امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آداب مطالعه

#1
آداب مطالعه 1

دوستان من به تصاویر روبه‌رو نگاه کنید. دو تا بچه اردک می‌بینید که مشغول روزنامه خواندن هستند و هر کدام از آنها به صورت متفاوت نشسته‌اند.
به نظر شما کدام یک از این اردک‌ها درست و مناسب نشسته‌اند و مشغول مطالعه هستند.
درست است. اردک کوچولو در تصویر شماره 1 مناسب نشسته است.
هنگام مطالعه باید صاف بنشینید و روزنامه یا کتاب و مجله مورد نظرتان را خیلی صاف و مستقیم روبه‌رویتان قرار دهید. کمی با فاصله از چشم‌ها آن را مطالعه کنید و به هیچ عنوان زمان مطالعه بخصوص درس خواندن نخوابید.
در اینجا یک سوال دارم: هنگام مطالعه باید چگونه بنشینیم؟ یا طرز درست نشستن هنگام مطالعه چیست؟
وضعیت بدن در هنگام مطالعه خیلی مهم و موثر است.
خیلی از افراد در هنگام مطالعه دراز می‌کشند یا لم می‌دهند یا راه می‌روند و در حال قدم زدن مطالعه می‌کنند یا در ماشین در حال حرکت مطالعه می‌کنند. این گونه رفتارها در حین مطالعه درست نیست و هر کدام به شکلی از کیفیت مطالعه می‌کاهد.
دراز کشیدن ایجاد خواب‌آلودگی کرده و راه رفتن تمرکز را به هم می‌زند. شاید بگویید که عادت کرده‌اید و این‌گونه بهتر یاد می‌گیرید، اما این یک عادت غلط است و باید عادت درست را جایگزین آن کرد.
شاید در ابتدا آسان نباشد، اما اگر به این گونه عادت تمرکز نکنید از بین می‌رود. بهترین جا برای مطالعه پشت میز مطالعه است یا روی مبلی راحت. در یک مدرسه دانش‌آموزان آن دچار افت تحصیلی و افسردگی شده بودند و متوجه شدند که علت افت تحصیلی و افسردگی دانش‌آموزان لم دادن سر کلاس و کج نشستن هنگام مطالعه بوده و با اصلاح شیوه نشستن مشکل افت تحصیلی و افسردگی به کلی حل شد پس بهترین جا برای مطالعه پشت میز تحریر است و توجه داشته باشید که باید اصولی بنشینید، اما این به معنی فشار آوردن به خودتان نیست.
هنگام مطالعه کاملا راحت بنشینید و بدنتان را سفت نکنید و خیلی راحت و آرام پشت میز مطالعه کنید، ولی اگر روی مبل هم نشستید برای مطالعه بهترین فاصله کتاب با چشم 30 سانتی‌متر است تا به چشم‌هایتان آسیب نرسد.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان