امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستنی هایی درباره فرمولی برای مهار کردن استرس شب امتحان

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنی هایی درباره فرمولی برای مهار کردن استرس شب امتحان 1


کنترل استرس هنگام برگزاری امتحان از عواملی است که بر موفقیت یا عدم موفقیت دانش آموزان تاثیر گذار است.

 اضطراب امتحان نوعي خود اشتغالي ذهني است كه خود كم انگاري و ترديد در مورد توانائيهاي فرد را به همراه دارد و اغلب باعث ارزيابي منفي و عدم تمركز حواس و واكنشهاي جسماني نامطلوب مي شود.
 
 قطعا از هر دانش آموزی بپرسيد پر هول و هراس ترين شب هاي زندگيت كدام شب بوده است به احتمال نود درصد شبهاي امتحان را به خاطر می آورد، عصبي بودن، آرام و قرار نداشتن، احساس خستگي، سرگيجه،‌ افزايش ضربان قلب، بي حالي، تنگي نفس، تعريق، ‌لرزش،‌ بيخوابي، دلهره، ‌سردرد، بي اشتهایی و دلشوره از علائم استرس است که ممکن است در فرد بوجود بیاید.
 
زینل پور با بیان اینکه دانش آموزان با رعایت برخی نکات ساده می توانند بدون استرس دوران امتحان را بگذرانند، اظهار کرد: اصلی ترین گام این است که دانش آموزان نبايد يادگيري تمام مفاهيم درسي را به شب امتحان موكول كنند بلكه بايد سعي كنند هر درسي را در زمان خود و در فرصت مناسب مطالعه كنند تا درشب‌هاي امتحان با خيالي آسوده فقط به مرور درسها بپردازند و از يادگيري دروس به صورت فشرده اجتناب كنند.
 
 هم صحبتی با یک شخص مورد اعتماد (مشاور )، استراحت در اتاق تاریک، حمام گرفتن طولانی، تمرین و تکرار ورزش های تنفسی ، دعا و نيايش، تمركز فكر، انجام ورزشهايي كه موجب تقويت روح مي شوند، پرداختن به فعالیت های هنری در ایجاد آرامش و اعتماد موثر است.
 
زینل پور اظهار کرد: در ساعات معيني درس بخوانيد چند ساعت متوالي درس خواندن خسته كننده است و سبب كاهش يادگيري مي شود بعد از پايان هر ساعت به مدت پنج تا ۱۰ دقيقه استراحت كنيد، سرعت مطالعه خود را كاهش داده و مطالب را چندين بار بخوانيد همچنین سبك يادگيري خود را پيدا كنيد.
 
کارشناس ارشد مطالعات خانواده با بیان اینکه خلاصه نويسي را حتما تمرين كنيد، عنوان کرد: خلاصه كردن مطالب بهترين روش يادگيري است این کار به هیچ عنوان وقت گیر نیست با اين روش شما صرفاً متوجه نكات مهم درس مي شوید و به راحتی می توانید با مرور آنها مطالب را در ذهن خود تکرار کنید.
 
وی افزود: در جلسه امتحان اگر استرس داشتيد چشم ها را ببنديد و چندين بار نفس عميق بكشيد ابتدا قدري مكث و فكر كنيد تا از اين طريق به منظور استاد پي ببريد كه او از شما چه مي خواهد به این نکته توجه کنید که هيچ گاه به روي برگه خم نشويد زیرا اين كار باعث فشار به روي قفسه سينه و خستگي می شود.
 
زینل پور اظهار کرد: به محض دريافت برگه امتحاني دستورالعمل ها و راهنماهای روی برگه را به دقت بخوانيد و كاملاً به آنها عمل كنيد، سوالات را به طور اجمالي مرور كنيد و با توجه به زمان و ارزش هر سوال براي هر يك از سوالات زماني را اختصاص دهيد و پيش از آنكه به سئوالات پاسخ دهيد به مفهوم آن خوب توجه كنيد.
 
وی با بیان اینکه سعی كنيد به تمامي پرسش‌ها پاسخ دهيد، افزود: هميشه يك پاسخ ضعيف و ناقص بهتر از هيچ است همچنین در تحويل برگه امتحاني عجله نكنيد و در پايان يكبار پاسخ ها و پرسشها را بخوانيد.
 
زینل پور با بیان اینکه پس از هر آزمون ديگر به آن فكر نكنيد و سعي كنيد خودتان را براي امتحان بعدي آماده كنيد، گفت: عدم موفقيت در يك آزمون به معناي شكست در همه امتحانات نيست و قبل از مقصر دانستن ديگران تلاش كنيد به نقاط ضعف خود پي برده و در جهت رفع مشكل اقدام كنيد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ☚آیا میدانید و دانستنی های خود را در اینجا قرار دهید☛
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  نشانه هایی که میگوید شما فردی جذاب هستید
  غلبه کردن اسرائیل در مشکل کم آبی
  دانستنی های جالب و ترسناک درباره ی مرگ
  ترفند شرابی کردن مو
  یه چیز جالب درباره گوگل
  دانستنی‌های جالب درباره رنگ چشم فندقی
  چیزهای جالبی که درباره خواب نمیدانستید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان