امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

واکنش آمریکایی ها به سقوط الرمادی و ورود الحشد الشعبی به معرکه انبار

#1
واکنش آمریکایی ها به سقوط الرمادی و ورود الحشد الشعبی به معرکه انبار 1
به دنبال سقوط الرمادی و سپس درخواست رسمی این هفته حیدرالعبادی نخست وزیر از نیروهای الحشد الشعبی برای ورود به الانبار به منطقه مقابله با داعش، آمریکایی ها روز پنجشنبه واکنش های متفاوتی نشان دادند؛ از جمله اظهارات باراک اوباما مبنی بر حمایت مشروط از الحشد الشعبی بود!
اوباما که اظهاراتش در قالب مصاحبه با نشریه آمریکایی «آتلانتیک» منعکس شده، گفته که ایده حمایت جدی از نیروهای الحشد الشعبی وجود دارد اما به طور مشروط .

وی، یکی از شروط ابن حمایت را حضور همه طیف های قومی و طایفی و دیگری را انجام عملیات زیر نظر دولت مرکزی عنوان کرده است؛ شروطی که از ابتدای کار الحشد الشعبی در جنگ علیه داعش در عمل وجود داشته است.

نیروهای الحشد الشعبی در جریان عملیات صلاح الدین و پاکسازی تکریت، نیروهایی از اهالی استان و فرزندان عشایر منطقه را در کنار خود داشته است. علاوه بر این در الحشد الشعبی از همه اقوام، شامل کرد، ترکمن و حتی مسیحی حضور دارند.

الحشد الشعبی از ابتدا نیز زیر نظر نخست وزیر و فرماندهی کل قوا سازمان دهی شده و تحت امر وی وارد عمل می شود.

در همین حال، با سقوط رمادی، بازار تحلیل و تفسیر در آمریکا داغ شده و یکی از تحلیلگران نظامی آمریکایی گفته که نیروهای عراقی به میزان کافی از قدرت برای عملیات آتی برخوردار هستند و نیازی به حضور ایرانی ها و کردها ندارند. این درحالی است که ایرانی ها به غیر از کمک های تسلیحاتی و مستشاری، هیچگاه حضور نظامی در عراق نداشته اند و کردها نیز عملاً در هیچ یک از عملیات بر ضد داعش در خارج از منطقه نفوذ خود شرکت نکرده اند.

ژنرال مارک هارتلینگ که سالها در جریان اشغال نظامی عراق در این کشور حضور داشته، می گوید: باتوجه به آمادگی نیروهای عراقی، اوضاع بزودی تغییر خواهد کرد. البته او به ورود نیروهای الحشد الشعبی هیچ اشاره ای نکرد.

وی گفت که سالها در کنار نیروهای عراقی جنگیده است و آنان را جنگجویانی واقعی می شناسد؛ اما این امر زمانی نتیجه می دهد که حمایت های نظامی و سیاسی پشت آن باشد.

اما یک تحلیلگر نظامی دیگر آمریکایی هشدار داده که بزودی در الرمادی حمام خون براه خواهد افتاد؛ چرا که داعش در دو روز آینده دست به جنایات وسیعی در این شهر خواهد زد و همه آنانی را که با حکومت همکاری داشته اند، به همراه اسیران جنگی ارتش عراق، اعدام خواهد کرد.

رابرت بائر معتقد است؛ با توجه به غنائمی که داعش در جریان سقوط الرمادی به دست آورده، این گروه توان بازسازی یافته است و به همین دلیل انجام عملیات تا تابستان پیش رو بعید به نظر می رسد.

نیویورک تایمز، اما تلاش دارد که دولت عراق را مسؤول سقوط الرمادی معرفی کند. این درحالی است که عراقی ها نقش آمریکا را در سقوط مرکز استان الانبار بسیار بالا و یکی از دلایل آن را مخالفت این کشور با حضور الحشد الشعبی در ورود به این استان می دانند.

نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان استراتژی سنی ها در الانبار شکست خورد، یک دلیل آن را عدم تسلیح عشایر منطقه عنوان کرد.

شهر الرمادی به دنبال هفته ها مقاومت سرانجام در روز شنبه گذشته پس از آنکه نیروهای مدافع، شهر را ترک کردند، به دست داعش افتاد. اکنون برخی منابع می گویند، نیروهای عراقی به میزان قابل توجه تسلیحات سنگین در این شهر برای داعش به جا گذاشته اند.

به دنبال سقوط الرمادی، نخست وزیر که همزمان فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق را بر عهده دارد، از الحشد الشعبی خواست بسرعت عازم الانبار شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روستایی زنانه که هیچ مردی حق ورود نداردღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
Heart دستگیری ۸ نفر از خطرناک‌ترین تروریست‌ها به دست الحشد الشعبی
Heart واکنش نوری مالکی به بازداشت تعدادی از اعضای حشد شعبی
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart تظاهرات ماموران پلیس، دولت فرانسه را به واکنش واداشت
  جنجال عکس عجیب سلبریتی ایرانی با نظامیان آمریکایی (عکس)
  آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند!
  پروژه «سلفی فضایی» سامسونگ در یک مزرعه سقوط کرد
  روزنامه آمریکایی: دولت جدید عراق بهترین گزینه واشنگتن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان