امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی فوق تخصصی meedia pad hawei

#1
Thumbs Up 
[img]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی فوق تخصصی meedia pad hawei 1 [/img]
هر وقت نام یک برند چینی به گوشمان می‌خورد ناخودگاه، یاد کیفیت ساخت پایین و دوام غیرقابل قبول محصولات چینی می‌افتیم، اما شرکت‌های همچون لنوو و هواوی با ارائه محصولات با کیفیت و خوش ساخت ثابت نموده‌اند که همه محصولات چینی بی‌کیفیت نیستند و هر از چند گاهی می‌توان به برندهای چینی نیز اعتماد نمود. هواوی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا وارد بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها شود، بازار رو به رشدی که رقابت در آن بسیار مشکل است و جلب توجه مشتریان در آن دشوار است. اما با خواندن این بررسی متوجه خواهید شد که اگر چه MediaPad 10 بهترین تبلت حال حاضر بازار نیست اما جزو بهترین‌هاست و اگر قیمت گذاری سازنده آن نیز به خوبی مشخصات سخت‌افزاریش باشد، حتما فروش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

تبلت میدیاپد 10 هواوی به زودی توسط پارس مایکروتل وارد بازار کشور می‌شود. این تبلت توسط دفتر هواوی در ایران در اختیار زومیت قرار گرفت تا مورد بررسی قرار گیرد.
طراحی ظاهری و ارگونومی

صفحه نمایش 10.1 اینچی این تبلت دارای نسبت تصویر 16:10 است و همین عامل باعث شده تا ابعاد آن کمی بزرگ‌تر از تبلت‌های 10 اینچی به نظر برسد. اما از آنجایی که وزن آن تنها 580 گرم و ضخامت آن 8.8 میلی متر است، نگه داشتن آن در دست برای مدت طولانی آزار دهنده نیست و به لطف رزولوشن بسیار خوب نمایشگر آن، می‌توان به راحتی از آن برای مشاهده فیلم یا مطالعه طولانی مدت استفاده نمود. این تبلت 100 گرم از سرفیس و حدود 80 گرم از آیپد سبک‌تر است. MediaPad 10 همچنین از تبلت‌های مطرح بازار مانند نکسوس 10 گوگل و آیپد اپل یا سرفیس مایکروسافت باریک‌تر است. برای مشاهده ضخامت و وزن تبلت‌های مختلف به این مقاله مراجعه کنید.



لبه‌های MediaPad 10 دارای طراحی منحنی شکل و باریکی است، که باعث می‌شوند تبلت بهتر در دست جای بگیرد و علاوه بر آن باعث جلوه زیباتر تبلت نیز شده است. حال لبه‌های منحنی شکل، ضخامت 8.8 میلی‌متری که در لبه‌ها کمتر نیز می‌شود را در کنار وزن سبک 580 گرمی قرار دهید تا همه چیز برای ارگونومی مناسب مهیا شود. تنها مشکلی که در رابطه با ارگونومی این تبلت می‌توان به آن اشاره کرد لبه‌های نسبتا تیز در برخی قسمت‌ها است که شاید در برخی شرایط قرار گرفتن تبلت در دست را مشکل کند. اما در کل استفاده طولانی مدت از این تبلت به راحتی قابل انجام است.

هواوی تمام دقت خود را به خرج داده تا محصولی با کیفیت را عرضه کند. بدنه MediaPad 10 از ترکیبی از پلاستیک و نوعی فلز ساخته شده است. بخش بزرگی از بدنه پشت تبلت از جنس فلز آلومینومی رنگی ساخته شده است که به پلاستیک در بالای تبلت ختم می‌شود. در قسمت پلاستیکی و سفید رنگ پشت تبلت، دوربین 8 مگاپیکسلی با دو فلش LED جای گرفته است. در لبه بالای همین قسمت، اسلات میکرو SD و سیم کارت وجود دارد که با یک درپوش محفوظ شده‌اند.

درون جعبه تبلت میدیاپد 10 هواوی علاوه بر تبلت 10.1 اینچی، شارژر و کابل USB نیز وجود دارد. علاوه بر این کاربر در صورت تمایل می‌تواند داک فیزیکی کی‌برد را نیز جداگانه تهیه کند:


مشخصات سخت‌افزاری تبلت MediaPad 10 FHD هواوی

نمایشگر 10.1 اینچ با پنل IPS و رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و تراکم 226ppi (پیکسل در اینچ)
پردازنده اصلی K3V2 با 4 هسته‌ از نوع Coretex-A9 و فرکانس 1.4 گیگاهرتز
دوربین 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکا و فلش دوگانه LED / دوربین جلو 1.3 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندورید 4.0 یا ساندویچ بستنی
باتری 6600mAh (میلی آمپر ساعت)
حافظه ذخیره سازی 8 یا 16 یا 32 گیگابایت
ابعاد: 257.4 در 175.9 میلی‌متر و ضخامت 8.8 میلی‌متر
وزن: 580 گرم

در دو طرف قسمت پایین و پشت تبلت که دارای جنس فلزی است، حفره‌های ریز اسپیکرها به شکل زیبایی شکل گرفته‌اند. یک اسپیکر در سمت راست و دیگری در سمت چپ تبلت وجود دارد. میدیاپد 10 جزو معدود تبلت‌هایی است که صدای خروجی دالبی و با کیفیتی را ارائه می‌کند. طراحی حفره‌های اسپیکر و حتی لوگوی خود هواوی در پشت تبلت محو شده و به شکلی است که جلب توجه نمی‌کنند، همین عامل باعث جذابیت بیشتر در طراحی پشت تبلت شده است.

وقتی به قسمت جلوی تبلت می‌رسیم، همه چیز شبیه به باقی تبلت‌های بازار است. نمایشگر بزرگ 10.1 اینچی که با حاشیه سیاه رنگ احاطه شده و در قسمت بالای آن یک دوربین جای گرفته است. برروی صفحه نیز یک محافظ شیشه‌ای گوریلا گلکس کشیده شده تا آن را در مقابل خط و خش و ساییدگی مقاوم نگاه دارد. جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه چپ و در لبه راست نیز دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا و پاور جای گرفته‌اند. در قسمت پایین تبلت درگاه داک که از آن برای شارژ دستگاه نیز استفاده می‌شود، قابل مشاهده است.
اسپیکرها

میدیاپد 10 مجهز به خروجی صوتی دالبی 5.1 است که کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارد، قرار نیست صدا خروجی این تبلت کیفیت مشابه سینمای خانگی شما را داشته باشد اما در مقایسه با دیگر ابزارهای پرتابل شامل تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند، کیفیت صدای خروجی دو اسپیکر این تبلت، بسیار خوب است و از آن برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی بدون نیاز به هدفون نیز می‌توان بهره بود.

میدیاپد هواوی
نمایشگر

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت از نوع IPS است و رزولوشن بسیار خوب آن، 1,920 در 1,200 پیکسل می‌باشد. پنل IPS این تبلت باعث شده تا زاویه دید آن از جهات مختلف بسیار خوب باشد، حتی تا در زاویه نزدیک به 170 درجه نیز تصویر بدون افت کیفیت قابل مشاهده است. شدت روشنایی نمایشگر MediaPad 10 نیز مناسب بوده و در نور محیط خارجی، تبلت به راحتی قابل استفاده است. دقت نمایش رنگ‌ها نیز در این تبلت مناسب است اما رنگ سفید خیلی با دقت نمایش داده نمی‌شود و ترکیب‌های رنگی روشن کمی به صورت سیرشده قابل مشاهده هستند. البته برای تشخیص این موضوع باید دقت بسیار به خرج دهید و در حالت عادی کیفیت تصویر دلچسب و دوست داشتنی است.

عمق رنگ مشکی و کنتراست تصویر MediaPad 10 بسیار خوب و تماشای ویدیو با رزولوشن Full HD، در آن لذت بخش است. در واقع یکی از بهترین کاربردهای MediaPad 10 تماشای فیلم و ویدیو با رزولوشن بالا است.



ما برای مقایسه این نمایشگر آن را در کنار نمایشگر آیپد نسل سوم قرار دادیم و الگوهای استاندارد تصویر را در آنها نمایش دادیم. اگر در تصاویر بالا دقت کنید، میدیاپد 10 تنها در رنگ سفید و مواردی که در آن از این رنگ استفاده شده کمی از آیپد ضعیف‌تر عمل کرده است و در باقی شرایط کیفیت مطلوبی دارد.
دوربین


میدیاپد 10 دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو است. دوربین 8 مگاپیکسلی این تبلت کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و قادر به رقابت با دوربین تلفن‌های هوشمند مدرن امروزی است. هرچند کیفیت عکس‌ها در نور کم خیلی مناسب نیست اما سرعت عکس بردای بسیار بالاست و کیفیت عکس‌های گرفته شده در نور مناسب روز، بسیار خوب است. البته ابعاد بزرگ تبلت‌ها عکس برداری با این ابزارها را مشکل می‌کند، اما اگر به عکس برداری علاقه دارید و کیفیت دوربین در تبلت برایتان اهمیت دارد، MediaPad 10 FHD یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.






دوربین این تبلت قادر به فیلم برداری Full HD است و کیفیت فیلم برداری نیز همچون عکس برداری مناسب است، اما فیلم برداری با یک تبلت 10 اینچی کار لذت بخشی نیست. از طرفی دوربین فاقد لرزش گیر تصویر است و لرزش به شدت در فیلم برداری تاثیر می‌گذارد.

نرم افزار دوربین از قابلیت‌های مختلف مانند عکس برداری پاناروما، HDR و پشت سر هم (Burst Mode) پشتیبانی می‌کند.
نرم افزار



MediaPad 10 FHD مجهز به ساندویچ بستنی گوگل، اندروید 4.0.4 است. دسترسی به تمام امکانات اندروید 4 شامل قفل چهره، تایپ صوتی و غیره در این تبلت نیز وجود دارد. سخت‌افزار قدرتمند این تبلت نیز باعث شده تا حرکت بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل به نرمی و به شکل دلچسبی انجام شود. اما میدیاپد از نظر نرم‌افزاری ایده آل نیست! هواوی تغییرات جزئی در رابط کاربری استاندارد اندروید 4 اعمال نموده که خیلی دلچسب به نظر نمی‌رسند. به عنوان مثال آن دکمه کوچک در گوشه سمت راست بالای صفحه تبلت‌های اندرویدی را به خاطر دارید؟ هواوی آن را حذف کرده است و آیکون اپلیکیش‌ها را در همان صفحه ویجت‌ها نمایش می‌دهد! این اقدام کمی عجیب به نظر می‌رسد، چون کاربران معمولا از مکان ویجت‌ها برای لیست کردن نرم‌افزارهای پرکاربرد خود استفاده می‌کنند و حذف محل مستقل نمایش اپ‌ها غیرمنطقی به نظر می‌رسد. صفحه اول اصلی به چند نرم‌افزار مهم و ویجت آب و هوا و ساعت اختصاص داده شده است که البته این صفحه نیز قابل سفارشی شدن و تغییر است. اما در این صفحه آیکون نرم‌افزارهای گوگل (نقشه، جی میل، گوگل پلاس، پخش موزیک و ...) که معمولا جز پرکاربردترین‌ها در اندروید به شمار می‌روند در یک فولدر قرار داده شده‌اند. در صفحه اول آیکون تنظیمات، مرورگر، ایمیل، تقویم، دوربین، گالری و فروشگاه گوگل پلی نیز وجود دارد. هر نرم‌افزار تازه‌ای که نصب می‌کنید بصورت خودکار برروی صفحه دوم اصلی جای می‌گیرد.



البته هواوی تغییرات مثبتی را نیز برروی اندروید 4 اعمال نموده که از آن جمله می‌توان به اضافه کردن چند آیکون ضروری به بخش اطلاع‌رسانی‌ها اشاره کرد. در میدیاپد 10، دسترسی سریع به WiFi، بلوتوث، شدت روشنایی تصویر و غیره از طریق بخش نوتیفیکیشن‌ها میسر شده است.

این‌ها تنها تغییراتی نیستند که هواوی برروی اندروید 4 اعمال نموده است، اگر هر قسمت از صفحه لمسی را برای چند ثانیه لمس نموده و نگه دارید، پنجره تازه‌ای باز می‌شود که به شما امکان تغییر تصویر پس زمینه، اضافه نمودن ویجت و دسترسی به بخش تنظیمات را میسر می‌کند. هواوی قسمت پایین صفحه را نیز به منو اندروید اختصاص داده است، منوی که در صورت تمایل می‌توانید آن را مخفی کنید و پس از مخفی کردن با کشیدن انگشت از پایین صفحه به سمت بالا، منوی اندروید نمایش داده می‌شود. از جمله مواردی که در آیپد اپل باعث حرکت بسیار ساده بین قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل می‌شود و متاسفانه در تبلت‌های اندرویدی وجود ندارد، ژست‌های حرکتی و دکمه فیزیکی Home است. در آینده به بررسی این موضوع و مقایسه آن با تبلت‌های اندرویدی خواهیم پرداخت.

هواوی چند نرم‌افزار جالب شامل مجموعه اداری برای ساخت و ویرایش فایل‌های Word ،Excel، یک نرم‌افزار ویرایش ویدیو و ضبط صدا و موارد اینچنینی را به اندروید 4 اضافه نموده است.


همانطور که می‌دانید در اندروید 4 امکان اضافه کردن آیکون میانبر نرم‌افزارهای مختلف به صفحه قفل وجود دارد. در این صفحه شما می‌توانید به سرعت به دوربین، پخش کننده موسیقی و یا هر نرم‌افزاری که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید، دسترسی داشته باشید. اما هواوی یک آیکون به گوشه سمت چپ بالای صفحه نیز اضافه نموده است که دسترسی به چیزی شبیه به اسلایدشو یا اسکرین سیور را فراهم می کند.

صفحه نمایش با کیفیت MediaPad 10 باعث شده تا اجرای بازی‌های با رزولوش بالا یا تماشای فیلم‌های 1080p در آن لذت بخش شوند. در کل وب گردی، اجرای بازی و تماشای ویدیو و عکس در این تبلت فوق‌العاده جذاب است و این موارد از بهترین استفاده‌های میدیاپد به شمار می‌روند.

میدیاپد 10 به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند در صورت تمایل کل منوها و رابط کاربری سیستم‌عامل را فارسی کند.
قدرت و بازده

هواوی در تبلت MediaPad 10 از سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) ساخت خود با نام K3V2 بهره برده است. اگر به خاطر داشته باشید این تراشه اولین بار در نمایشگاه MWC و به همراه تلفن Ascend D Quad معرفی شد. K3V2 دارای 4 هسته Cortex-A9 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است. ما برای مقایسه دقیق این تبلت با دیگر ابزارهای بررسی شده توسط زومیت، آن را با نرم‌افزارهای مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم. همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، پردازنده 4 هسته‌ای K3V2 در مقایسه با Tegra 3 که در تبلت Nexus 7 بکار گرفته شده، در بسیاری از شرایط بهتر عمل کرده است. اما این پردازنده در اجرای بازی‌های سنگین مانند Heavy Gunner یا Dungeon Hunter در رزولوشن طبیعی نمایشگر (1920 در 1200 پیکسل) با مشکل کاهش نرخ فریم روبرو می‌شود.
تلفن / تبلت
باتری

میدیاپد 10 مجهز به یک باتری 6600mAh (میلی آمپر ساعتی) است که نسبت به رقبای 10 اینچیش مانند باتری 11,560mAh آیپد نسل سوم و چهارم یا باتری 9000mAh نکسوس 10 ضعیف‌تر است. این تبلت در آزمایش نمایش فیلم پشت سر هم 1080p نزدیک به 6:40 دوام آورد این زمان برای انجام امور روزمره شامل وب گردی، مطالعه کتاب و غیره به حدود 740 دقیقه می‌رسد.

برای مقایسه باتری MediaPad 10 با دیگر تبلت‌های مطرح بازار به این مقاله مراجعه کنید.
داک کی‌برد

هواوی برای تبلت میدیاپد 10 یک داک کی برد بسیار زیبا و خوش ساخت را نیز بصورت جداگانه عرضه می‌کند، پارس کامتل قرار است این داک را به همراه تبلت وارد بازار کشور کند. این صفحه کلید برای یک تبلت 10 اینچی بسیار خوب است. جنس بدنه و کیفیت ساخت آن مناسب می‌باشد و با اینکه ابعاد کلیدها کمی کوچک است اما فاصله بین آنها مناسب است. تاچ‌پد آن نیز با دقت و بدون مشکل کار می‌کند. بلافاصله پس از وصل کردن داک، اندروید آن را شناخته و می‌توانید با آن شروع به تایپ کردن و حرکت نشانگر ماوس با تاچ‌پد برروی صفحه کنید. اما اندروید به خوبی از داک کی‌برد پشتیبانی نمی‌کند به عنوان مثال زمانی که داک متصل بود هر چه سعی کردیم، نتوانستیم صفحه کلید را فارسی کنیم تا بتوانیم با کی‌برد فیزیکی، فارسی تایپ کنیم. این در صورتی است که میدیا پد از صفحه کلید لمسی فارسی پشتیبانی می کند و به راحتی می‌توان از آن استفاده نمود.


جمع بندی

تبلت میدیاپد 10 به زودی وارد بازار کشور خواهد شد، هنوز قیمت این تبلت را نمی‌دانیم، اما بلافاصله پس از ورود آن به بازار، اطلاعات تکمیلی را به اطلاع خواهیم رساند. براساس اعلام دفتر هواوی در تهران، نسخه سیم کارت خور این تبلت وارد بازار کشور خواهد شد. تبلت میدیاپد 10 به لطف نمایشگر IPS با کیفیت که دارای رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل نیز می‌باشد، تجربه بسیار جذابی را در تماشای ویدیو، بازی‌ها و مطالعه متون به کاربر ارائه می‌کند. وزن 580 گرمی آن نیز باعث شده تا به راحتی بتوان آن را حمل کرد. اما با توجه به پردازنده 4 هسته‌ای و صفحه نمایش با رزولوشن بالا، انتظار می‌رفت، هواوی از باتری قوی‌تری برروی این تبلت استفاده می‌کرد. بهینه سازی‌های نرم‌افزاری هواوی برروی اندروید 4 در برخی موارد مانند اضافه کردن دسترسی سریع به شبکه‌های بی‌سیم در قسمت اطلاع‌رسانی‌ها مثبت است اما در برخی موارد مانند حذف مکان قرار گیری نرم‌افزارها جالب به نظر نمی‌رسد.

در نهایت همه چیز به قیمت گذاری هواوی برای این تبلت بستگی دارد اگر این تبلت با قیمت رقابتی وارد بازار شود به لطف سخت‌افزار توانمند آن می‌تواند به یکی از انتخاب‌های کاربران اندرویدی بدل شود.

متاسفانه این تبلت با وجود انتشار نسخه اندروید 4.2 قرار است با نسخه 4.0 اندروید وارد بازار شود و هنوز دقیقا نمی‌دانیم چه زمانی بروزرسانی به نسخه جدید اندروید ارائه خواهد شد.
نقاط قوت:

دوربین 8 مگاپیکسلی با کیفیت
صفحه نمایش IPS با کیفیت و جذاب
صدای خروجی با کیفیت و با حجم بالا
بدنه با کیفیت و خوش ساخت و ظاهر زیبا

نقاط ضعف:

باتری نسبتا ضعیف نسبت به رقبا
بهینه سازی‌های نرم‌افزاری ضعیف هواوی
عدم استفاده از نسخه جدید اندروید
حال کنیدBig Grin:cool:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  بررسی و ساختار cpu
  بررسی تخصصی کیس MSI AEGIS؛ اژدهای کوچک
  بررسی فن کنترلر Aerocool V12XT
  نقد و بررسی هارد دیسک‌های ADATA
  بررسی بچه غول گیگابایت: GIGABYTE BRIX Gaming
  بررسی ASUS VivoPC: توانمند در درون، زیبا از بیرون
  بررسی اجمالی مانیتور BenQ RL2755HM: نمایشگری ایده آل مخصوص گیمرهای آماتور
  بررسی اجمالی پاور +GREEN GP1050B-OC : پاوری برای حرفه ای ها
  بررسی کامل مادربرد GIGABYTE P85-D3: مدرن، با کیفیت و مقرون به صرفه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان