از خانه دور هم جمع شده و ساعاتی را در كنار هم می‌گذرانند.
جالب است بدانید كه در كشور عربستان پذیرایی از مهمان آداب و رسوم خاصی دارد و معمولا بلافاصله پس از ورود مهمانان با یك وعده غذای مخصوص ـ كه معمولا از گوشت بره یا شتر تهیه شده است ـ از مهمانان پذیرایی می‌شود. در این كشور زمان زیادی از دید و بازدیدهای خانوادگی به پذیرایی از مهمانان با غذاهای متنوع اختصاص پیدا می‌كند. اغلب افراد برای ناهار به مهمانی دعوت می‌‌شوند و معمولا از آقایان در محلی جداگانه و قبل از خانم‌ها پذیرایی می‌شود.
میزبان معمولا از چندین روز قبل از مهمانی همه‌چیز را برای مهمانان خود آماده می‌كند تا بتواند به بهترین نحو ممكن از آنها پذیرایی كند. اگرچه پایبندی به این سنت امروزه در كشور عربستان كمتر مرسوم است اما در گذشته رسم بر این بود كه یك روز قبل از برگزاری مهمانی گوسفند یا شتری را برای مهمانان قربانی می‌كردند و غذای آنها را از همین گوشت قربانی تهیه می‌كردند.علی‌رغم این‌كه فرهنگ اجتماعی هر كشور متاثر از تاریخ آن كشور بوده وجود و تفاوت در آداب و رسوم حاكم بر هر جامعه امری اجتناب‌ناپذیر است كه بیش از هرچیز می‌تواند نشان‌دهنده تار و پود تشكیل‌دهنده ساختار هر جامعه باشد، آنچه مسلم است این كه نیاز به احساس وابستگی بین افراد، علاقه به همدیگر، لزوم مشاركت آنها در زندگی و همچنین كمك به همدیگر برای ادامه حركت در مسیر زندگی از ویژگی‌های مشترك همه انسان‌ها در گوشه و كنار این دنیای بزرگ محسوب می‌شود كه اگر بسیاری از سنت‌ها و آداب و رسومی را كه بیشتر جنبه ظاهری دارند كنار بگذاریم در نهایت جامعه‌ای خواهیم داشت كه در آن همه انسان‌ها بدون داشتن تفاوت‌های محسوس برای رسیدن به یك هدف مشترك در زندگی در تلاش خواهند بود.
 
غذا در مالزي:
در مالزي انواع غذاها از سرتاسر جهان با قيمت هاي بسيار مناسب يافت مي شود. غذاهاي حلال در هر جايي از كشور رايج است كه شامل American Franchises مي شود نظير  McDonaldl’s،    Chili’s، Pizza Hut،   KFC،   Burger King و Burger King. به طور كلي،   فرهنگ ها به بهترين شكل با يكديگر تركيب شده اند و اين تركيبات بي نظير مالزي را به بهشت غذاهاي آسيايي تبديل كرده است.  غذاهاي شرقي و غربي نيز در شهرهاي بزرگ يافت مي شود.  مالزي محل تلاقي  فرهنگ هاي غرب و شرق است كه در نتيجه باعث ايجاد بيشترين تنوع در پخت غذا با تركيب غذاهاي مختلف مي شود
آداب ورسوم کشور مالزی 1
غذاهاي مالايي با شكل و طعم هاي متنوع و وجود انواع غذاها، تعداد سرآشپزهاي حرفه اي و آماتور تركيب انواع طعم ها شور، تند، شيرين نشان دهنده تعداد نامحدودي از مزه هاي متفاوت است. تنوع غذا در مالزی نشان دهنده سهولت دسترسی به مواد اوليه تازه و گوناگوني فرهنگ و سنن حاکم در مالزی مي باشد.
يكي از بهترين تجربيات براي تازه واردين و توريست ها ديدن مغازه هاي خواربار فروشي محلي ( و يا pasar malam )، است. ديدن انواع ميوه ها و سبزيجات و غذاهاي دريايي متنوع كه برخي از آنها را هرگز در كشور خود نديده و يا نچشيده اند تعجب آور نيست. برخي از رستوران هاي غذاهاي دريايي در مالزي براي دسترسي به مواد اوليه تازه جانوران را به صورت زنده نگه داري مي كنند و بنا به درخواست مشتري آن را طبخ مي كنند. آشپزان مالايي شناخت كاملي از طمع ها و تركيب آنها دارند. رستورانهاي درجه يك مالايي معمولاً مشتريان زيادي را جذب مي كنند و ديگر رستوران ها تنها مدت كوتاهي مي توانند به فعاليت خود ادامه دهند.  
آشپزان مالايي، چيني و هندي ارائه دهنده غذاهاي سنتي با طعم هاي بي نظير هستند. با وجود تفاوت در فرهنگ، وجوه مشترك و شباهت زيادي در غذاهاي مرسوم آنها ديده مي شود. بخاطر تنوع منطقه اي در سراسر كشور، تنوع غذايي زيادي نيز ديده مي شد و اين امري طبيعي است كه مردم از سراسر كشور براي خوردن يك نوع غذا و يا ديدن يك رستوران خاص مسافتي طولاني را بپيمايند.
بخش هاي مختلف كشور مالزي غذاهاي سنتي منحصر به خود را دارند  مثلاً در تايلندThai غذاها تحت تأثير غذاهاي هندي با مواد اوله اي مثل نارگيل، سبزيجات و البته فلفل طبخ مي شود.
آداب ورسوم کشور مالزی 1
برخي از غذاهاي مالايي سنتي عبارتند از: Satay گوشت مرغ، گوشت بره، گوشت گوساله كه به سيخ كشيده شده و بر روي زغال هاي داغ پخته شده و در داخل سس بادام زميني شيرين فرو رفته است، يا Rendang كه تكه اي گوشت گوساله كه همراه برنج  سرو مي شود، Nasi lemak برنج بخار پز شده با شيره نارگيل به همراه ماهي كولي و يك تخم مرغ آب پز و سس شيريني كه ais kacang ناميده مي شود كه اين غذا به ABC شهرت دارد.
غذاهاي چيني مثل Cantonese و غذاهايي از بخش هاي Szchuan و Shanghai و ديگر مناطق چين، در مالزي بسيار طرفدار دارد.
بسياري از افراد مقيم در مالزي در روز هاي شنبه از خوردن غذايي مثل dim sum ،brunch كه به سهولت در همه جايافت مي شود لذت مي برند و يا ترجيح مي دهند يك كاسه  char kuay teow (رشته پهن) سفارش دهند و يا خرچنگ خوابيده در فلفل سياه را امتحان كنند.
در رستوران ها ، كافي شاپ ها و در كنار خيابان سه نوع از غذاهاي هندي (شمالي ، جنوبي و مسلمان)  به نام هاي roti canai  ،  the terik و غذاهاي تند و شيرين rojaيافت مي شود كه از غذاهاي سنتي و مرسوم كشور هند است.
در مناطقي مثل كوالالامپور و پيننگ كه تعداد زيادي افراد خارجي در آن سكونت دارند تعداد زيادي رستوران هاي بين المللي با منويي از غذاهاي گوناگون از سراسر دنيا يافت مي شود.
اگر در خيابان Changkat Bukit Bintang  كوالالامپور قدم بزنيد با انواع رستوران هاي برزيلي ، فرانسوي ، ايتاليايي ، آلماني و ديگر رستوران هاي بين المللي روبرو مي شويد مهم نيست شما چه سليقه اي در نوع غذاداريد مهم اين است كه در مالزي مطابق با ذائقه ي شما غذاهاي متنوع يافت مي شود.
در مالزي جاذبه هاي گوناگوني وجود دارد كه يكي از آنها غذاهاي متنوع و زيباي مالزي است.
فرهنگ:
 
مردم مالزی افرادی بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. مسلمانها دارای رستورانها و فروشگاه‌هایی هستند که با آرم حلال مشخص می‌شوند. هندوها به برهما و چینی‌ها به بودا معتقد هستند.
 
با توجه به طبیعت بخشنده این سرزمین بومی‌ها که اکثراً مسلمانند دارای اخلاقی خوش و دست و دل باز هستند. دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل کاملاً اروپایی می‌باشند. که با توجه به سرمایه گذاریهای شرکت‌های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی‌ها این نظم در تمام جاها مشهود است.
 
تنها قمار خانه کشورهای مسلمان در این کشور و در بلندای تله کابین شهر گنتینگ و ورود مسلمانان مالائی به آن ممنوع است. مالزی کشوری است تفریحی و بسیار زیبا که در سال ۲۰۰۶ برابر با ۲۲ میلیون نفر توریست را پذیرا بوده‌است. جمعیت این کشور ۲۸ میلیون است.
 
مالزی یک جامعه چند نژادی، چند فرهنگی و چند زبانی است که شامل ٪۶۵مالایایی و دیگر قبایل بومی، ٪۲۵ چینی، و ٪۷ هندی می‌باشد. مالایایی‌هایی که بزرگترین مجموعه را تشکیل می‌دهند، همگی مسلمان می‌باشند چرا که هر فرد باید مسلمان باشد تا از لحاظ قانونی بتواند تحت شرایط امور قانونی مالزی قرار گیرد. مالایایی‌ها از لحاظ سیاسی نقش غالبی را ایفا نموده و گروهی را تشکیل می‌دهند که بومیپوترا نامیده می‌شود. زبان بومی آنها مالایایی، «باهاسا مالایو» است. باهاسای مالزی بسیار شبیه به باهاسا مالایو درکاربردی‌ترین مواردی است که زبان ملی کشور مالزی شمرده می‌شود.
 
در گذشته، زبان مالایایی عمدتاً به خط جاوی نوشته می‌شد که یک الگوی خطی بر اساس زبان عربی است. با گذشت زمان، ترکیب لاتین بر الگوی جاوی به عنوان یک الگوی غالب نگارشی چیره شد. این بیشتر در اثر نفوذ نظام آموزشی استعماری بوده که به بچه‌ها نگارش لاتین را به جای الگوی عربی آموزش داده‌است.
 
بزرگترین قبیله بومی از لحاظ تعداد، مردم ایبان از ساراواک هستند که تعدادشان بیش از ۶۰۰ هزار نفر است. برخی از مردم ایبان هنوز در روستاهای قدیمی جنگلی در کلبه‌هایی در کنار رودهای راجانگ و لوپار و سرشاخه‌های آن زندگی می‌کنند، اما بسیاری از آنها به شهر مهاجرت کرده‌اند. بیدایوه، (۱۷۰۰۰۰) قبیله‌ای است که افراد آن در بخش جنوب غرب ساراواک قرار دارند. بزرگترین قبیله بومی در ساباه، کادازان است. بیشتر آنها کشاورزان مسیحی هستند که از این طریق امرار معاش می‌کنند. اورانگ اسلی (۱۴۰۰۰۰) یا قبایل بومی، شامل تعداد ی از جوامع نژادی مختلف هستند که در شبه جزیره مالزی زندگی می‌کنند. از لحاظ سنتی، شکارچیان و کشاورزان عشایر بسیاری از آنها در مکان مشخصی ساکن بوده و تا حدودی جذب شهرهای جدید مالزی شده‌اند. اما، آنها به عنوان فقیرترین گروه اجتماعی در کشور باقی‌مانده‌اند.
 
جمعیت چینی‌ها در مالزی عمدتاً شامل فرقه‌های بدائیست ماهایالنا، تائوئیست یا مسیحی می‌باشند. زبان چینی در مالزی به انواع لهجه‌های چینی تکلم می‌شود از جمله چینی ماندارین، هوکین / فوجیان، زبان کانتونی، هاکا و تئوچو. برخی از چینی‌ها به انگلیسی به عنوان زبان اول صحبت می‌کنند. زبان چینی از لحاظ تاریخی در جامعه تجاری مالزی رایج بوده‌است.
 
هندیها در مالزی عمدتاً مردم تامیل هندو از جنوب هند هستند که به زبان تامیلی، مردم تلوگو، مالایالام، و هندی تکلم می‌کنند و بیشتر در شهرهای بزرگتر غرب شبه جزیره زندگی می‌کنند. بسیاری از طبقات متوسط تا بالای متوسط هندی در مالزی به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول صحبت می‌کنند. همچنین جامعه‌ای بزرگ از سیکها در مالزی زندگی می‌نمایند که جمعیت آنها در اینجا بالغ بر ۸۳۰۰۰ نفر می‌باشد.
 
نژاد مرکب اوراسیایی، کامبوجی، ویتنامی، و قبایل بومی باقی جمعیت مالزی را تشکیل می‌دهند. تعداد کمی از اوراسیایی‌ها که ترکیبی از اعقاب پرتغالی- مالایایی هستند، به یک زبان درآمیخته با پرتغالی تکلم می‌کنند که زبان پاپیا کریستانگ گفته می‌شود. همچنین اوراسیایی‌هایی با اعقاب دورگه مالایایی و اسپانیائی وجود دارد که عمدتاً در ساباه سکن هستند. مهاجران موجود از کشور فیلیپین، به زبان چاواکانو صحبت می‌کنند، که تنها زبان ممزوج با مبنای اسپانیولی در آسیا می‌باشد. کامبوجیها و ویتنامیها عمدتاً بودائی هستند. (کامبوجیهای فرقه تراوادا و ویتنامیهای فرقه ماهایانا)
 
موسیقی سنتی مالزی شدیداً تحت تاثیر اشکال چینی و اسلامی قرار گرفته‌است. این موسیقی بطور گسترده‌ای حول ابزار موسیقی چون گدانگ (طبل) می‌چرخد، اما دیگر ابزار ضربی (برخی ساخته شده از صدف)، رباب، وسایل موسیقی رشته‌ای یا کششی، سرونای (سرنا)، و ابزار موسیقی دهل مانند (نی دوشاخه)؛ فلوت و ترومپت هستند. این کشور دارای سنت توانمندی از رقص و درامهای همراه بارقص می‌باشد، که برخی ریشه تایلندی، هندی و پرتغالی دارند. دیگر اشکال هنرمندانه شامل (تئاتر سایه‌ای خیمه شب بازی)، (wayang| kulit wayang)، سیلات (هنر رزمی دارای سبک) و صنایع دستی همچون باتیک، بافندگی با نقره و برنزکاری، می‌باشد.
جشن ها:
مردم مالزی در طول سال تعدادی روزهای تعطیلی و جشن دارند. برخی از این تعطیلات جزو تعطیلات عمومی فدرال معرفی شده‌اند و بعضی دیگر توسط خود ایالات به عنوان تعطیلات عمومی معرفی می‌شوند. برخی جشنها نیز که جزو تعطیلات عمومی محسوب نیستند از سوی گروه‌های خاص نژادی یا مذهبی تعطیل محسوب می‌شوند.
 
هاری مردکا
مشهورترین روز تعطیل (در مالزی) «هاری مرداکا» (روز استقلال-National Day) در ۳۱ اوت به یادبود استقلال فدراسیون مالزی در سال ۱۹۵۷ می‌باشد. هاری مرداکا، و نیز روز کارگر (۱می)، روز تولد شاه (اولین شنبه ماه ژوئن) و برخی اعیاد دیگر به عنوان تعطیلات عمومی و رسمی و فدرال در این کشور محسوب می‌شوند.
آداب ورسوم کشور مالزی 1
 
عید قربان:
مسلمانان در مالزی (ازجمله تمام مالایایی‌ها و دیگر مسلمانان غیر مالایایی) در تعطیلات مسلمین جشن می‌گیرند. معروفترین عید، عید فطر ((که «هاری رایا عیدالفطر نیز گفته می‌شود) و ترجمه مالایایی آن عیدالفطر است. کلاً این عید از سوی مسلمانان سراسر جهان در پایان ماه رمضان، ماه روزه داری، برگزار می‌شود. علاوه بر، Hari Raya Puasa، آنها عید قربان (به»هاری رایاً عیدالاضحی نیز گفته می‌شود و ترجمه آن عیدالاضحی (قربان) بوده)، و اول ماه محرم (سال جدید اسلامی)، و مولد الرسول (روز تولد پیامبر (ص)) را نیز جشن می‌گیرند.
آداب ورسوم کشور مالزی 1
آداب ورسوم کشور مالزی 1
 
 
ــ فرهنگ چینی در مالزی به عنوان نمونه جشنهایی برگزار می‌شود که از سوی تمام چینی‌های سراسر جهان انجام می‌گیرد. سال جدید چینی معروفترین این جشنها است که ۱۵ روز طول می‌کشد و با " جشن فانوس به پایان می‌رسد. دیگر جشنهای برگزار شده از سوی چینی‌ها عبارتند از جشن کینگمینگ، جشن قایق اژدها و جشن میانه پاییز. علاوه بر جشنهای سنتی چینی، بودائی‌های چینی نیز جشن روز وساک را برگزار می‌نمایند.
اکثر هندیهای مالزی هندو هستند و جشن دیپاوالی (دیوالی)، یا جشن نور نور برگزار می‌کنند، در حالی که تایپوسام مراسمی است که در سراسر کشور با تجمع هندوها در باتو کیوز (غارهای باتو) برگزار می‌گردد. گذشته از هندوها، سیکها نیز جشن وایساکی، یا سال جدید سیکها را برگزار می‌کنند.
جشنهای دیگر همچون کریسمس، هاری گاوای بین مردم ایبان در دایاک، پستاکاآماتان از مردم کادازان دوسون نیز در کشور مالزی برگزار می‌شود.
با وجود آن که بیشتر این جشنها مربوط به نژاد یا مذهب خاصی می‌شود، تمامی مالایایی‌ها بدون توجه به پیشینه مذهبی و نژادی خود، این جشنها را با هم برگزار می‌کنند. در سالهای ۱۹۹۸-۱۹۹۶ زمانی که جشنهای هاری رایا پوآسا و سال جدید چینی با یکدیگر همزمان گردید، شعار«Raya Kongsi» که ترکیبی از Gong Xi Fa Cai بود، برای تبریک سال نوی چینی استفاده شد، و هاری رایا (که در زبان مالایایی به مفهوم «جشنگیری با همدیگر» می‌باشد) بکار رفت. در طول سالهای ۲۰۰۶-۲۰۰۵، هاری رایا پوآسا و دیواپالی با یکدیگر مقارن شده، و یک شعار مشابه «Raya Deepa» ابداع می‌شود.
 
پوشاک در مالزی:
مالایی ها: لباس هایی که زنان مالایی می پوشند عبارتن از :
• باجوکورونگ: این لباس را خانم ها در موقعیت های مختلفی مثل مدرسه(به عنوانلباس فرم ) یا هنگام رفتن به مراسم عروسی می پوشند. رنگ این نوع لباس ها روشن است و طرح های مختلفی دارد.اندازه ی این لباس تا پایین زانو و آستین های آن بلند است. معمولاً با این لباس دامن بلندی می پوشند که یک طرف آن پیله دارد و از روسری یا شال استفاده می کنند.
• کورونگ کداح:لباس روزمره ی زنان متأهل مانایی است. این لباس در واقع بلوزکوتاهی با آستین های سه ربع است، و فرد در این لباس احساس راحتی می کند.
• کبایا: یکی از لباس های سنتی و مورد علاقه ی زنان مالایی است؛ بلوز نازکی که معمولاً آن را به همراه سارونگ پارچه ی بلندی که اغلب به عنوان دامن به دور کمر می پیچند ؛ یا باتی نوعی لباس که به طور سنتی از موم مقاوم به رنگ تهیه می شود؛ یا سونگ کت نوعی پارچه ی دست باف ابریشمی یا کتانی که رشته های نخ طلایی یا نقره ای در آن به کار رفته است و آن را روی شانه ها می انداز ند یا به دور سر می بندند، با نقش و نگارهای رنگی می پوشانند.
• کبارونگ: این لباس ترکیبی از جوکبایا و باجو کورونگ است. باجوکبارونگ، گشاد است و تا پایین زانو می رسد. هرچند این لباس، یکی از لباس های سنتی مالایی ها محسوب نمی شود، اما با الهام از آنها طراحی شده است. زنان مالایی ، اغلب از لباس هایی با پوشش کامل و نیز روسری و شال بلند که تا پایین زانو می رسد، استفاده می کنند؛ به این ترتیب حجاب خود را حفظ کرده و از جلب توجه جلوگیری می کنند.
لباس مردان در مالزی:
 لباس معمولی و سنتی مردان در کشور مالزی ، پیراهن آستین کوتاهی است که آن را روی شلوار می اندازند. آنها برای راحتی صندل به پا می کنند. به دلیل هوای گرم و مرطوب این کشور ، مردم بیشتر لباس های روشن کتانی یا ابریشمی می پوشند.
موسیقی:
 لباس معمولی و سنتی مردان در کشور مالزی ، پیراهن آستین کوتاهی است که آن را روی شلوار می اندازند. آنها برای راحتی صندل به پا می کنند. به دلیل هوای گرم و مرطوب این کشور ، مردم بیشتر لباس های روشن کتانی یا ابریشمی می پوشند.
نماد ها:
برج‌های دوقلوی پتروناس
برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمانخراشهای جهان هستند که در شهر کوالالامپور در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعاً ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.
آداب ورسوم کشور مالزی 1
 
 
خرافات:
 ۱ - پای خود را در هنگامی که نشسته اید تکان ندهید ، چون شما همیشه در دامن قرض
و بدهی خواهید بود !
 ۲ - اگر بشقاب یا فنجانی که در دستان شماست ، از دستتان افتاد ، خانواده شما با مصیبتی
رو به رو خواهند شد .
 ۳ - چتر را در خانه باز نکنید ،  مار وارد خانه می شود !!!
 ۴ - اگر شخصی در هنگام راه رفتن دستان خود را در جیب هایش قرار دهد ، او یک فرد متکبر و
گستاخ است !
 ۵ - خوردن برنج مستقیما از قابلمه یا ... باعث می شود که شما به بیماری سخت و ناگوار
اسهال مبتلا شوید !
 ۶ - لنگ ظهر از خواب بیدار نشوید ، چون شریک زندگی خود را به سختی پیدا خواهید کرد !
 ۷ - اگر در هنگام راه رفتن مشغول به خوردن شوید ، دل درد می گیرید ! ( معلومه دیگه ! )
 ۸ - مشغول به دوختن لباس نشوید زمانی که آن را بر تن دارید ، این کار بینایی شما
 را به خطر می اندازد ! ( این یکی خیلی نصیحت مهمیه ! )
 ۹ - بچه را با متکا نزنید ، عمرش کوتاه می شود !
۱۰ - روی متکا ننشینید ، تنبل می شوید !
۱۱ - دختران جوان زمانی که در حال پختن غذا هستند ، نباید آواز بخوانند ! اگر این کار را انجام
دهند با یک پیرمرد ازدواج خواهند کرد !!!
۱۲ - نباید ناخن هایتان را در هنگام شب بگیرید ، عمر فرد کوتاه می شود !
۱۳ - بعد از غذا خوردن نخوابید ، باعث ورم معده پس از خواب می شود ! ( این هم معلومه ! )
۱۴ - بانوان باردار نباید با مادر شوهر خود دعوا کند ، در چهره فرزندش تاثیر می گذارد !
۱۵ - والدین نباید غذای باقی مانده از غذای کودک را بخورند ! کودک در برابر آنان خشن به بار می آید !!!!!
 
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آداب و رسوم غذا خوردن در کره
  آداب و رسوم هندی ها
  آداب و رسوم ماه رمضان در افغانستان
  آداب و رسوم بختیاری ها همراه با تصویر
  آداب و رسوم استان فارس
  در کشور هند این جملات را هرگز به زبان نیاورید
  آداب و رسوم کشور اسپانیا
  مردم کشور های دنیا چطور خندیدن را تایپ می کنند؟
  آداب هدیه دادن را بیاموزیم
  آداب رفتار با دوستان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان