امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight

#1
نام : Batman : Arkham Knight

سازنده : Rocksteady Studios
ناشر : Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم : Xbox One, PlayStation 4, PC
سبک : Action Adventure / Open World
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
باکس ارت رسمی بازی تاخیر ناراحت کننده ی بازی را یادآور می شود
” شهر فرو ریخته … همه مردم  فرار کردند  … هوا مثل همیشه سرد … برفی اندک می بارد … دیگر جوکری نیست … شوالیه ای نه سفید نه تاریک به دنبال شهر … مترسکی ترسناک به دنبالش … یارانش کم شدند … اما اون همیشه هست … اون تنهاست … اون خستست … تو ذهنش چی میگذره  …  ولی آمادست …  اون امید شهرشه … اون امید مردمشه … اون قهرمانه … درسته ! اون بتمنه … آرومتر از همیشه … “
سومین و آخرین نسخه سه گانه Batman : Arkham  مثل همیشه  توسط  Rocksteady در حال ساخت است . اینقدر در وصف این استدیو و بازی های شاهکارش از سال 2009 و خلق اولین شاهکار این سه گانه شنیده ایم و گفته ایم که صحبت اضافی درباره آن فقط باعث می شود سرمان درد بیاید ! Rocksteady در خلق بازی های سوپر هیرویی گامی کاملا رو به جلو برداشت و بازی های این سبک را نه یک قدم بلکه چندین قدم به جلو برد . حال به پایان کار این استدیو با یکی از محبوب ترین (شاید محبوب ترین آنها!) قهرمانان کمیک بوک ها رسیده ایم . اکنون باید دید که این استدیو میتواند موفقیت نسخه های قبلی و حتی بهتر از آنها را تکرار کند و یکی از برترین سه گانه های تاریخ را برایمان به ارمغان بیاورد یا خیر ؟ منتظر می مانیم …
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
نور پردازی فوق العاده و شهری 5 برابر نسخه های پیشین . Rocksteady اعلام کرده است که در گوشه و کنار شهر چیز های بیشتری برای پیدا کردن و کامل کردن بازی پیدا خواهد شد . معما های ریدلر نیز افزایش داشته اند و وسیع تر شده اند . خیابان ها نیز برای جولان بیشتر BatMobile بزرگتر شده اند . به گفته سازندگان یک شخصیت در بازی از کل عنوان Arkham Asylum از تعداد بیشتری پولیگان تشکیل و ساخته شده است .
گرافیک
 “Penguin : Lovely Lovely Money ! And It’s All Mine”
همانطور که میدانید بازی توسط موتور Unreal Engine 3 نسخه بهبود یافته توسط خود Rocksteady ساخته شده است . در تریلر های منتشر شده از بازی و گیم پلی آن تا کنون همه چیز در مورد گرافیک بازی بی نقص به نظر می رسد . طراحی متفاوت و جذاب و پر جزئیات اکثر کاراکتر ها و شهر برزگ و شلوغ و زنده ی بازی زیادی و به خوبی چشم را نوازش می دهند . طراحی لباس جدید بتمن و شکل تکه تکه آن به خوبی پیاده شده اند . طراحی ماشین بتمن یعنی BatMobile   نیز درخور فضای بازی می باشند . یکی از مشکلاتی که در تریلر های بازی به چشم می خورد نیز تخریب پذیری بد اشیا به هنگام بر خورد BatMobile بود که امیدواریم در زمان عرضه بازی این دسته از مشکلات نیز بر طرف شوند . یکی از نکاتی که در نسخه های قبلی از مشلات بازی محسوب می شد دیر لود شدن بافت های بازی به هنگام پرواز بود که به نظر می رسد در این نسخه برطرف شده باشد . با توجه به بزرگ تر شدن و شلوغ تر شدن شهر بازی , برطرف شدن این دسته از مشکلات بازی دستاورد خوبی برای  Rocksteady  می باشد .  نور پردازی نیز همانند نسخه های قبلی بی نقص به نظر می رسد و نمای شهر از بالای برج ها و هنگام پرواز تحسین بر انگیز است . در سری بتمن همواره شاهد گرافیک های خوب و مناسبی از سوی سازندگان بوده ایم ولی هیچگاه این سری تمرکز خود را بر روی این بخش نگذاشته است و همیشه نکات قوت بازی  داستان و گیم پلی فوق العاده آن بوده اند و به نظر می رسد که در این نسخه نیز گرافیک بازی عالی طراحی شده و جای نگرانی برای طرفداران شوالیه تاریکی وجود ندارد .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
باربارا نقش پر رنگ تری را برای راهنمایی بتمن نسبت به نسخه های گذشته ایفا می کند . او اکنون زنی بالغ شده است و برای اولین بار در طول سری او را بر روی ویلچر خواهیم دید .
داستان 
“Scarecrow : A City Of Fear Rises”
معمولا نوشتن داستان برای قسمت آخر یک مجموعه کاری سخت تر از نوشتنی برای بخش آغازین آن است و خصوصا اگر آن داستان مربوط به قهرمان گاتهام باشد . به همین دلیل Rocksteady دلیل به عملی ریسکی و تغییر نویسنده این  عنوان زده است و دیگر از Paul Dini معروف خبری نیست و به جای او Martin Lancester نویسنده بازی معروفی چون Crysis و Killzone و… داستان بازی را می نگارد . داستان بازی یک سال پس از مرگ جوکر رخ می دهد و اتفاقات بازی ازین قرار می باشند که  Arkham Knight طی عملیاتی با نام  (Operation Savior) قصد به کنترل گرفتن کل شهر گاتهام در مدت کوتاهی دارد و در این راه ارتش مجهزی او را همراهی می کنند . از طرفی دیگر Scarecrow سر دستگی خلافکاران شهر را بر عهده گرفته و مردم گاتهام را تهدید به مرگ (توسط گاز معروفش) کرده است . مردم شهر در حال فرار هستند و مثل همیشه این بتمن است که به کمک کمیسر گوردون و دخترش باربارا جلوی اتفاقاتی که در خلال بازی رخ می دهد می ایستند . یکی از نکاتی که عامل نگران کننده ای برای طرفداران این سری می باشد  استفاده از شخصیت جدید و خلق شده  توسط نویسندگان بازی می باشد ( همان Arkham Knight ) که بنظر کمی عجیب می رسد . دنیای کمیک ها و فیلم های بتمن همیشه پر بوده است از شخصیت های گوناگون و دست نخورده و کاریزماتیکی برای دشمنی با شوالیه تاریکی که Rocksteady به راحتی می توانست با استفاده از یکی از آن ها دشمنی بزرگ برای این نسخه بسازد . البته هنوز هویت فعلی Arkham Knight مشخص نیست و می توان حدس های زیادی برای این که هویت اصلی این شخصیت چیست و کیست زد . شاید هم اصلا تا آخر بازی مشخص نشود . به هر حال باید تا روز انتشار بازی صبر کرد . یکی از نکاتی که باعث قوت قلب هواداران سری می شود حضور دوباره جوکر در مواجهه بتمن با گاز Scarecrow است که می تواند سناریو جالبی را بین این دو شخصیت محبوب شکل بدهد . سازندگان بازی در مصاحبه ای نیز اعلام کرده اند که ماموریت های فرعی همانند گذشته در بازی وجود دارند و کمی گسترده تر شده اند . در بازی می توان در نقش هارلی کوئین نیز بازی کرد . هنوز اطلاعات زیادی درباره اینکه هارلی کوئین نیز بخش داستانی خاص خود را دارد یا خیر در دسترس نیست .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
پیدا کردن هویت اصلی Arkham Knight و جلوگیری از پیاده کردن نقشه ی او اصلی ترین هدف بتمن در این نسخه می باشد . او بر خلاف جوکر یا دکتر استرنج توانایی دفاع از خود را دارد و مسلما به راحتی نمی توان او را از پای در آورد . شاید هم او بتمن را زنده نگذارد …
گیم پلی 
“Arkham Knight : No More Hope … No More Batman”
به احتمال فراوان Rocksteady از اشتباهاتی که Warner Bros. Games Monteral بر سر ساخت عنوان ناامید کننده ی Arkham Origins کرد درس گرفته است و دیگر شاهد تکرار فرمول  گیم پلی سری در این بازی نباشیم . حضور BatMobile و استفاده درست از آن در خلال گیم پلی می تواند از تکراری شدن بازی جلو گیری کند ولی BatMobile به تنهایی کافی نیست و خود Rocksteady نیز از این موضوع آگاه است و سازندگان بازی اعلام کرده اند که تجهیزات جدید و کار آمدی برای شوالیه تاریکی در نظر گرفته شده است و انیمیشن های جدیدی نیز برای تجهیزات قدیمی او در نظر گرفته شده است . در این نسخه برای بتمن همچنین حرکات و کومبو های جدید اضافه شده اند. در این نسخه دفاع پرتابی وجود خواهد داشت به عنوان مثال اگر کسی جلوی شما در اَید و شما جواب اَن را بدهید می توانید شخص را به طرف دشمن دیگر پرتاب کنید . Batsuitبه مانند یک زره نظامی عمل کرده و بتمن را در دفاع در برابر تجهیزات قدرتمند Arkham Knight یاری می دهد . Fear Takedown نیز به بازی اضافه شده است که توسط آن می توانید و در صورتی که بتمن دیده نشود، می تواند ۳ دشمن را همزمان نابود کنید . در مبارزه با دشمنان عادی نیز می توانید گاهی با یک حرکت تا چهارتای آنها را از بین برد . در بعضی لحظات بازی تعداد دشمنان بازی به 50 نیز می رسد و کار بتمن را سخت تر می کنند . به هنگام حضور در BatMobile می توان از تمام تجهیزات بتمن استفاده کرد و هر زمانی که اراده کنید می توانید از ان پیاده شوید یا سوار آن بشوید . .این ماشین با برخورد با هر چیز آن را تکه تکه می کند و علاوه بر ضد گلوله بودن می تواند در هر زمان شلیک کند و بمب پرتاب کند . البته قابلیت Fast Travel نیز در بازی وجود دارد . همچنین پرواز دوست داشتنی و لذت بخش هنوز هم در بازی وجود دارد و کمی کنترل آن آسانتر و سریع تر شده است . بسیاری از شخصیت هایی که در داستان اصلی بازی نیستند در ماموریت های فرعی بازی حضور دارند و معما های ریدلر زیاد تر شده است و او برای BatMobile نیز معما های زیادی تدارک دیده است . جالب است بدانیدکه هیچگونه بخش مولتی پلیر در بازی وجود ندارد و تمرکز سازندگان فقط بر روی بخش تک نفره بازی بوده است .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
“چند تا استخوان دیگر را خواهی شکست…؟زندگی چند نفر دیگر را برای بدست آوردن چیزی که “عدالت” می نامی خواهی گرفت…؟ تو محصول هر چیزی هستی که از آن وحشت داری. خشونت… تاریکی… درماندگی… .تنها چیزی که برایت باقی مانده، نگاه کردن من در حال کشیدن گاتام دوست داشتنی ات به فراموشی است… .”
صداگذاری
“Tomas Wayne : Be Strong bruce”
David Buckley سازنده موزیک های متن آخرین نسخه سری Batman : Arkham خواهد بود . در نسخه های پیشین آهنگسازی توسط Nick Arundel معروف صورت می گرفت و AC یکی از بهترین آهنگسازی های نسل قبل را در خود جای داده بود . اما آقای  David Buckley هم سابقه خوبی در آهنگ سازی برای بازی های بزرگ از جمله Call of Duty : Ghosts دارد و می توان منتظر موزیک های متن خوبی برای این نسخه بود . البته آقای Nick Arundel کمک های زیادی به او در جهت ساخت آهنگ های حماسی و مناسب با فضای بازی کرده است . در بخش صداگذاری نیز صداگذار قدیمی بتمن یعنی Kevin Conroy بازگشته است و همه صداگذاران قبلی حضور خواهند داشت . Troy Baker معروف و پرکار این روز های صنعت گیم در این نسخه هم حضور دارد و صداپیشگی  Two Face را بر گردن گرفته است .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
در ابتدا شما با لباس قدیمی بتمن بازی را آغاز خواهید کرد و سپس با گذراندن هر مرحله از بازی این لباس پیشرفته تر خواهد شد.
همه چیز برای خلق یک اثر جاویدان و به تمام معنا آماده است . Rocksteady می تواند با رفع کردن اندک مشکلات AC و افزودن نوآوری های جذاب شاهکار خود را تکرار و یکی از بهترین بازی های تاریخ را بسازد . Rocksteady خود به خود آنقدر توقعات را بالا برده است که با پیدایش حتی یک مشکل کوچک این بازی زیر سایه عظیم ساخته دست خود یعنی Batman : Arkham City قرار بگیرد . این بازی می تواند کلید آغازین بازی های محشر سال 2015 باشد و رقیبی جدی برای بهترین بازی سال خودش . کاری جز منتظر ماندن نمی توان کرد . پس منتظر می مانیم برای آخرین بتمن ساخته ی دست   Rocksteady …

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  مسابقه برترین نقد و بررسی بازی ها
  نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان