امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تجدید دیدار ! | نقد و بررسی Grand Theft Auto V نسخه PC

#1
بالاخره بعد از حدود دو سال عنوان پر طرفدار Grand Theft Auto V برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این در حالیست که بازی دچار یک سری تغییر و تحولاتی بوده که ارزش بازی را دوچندان می کند. مقدمه چینی کافیست … این شما و این هم نقد و بررسی عنوان GTA V .


اصولا تمامی نسخه های این فرنچایز شروع مشابهی دارند. شخصیت های اصلی درگیر مشکلاتی هستند و این شخصیت ها با درگیر شدن با افراد دیگر سعی دارند تا مشکلات خود را حل کنند. ابتدا داستان فلش بکی به گذشته زده و مایکل و ترور را نشان می دهد که سرقت مسلحانه ای از بانکی انجام داده و در نهایت دست به فرار می زنند؛ اما در نهایت پلیس فدرال آن ها را پیدا می کند و به مایکل و یکی از افرادش شلیک می کند؛ ترور به اصرار مایکل و به خاطر اضافه شدن ثانیه ای پلیس ها پا به فرار می گذارد … اما چه به سر شخصیت ها می آید:
مایکل : مایکل پس از اصابت گلوله به بدنش فرصت را غنیمت می شمارد و مرگ خود را جعل می کند و محکومیت خود را دور می زند.
ترور : ترور پس از این ماجرا به مکان های مختلفی می رود و خرده دزدی هایی انجام می دهد و در نهایت پس از یک دزدی جواهر فروشی متوجه می شود که مایکل هنوز زنده است و اینجاست که ترور وارد خط داستانی اصلی می شود.
فرانکلین : فرانکلین برای یک عرب به اسم سمئون کار می کند و وظیفه ی او دزدیدن ماشین از افرادی است که پول ماشین های فروشی سمئون را به موقع نمی دهند … او طی یک سری درگیری های با جیمی (پسر مایکل) ، و آشنایی با مایکل وارد خط داستانی می شود.
داستان را احتمالا تمامی شما می دانید. پس دیگر حرفی از آن نمیزنم.
یکی از رکن های مثبت بخش داستانی، شخصیت پردازی آن است. بدون شک راکستار کل هنر خود را برای شخصیت پردازی ترور قرار داده است. ترور شخصیتی غیرقابل پیشبینی و خشن و عجیب دارد! دو شخصیت دیگر، مایکل و فرانکلین نیز خیلی خوب طراحی شده اند و مشکلات زندگی آن ها به خوبی در داستان جا افتاده و خط داستانی با مشکلات شخصیت ها به خوبی هماهنگی دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تجدید دیدار ! | نقد و بررسی Grand Theft Auto V نسخه PC 1
هیجان، به معنی واقعی کلمه !
گیمپلی پر است از المان هایی که انجام دادن تک تکشان لذت بخش است! آنقدر لذت بخش که حتی نمی دانم از کدام شروع کنم.
یکی از بهترین المان های نه تنها این نسخه بلکه این فرنچایز رانندگی در این سری است. در V نیز شاهد یک سری تغییرات در رانندگی بودیم و شخصا برای طی کردن کوتاه ترین مسیرها نیز دوست داشتم از ماشین استفاده کنم! اما در بین این شخصیت ها فرانکلین ید طولایی در رانندگی دارد. یکی از Abillity های فرانکلین “رانندگی به حالت اسلو موشن” است و در تعقیب و گریزها، فرانکلین بهترین انتخاب برای رانندگی است. ماشین ها در بازی هندلینگ یک شکلی ندارند، بلکه شما باید طبق قلق هر ماشین آن را هدایت کنید. تیر اندازی و نشانه گیری در بازی به شدت شبیه بازی Max Payne 3 است. تقریبا گیمپلی شباهت زیادی به این بازی دارد، جوری که می توانیم تصور کنیم این بازی همان Max Payne 3 است که در یک جهان باز اجرا می شود. در بین شخصیت ها مایکل نسبت به دو شخصیت دیگر توانایی بیشتری در تیراندازی دارد و قابلیت مخصوص او “تیراندازی به حالت اسلو موشن” است. اما اتوموبیل ها تنها وسایل نقلیه در بازی نیستند! شما می توانید با رفتن به مدرسه ی خلبانی، مدرک خلبانیتان را … با کی داریم شوخی می کنیم؟ شما می توانید با هایجک کردن یک هواپیما چه ملخی یا معمولی مسافت های طولانی را طی کنید و یا این که به خوش گذرانی بر فراز آسمان ایالت San Andreas بپردازید. همچنین موتور ها، دوچرخه ها، ماشین های صحرایی و قایق ها نیز در بازی برای استفاده موجود هستند.
اگر به یاد داشته باشید، نسخه ی نسل هشتم GTA V قابلیت جدیدی داشت که توسط آن می توانستید بازی را در حالت “دید شخص اول” اجرا کنید. به شخصه بعد از تجربه ی بازی و سپری کردن نیمی از خط داستانی به مرحله ای نرسیدم که مجبور به استفاده از این حالت باشم؛ اما مشخصا تیراندازی و مراحلی که باید با افراد زیادی درگیر شوید، دید شخص اول ممکن است بسیار کارآمد باشد. به طور کلی ایده ی دید اول شخص در ابتدا ممکن است هیجان انگیز به نظر برسد اما پس از گذشت چند مرحله متوجه می شوید که وجود دید اول شخص آنچنان لزومی نداشت. یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که به بازی اضافه شده, ادیتور است که طی این قابلیت میتوانید ویدئوهای جالبی در طول بازی ضبط کنید و یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا این که آن ها را ذخیره کنید و از تماشای آن ها در آینده لذت ببرید. همانطور که میدانید صحنه های ماندگار و خنده داری ممکن است در طول بازی رخ دهد و کافیست تا آن ها را ضبط کنید و خاطره ای برای خود بسازید.
برای اولین بار در این فرنچایز ، راکستار قابلیت سوییچ بین کرکتر ها را در بازی قرار داده است. یعنی شما هر وقت که اراده کنید میتوانید به هر سه شخصیت دسترسی پیدا کنید و کنترل آنها را به دست بگیرید. وقتی ما کنترل شخصیتی را بر عهده دارید، دو شخصیت دیگر در حال انجام کارهای روزمره ی خود هستند. به عنوان مثال مایکل رو به روی استخر خود دراز کشیده و نوشیدنی خنک میخورد و به صدای دعوا همسر و دخترش گوش می کند و شاهد پسر تنبلش است که کل وقت خود را صرف انجام دادن بازی های ویدئویی می کند. یا فرانکلین با دوست خود در حالی دزدی ماشین است و ترور نیز طبق معمول توسط پلیس ها تعقیب می شود و یا خود را درگیر الکل کرده است.
مینی گیم ها! شاید باورتان نشود، اما مینی گیم های بازی بعضی اوقات از خود بازی جذابتر هستند! مینی گیم ها همان بازی های تنیس و گلف و یا سپری کردن وقت با دوستانتان هستند که به جرئت خنده دار ترین اوقاتتان در این بازی، حین انجام این مینی گیم ها سپری می شود. شما می توانید با انجام دادن مینی گیم های ورزشی همچون تنیس و گلف رکوردهای خود را در Social Club ثبت کنید. یکی از جذاب ترین مراحل بازی، مرحله های مربوط به دزدی است که در بازی سری مراحل Hiests نام دارند.در این مراحل شما می توانید با جمع کردن یک تیم شامل برنامه ریز، هکر، راننده و دو سارق دیگر دست به دزدی های کلان بزنید. حال چه از بانک و چه از مغازه های بزرگ و جواهر فروشی ها. شما می توانید دزدی های خود را مدیریت کنید و به روش های مختلفی آن را انجام بدهید. می توانید ساکت و هوشمندانه دزدی کنید یا می توانید بلند و احمقانه پیش بروید.
اکشن بازی نیز به شدت جذاب تر از نسخه های گذشته شده است. در طول تیراندازی ها در بازی شما می توانید با سوییچ بین کرکترها یک اکشن ناب و جذاب را رقم بزنید و دشمنانتان را از هر طرف پوشش بدهید و آن ها را به درک واصل کنید. اسلحه ها در بازی متفاوت اند و استفاده از هر کدام از آن ها لذت بخش و هیجان انگیز است. صحبت از اسلحه شد … فروشگاه ها در بازی نیز به همان سبک قدیم هستند و اسلحه فروشی ها، لباس فروشی ها، آرایشگاه ها و … نیز در این نسخه وجود دارند و به شخصی سازی کرکترهای شما کمک بسزایی می کنند.
 
لوس سانتوس را به خاطر دارید؟ همان شهری که کارل جانسون در آن زندگی می کرد ! در این نسخه نیز اتفاقات در این شهر می افتند. لوس سانتوس این بازی بسیار بزرگتر از مپ های قبلی این سری است و مشخصا بازی کردن در این شهر لذت بخش خواهد بود.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تجدید دیدار ! | نقد و بررسی Grand Theft Auto V نسخه PC 1
گیمپلی بازی سرتاسر جذابیت و هیجان است; سرتاسر …
سرتاسر زیبایی
حرفی برای گفتن در رابطه با گرافیک این بازی نیست. این بازی سرتاسر زیبایی است و خوشبختانه طراحان به خوبی موفق شدند که بافت ها را در کنار یکدیگر قرار دهند.
طراحی محیط در این بازی خیره کننده است. حین رانندگی در بازی نمیتوانید چشم از دور و اطراف خود بردارید. تلاش گرافیست های بازی بر این بوده که تمامی المان های محیطی را در بازی ببینید و از ان لذت ببرید. بازی با انجین Rage ساخته شده است و این انجین در گذشته و در ساخت بازیMax Payne 3 نقش داشت و اینبار بر روی GTA V به خوبی توانست نقش خود را بازی کند.
یکی از مشکلات عظیم بازی ها نسل گذشته، چهره پردازی های ضعیف بود. اما GTA V به قدری در چهره پردازی ها موفق بود که کوچک ترین حالات شخصیت ها را نیز می توانستیم بخوانیم؛ خصوصا ترور که این شخصیت پر است از حالت مختلف در کوتاه ترین زمان! طراحان به قدری ریزبین بوده اند که حتی چشمان شخصیت ها نیز در حین حالات مختلف کوچک و بزرگ می شوند.
یک سری مشکلات جزئی مربوط به فیزیک و تخریب پذیری در نسخه ی نسل هفتم بازی وجود داشت که خوشبختانه راکستار آن ها را در نسخه ی پی سی برطرف کرده است و شاهد فیزیک بهتری نسبت به نسخه های پیشین هستیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تجدید دیدار ! | نقد و بررسی Grand Theft Auto V نسخه PC 1
سرتاسر زیبایی
تجدید دیدار
بعد از مدتی انتظار بالاخره پی سی گیمرها نیز موفق به تجربه ی این عنوان شدند و حقیقتا باید گفت انتظار آسانی نبود. حرف بیشتر از این ها برای گفتن در باب Grand Theft Auto V بود، اما مشخصا حرف هایی بود که در گذشته هزاران بار آن را در مقالات خوانده بودید. اما گیمرهایی که قبلا این عنوان را بر روی کنسول تجربه کرده اند پیشنهاد میکنم بر روی پی سی نیز بازی را انجام دهند. بازی بر روی پی سی بسیار لذت بخش است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 تجدید دیدار ! | نقد و بررسی Grand Theft Auto V نسخه PC 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Titiw ، S R U H ، # αпGεʟ ، mr.destiny
آگهی
#2
وویی من عآشق این بآزیآم^__^
پاسخ
 سپاس شده توسط Mason
#3
به نظر جی تی وی خیلی ضعیف بود ..

مثلا جی تی ای سن آندریاس در زمان خودش

یکی از بهترین ها بود ولی این هیچ نوآوری نداشت

همون جی تی ای آوی بود فقط با داستان و فضایی قشنگ تر !

خلاقیت چندانی توش نبود ..

ولی درون واچ داگز پر از خلاقیت بود !

پر از کارهایی که تو هیچ بازی دیگه ایی نمی تونی انجام بدی (:
پاسخ
 سپاس شده توسط Mason


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 5|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 4|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 3|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 2|WUNDER-GUG-GAMERS
  دانستنی های دنیای گیم|نسخه 1|WUNDER-GUG-GAMERS
  دوست دارین تو کدوم دنیای بازی ویدیویی باشید؟نسخه 1
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نسخه 2 چیز هایی که باید در مبارزه،بازی کردن بهتر و پول در اوردن در GTA V بدانید.
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان