امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند!

#1
شاید این مسئله در نظر شما کمی توهم آلود و دایی جان ناپلئونی به نظر آید. اما در دنیای جدید که ما در آن به سر میبریم، به «آن‌ها» معنایی واقعی داده است. دیگر آن‌ها توهم نیستند. آنهایی که نمیخواهند شما از برخی مسائل اطلاعی داشته باشد. اما ما برای شما سه نمونه از این مسائل را افشا میکنیم.

به گزارش «تابناک» شاید صحبت از خدعه و دسیسه و سیاست بازی در دنیای نت برای برخی خنده دارد باشد، شاید هم نه. ما همه به اینترنت درصد زیادی اطمینان داریم که بالاخره از آن استفاده میکنیم. اما در حال که ما فکر میکنیم این جریان آزاد اطلاعات در راه توسعه و ترقی بشر است، دست هایی در پی منافع خود از آن بهره میبرد.

حال این دست ها، گاهی دولت ها هستند و گاهی گروه های پر نفوذ و صاحب اعتبار، برخی موارد هم کسانی که شما هیچ اطلاعاتی از آنها ندارید، چون اساسا نباید داشته باشید!

این افراد برای آنکه بتوانند همچنان به حیات خود ادامه دهند، نیازمند حفظ اسراری هستند که قلب اقدامات و کنش های ایشان است. اسراری که «آنها» از شما پنهان میکنند. آیا به نظر شما ما دائی جان ناپلئونی می اندیشیم؟
 
سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند! 1
 
1 – تجهیزات پزشکی قابل Hک شدن هستند
تجهزات و دستگاه های بیمارستانی مانند پمپ های انسولین مستقیما با جان بسیاری از انسان ها سر و کار دارند و به همان اندازه که پیشرفته تر میشوند، میتوانند عملیات های پیچیده تر و حیرت انگیز تری را صورت دهند. متاسفانه این دستگاه ها قابل Hک شدن و استفاده در مسیر معکوس هستند. موضوعی که البته سازندگان آنها نمیخواهند که شما بدانید.

این موضوع اصلا دور از ذهن نیست. کافی است به خاطر آوریم که در سال 2007 «دیک چنی» معاون رئیس جمهور ایالات متحده دستگاه تنظیم ضربان قلب مخصوص به خود را داشت که به گونه ای طراحی شده بود تا در برابر Hک شدن مقاوم باشد تا مبادا مورد تهاجم تروریسم واقع نشود.
 
سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند! 1
 
دو سال قبل فردی با نام «بارنابی جک» در یک Hک نمایشی موفق به Hک یک دستگاه ضربان قلب از فاصله 50 متری با یک لپتاپ شد و به قربانی خود شوک 830 ولتی وارد کرد! به همین دلیل است که از همان زمان اداره امنیت ملی آمریکا به دنبال شناسایی خلل و فرج امنیتی این دستگاه ها و همکاری با سازندگان برای برطرف کردن آنها است.

2 – فیسبوک در حال فروش اطلاعات شما به بانکها و دیگران است!
قطعا میداند که فیسبوک اطلاعات شما را در راستای تبلیغات جمع آوری میکند. خب اخیرا این شبکه اجتماعی غول پیکر یک شبکه جامع و عظیم تبلیغات با نام Atlas را راه اندازی کرده. تکنولوژی پشت این شبکه عبارت است از چیزی که به آن عنوان «بازیابی مبتنی بر افراد» یا People-Based Marketing میگویند و به فیسبوک اجازه رصد کاربران خود را میدهد. برای آنکه اطلاعات شما را در اختیار تبلیغات چی ها قرار دهد.

فروش اطلاعات به تبلیغات چی ها ممکن است قابل انتظار باشد، اما موضوع در خصوص بانک ها متفاوت است، اینطور نیست؟ فیسبوک و »مستر کارت» اخیرا قراردادی دو ساله امضا کرده اند که بر اساس آن فیسبوک همین اطلاعات را در اختیار موتور Priceless مستر کارت قرار میدهد:
 
سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند! 1
 
البته فیسبوک توضیح داده است که اطلاعات کاملا محرمانه است و بانک تنها قادر به رصد افراد به شکل گروهی است. اما به هر حال این رده دوم از کسب و کارهایی است که از اطلاعات شما استفاده میکنند. حتی فیسبوک گویا به این هم راضی نیست و دوست دارد وارد مراوده با کسب و کارهای حوزه سلامت نیز بشود.

3 – وب کم شما، شما را میپاید!
آیا از سیستمی استفاده میکنید که یک وب کم به آن متصل است؟ یا حتی از یک تبلت یا گوشی هوشمند! پس هکرها و جاسوس ها اصلا دوست ندارند بدانید که احتمال فیلم برداری از شما به سادگی وجود دارد:
 
سه حقیقت که «آن‌ها» از شما پنهان میکنند! 1
 
برای دسترسی به سیستم شما هکرها و جاسوس ها از ابزارهای RAT یا Remote Access Tool استفاده میکنند. خوشبختانه RAT نیازمند دریافت مجوز از سوی شما است و این به این معنی است که هکر و جاسوس ما باید از یک ترفند برای این موضوع استفاده کند. ویروس ها، ایمیل های آلوده و لینک های حاوی کد مخرب، همگی ابزارهای هکرها برای این کار هستند.

از آنجایی که روشهای نفوذ به سیستم کاربران بسیار پیچیده و غیر قابل جلوگیری شده، گویا بهترین کار این است که وب کم خود با یک تکه کاغذ به سادگی بپوشانید. اما هیچ گاه فراموش نکنید که احتمالا کسی پشت این کاغذ و درون وب کم شما هست!
پاسخ
 سپاس شده توسط *mehrzad* ، bakhi
آگهی
#2
فکر کنم اون دوتا جا خالی که در مورد وسال پزشکی هست منظور همون Hک شدنه درسته؟

هک ؟؟

حالا چرا این شکلی کردی؟

"GOOD  MANNERS ARE YOUR BEAUTY"

-(IMAM ALI (As-
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حقیقت های جالب و ترسناک
  10 رازی که خلبان‌ها از مسافران هواپیما پنهان می‌کنند
  20 حقیقت درباره ی سوسک ها
  چند حقیقت درباره سایت دیپ وب
  حقیقت هایی که نمیدونستید
  5 حقیقت جالب در مورد قدرت ذهن
  پنل های خورشیدی چگونه کار میکنند؟
  چند حقیقت مهم در مورد ادم ها.....حقیقی
  11 حقیقت ترسناک از جهان پیرامون که به سختی می‌توان آنها را باور کرد+تصاویر
  کشف تالارهای پنهان در هرم بزرگ جیزه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان