امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید

#1
عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند


عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1 عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1
آيا ميدانيد زماني كه براي باردارشدن اقدام ميكنيد، بايد سبك زندگي خود را تغيير دهيد؟ شما بايد سيگار را خاموش كرده و از قهوه خداحافظي كنيد. در اين مطلب فهرستي از عادات بدي كه بايد آنها را از خود دور كنيد و از همه مهمتر در مورد چگونگي ترك آنها آمده است.
عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1 عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1



همه ما، گاهي زياده روي هم ميكنيم چه براي خوردن يك كيك و چه يك ليوان نوشابه اما وقتي تصميم به بچهدار شدن ميگيريد، زمان آن است كه به سلامت جنيني كه درونتان است فكر كنيد چون هر اتفاقي كه براي بدن شما پيش آيد، روي آينده نوزادتان تاثير مستقيم دارد. نه تنها موادمخدر و دخانيات كه خودتان از مضرات آن آگاهيد بلكه عاداتي همچون ميانوعدههاي با ارزش غذايي كم و ورزش زياد نيز ميتوانند در توانايي شما براي بارداري دخالت داشته و سبب آسيبهاي پنهاني به نوزادتان شوند. دكتر اوا ريتوو، از انجمن روانپزشــكي ميامي فلوريدا، ميگويد: «كنار گذاشتن عادات غلط پيش از بارداري، يكي از روشهاي شگفتانگيز آغاز آمادگي براي مادر شدن است. شما نسبت به بدن خودتان مسئوليت داريد و بايد اطمينان داشته باشيد كه جسمتان همه مزيتهايي كه ميتوانيد به فرزندتان ارائه كنيد را خواهد داشت. هر چه زودتر اين عادات بد را كنار بگذاريد، براي خودتان، دوران بارداريتان و براي نوزادتان بهتر است و شايد اميد به بارداري همه انگيزه مورد نيازتان را به شما بدهد.»



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1


مثل نقل و نبات مسكن نخوريد


اداره كل غذا و داروي ايالات متحده (FDA) كل داروهاي مرتبط با بارداري را به گروههاي Aو X، D، C، B طبقه بندي كرده است. در اين تقسيمبندي، داروهاي رده C در تحقيقات روي حيوانات آزمايشگاهي تاثيرات مضري را نشان دادهاند، داروهاي رده D عامل بالقوهاي دارند كه باعث بهخطر افتادن جان جنين ميشوند و داروهاي رده X ميتوانند باعث بهوجود آمدن نقصهاي مادرزادي در جنين شوند. اگر از داروي خاصي استفاده ميكنيد، همين حالا به پزشك خود اطلاع دهيد. پيش از اينكه تصميم بگيريد باردار شويد، بايد مصرف تمامي داروهايي كه از گروه D و X هستند را متوقف كنيد. اگر ميخواهيد اطمينان كامل داشته باشيد، از همه انواع داروها در 3 ماهه اول دوران بارداري بپرهيزيد و همواره پيش از شروع مصرف يك داروي جديد با پزشك خود هماهنگ كنيد. اگر در مورد برنامههايتان براي بچهدار شدن با پزشك خود گفتوگو كنيد، او ميتواند شما را در مورد مصرف هرگونه دارويي كه مغاير بارداري است، راهنمايي كند. با توجه به شرايط، شما ممكن است بخواهيد در طول بارداري از درمانهاي غيردارويي استفاده كنيد.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عادتهایی که زندگي فرزند در راهتان را خراب می كند بچهای بينظير به دنيا بياورید 1


فقط يك فنجان


هر چند بررسيها روي مصرف كافئين در دوران بارداري بسيار گيجكنندهاند اما برخي پژوهشها نشان داده كه ممكن است كافئين در مشكلات باروري نقش داشته باشد و خطر سقط جنين را افزايش دهد. دكتر دنيل روشان، پزشك زنان و زايمان در نيويورك كه متخصص زايمانهاي پر خطر نيز هست، توصيه ميكند، در زمان بارداري روزي بيش از 2 فنجان قهوه ننوشيد چون سبب كاهش رشد جنين و زايمان زودهنگام ميشود اما در اين ميان تنها قهوه مقصر نيست، به چيزهايي كه كافئين در آنها كمتر مشهود است هم توجه كنيد. منابع كافئين اعم از چاي، شكلات، نوشابهها و برخي داروهاست. پژوهشها بيانگر اين مسئله است كه در طول دوران بارداري شما ميتوانيد در روز به ميزان ٢٠٠ ميلي گرم كافئين مصرف كنيد.

حتي اگر زياد به كافئين عادت داريد، ميتوانيد با نوشيدن يك فنجان در روز آن را تامين كنيد. دكتر پري كينر پيشنهاد ميكند كه به جاي كاپوچينوي معمولي، قهوه بدون كافئين و چاي گياهي را امتحان كنيد.



اگر ميخواهيد بچهتان چاق نشود


اگر فكر ميكنيد كه بارداري يعني هرچه دوست داريد بخوريد و اين به معني زيادهروي در خوردن پفك، پيتزا و غذاهاي آماده است، بهشدت در اشتباه هستيد. خوردن يك رژيم متعادل غذايي كه شامل مقدار زيادي مواد مغذي است، براي سلامت و رشد نوزاد لازم و ضروري است. يك بررسي كه توسط محققان دانشكده دامپزشكي رويال در لندن انجام گرفته نشان داده است، موشهايي كه در طول بارداري از خوراكيهاي كم ارزش در رژيم غذايي آنها استفاده شده، بچههايي با وزن بالاتري به دنيا آوردهاند. بررسي جديد ديگري هم در دانشگاه آدلايد نشان داده، رژيم غذايي با چربي بالا و قند فراوان ممكن است سليقه غذايي جنينها را تغيير دهد و به علاوه نوزاداني كه مادرانشان مقدار زيادي غذاهاي پرچرب و پر قند خوردهاند، در سالهاي بعد زندگي علاقه بيشتري به خوراكيهاي بيارزش مانند پفك و شيريني خواهند داشت.كارشناسان توصيه ميكنند، در كل، هر فردي كه بخواهد سالم غذا بخورد، مقدار قند دريافتي، هله هوله يا غذاهاي فرآوري شده همانند فست فودها را بايد محدود كند. با كمي كوشش ميتوانيد سبك زندگي خود را تغيير داده و زمان بيشتري براي آشپزي كردن و لذت بردن از غذاهاي خانگي صرف كنيد. او پيشنهاد كرده كه اگر مجبور به خوردن ميان وعدههاي بسته بندي شده شديد، از ماركهايي استفاده كنيد كه در محصولات خود از مصرف رنگهاي مصنوعي، طعم دهندهها و مواد غيرمجاز پرهيز ميكنند. قبل از اينكه در صف بستني بايستيد هم درباره ميزان قند دريافتي خود در طول بارداري فكر كنيد. خوردن مقدار زيادي شيريني در طول بارداري باعث ميشود فرزندتان به شيريني علاقهمند شود. محققان دانشگاه آلاباما در بيرمنگهام دريافتهاند، كودكاني كه مادرانشان از ميزان بالاي گلوكز استفاده كردهاند، ريسك بيشتري در مبتلا شدن به ديابت دارند. محققان پيشنهاد ميكنند، علاقه خود را به شيريني با ميوهها از بين ببريد.



استرس نميگذارد باردار شويد


ميزان بالاي استرس ممكن است مانع باردار شدن شما شود. به اين فكر كنيد كه كنار آمدن با رويدادهاي مهم مانند مرگ يكي از دوستان نزديك يا اعضاي خانواده، محرك تنشزاي عادي نيست كه هر روز در زندگي پيش آيد بهعلاوه استرس ميتواند بر نتيجه اثر گذاشتن داروهاي باروري اثر داشته باشد. در اين زمان تكنيكهاي تمدد اعصاب برايتان بسيار مفيد است و شما را ياري ميكند. سعي كنيد ورزش كنيد، حركات كششي ذهن و جسم (يوگا) انجام دهيد، از حمايت خانواده بهره گيريد يا پيش مشاور روانشناس برويد. در ضمن يادتان باشد كه دوران بارداري زمان جدا شدن از شب زندهداريها و كم خوابيدن است. بررسي پژوهشگران دانشگاه واشنگتن به اين نتيجه رسيده كه در زنان بارداري كه در ماههاي اوليه بارداري خود كمتر از 6 ساعت ميخوابند، خطر بالا رفتن فشار خون افزايش مييابد و در زناني كه شبها كمتر از 5 ساعت ميخوابند، احتمال بيشتري وجود دارد كه مسموميت خوني دوران بارداري در آنها ايجاد شود.



بيش از حد ورزش نكنيد


معمولا ورزش در طول بارداري عملي بسيار خوب است. اين كار از اضافه وزن بيش از حد جلوگيري كرده و سبب ميشود تا احساس قوت و سلامت بكنيد. ورزش همچنين ميتواند به بهبود ديابت دوران بارداري كمك كند و در تقويت بنيه براي تحمل درد زايمان و فارغشدن نقش دارد. اما ميزان نيروي جسمي شما در ماههاي اوليه بارداري اينكه چقدر ميتوانيد در طول اين 9 ماه فعال باشيد را تعيين ميكند. بنابراين بهتر است قبل از اقدام به بارداري تمرينات معمولي را آغاز كنيد. با اين حال زياده روي نكنيد. اگر ورزشكار حرفهاي هستيد يا حتي دوندهاي مشتاق يا زياد به باشگاه ميرويد، فعاليتهاي شما ميتواند در راحت باردارشدنتان نقش داشته باشد. سادهترين روش براي تحرك اين است كه به پياده روي برويد. دوران بارداري زمان اسكي كردن و تنيس نيست اما شنا، پياده روي، دوي آرام، حركات كششي ذهن و جسم و ورزشهاي كششي- تنفسي، همه و همه گزينههاي مناسبي هستند.

كنگره پزشكان متخصص زايمان و بيماريهاي زنان آمريكا (ACOG) پيشنهاد كرده كه وقتي باردار شديد، زماني كه ورزش ميكنيد ضربان قلبتان نبايد از 140ضربان در دقيقه بالاتر برود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان