امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت ربات خانگی فارسی زبان با قابلیت ارسال تصویر

#1
ساخت ربات خانگی فارسی زبان با قابلیت ارسال تصویر 1
 
تیم رباتیک دانشگاه پیام نور شیراز، رباتی خانگی را عرضه کردند که همزمان با انجام ماموریت‌های مورد نظر تصاویر را به کاربر ارسال می‌کند.
اشکان وحدانی از محققان تیم رباتیک دانشگاه شیراز با بیان اینکه این ربات با عنوان "دوست هوشمند" طراحی و ساخته شده است به ایسنا گفت: در طراحی و ساخت این ربات سنسورها و امکانات تلفن همراه استفاده شده و به این ترتیب به جای خرید تک تک اجزای "بورد" که هزینه بالایی دارد، از این طریق با هزینه‌ای بالغ بر 70 هزار تومان کیت ربات را طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه این ربات، نوعی ربات خانگی است، اظهار داشت: این ربات، فارسی زبان بوده و قادر به تعامل با کاربر است.

وحدانی، تشخیص چهره را از قابلیت‌های این ربات عنوان و خاطر نشان کرد: بر روی این ربات سنسورهایی را نصب کردیم تا اطلاعات کسب شده را به سرور منتقل کند که این اطلاعات شامل میزان پخش شدن گاز در محیط خانه، میزان رطوبت و سرعت وزش باد است.

این محقق به بخشی از کاربردهای این ربات اشاره کرد و افزود: در صورت پخش بیش از اندازه گاز در محیط خانه، این ربات با شماره تماس کاربر که در حافظه آن ذخیره شده تماس می‌گیرد و در صورت عدم پاسخ کاربر، ربات با شماره دوم ذخیره شده تماس خواهد گرفت. در صورتی که ربات از هیچ یک از تماس‌ها پاسخی دریافت نکند به طور خودکار به آتش نشانی تماس خواهد گرفت.

وحدانی، داده کاوی در اینترنت را از دیگر مزایای این ربات خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: این ربات با وارد شدن به پروفایل کاربر در شبکه‌های اجتماعی به علائق وی دسترسی می‌یابد و بر اساس علاقه وی اخبار و مطالب به روز را برای کاربر ارسال می‌کند.

این عضو تیم رباتیک دانشگاه پیام نور شیراز در این باره توضیح داد: در صورتی که فرد به تماشای فیلم علاقه مند باشد، آخرین فیلم‌ها را دریافت و همراه با ترجمه فارسی، در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

وی پردازش تصویر را از دیگر قابلیت‌های این ربات نام برد و خاطر نشان کرد: این ربات در صورتی که مثلا بخواهد اطلاعات گلخانه شامل میزان رطوبت و دما را برای کاربر ارسال کند، ضمن ارسال این داده‌ها تصاویر مورد نظر را نیز ارسال خواهد کرد.

به گفته وحدانی این ربات برای انجام این ماموریت نیاز به تشخیص مسیر دارند که این قابلیت در این ربات نیز در نظر گرفته شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  دی ان ای نئاندرتال به برخی از ما قابلیت مقاومت در برابر کووید ۱۹ می‌دهد
  10 زبان برتر دنیا
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است
  مراحل ساخت یك بمب هسته ای (اتمی)
  حضور ربات پرستار در بیمارستان‌های آمریکا
  ساخت اتم‌های ضدماده در آزمایشگاه
  ساخت ماده‌ی بیولوژیکی جدید در ابعاد میکروبی!
  یک ربات جدید «در مسیر خودآگاهی ماشینی» قرار دارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان