امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آمریکا فروش نفت داعش به ترکیه را نادیده می‌گیرد

#1
آمریکا فروش نفت داعش به ترکیه را نادیده می‌گیرد 1
ولادیمیر ایسایف کارشناس انستیتو کشورهای آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو اعلام کرد: آمریکا و غرب در مورد فروش نفت به وسیله تروریست های داعش به ترکیه چشم پوشی می کند.
به گزارش ایرنا، ایسایف روز پنجشنبه در یک برنامه سیاسی در شبکه تلویزیونی روسی تی.وی.سی خاطرنشان کرد: ترکیه که کشور عضو ناتو است در سه سال اخیر به طور منظم از گروه تروریستی داعش نفت خریداری کرده و نفت خام با تانکرهای نفتکش به این کشور حمل می شود.

وی افزود: آمریکا و غرب از این تجارت غیرقانونی اطلاع دارند اما هواپیماهای آمریکایی به کاروان های کامیون های نفتکش حامل نفت داعش به ترکیه حمله نمی کنند.

کارشناس روس گفت: این واقعیت نشان می دهد که آمریکا خواهان نابودی داعش نیست و می خواهد این گروه تروریستی منابع مالی برای تامین فعالیت های خود به دست آورد.

ایسایف خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب از داعش و گروه های تروریستی دیگر به طور پنهانی حمایت می کنند و در واقع برخی از این گروه ها در خاورمیانه ابزاری برای دستیابی واشنگتن به اهداف خود است.

وی ادامه داد: آمریکا بیش از همه کشورهای دیگر به خاورمیانه سلاح صادر می کند و گروه های تروریستی به طور عمده از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند.

کارشناس انستیتو کشورهای آسیا و آفریقای روسیه با بیان این که اقدامات آمریکا موجب بی ثباتی خاورمیانه شده است، اظهار داشت: با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه وضعیت این کشورها متشنج شده و نمونه این مساله را در عراق و لیبی شاهد هستیم.

وی در مورد موافقت روسیه با قطعنامه ضدیمنی در شورای امنیت با خودداری از استفاده از حق وتو خاطرنشان کرد: روسیه برای این که بتواند اتباع خارجی را از یمن خارج کند به این اقدام متوسل شد. هواپیماها و ناو روسی در مجموع حدود 2 هزار نفر اکثرا از اتباع کشورهای دیگر را از یمن خارج کرد.

وی مدعی شد: در مدت تخلیه این افراد از یمن، حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش به این کشور چندین بار متوقف شد و این امر نشان می دهد که وجهه و اعتبار روسیه در میان کشورهای عربی افزایش می یابد.

کارشناس روس در مورد روابط ایران و روسیه گفت: روابط دو کشور به خوبی توسعه می یابد و مسکو و تهران در عرصه های مختلف به گسترش همکاری ها می پردازند.

وی افزود: اما روسیه نمی تواند بطور کامل از ایران حمایت کند زیرا در آن صورت کشورهای سنی مذهب جهان اسلام و در راس آن عربستان سعودی از روسیه ناراضی خواهند بود.

ایسایف همچنین به تلاش غرب برای استفاده از ایران به عنوان ابزاری برای فشار بر روسیه در عرصه انرژی اشاره کرد و خواستار هشیاری روسیه و ایران در این مورد شد.

کارشناس روس گفت: غرب می خواهد در اروپا با جایگزینی گاز ایران به جای روسیه، این کشور را از عرصه انرژی اتحادیه اروپا خارج کند.

وی اظهار داشت که آمریکا مساله لغو تحریم ها در مورد ایران را پس از اعمال چند بسته تحریم در مورد روسیه مطرح کرد و این امر نشان می دهد که واشنگتن نیت غیرصادقانه دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان