امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بانکداری با تلفن همراه

#1
بانکداری با تلفن همراه 1
آسمونی : بانکداری با تلفن همراه Mobile Banking یا Mobile Payment سامانه‌ای است که از طریق تلفن همراه می‌توان عملیات بانکی خود را انجام داد. در این سامانه با نصب یک نرم‌افزار بر روی گوشی تلفن همراه بدون مراجعه به بانک و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان عملیاتی از قبیل دریافت موجودی حساب، انتقال وجه و پرداخت قبوض را انجام داد.
تعریف
سرویسی که مشتریان را قادر می‌سازد اطلاعاتی مانند مانده حساب بانکی خود و غیره را از طریق گوشی تلفن همراه خود مطلع شوند. این کار با امنیت و محرمانه‌ای بالا صورت می‌پذیرد.
وضعیت در دنیا
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Data Monitor، انگلیس، آلمان، فرانسه، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ا یتالیا و اسپانیا تا سال ۲۰۰۴ در حدود ۷۳ درصد از تجارت خود را در اروپا بر روی تجارت موبایل قرار داده‌اند.
در ایتالیا که بیشترین پیشرفت در زمینه موبایل را در بین ۵ کشور فوق دارد، از سال ۲۰۰۴ بانکداری موبایل از بانکداری اینترنت پیشی گرفت و در انگلستان، بانک Woolwich که بانک پیشگام در ارائه خدمات بانکداری خرد از طریق موبایل می‌باشد، به توسعه سرویس‌های مبتنی بر WAP اقدام کرده‌است.
مدیر پروژه WAP این بانک، WAP Banking را چنین تعریف می‌کند:
WAP Banking، نه تنها توانایی دسترسی موبایل به سرویس‌های سنتی بانکها را داراست بلکه در حقیقت سازماندهی مجددی برای مدل تجاری (بانکها) به منظور سهیل کار و افزودن به توانایی مشتریان برای انجام تراکنشهایشان می‌باشد.
بانکداری با تلفن همراه 1
خدمات
نمونه‌ای از خدماتی که بانکها بر روی تلفن‌های همراه به مشتریان خود ارائه می‌دهند عبارتند از :
۱- چک کردن مانده حساب شخصی
۲- مشاهده چند مبادله مالی آخر که بر روی حساب خود مشتری انجام شده‌است.
۳- درخواست صورتحساب
۴- دستور انتقال پول از یک حساب مشتری به حسابهای دیگر او.
۵- درخواست دسته چک
۶- ارسال پیامهای کوتاه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ا ز طرف بانک به مشتری که این پیامها بعنوان SMS شناخته شده‌است.
این سرویس را می‌توان در سیستم تلفنهای بیسیم دیجیتالی بر روی شبکه CSM استفاده نمود. با استفاده از سرویس SMS پیامهای کوتاه (۱۶۰ حرف) به تلفن همراه فرستاده شده و نمایش داده می‌شود.
پیامها توسط شبکه GSM تا زمانی که تلفن فعال شود، در بافر می‌ماند. این پیامها را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم نمود که هنگامی حساب شخص به یک سقف معین (حداقل موجودی) رسید، پیامها به تلفن همراه مشتری فرستاده شود.
بانکداری با تلفن همراه 1
استانداردها و پروتکل‌ها
مهمترین مساله برای کاربرانی که از خدمات بانکداری موبایل استفاده می‌کنند، امنیت است و اگر این مساله مورد توجه قرار نگیرد، بانکداری موبایل با استقبال مواجه نخواهد شد. به نظر بعضی از کارشناسان، بانکداری موبایل به طور بالقوه بسیار امن تر از بانکداری از طریق اینترنت است.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان