امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع باگ های برنامه نویسی

#1
اگر نمی‌دانید باگ چیست، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینجا را بخوانید.

تاریخچه Bug
گفته می‌شود که این اصطلاح اولین بار توسط خانم Grace Murray Hopper به کار گرفته شده است. خانم Grace Hopper به عنوان یکی از اولین برنامه نویسان زن شناخته می شود. زمانی که Grace Hopper در دانشگاه هاروارد در حال اشکال‌زدایی یا دیباگ کردن  (Debugging) کامپیوتر Mark II بوده است، از این لغت به معنای خطا و اشکال استفاده کرده است. زیرا زمانی که خانم Hopper به همراه تعدادی از متخصصین در حال بررسی کامپیوتر Mark II بوده اند، متوجه شدند که اختلال در عملکرد این کامپیوتر به دلیل وجود یک سوسک در آن ایجاد شده است. بنابراین در آنجا از اصطلاح Bug به معنای نقص نرم‌افزاری استفاده کردند.

وجود باگ در نرم‌افزارها، نشان‌دهنده این حقیقت است که همواره کدنویسی نرم افزارها می‌تواند با نقص همراه باشد. بنابراین نرم‌افزارها همیشه نیاز به بروزرسانی، دیباگ کردن و بهبود خواهند داشت. بنابراین برخلاف باور برنامه‌نویسان تازه وارد، نمی‌توان انتظار داشت که در کدنویسی با باگ نرم افزاری یا عملیات دیباگ کردن آن‌ها مواجه نشد.

باگ‌ها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند از جمله :

سینتکسی (Syntax) : زمانی که قواعد مربوط به نوشتار زبان برنامه‌نویسی رعایت نشوند با باگ سینتکسی مواجه می‌شویم. مثلا از عملگر، حروف و یا کاراکتر اشتباهی در کدها استفاده شود.

منطقی (Logic) : در شرایطی که منطق نرم‌افزار اشتباه پیاده‌سازی شده باشد، برای مثال اجرای نرم افزار در یک چرخه (Loop) بی‌نهایت قرار گیرد.

محاسباتی (Arithmetic) : اگر محاسبات ریاضی در نرم‌افزار با خطا رو به رو شوند، مثلا عددی تقسیم بر صفر شود و یا نتیجه نهایی مورد‌انتظار دارای خطای محاسباتی باشد.

منابع (Resource) : زمانی که در به‌کارگیری منابع نرم‌افزاری، نرم‌افزار دچار خطا شود. مثلا اشاره به متغیری ناموجود یا تعریف‌نشده در نرم‌افزار.

انواع باگ های برنامه نویسی 1

کار تیمی (Teamworking) : ایجاد اختلاف و خطا در کدنویسی برنامه‌نویسان به دلیل کدنویسی تیمی، مثلا تفاوت در نام‌گذاری و مستند‌سازی نرم‌افزار.

تعامل (Interfacing) : نرم‌افزار در تعامل با بخش‌های دیگر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دچار خطا شود مانند استفاده از Api نادرست.

چند رشته ای (Multi-threading) : زمانی که اجرای thread ها در نرم‌افزارها دچار مشکل می‌شوند. مثلا جایی که وظیفه A تا زمانی که وظیفه B تمام نشده باشد، ادامه نخواهد یافت، اما در عین حال، وظیفه B نمی‌تواند ادامه یابد تا زمانی که کار A تمام شود.

بررسی باگ یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی در دنیای برنامه نویسی است. زیرا همیشه برنامه نویسان در تلاش بوده اند که روش‌هایی را برای ایجاد نرم‌افزارهای خود توسعه دهند که با کمترین میزان خطا همراه باشد. اما از آنجایی که باگ ها و عملیات دیباگ کردن تقریبا جز جدا نشدنی مراحل توسعه یک نرم‌افزار هستند، آشنایی با اصول اشکال‌زدایی در نرم‌افزارها برای برنامه‌نویسان به یک ضرورت تبدیل شده است.
source: testnofoz.com
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ
آگهی
#2
خیلی عالی
   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیام ناشناس

      / (•◡•) \
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برنامه هاتو ب کمک خود گوشی قفل کن
  دیدن پروفایل دیگران بدون برنامه
  ۶ برنامه مخرب اندروید که باید همین الان از روی گوشی حذف کنید!
  آموزش صفر تا صد کار با برنامه پیکس آرت
  آموزش تار کردن قسمتی از عکس در گوشی با استفاده از برنامه پیکس آرت
  اموزش ساخت برنامه اندرویدی متصل به سایت با سایت gonative.io
Video آموزش ساخت انیمیشن با برنامه 2 drawing cartoons +اموزش
  آموزش و معرفی بهترین برنامه های ساخت انیموجی و میموجی برای اندروید و iOS
  فروش انواع ماشین آلات صنعتی | ماشین سازی خدری
  روش‌های تشخیص زبان برنامه‌نویسی سایت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان