امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واقعیاتی خواندنی درباره یورو

#1
واقعیاتی خواندنی درباره یورو 1

در این مطلب واقعیات جالبی درباره یورو، زمان به جریان یافتن آن، شکل آن، انواع سکه هایش، کارکردها و فوایدش، کشورهایی از اتحادیه اروپا که پول رایجشان را به یورو تبدیل کرده اند و ... ارایه می شود...

حمیده احمدیان راد

در این مطلب واقعیات جالبی درباره یورو، زمان به جریان یافتن آن، شکل آن، انواع سکه هایش، کارکردها و فوایدش، کشورهایی از اتحادیه اروپا که پول رایجشان را به یورو تبدیل کرده اند و ... ارایه می شود.

-یورو(euro) با نماد €، پول رسمی19 کشور از مجموع 28 کشور اتحادیه اروپا است. یورو سمبل تلاش کشورهای اتحادیه اروپا برای اتحاد اقتصادی است.

-در سال 2002 یورو وارد چرخه پولی تعدادی از کشورهای اروپایی و جایگزین ارزهای قدیمیشد. در آخر تابستان این سال یورو به طور کامل جای پول های محلی را گرفت. به این ترتیب به عنوان مثال فرانسوی ها با فرانک و آلمانی ها با مارک خداحافظی کردند.

-استفاده از یورو از اول ژانویه سال ۲۰۰۲ به طور رسمی در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد.

-کشورهایی که در حال حاضر از یورو به عنوان پول رایج استفاده می کنند عبارتند از: بلژیک- آلمان- ایرلند-یونان-اسپانیا- فرانسه- ایتالیا- قبرس- لوکزامبورگ- مالت- هلند- اتریش- پرتغال- اسلوونی- اسلواکی- فنلاند- استونی- لتونی- لیتوانی.

-سری سکه های یورو شامل سکه های 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنتی و 1 یورویی و 2 یورویی است.

-در یک طرف سکه های یورو تصویری مشترک وجود دارد ولی در طرف دیگر سمبل های ملل مختلف حوزه پولی یورو حک شده است. هر تصویر ملی ای که در طرف دیگر سکه حک شده نشان از کشوری است که آن سکه را ضرب کرده. اندازه این سکه ها کمی با هم متفاوت است.

-طرف مشترک سکه ها به وسیله Luc Luycx از مرکز ضرب سکه سلطنتی بلژیک طراحی شده.

-اسکناس های یورو با پنجره ها، پل ها و عناصر دیگری که نماد معماری اروپایی است تزئین شده است. نوشته هایی که بر روی اسکناس ها است اندازه های مختلفی دارد و از رنگ های آبی، سبز، زرد، نارنجی و بنفش در آنها استفاده می شود.

-تصمیم گیری برای استفاده از پول واحد برای کشورهای اروپایی ساده نبود و در بسیاری از این کشورها طی فرآیندی طولانی مدت انجام گرفت.

-در گذشته کشورهای اروپایی چند بار تلاش کرده بودند به سوی یک اتحادیه اقتصادی و پول واحد حرکت کنند اما این اتفاق تا سال 1991 محقق نشد. در این سال رهبران اروپایی در شهر ماستریخت هلند تصمیم گرفتند بر اساس یک جدول زمانی پول واحدی به وجود آورند.

-از تاریخ 1 ژانویه سال 2002، اسکناس ها و سکه های یورو در 12 کشور وارد بازارها شد. دستگاه های بانک ها یورو می دادند و مغازه ها نیز قیمت کالاها را به یورو حساب می کردند. در یک دوره کوتاه مدت، تمام ارزهای ملی به وسیله مغازه ها و بانک ها جمع آوری شد و از چرخه حذف شد. به این ترتیب شهروندان منطقه یورو تنها یورو در جیب و کیفشان داشتند.

-امروزه یورو تنها پول رایج در تمام کشورهای منطقه یورو است.

-وجود پول مشترک به این معنی است که اگر یکی از شهروندان منطقه یورو از مرز کشورش عبور کند و به کشور اروپایی دیگری وارد شود نیازی به پول آن کشور ندارد. بنابراین تجارت بسیار ساده تر است.

-سفر برای شهروندان منطقه یورو بسیار آسان تر و ارزان تر است چرا که وقتی از کشورشان خارج می شوند دیگر نیازی به تبدیل پول ندارند.

-منطقه یورو وسیع است و بیش از 332 میلیون شهروند را در بر می گیرد. این منطقه از لحاظ اقتصادی قدرتمند است. این به آن معنی است که در مقایسه با بسیاری از نقاط جهان ثبات اقتصادی بیشتری دارد که به بالا بردن استاندارد زندگی افراد کمک می کند.

-همه کشورهای اتحادیه اروپا از یورو استفاده نمی کنند- برخی از آنها هنوز هم ارزهای ملی خود را به کار می برند. دلیل عمده اش این است که اقتصادهای آنها هنوز آماده به کارگیری یورو نیست. این کشورها عبارتند از: بلغارستان- جمهوری چک- مجارستان- لهستان- رومانی- سوئد و کرواسی. البته دو کشور (دانمارک و انگلستان) نیز تصمیم گرفته اند فعلاً پول ملی خود را حفظ کنند.

-بانک مرکزی اروپا (ECB) که در فرانکفورت آلمان مستقر است سهم زیادی در ثبات اقتصادی منطقه یورو دارد. بانک مرکزی اروپا حق انحصاری صدور اسکناس را در دست دارد و مسئول سیاست پولی منطقه یورو است. این به آن معنی است که بانک مرکزی اروپا تورم قیمت ها را پایین و ثابت نگه می دارد. تورم پایین برای مصرف کنندگان و کسب و کار خوب است.

-یورو نماد وحدت در عین کثرت در اروپا است. وحدت به این معنی است که ارزش یورو در همه جای منطقه یورو یکسان است. کثرت به این معنی است که انواع زیادی از طرح های ملی در یک طرف سکه ها حک شده که منعکس کننده تنوع، تاریخ، مناطق و فرهنگ های مختلف آن است.
واقعیاتی خواندنی درباره یورو 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دولت آمریکا خواستار تجدیدنظر درباره حکم دادگاه تیک تاک شد
Heart جزییات برآوردهای جدید بانک جهانی درباره اقتصاد ایران
  درباره ثبت علامت تجاری بیشتر بدانیم
  شفاف‌سازی گل‌گهر درباره افزایش سرمایه ۱.۲ هزار میلیارد تومانی
  خبر خوش درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
  رای دیوان عدالت اداری درباره حقوق و مزایای ایام مرخصی زایمان
  همه چیز درباره خانه‌های مارک دار پایتخت
  آخرین موضع وزیر نفت درباره قیمت بنزین
  جزئیات 3 سناریوی دولت درباره قیمت نان
  تازه ترين آمار گمرك درباره میزان واردات و صادرات در پنج ماهه اول امسال

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان