امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نماز و قدرت بی نظیر آن برروی بدن انسان !!

#1
خواندن نماز باعث می شود که فرد در انجام اعمال حرکتی خود قدرت بیشتری داشته باش
نسیم آرامش: « دل ها با یاد خدا آرام می گیرد.» این جمله و جملاتی مانند آن را تا به حال بسیار شنیده اید. آرامش حاصل از نماز، دانشمندان بسیاری را به تحقیق در مورد این که واقعا نماز چگونه چنین آرامشی را در انسان به وجود می آورد وادار نموده است.
بسیاری از روانشناسان، جامعه شناسان و دانشمندان علوم دینی بر سر این مقوله وقت گذاشته اند و به نتایج بسیار جالبی نیز دست یافته اند؛ نتایجی که برای بسیاری از مردم جهان با ادیان متفاوت شگفت انگیز است.
روانشناسان معتقدند اگر به هنگام مطالعه متنی، چشم ها بر روی آن متن متمرکز شوند ناخوآگاه ذهن نیز از افکار مزاحم دور شده و برروی آن متن متمرکز می شود و این دقیقا آن حالتی است که انسان ها در هنگام نماز به خود می گیرند. یعنی وقتی چشم ها در حالت نماز ثابت می مانند، افکار مزاحم به طور ناخودآگاه از ذهن دور شده و آرامش و تمرکز را برای فرد به ارمغان می آورند.
فیزیولوژیست ها بر روی ایستادن در هنگام نماز خواندن تمرکز کرده اند. آنها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند از آنجایی که مخچه محل کنترل اعمال حرکتی انسان است ثابت ایستادن در هنگام خواندن نماز، این منطقه از مغز را تقویت می کند و باعث می شود که فرد در انجام اعمال حرکتی خود قدرت بیشتری داشته باشد و برای این کار انرژی کمتری صرف کند. این تحقیقات نشان می دهد که رکوع و سجود نماز نیز تاثیرات مثبت و شگرفی در آرامش افراد ایفا می کند. حالت رکوع می تواند عضلات گردن و صورت را تقویت کرده و جریان خون را در تمام نقاط بدن تسزیع کند. از سویی سجده نیز با تقویت ستون مهره ها بسیاری از دردهای این ناحیه را از بین می برد که به نوبه خود برای انسان آرامش به همراه می آمود.
امروزه بسیاری از روانشناسان و دانشمندان اسلامی به این نتیجه رسیده اند که نماز یکی از مهمترین راه های افزایش اعتماد به نفس است. بگذارید یک مثال ساده بیاوریم. وقتی با فردی که از نظر قوای جسمی در سطح بالایی قرار دارد به یک محیط پر خطر می روید چه احساسی دارید؟ بله، اطمینان تان برای ورود به این محیط بیشتر است یعنی در حقیقت احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنید اما اگر قرار باشد که به تنهایی وارد این محیط شوید شاید قبل از ورود، به این نتیجه برسید که بهترین کار، نرفتن به محیط پر خطر است، یعنی در حقیقت اعتماد به نفس تان پایین می آید. حال کسی که خداوند را به عنوان یک نیروی برتر از همه، برای دوستی برمی گزیند و در تمام مراحل زندگی اش به او تکیه می کند از بودن با چنین دوستی، همواره احساس اطمینان و اعتماد به نفس خواهد کرد و به آرامش می رسد. در حقیقت داشتن اعتماد به نفس، خود معبری برای رسیدن به آرامش است که این معبر« نزدیکی به خداوند» می باشد. از آنجایی که نماز یکی از راه های نزدیکی به خداوند است بنابراین روانشناسان و دانشمندان علوم دینی از آن به عنوان راهی برای رسیدن به آرامش یاد کرده اند.

آزاده خانی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انسان ها هنگام مرگ چه کسانی را می بینند؟
  چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟
Star آیت‌الله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست
Rainbow حرکت بدن انسان هنگام نماز........فوق العاده حجیب و دیدنی.......
Brick شیطان به وسیلۀ زینت دادن متاع‌های دنیا در عقیدۀ انسان نفوذ می‌کند و..
Tongue آیا انسان و شیطان خصلت مشترک دارند؟
  نام دو فرشته نگهبان انسان چیست؟
  چرا نماز و روزه در سن ۹ سالگی بر دختران واجب می شود اما بر پسران در ۱۵ سالگی؟
  از نظر اسلام قتل انسان بی گناه چه جایگاه و مجازاتی دارد ؟
  چگونه در نماز حضور قلب داشته باشیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان