امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیستم آبیاری هوشمندساخته شد/نیازی ب نیروی انسانی و اینترنت نیست+عکس

#1
محققان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان موفق شدند تا سیستمی را طراحی و تولید کنند که قادر است به صورت هوشمند و با استفاده از سنسور قارچی، زمین های کشاورزی را آبیاری کند.
 سیستم آبیاری هوشمندساخته شد/نیازی ب نیروی انسانی و اینترنت نیست+عکس 1
 مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  تلاش محققان این شرکت، منجر به تولید دستگاه آبیاری هوشمند با استفاده از سنسور قارچی شد که این محصول در رده محصولات دانش بنیان به صورت هایتک قرار گرفته است.



به گفته وی دستگاه آبیاری هوشمند امکان کنترل، مانیتورینگ و آبیاری قطره ای مزارع و زمین های کشاورزی را بصورت یکپارچه و هوشمند فراهم می کند.



سعید فراقیان از دیگر محققان این طرح با بیان اینکه سیستم مرکزی این دستگاه در محلی مانند ایستگاه پمپاژ نصب می شود، اظهار داشت: تمامی ماژول های کنترلی دستگاه آبیاری هوشمند، بصورت بی سیم بر روی شیرهای برقی متصل شده و می توان تمامی سنسورها را به صورت قارچی در محل مشخصی از زمین نصب کرد.



وی افزود: این سیستم از اوایل امسال وارد بازار شده که با استقبال خوبی نیز روبرو شده و در حال حاضر جز محصولات دانش بنیانِ تایید شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می رود.



مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این سنسورها دارای یک باطری و صفحه خورشیدی (دام سولار) است که اطلاعاتی مانند دما و رطوبت خاک و دمای محیط را بصورت بی سیم به دستگاه مرکزی ارسال می کنند.



وی در ادامه با بیان اینکه این دستگاه آبیاری هوشمند با پردازش دقیق اطلاعات نسبت به شرایط محیطی بهترین تصمیم را برای آبیاری می گیرد، گفت: این دستگاه، ضمن مانیتورینگ اطلاعات برروی کامپیوتر و ثبت اطلاعات به صورت هوشمند عملیات آبیاری را انجام می دهد.



 سید حسن میر حسینی - مدیر واحد بازرگانی این شرکت نیز گفت: یکی از مزیت های اصلی این دستگاه حذف نیروی انسانی در زمان آبیاری مزارع و زمین های کشاورزی بزرگ است. همچنین به دلیل اینکه این دستگاه قابلیت کنترل از طریق اینترنت یا از طریق پیامک را دارد، صرفه جویی بسزایی در صرف زمان، نیروی انسانی و جلوگیری از به هدر رفتن آب می کند.



 محسن بیات یکی از متخصصان این شرکت اذعان داشت: این سیستم به دلیل داشتن برنامه تخصصی آبیاری که قابل نصب بر روی سیستم عامل ویندوز و آندروید است را می توان یکی از کامل ترین دستگاههای کنترلی در این زمینه دانست.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ایرانسل بسته اینترنت شبانه نامحدود خود را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
  7 گیگ اینترنت رایگان بگیر
  گرانترین لباس دنیا که پوشیدنی نیست ( عکس )
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart تصور اینکه بدون مبارزه شوروی علیه نازیسم، چه بر سر جهان می‌آمد، ممکن نیست
Heart سازمان بهداشت جهانی: شیردهی عامل انتقال کرونا نیست
  وضعیت کرمانشاه مطلوب نیست
  ترامپ: به نیروی پلیس "قویتر" نیاز داریم
  کرونا "انگ" نیست
  تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان