امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکات بارداری

#1
قرار گرفتن زنان غیرسیگاری در معرض دود دخانیات و به ویژه دود سیگار در دوران حاملگی باعث كاهش وزن نوزاد و زایمان زودرس می‌شود.
همچنین مواجهه با دود دخانیات در دوران حاملگی می‌تواند باعث سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شود و از اثرات دیگر دود دخانیات بر سلامت قبل از تولد تاخیر در رشد درون‌رحمی و سقط ناگهانی است.

بنا بر گزارش جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران، آژانس حفاظت محیطی كالیفرنیا تخمین می‌زند كه دود دخانیات در ایالات متحده سالانه مسبب 3400مرگ ناشی از سرطان ریه و بین 23هزار تا 70هزار مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی است.

در مورد كودكان تخمین زده می‌شود كه دود دخانیات مسئول سالانه 430مورد سندروم مرگ ناگهانی نوزادان، تولد 24هزار و 500نوزاد با وزن كم، 71هزار و 900زایمان زودرس، 200هزار مورد وقوع آسم و 790هزار مورد مراجعه به‌علت عفونت مجرای گوش میانی باشد.
همچنین داده‌های گزارش جهانی دخانیات جوانان نشان می‌دهد كه مواجهه با دود دخانیات در میان جوانان رو به گسترش است.

تحقیقاتی كه روی كودكان مدرسه‌ای 13تا 15 ساله در بین سال‌های 1999تا 2006 در 132كشور اجرا شد نشان داد كه 44درصد كودكان در خانه و 56درصد آنها در مكان‌های عمومی در معرض دود دخانیات بوده‌اند.

مطالعه دیگری در مؤسسه ملی سلامت مكزیك نشان داد كه 91درصد كودكان مدرسه‌ای در این كشور تا حدی در معرض دود دخانیات بوده‌اند.

مطالعه‌ای در مورد دانشجویان سال سوم در دانشكده‌های بهداشت در 10كشور حاكی از آن است كه مواجهه با دود دخانیات در خانه از 30درصد در اوگاندا تا 87درصد در آلبانی و در مكان‌های عمومی، از 53درصد در اوگاندا تا 98درصد در صربستان متغیر است.

در حالی‌كه مواجهه با دود دخانیات در ایالات متحده در مدت چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی كاهش یافته است. مطالعه‌ای كه توسط جامعه جراحان ایالات متحده در سال 2006بر روی كوتینین (محصول فرعی نیكوتین) اجرا شد نشان می‌دهد كه بیش از 40درصد بزرگسالان غیرسیگاری و حدود 60درصد كودكان 3تا 11ساله هنوز در معرض دود دخانیات قرار دارند.
مواجهه گسترده با دود دخانیات دارای پیامدهای مهمی در سطح جمعیتی است كه مطالعات نشان می‌دهد دود غیرمستقیم دخانیات نقش مهمی در ایجاد بیماری‌های مزمن تنفسی و ایجاد اختلال قابل‌توجه در عملكرد ریه‌ها دارد.
مواجهه با دود دخانیات موجب افزایش هزینه‌های اقتصادی برای افراد، نهادها و جامعه است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های پزشكی مستقیم و غیرمستقیم و هزینه كاهش كارایی افراد می‌شود. همچنین محیط‌هایی كه در آنها سیگار كشیدن مجاز است نیاز به هزینه‌های بازسازی و نظافت بالاتری دارند و خطر آتش سوزی در آنها بیشتر است. مطالعه‌ای جدید به وسیله جامعه آمار‌گیران ایالات متحده تخمین می‌زند كه مواجهه با دود دخانیات سالانه منجر به بیش از 5 میلیارد دلار هزینه‌های پزشكی مستقیم و بیش از 5میلیارد دلار هزینه‌های پزشكی غیرمستقیم(مانند‌از كارافتادگی، كسر‌حقوق‌و مزایای مربوط)‌ در ایالات متحده می‌شود.
اداره سلامت و امنیت شغلی ایالات متحده تخمین زده است ؛ پاكی هوا، تولید را تا 3درصد افزایش می‌دهد. در عین حال بانك جهانی می‌گوید مزیت‌های محیط‌های عاری از دود، بسیار فراتر از هزینه‌هایش است.
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، FARID.SHOMPET ، hossein.
آگهی
#2
آخه شما که این مطالبو گذاشتی فکر نکردی این مطالب به هیچ درد ما نمیخورنExclamationباتشکر
پاسخ
#3
مطلب دانشی هست !!! به خیلی درد ها می خوره. اون ها که سنشون کم هست و یا علاقه به دونستنش ندارن نخونن.
سپاس
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط p_boy22
#4
خیلی هم به درد میخوره آقا.اگه دوست نداری نخون مجبوری؟دستتو که نگرفتیم بگیم باید بخونیش
آقا ممنون از تاپیکت خیلی ممنون
من میمونمو سکوتم رو جار میزنم...
پاسخ
 سپاس شده توسط p_boy22


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اگر می خواهید برای اپارتمان گل بخرید این نکات را رعایت کنید
  نکات مهم اشتراک خبرنامه برای بازار داری با ایمیل
  نکات و اصول مهمی برای بازاریابی دیجیتالی
  قانون نسبیت انیشتین و نکات جالب
  نکات مهم در خرید یک کیف پول مناسب
  قبل از شروع تجارت جدید، این نکات بررسی کنید
  بهترین نکات برای درمان سیاهی آرنج و زانو
  نکات مهم برای زیرسازی صحیح آرایش! (><)
  دستگاهی برای کنترل روند بارداری و سلامت جنین + تصویر
  در خانه تکانی این نکات مهم را فراموش نکنید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان