امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راه و رسمهای مختلف در فنلاند

#1
راه و رسمهای مختلف در فنلاند

در این صفحه اطلاعاتی عمومی درباره آداب و رسوم فنلاندی ها موجود است. اطلاعات لازم درباره فرهنگ کاری فنلاندی ها را می توانید از سایت Infopankki و فرهنگ کاری فنلاندی ها، بیابید.
اطلاعات لازم درباره فرهنگ حاکم بر فعالیت های صنفی و تجاری فنلاند را نیز می توانید با مراجعه به سایت Infopankki و فرهنگ حاکم بر فعالیت های صنفی و تجاری، بیابید.
ارزش های فنلاندی
برابری و عدالت، ارزشهای مهمی برای فنلاندی ها هستند. در جامعه فنلاندی تمام افراد با هم برابر هستند و باید با همه افراد با عدالت رفتار شود. زنان و مردان با هم بربر هستند. اطلاعات لازم درباره مساوات و برابری را می توانید با مراجعه به سایت Infopankki و برابری و مساوات، بیابید.
در فنلاند برای راستی و صداقت ارزش زیادی گذاشته می شود. حائز اهمیت است که همواره قول و قرار های خود را بجا آورید. نا راستی و عدم صداقت برای فنلاندی ها از بدترین ویژگی ها به حساب می آید. برای کار کردن و سعی و تلاش ارزش فراوانی گذاشته می شود.
وقت شناس بودن در فنلاند امر مهمی می باشد. زمانی که قرار ملاقات دارید، بسیار مهم است که بموقع سر قرار خود حاضر شوید. اگر با کارمند یا پزشکی وقت دارید، بسیار اهمیت دارد که بموقع در محل قرار خود حضور داشته باشید.
در فنلاند، فروتنی و تواضع ارزش مهمی به حساب می آید. افراد در داخل یک گروه خیلی خود نمایی نکرده، با صدای بلند حرف نزده و خود وصفی نمیکنند. یکی از جنبه های خوب اخلاقی در فنلاند، مورد توجه قرار دادن بقیه افراد و گوش فرا دادن به آنها می باشد.
اشتغال به کار زنان در فنلاند حتی با وجود داشتن فرزند، امری طبیعی می باشد. زن و مرد هر دو مسئولیت رسیدگی به خانه و فرزندان را دارند.
سلام دادن
در فنلاند دست دادن یکی از شیوه های عمومی سلام دادن می باشد. در شهرستان های بزرگ معمولاً بجز آشنایان به افراد دیگر سلام داده نمی شود. دوستان نزدیک و خویشاوندان ممکن است با در آغوش گرفتن همدیگر به هم سلام دهند. رو بوسی امری عادی و معمول نیست.
در فنلاند در هنگام صحبت کردن با افراد دیگر اهمیت دارد که به چشم آنها نگاه کنید. ممکن است فردی که در هنگام صحبت کردن به سمت پایین و یا اطراف نگاه میدوزد را صادق ندانند.
نگریستن و روابط اجتماعی و ارتباط با مردم
فنلاندی ها خیلی به آسانی شروع به گفتگو با افراد غریبه نمیکنند. به همین علت ممکن است که فنلاندی ها در ابتدا ساکت و سرد بنظر آیند.
شیوه صحبت کردن فنلاندی ها مستقیم و بدون پیچ و خم است. فنلاندی ها موضوعات را مستقیما و صادقانه بیان می کنند. در فنلاند برداشت این است که آنچه افراد بیان میکنند ، منظور واقعی آنهاست. آنچه می گویید واقعیت دانسته می شود و از شما انتظار میرود که مطابق با گفته های خود عمل کنید.
فنلاندی ها آهسته حرف می زنند و فواصل بین حرفهای آنها طولانی است. سکوت موضوعی منفی بحساب نمی آید بلکه در فنلاند امری طبیعی می باشد و لازم نیست که لحظات توام با سکوت را با صحبت کردن پر کرد. صحبت کردن با صدای بلند ممکن است ناخوش آیند یا تهدید آمیز بحساب آید.
در فنلاند قطع کردن صحبت دیگران، بی احترامی می باشد. فنلاندی ها قبل از اینکه خود شروع به صحبت کردن کنند صبر می کنند که طرف مقابل گفتگو و صحبت خود را کامل کند.
در فنلاند نشان دادن احساسات در معرض عموم عادی نمی باشد. بالا بردن تن صدا در زمان صحبت کردن و مخصوصاً در اماکن عمومی، بی احترامی محسوب می شود. فنلاندی ها ترجیح می دهند که اختلاف نظرها را با آرامش و از طریق گفتگو کردن حل و فصل کنند.
خوردن وآشامیدن
غذای فنلاندی ها تقریباً یک غذای معمولی اروپایی است که اغلب شامل گوشت، ماهی، سیب زمینی، برنج یا ماکارونی می باشد. خوردن دو وعده غذای گرم در طول روز، نهار و شام، امری طبیعی است. در فنلاند بزرگسالان نیز در اغلب مواقع همراه با غذای خود شیر می نوشند.
در فنلاند قهوه فراوانی نوشیده می شود. مثلا تقریباً در تمام مهمانی ها پذیرایی با قهوه صورت می گیرد. در جلسات محلهای کار نیز اغلب قهوه نوشیده می شود.
نوشیدنی های الکلی در فنلاند گرانقیمت می باشند و جهت خریدن آنها برای افراد جوان محدودیت سنی وجود دارد. رانندگی با اتومبیل تحت تاثیر الکل مطابق قانون ممنوع است و ممکن است مجازات شدیدی را در پی داشته باشد.
در فنلاند غذا در رستورانها نرخ بالایی دارند. همچنین قیمت نوشیدنی ها الکی در رستوران ها بالاست. پرداخت انعام لازم نیست مگر اینکه بدین وسیله بخواهید از خدمات خوب رستوران تشکر کنید. اینکه هر کدام از افراد شخصا در رستوران پول غذای خود را بپردازند، در فنلاند امری عادی می باشد. با اینحال می توانید بصورت مودبانه اظهار کنید که می خواهید با کمال میل پول غذای فرد دیگر را نیز بپردازید.
سونا
سونا بخش مهمی از فرهنگ فنلاندی است. سونا جهت تمیز شدن و آرامش یافتن بوده و به همین جهت توام با سکوت و ارامش می باشد. بسیاری از فنلاندی ها هر هفته سونا میروند. سونا رفتن همراه با اعضای خانواده، دوستان و همچنین شرکای کاری صورت می گیرد. زنان و مردان در اوقات جداگانه به سونا میروند. معمولاً بدون لباس به سونا میروند.
مهمان بودن در خانه فنلاندی ها
در فنلاند برای مهمانی رفتن به خانه افراد دیگر حتما باید از قبل قرار گذاشته شود. این امر حتی در مورد دوستان نزدیک نیز صادق می باشد. فنلاندی ها برای داشتن حریم خصوصی و آرامش شخصی ارزش ویژه ای قائل هستند.
فنلاندی ها در داخل منازل کفش نمی پوشند. مودبانه این است که هنگام ورود به خانه دیگری کفشهای خود را در آورید. زمانی که به خانه یک فنلاندی میروید، کفشهای خود را از پا درآورده و یا سوال کنید که آیا می توانید از کفش استفاده کنید.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جشن عید فطر در کشورهای مختلف جهان!
  جذاب‌ترین جشن های کشورهای مختلف در فصل بهار!
  آداب و رسوم مردم قزوین در مراسم مختلف
  جشنواره مشکات فرهنگ‌سازی در ابعاد مختلف سبک زندگی است
  رنگ در فرهنگ مختلف
  سنن ازدواج در کشورهای مختلف
  مقایسه آداب غذاخوردن در کشورهای مختلف
  آئین‌های چند هزار ساله مردم نقاط مختلف افغانستان در نوروز
  ازدواج در چندین کشور با رسم های مختلف
  مراسم عجیب وغیر عادی مربوط به مرگ در جوامع مختلف+ عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان