امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

علت آمار بالای افراد سیگاری در کشور

#1
علت آمار بالای افراد سیگاری در کشور 1
استراليا هر نيم ساعت يک بار يک پيام بهداشتي در خصوص مضرات سيگار از تلويزيون پخش مي‌کند و فردي را که در اماکن عمومي ‌سيگار بکشد ۵۰۰ دلار جريمه مي‌کند.
دبیر کل جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات، علت افزایش آمار افراد سیگاری در جامعه را ناشی از آموزش ناکافی دانست.

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا مسجدی در جلسه ای که با حضور مشاور سازمان جهانی بهداشت در محل دفتر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار شد، گفت: استراليا هر نيم ساعت يک بار يک پيام بهداشتي در خصوص مضرات سيگار از تلويزيون پخش مي‌کند و فردي را که در اماکن عمومي ‌سيگار بکشد ۵۰۰ دلار جريمه مي‌کند.

وی تاکید کرد: با همين راهکارهاي ساده جلوی افزايش آمار سيگاری ها را می گيرد اما وضعيت در ایران ما چگونه است؟ مسلما افزایش آمار افراد سیگاری در کشور با آموزش‌ ناکافی ارتباط مستقیم دارد.

مسجدی افزود: برگزاری هفته بدون دخانیات، تلنگری در رابطه با مضررات سیگار و قلیان در جامعه است. ولی برگزاری چنین هفته ای، در واقع سمبلیک است و باید تمامی دستگاه ها از جلمله رسانه ملی ساعاتی از زمان برنامه های خود را صرف آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه کند، تا بیش از این شاهد افزایش استعمال سیگار و قلیان در بین جوانان جامعه نباشیم.

تصویب سند قلیان سکوت منطقه را شکست
مشاور سازمان بهداشت جهانی، در جلسه ای که در جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران برگزار شد، گفت: در آخرین کنفرانس کنوانسیون سازمان بهداشت جهانی، سند قلیان به دست کنفرانس اعضا رسید که بعد از تصویب، موجب شد سکوت کشورهای منطقه در خصوص مضررات استعمال قلیان شکسته شود.

دکتر هاواری افزود: زمانی که سندی در رابطه با مضررات استعمال تنباکوی جویدنی در کنفرانس اعضا به تصویب رسید، بسیاری از کشورها از جمله هندوستان را تحت تاثیر قرار داد. بنابراین امسال نیز در این سند بحث مضررات قلیان به میان آمد، که بر اساس آن سازمان بهداشت جهانی موظف است، دررابطه با چگونگی اندازه گیری مضررات قلیان و روشهای جلوگیری از استعمال آن را بعنوان یک دستورالعمل در قالب سند در اختیار کشورها قرار دهد.

وی متذکر شد: سازمان بهداشت جهانی در روند مبارزه با استعمال دخانیات در جهان به این نتیجه رسید، که اگر در جایی موفق شویم که سیگار را کاهش دهیم، ولی توجهی به افزایش استعمال قلیان نداشته باشیم، باید انتظار داشت در سالهای آینده با افزایش نرخ سیگار مواجه شویم.

هاواری در رابطه با ضمانت اجرایی این قبیل اسناد که به تصویب می رسند، عنوان کرد: تمامی این سندها زمانیکه به تصویب می رسند، همگی دارای ضمانت ا جرایی هستند. بدلیل اینکه زمانی که کنفرانس اعضا، در حکمی سندی را به تصویب می رساند، طی ۲ سال سازمان بهداشت جهانی موظف می شود در رابطه با این قبیل موضوعات اسناد مرتبطی را فراهم کند.

وی افزود: مصوباتی که در کنفرانس اعضا تصویب می شود، تمامی آنها برای کشورها الزام آور نیست، بلکه خیلی از آنها در قالب توصیه نامه به تصویب می رسند. بطور مثال در رابطه با مالیات سیگار، سازمان بهداشت جهانی موظف شد یک کارگروه تخصصی را تشکیل دهد، که این کارگروه، بعد از تهیه راهنمایی برای کشورها، مورد تایید کنفرانس اعضا در خصوص اجرا قرار گرفت. بنابراین به تمامی کشورها توصیه شد که با استفاده از قوانین شان در زمینه مالیات نیز تمهیداتی را انجام دهند.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
  رستورانی مخصوص افراد خوشگل!+من باس یه سر بزم اینجا:|
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
Heart شاخص‌هایی دال بر مداخله خارجی در کشور وجود دارد
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان