امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایران دوازدهمین قدرت نظامی جهان

#1
این اطلاعات برای سال ۲۰۱۱ است. این اطلاعات رسمی کشورهاست و اطلاعات واقعی چیز دیگری است. این رده بندی بر اساس اطلاعات رسمی است که درز می کند یا خود کشورها ارانه می دهند. برخی کشورها بیشتر از توان واقعی خود را معرفی می کنند و برخی مانند ایران و روسیه کمتر از میزان واقعی خود را نشان می دهند. قدرت نظامی را تعداد نفرات و تعداد ادوات تعیین می کند.

ایران دوازدهمین قدرت نظامی جهان 1
به گفته ارتشبد ابی‌زید -رئیس  ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا  - نیروهای مسلح ایران قویترین نیروها در منطقهٔ خاورمیانه هستند. هر چند او اظهار داشت که اسرائیل جزو منطقه تحت نظر گرفته شده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا به حساب نمی‌آید.

البته معیار دقیقی برای این موارد نیست مثلا ایران را پنجمین قدرت زیر دریایی جهان می دانند و کره شمالی را از تعداد زیردریایی حتی بالاتر از روسیه می دانند!  یا قدرت زیر دریایی آمریکا را بیشتر از روسیه می دانند در حالیکه زیر دریایی های روسیه از نظر تن و وزن و قدرت نفوذ به اعماق خیلی از زیر دریایی های آمریکایی ها بهتر است. ضمن اینکه این مسئله سلیقه ای و تعصبی هم هست. علاقمندان آمریکا و غرب تلاش دارند قدرت بلوک نظامی خود را بیشتر نشان دهند. اما ایران اگر بخواهیم قدرت نظامی هوایی ایران را بر اساس جنگنده هوایی در نظر بگیریم شاید چهلمین یا پنجاهمین قدرت نظامی هوایی جهان نباشیم.
حتی قطر و امارات قدرت نظامی هوایی و تعداد جنگنده آنها بیشتر از ما هست. ایران از نظر وضعیت نیروی هوایی در وضعیت خیلی بدی است. اما ترکیه که دائما غرب در حال بزرگنمایی قدرت این کشور است برای ضعیف کردن ایران از ترکیه حمایت همه جانبه می کنند. آنها به خاطر ترس از ایران به ترکیه همه چیز می دهند حتی تازگی ناو هواپیما بر و حتی شنیده شده بمب اتمی هم می خواهند بدهند که البته روزی از این حمایت خود پشیمان خواهند شد. 
اما اگر واقعا بخواهیم بر اساس موقعیت ژئوپلتیک و روحیه جنگی نظامیان و تجربه جنگی در نظر بگیریم می توان چند مهم کشور مهم نظامی جهان را نام برد. نخست اینکه آمریکا از نظر بودجه نظامی و تعداد ادوات قدرت برتر نظامی جهان است اما این کشور در تمام جنگهای ۵۰ سال اخیر خود شکست خورده است. از کره شمالی ویتنامی کوبا حتی ژاپن … آمریکا توان رزم زمینی ندارد بلکه قدرتش حملات هوایی سنگین و بمب اتمی است. اما روس ها از نظر تعداد بمب اتمی و موشکها خیلی قوی تر از آمریکایی ها هستند. حتی جنگنده های خیلی قوی تر دارند اما خیلی محافظه کارانه عمل می کنند.
هنوز هم این دو کشور برترین قدرت نظامی جهان هستند. بعد آنها چین است. چین حتی از نظر تعداد ادوات و نفرات از هر دوی چین و روسیه  شاید جلوتر باشد اما از نظر فنی جلوتر نیست. حتی انگلیس از نظر فنی از چین قوی تر است. آلمان و ژاپن هم از نظر فنی خیلی قوی تر از چین هستند. فرانسه هم قدرت مهمی در اروپاست. برخی دیگر از کشورها ی اروپایی جنگنده های خوبی می سازند.
بدون شک آمریکا روسیه چین انگلیس فرانسه آلمان ژاپن هند برزیل کره شمالی از نظر فنی از ایران قوی تر هستند.  پاکستان هم از ایران قوی تر هست اما نمی توان این کشورها را در شرایط جنگی با ایران مقایسه کرد. مثلا پاکستان ارتش قوی دارد اما کشوری است در آستانه هم پاشیدگی و حتی توان کنترل مرزهای خود را ندارد پس قدرت ارتش به معنی قدرت همه جانبه آن کشورنیست. یا مثلا کره شمالی کشوری منزوی و بدون کوچکترین اثرگذاری بین المللی است. اما از نظر فنی خیلی به ایران کمک کرده است. ترکیه هم که عضو ناتو است از نظر کمیت در برخی زمینه ها از ایران جلوتر است اما در کل در برابر ایران خیلی ضعیف تر است. این کشور حتی نتواسته در سوریه  پس از دو سال حتی با حمایت همه کشورهای غربی کاری از پیش ببرد. یعنی ادوات داشتن دلیل بر مرد میدان بودن نیست. برزیل هم از جمله کشورهایی است که از نظر نظامی از ایران می توان قوی تر در نظر گرفت اما تا کنون در جنگ مهمی امتحان پس نداده است.
به نظر می رسد برخی آمار زیر درست نباشد. مثلا آمار هلیکوپترهای ایران احتمالای بالای ۱۰۰۰ عدد است چون ایران توانایی تولید بالایی دارد. بر عکس ۱۰۳۰ جنگنده برای ایران ذکر شده در حالیکه همه از رده خارج و قدیمی هستند. ایران شاید ۱۰۰ جنگنده خوب آن هم از نوع روسی داشته باشد. اما  داستان اسراییل مانند ترکیه است. این کشور هویت حقیقی ندارد بلکه تفاله ای از کمک تمام کشورهای اروپایی است و همه نوع کمک نظامی برخوردار است. اما مرد جنگ نیست و در برابر ایران از نظر میدان رزم قابل مقایسه نیست اما از نظر فنی خیلی بالااست.
خبر:
بر اساس اطلاعات عنوان شده از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کنگره آمریکا،ایران که جمعیت آن ۷۵ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر است، هم‌اکنون دارای ۵۴۵ هزار پرسنل فعال نظامی است و تعداد نیروهای ذخیره فعال این کشور ششصد پنجاه هزار نفر است.ایران در رده دوازدهم قدرت های  نظامی جهان قرار دارد.
نیروی زمینی ایران  دارای ۱۷۹۳ دستگاه تانک، ۱۵۶۰ دستگاه نفربر، ۱۵۷۵ عراده توپ یدک کش، ۸۶۵ عراده توپ قابل حمل بر روی خودرو، ۲۰۰ سامانه موشک انداز ، ۵ هزارخمپاره‌ انداز، ۱ هزار و ۴۰۰ سامانه ضد تانک، ۱ هزار و ۷۰۱ سامانه پدافند هوایی و ۱۲ هزار وسیله نقلیه لجستیکی است.
اخیرا نیروی هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی موشک ضد کشتی با نام خلیج فارس را نمایش داده و تست کرده است،برد این موشک ۳۰۰ کیلومتر بوده و توانایی هدف قرار دادن انواع شناورها را داراست.
نیروی های نظامی ایران دارای مجموعه گسترده ای از موشک های زمین به زمین در بردهای متفاوت هستند که توانایی هدف قرار دادن اهدافی در فاصله ۲۵۰۰ کیلومتری را به ایران بخشیده اند.
نیروی هوایی ایران نیز دارای ۱۰۳۰ فروند جنگنده و هواپیما، ۳۵۷ فروند هلیکوپتر و ۳۱۹ فرودگاه عملیاتی است.
نیروی دریایی ایران نیز دارای ۲۶۱ فروند کشتی، سه بندر، ۱۹ زیر دریایی، ۱۹۸ قایق نظامی گشت زنی، ۵ ناوچه، ۳ ناوشکن و ۲۶ قایق‌ جنگی خشکی آبی است.
بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۱۱، ۹ میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار بوده است. کشور ایران دارای مساحت ۱ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۹۵ کیلومتر مربع(البته در بررسی جدید ۲۰۰ هزار کیلومتر بیشتر است)، ۲۴۴۰ هزار کیلومتر خط ساحلی و ۵ هزار و ۴۴۰ کیلومتر مرز مشترک است.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط STAR__GIRL~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان