امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اهمیت طرح انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی

#1
اهمیت طرح انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی 1
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در مناطق مرکزی کشور گفت: در شرایط  خشکسالی تنها راهکار این است در اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی سرعت ایجاد شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایلنا ضمن تاکید بر اهمیت بهره برداری از آب های آزاد بمنظور تامین نیاز کشور گفت : مسوولان در تمامی دولتها مدتهاست از انتقال آب دم می زنند اما اینکه همتی برای انجام این مهم از سوی دولتها شاهد باشیم، نبودیم .

شهباز حسن پور بیگلری در عین حال افزود: با وجود موانع بسیار دو شرکت معدنی چادرملو و گل گهر بانی اجرای طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران شده اند ، اما این دو شرکت را آنچنان درگیر مسائل حاشیه ای و فشارهای مالی قرارداده اند که اجرای این طرح را تحت الشعاع قرارداده است .

وی با اشاره به بودجه محدود دولت در بخش عمرانی گفت: هیچ کس نمی تواند منکر این مهم شود که دولت توان اجرای طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس را ندارد و اگر خشکسالی ادامه داشته باشد، نه تنها اشتغال در صنعت و کشاورزی تهدید می شود، بلکه دولت باید خسارتهای خشکسالی و نبود آب را به کشاورزان بدهد و شاهد از بین رفتن صنایع باشد. بنا بر این عاقلانه ترین کار آن است که از توان مالی دو معدن بزرگ چادرملو و گل گهر استفاده شود. و حتی از سرمایه گذاران دیگر دعوت و البته حمایت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اقدام گل گهر و چادرملو برای آبرسانی از خلیج فارس به دشت مرکزی ایران را اقدامی فداکارانه دانست و گفت: تنها بخشی از آب این طرح صرف استفاده در این معادن می شود و بخش قابل توجهی صرف توسعه منطقه و کشور خواهد شد که بی شک این یک طرح ملی است.

شهباز حسن پور بیگلری همچنین با تاکید بر اهمیت معادن گل گهر و چادرملو و تاثیری که بر اقتصاد و توسعه کشور دارند، گفت: به جای آنکه دایم از این دو معدن بخواهیم بهره مالکانه را به دولت بپردازند و آنها را تحت فشار قرار دهیم، بهتر است مدیریت چادرملو و گل گهر را تشویق کنیم تا جهت تسریع انتقال آب از خلیج فارس به استانهای خشک کشور که در معرض آسیب های محیط زیست قرار گرفته اند، نهایت تلاش خود را به عمل آورند و آن بخش از توان مالی شان را به این پروژه اختصاص دهند.

نماینده سیرجان با تاکید بر اینکه اگر فشارهای مالی به این دومعدن افزایش یابد، اشتغال دهها هزار نیروی کار با چالش رو به رو می شود گفت: در این صورت نه تنها آبی از خلیج فارس منتقل نمی شود، بلکه صنایع بزرگ کشور در معرض تهدید قرار می گیرد.

حسن پور با یادآوری اینکه معدن بزرگ گل گهر در حوزه انتخابیه سیرجان قرار دارد و از نزدیک در جریان تلاشهای این معدن و به تبع آن چادرملو قرار دارد گفت: با توجه به تلاشهایی که از سوی مسوولان این معادن شاهد هستیم، باید بگویم که متاسفانه دست هایی در کار است تا برای این معادن مشکل تراشی کند و از هر وسیله ای برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
Heart مسکو: اطلاعات موثق داریم که شماری جنگجو از سوریه به قره باغ انتقال یافته اند
  انتقال زن 400 کیلویی گیلانی به بیمارستان (عکس)
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
Heart سازمان بهداشت جهانی: شیردهی عامل انتقال کرونا نیست
  افزایش احتمال انتقال کرونا در محیط‌های بسته
  نشست امروز شورای امنیت درباره حمایت از غیرنظامیان در مناطق درگیر
  افزایش احتمال انتشار و انتقال کروناویروس با کولر گازی
  فعالیت پایگاههای انتقال خون هشت شهرستان گیلان در شب های قدر !
  هشدار ملادینف نسبت به الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان