امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

غذاهایی برای کاهش استرس

#1
گوشت ماهی، شکلات تیره، چای سیاه و میوه اوکادوو جزو بهترین مواد خوراکی ای هستند که می توانند در مبارزه با استرس های روزانه کمک شایانی به حفظ تعادل و پایداری سلامت انسان کنند.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، استرش و فشارهای روزانه متاسفانه بخشی از زندگی شهری ما انسان ها شده است اما کیست که نداند که علت بسیاری از بیماری های ریز و درشت و عجیب و غریب مانند بیماری های سیستم اعصاب مرکزی مانند ام.اس همین استرس های روزانه ای است که در محل کار و خانه به ما منتقل می شود؟


1- گوشت ماهی



اسیدهای چرب امگا-3 موجود در گوشت ماهی یکی از بهترین مواد طبیعی موجود در دنیا برای کاهش استرس است. این ماده خاصیت آرام بخشی فوق العاده ای به انسان می بخشد و باعث طول عمر می شود و با کنترل هورمون های بدن و جلوگیری از افسردگی دوست خوب سلامتی بدن شماست.شما می توانید روغن امگا-3 را از طریق راه های دیگر مانند قرص های امگا یا تهیه روغن خالص ان استفاده کنید اما بهترین روش جذب و خوشمزه ترین آن استفاده از روغن با خوردن گوشت ماهی است. پزشکان توصیه می کنند دستکم سه وعده غذایی 85 گرمی گوشت ماهی آن هم دوبار در هفته مصرف کنید.

--------------------------------------------------------------------------------


2- شکلات تیره



تحقیقات نشان داده است که در ورای مزه خوشمزه و دلچسب شکلات های تیره، منفعت بزرگی نهفته است و آن رهایی از استرس های روزانه و آرامش بخشی بزرگ است. تحقیقات جدیدی که در آلمان صورت گرفته نشان داده کسانی که در حدود ده سال است که از شکلات استفاده می کنند دارای فشار خون تنظیم شده ای هستند که به نوبه خود موجب کاهش استرس می شود. همچنین شکلات های تیره تاثیر مثبتی بر روی هورمون های بدن دارند. متاسفانه شکلات های تیره در کنار همه فوایدی که برای بدن دارند برای چربی و قند خون شما مضرند و کالری زیادی هم دارند که منجر به افزایش وزن می شود. از این رو باید در مصرف آن جنبه احتیاط را در نظر گرفت.


--------------------------------------------------------------------------------


3- چای سیاه




پژوهش های جدید در موسسه ای تحقیقاتی در لندن نشان داده است که چای سیاه می تواند به سرعت اثر آرامش بخشی خود را نشان دهد. در این پژوهش کسانی که به مدت شش هفته روزی چهار فنجان چای سیاه نوشیدند مشخص شد که دارای سطح پایینی از هورمون استرس کورتیزول هستند و احساس آرامش بیشتری می کنند. دستکم روزی دو فنجان چای سیاه در روز پیشنهاد پزشکان برای داشتن آرامش بیشتر است.


--------------------------------------------------------------------------------

4- آوکادوو



آووکادو به دو دلیل یکی از بهرتین میوه ها برای مبارزه با استرس های روزمره است: داشتن ماده پتاسیم و همچنین داشتن روغن های چرب اشباع. این دو ماده سطح میزان هورمون های بدن را کنترل می کنند و باعث می شود تاثیرات فغشارهای روزانه بر روی سیستم اعصاب مرکزی از بین برود. بهترین روش برای استفاده از آوکادوو استفاده از قطعات ان در سالاد است.
پاسخ
 سپاس شده توسط istanbul ، اقای مهربون
آگهی
#2
همشو بجز شکلات و چای سیاه میدونستم دستت درد نکنهSmile
خوب میدانم که روزی دلت برایم تنگ میشود....برا خندیدنم...
اذیت کردنم...
حرف زدنم...
حتی گریه کردنم...و...
و خوب میدانم که ان روز هیچ چیز تکرار دوباره من نخواهد بود...
پاسخ
 سپاس شده توسط p_boy22
#3
منتقل شد!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان