امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستنی هایی درباره این غذا

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنی هایی درباره این  غذا 1 [url=http://media.jamnews.ir/Original/1394/02/10/IMG20513265.jpg][/url]

تغذیه مناسب؛
از خوردن این غذاها بپرهیزید
امروزه همه افراد با بعضي از غذاهاي ناسالم مانند نوشابه‌هاي شيرين شده يا غذاهاي زياد سرخ شده آشنا هستند، اما آيا تا به‌حال از خودتان پرسيده‌ايد که کار‌شناسان تغذيه چه غذاهايي را نمي‌خورند.

رسول اكرم صلى ‏الله ‏عليه ‏و‏ آله: فرزند شايسته و خوب گلى از گل‏هاى بهشت است.


به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، در اين نوشته سعي داريم به ۶ غذاي مرسومي اشاره کنيم که کار‌شناسان تغذيه‌اي که با وب‌سايت ما همکاري مي‌کنند، از خوردن آن امتناع مي‌کنند.
 
هات داگ، ژامبون، سوسيس و کالباس: خانم بوني توب- ديکس، نويسنده کتاب «بخوانيد قبل از آنکه بخوريد»، مي‌گويد که هرگز گوشت‌هاي فراوري شده را نمي‌خورد. دليل او اين است که بنابر نتايج يکي از تحقيقات اخير يک رژيم غذايي سرشار از گوشت‌هاي فراوري شده مانند ژامبون و سوسيس خطر مرگ حاصل از سرطان يا بيماري قلبي را افزايش مي‌دهد.
 
نوشيدني‌هاي شيرين کافي‌شاپ‌ها: خانم جوآنا ساکيمورا، يکي ديگر از نويسندگان ما در اظهارنظري مي‌گويد که اين نوشيدني‌هاي مخلوطي که در کافي‌شاپ‌ها سرو مي‌شوند، حاوي بيش از ۴۰۰ کالري و ۱۵ قاشق چايخوري شکر هستند. انجمن قلب آمريکا مي‌گويد که در طول يک روز هر زن نبايد بيش از ۱۰۰ کالري از شکر افزوده استفاده کند. علاوه براين، مرد‌ها نيز مجاز نيستند تا در طول يک روز بيش از ۱۵۰ کالري يا ۹ قاشق چايخوري از شکر افزوده استفاده کنند.
 
مارگارين‌هاي جامد: هم خانم توب‌ديکس و هم خانم ساکيمورا از خوردن غذاهاي حاوي چربي ترانس خودداري مي‌کنند. اين غذا‌ها با افزايش سطوح کلسترول بد و کاهش سطوح کلسترول خوب باعث بيماري قلبي مي‌شوند. اين دو کار‌شناس از مارگارين‌هاي جامد خودداري مي‌کنند، چون با روغن‌هاي هيدروژنه درست مي‌شوند و به بيان ديگر سرشار از چربي ترانس هستند.
 
شيريني‌هاي فراوري شده: خانم مورين نمکونگ، يکي از کارشناسان ديگر ما مي‌گويد که هرگز شيريني‌هاي فراوري شده مانند شيريني‌هاي کرم‌دار، تارت سيب و... را نمي‌خورد. او ادامه مي‌دهد که تاريخ مصرف غذا‌ها من را ناراحت مي‌کند، چون اکثر غذا‌ها حاوي مواد نگهدارنده و مواد شيميايي هستند. او ترجيح مي‌دهد که به‌جاي خوردن اسنک‌هاي قنددار از دسرهاي طبيعي استفاده کند.
 
کرم و خامه‌هاي آماده يا کنسروي: خانم ساکيمورا بر اين اعتقاد است که اين کرم‌هاي آماده که براي مثال براي تزيين روي کيک به کار مي‌روند، منبع عمده‌اي براي چربي ترانس هستند. او ادامه مي‌دهد که اگر نياز به استفاده از خامه باشد، خودش آن را تهيه مي‌کند. او مي‌گويد: «خوشبختانه که سازمان غذا و داروي آمريکا قصد دارد به زودي روي استفاده از چربي‌هاي ترانس در مواد غذايي ممنوعيت وضع کند، در نتيجه در آينده نياز نيست که نگران وجود چربي‌هاي ترانس در مواد غذايي باشيم.»
 
غلات آماده صبحانه پرقند: خانم نمکونگ مي‌گويد که هرگز از غلات آماده صبحانه شيرين‌شده استفاده نمي‌کند، چون آنها شما را کامل سير نمي‌کنند و فيبر اندکي هم دارند. او مي‌گويد که اگر خوردن غلات آماده شيرين را دوست داريد، بهتر است آنها را با غلات‌ آماده که حاوي شکر کم هستند، مخلوط کنيد و سپس بخوريد. در نتيجه با اين کار مي‌توانيد هم قند کمتري مصرف کنيد و هم از خوردن غلات دوست داشتني خود منع نشويد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ☚آیا میدانید و دانستنی های خود را در اینجا قرار دهید☛
  نشانه هایی که میگوید شما فردی جذاب هستید
  دانستنی های جالب و ترسناک درباره ی مرگ
  یه چیز جالب درباره گوگل
  دانستنی‌های جالب درباره رنگ چشم فندقی
  چیزهای جالبی که درباره خواب نمیدانستید
  20 حقیقت درباره ی سوسک ها
  حقایق جالب درباره سیب زمینی
  حقایق جالب درباره مسائل روانشناسی
  چند دانستنی دیوانه کننده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان