امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هشدار نسبت به پیامد کپی‌کاری چینی‌ها

#1
هشدار نسبت به پیامد کپی‌کاری چینی‌ها 1

مدیرعامل جگوار لندروور اذعان کرد این شرکت نمی‌تواند درباره کپی کاری چینی‌ها اقدام حقوقی انجام دهد اما هشدار داد این رویکرد به وجه صنعتی چین لطمه خواهد زد.

نوامبر گذشته زمانیکه "لند ویند" شاسی بلند جدید X-7 را رونمایی کرد، رالف اسپث - مدیرعامل جگوار لندروور - یکی از منتقدانی بود که گفت به نظر می‌رسد این خودرو از روی مدل اووک رنج روور ساخته شده که تولید حجم بالای آن در کارخانه سرمایه گذاری مشترک جگوار لندروور در چانگشو آغاز شده است.

اما او در یک کنفرانس مطبوعاتی که در نمایشگاه خودروی شانگهای برگزار شد، گفت: شرکتش هیچ چاره قانونی ندارد زیرا قانونی برای حمایت از این شرکت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در اروپا می‌توان در برابر کپی کاری در طراحی، فناوری و امکانات خودرو اقدام کرد اما در چین حمایتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد که چنین اقدامی به اعتبار صنعت چین لطمه وارد می‌کند.

با اینهمه معاون مدیر کل "لند ویند موتورز مارکتینگ" انتقادهای جگوار لندروور را رد کرده و آن را غیرمسوولانه خواند.

زمانی که X-7 در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد، مدیرعامل جگوار لندروور به وب سایت اتوکار گفت: از اقدام این شرکت مایوس شده و با شریک چینی خود چری همکاری خواهد کرد تا راهی برای این وضعیت پیدا کند.

اما X-7 بار دیگر در نمایشگاه خودروی شانگهای که روز دوشنبه آغاز بکار کرد، نمایش داده شد و مدیران شرکت سازنده این خودرو اعلام کردند هنوز در مورد زمان عرضه این خودرو به بازار تصمیمی نگرفته‌اند و قیمتی برای آن تعیین نکرده‌اند.

خودروهای اووک که در چین تولید می‌شوند، 72 هزار و 260 دلار قیمت دارند که بسیار کمتر از قیمت مدل‌هایی است که از انگلیس به چین صادر می‌شوند. فروش سالانه جگوار لندروور در چین طی شش سال گذشته از 10 هزار دستگاه به بیش از 120 هزار دستگاه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، "لند ویند" سرمایه گذاری مشترک میان دو خودروساز چینی جیانگ لینگ موتورز و چانگ آن اوتو است و نخستین خودروساز چینی نیست که به کپی کاری از برندهای خارجی متهم می‌شود. منتقدان مدعی شده‌اند طراحی شرکت‌های دیگر از شاسی بلند X5 بی ام و و پاندای فیات تقلید کرده اند.

اگرچه مدیرعامل جگوار لندروور اظهار کرده شرکتش نمی‌تواند علیه لند ویند اقدام حقوقی کند اما سایر مدیران ارشد این خودروساز انگلیسی ابراز امیدواری کرده اند که مصرف کنندگان چینی فریب این کپی کاری را نخورند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بالا و پایین بازار خودروهای چینی
  2 ماشین محبوب چینی در میان ایرانیان
  مقایسه دو پرطرفدار چینی
  مقایسه جک اس5 با رقبای چینی
  ترکیب سیستم هشدار نقطه کور با نورپردازی داخلی در سئات لئون جدید
  سدان لوکس چینی با ریشه‌های فرانسوی
  خروج خودروهای چینی از بازار ایران
  افزایش اشتیاق چینی ها به خودروهای مرسدس
  یک اسب از باواریا، ب ام و مخصوص چینی‌ها
  دنا و پنج هووی چینی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان