امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شلوار لی (پاره) چگونه امد از کجا امد؟؟؟؟؟

#1
این روزا می تونید مد رو در جامعه به راحتی ببینید ، حالا اینکه مد چیه و از کجا سرچشمه میگیره سوال مهمیه اما امروزه مخصوصا توی جامعه ما هر کسی تعریف مشخصی از مد دارد :

۱٫ یک گروه معتقدند که مد یعنی هر چیزی که آدم را از دیگران متفاوت نشان دهد .

۲٫یک گروه معتقدند که مد یعنی نشانه اهمیت شما به طرز لباس پوشیدن در جامعه.

۳٫و یک گروه معتقدند که پیروی از هر مدی میتواند خوب باشد حتی اگر نشانه ها و دلیل معروف شدن آن مد را ندانند!!!

خوب تا اینجا کمی با افرادی که به مد گرایی اهمیت می دهند آشنا شدیم اما واقعا بیش از ۸۵% کسانی که از مدی پیروی می کنند علت اصلی به وجود آمدن و همچنین عوامل سیاسی دخیل در آن را نمیدانند و فقط از روی نا آگاهی و به قول خودشان به روز بودن به یک مد خاص گرایش پیدا میکنند برای اطلاعات بیشتر در این باره لطفا مطلب را دنبال کنید…


کریستین دیور یکی از طراحان پوشاک در جهان درباره پوشاک مناسب و مد روز می‌گوید لباسی که از نظر رنگ، راحتی و تطابق محیط جغرافیایی و اقلیمی انسان را در راحتی و آرامش جسمی و روحی قرار می‌دهد، مد قلمداد شده و به عنوان لباس مناسب تعریف می‌شود.

در چند سال اخیر لباس‌هایی وارد بازار ایران شده است که هیچ سنخیتی با فرهنگ و آموزه‌های دینی ما ندارد. شلوارهایی که از چند ناحیه پاره هستند و بدن انسان را نمایان می‌کنند و تی‌شرت‌هایی که عبارت‌هایی با زبان‌های خارجی بر آنها نقش بسته و کم‌کم به انتخاب اول جوانان و نوجوانان تبدیل شده است. جامعه شناسان مد را نمادی از شیوه زندگی و ابزاری نمایانگر ثروت، رفاه و پایگاه طبقاتی که فرد به آن تعلق دارد، تعریف می‌کنند. شاید به این دلیل که مدگرایان پایگاه طبقاتی خودشان را در پشت نقابی پنهان می‌کنند.

دکتر مجید ابهری، متخصص رفتارشناس درباره علت گرایش جوانان به این لباس‌ها می‌گوید: «با توجه به اینکه پیروی از مد یکی از خصیصه‌های سنی در دوره نوجوانی و جوانی است و از طرفی خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی در زمینه‌های اجتماعی از پوشاک تا آرایش و پیرایش، الگوهای رفتاری ارائه نمی‌دهند.مدگرایی و رقابت‌های سنی جوانان را به پیروی از مدهای ماهواره‌ای و مجلات و بروشورهای مدل‌های غربی هدایت می‌کند. بخشی از این مدگرایی در زمینه لباس است.

کریستین دیور یکی از طراحان پوشاک در جهان درباره پوشاک مناسب و مد روز می‌گوید لباسی که از نظر رنگ، راحتی و تطابق محیط جغرافیایی و اقلیمی انسان را در راحتی و آرامش جسمی و روحی قرار می‌دهد، مد قلمداد شده و به عنوان لباس مناسب تعریف می‌شود. متاسفانه پوشاک وارداتی نه تنها زیان‌های قابل توجهی به صنایع پوشاک و این قبیل تولیدی‌ها زده و موجب بیکاری شده است بلکه صدها دوزنده، پارچه فروش و حرفه های وابسته دیگر و شغل‌هایی که به صورت غیرمستقیم با آنها در ارتباط هستند را به ورشکستگی کشانده است.»

این لباس‌ها اعتقادات دینی را تضعیف می‌کنند

این استاد دانشگاه شهید بهشتی این لباس‌ها را از نظر آسیب‌شناسی رفتاری به چند دسته طبقه‌بندی می‌کند و ادامه می‌دهد: «اولین بخش لباس‌ها و پوشاک‌های وارداتی هستند که از ترکیه و بعضی کشورهای خارجی مطابق با سلیقه‌های مدگرایان آن جوامع تهیه شده و با قیمت‌های گزاف به دست مشتریان می‌رسد. این پوشاک اغلب عبارتند از پیراهن‌ها و تی‌شرت‌هایی که با الفاظ انگلیسی و فرانسوی و زبان‌های دیگری دارای الفاظی که بسیاری از آنها معانی غیراخلاقی دارند. جوان‌ها هم بدون اطلاع از معانی آنها این پوشاک را با قیمت گرانی تهیه می‌کنند و برای آنکه از کاروان مدگرایان عقب نیفتند به تن می‌کنند.

دسته دوم لباس‌هایی هستند که در پشت آن یا کف بعضی از کفش‌ها اسامی مقدسی نوشته یا دوخته شده و توسط صهیونیست‌ها و شبکه‌های ضدفرهنگی برای تضعیف مبانی دینی و القای ضعف اعتقادی توزیع می‌گردد.»

ابهری اعتقاد دارد بسیاری از جوانانی که از این لباس‌ها استفاده می‌کنند از فلسفه چنین طرح‌ها و عبارت‌های حک شده‌ بر آنها خبر ندارد؛ «مبنای استفاده از شلوارهای پاره به ۱۵ سال پیش برمی‌گردد که یک جوان ۱۸ ساله به نام جان استواک که شلوار پاره‌ای داشت خجالت می‌کشید به خیابان برود و به همین دلیل سه نفر از دوستانش هم شلوارهای خود را پاره کرده و همراه او به خیابان رفتند. به این ترتیب شلوارهای پاره‌ای که نماد فقر بود در جامعه اروپایی به مد اصلی تبدیل شد. متاسفانه‌ خانواده‌های ما هم به خاطر میل فرزندانشان به خواسته آنها تن می‌دهند و این لباس‌های ناهنجار را می‌خرند که با فرهنگ ما تعارض دارد. آرایش سر و صورت و خط انداختن دور سر و ابرو و استفاده‌ از نگین در ابرو، بینی و گوش نشانه پوچ‌ گرایان است و توسط شیطان پرستان و فرقه‌های نژاد پرست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از آرایش غلیظ در دختران هم نشانه توهم زشت پنداری و یک ناهنجاری رفتاری است.»




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شلوار لی (پاره) چگونه امد از کجا امد؟؟؟؟؟ 1
cof cof
پاسخ
 سپاس شده توسط !sadaf ، MINA JOON ، crazy_alone_boy ، |мιѕѕ мєняαѕα| ، ツClas$i☪ J☯ ツ ، Magical Girl ، mr.destiny ، saba 3 ، ⓢⓘⓛⓔⓝⓒⓔ ، ..HESAM ، A lover
آگهی
#2
اما خوشگل و شیکه !
پاسخ
#3
no like Angry
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#4
زیادهههه نخوندم
پاسخ
#5
(19-03-2014، 15:02)ツClas$i☪ J☯ ツ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اما خوشگل و شیکه !
وا کجاش خوشگله یا شیکه اصلا خوب نیست
من میگم آبانی ها بهترینن Heart عشقن مخصوصا یه آبانی که اسمش مونا باشه Heart
پاسخ
#6
اره دقیقا....و یک فلسفه دیگه چند سال پیش لباسهای چرکی و پاره مد شدن ک این برمیگرده ب کشاورزانی ک فقیر بودن و یا لباس کار انها این گونه بود و کم کم این لباس کار و چرکی مد روز شد......
جالب اینجاس ی بار پسر داییم شلوارش پاره شده بود بش گفتم اون طرفشم پاره کن ک شبیه مد بشه خخخخخ....
ولی لباسها من خیلی روی نوشته های خارجی ک رو لباسها و...هستن توجه میکنن همیشه سعی میکنم ک اول ترجمه کنم متاسفانه چن بار ک ترجمه کردم کلمات فجیعی نوشته شده بودن و من خجالت گفتن اون کلمات رو دارم.....

لطفا ب چیزی ک میپوشید و انجام میدین دقت کنید.....

منم جذابیتی تو این شلوارها نمیبینم......

ولی برای لباسهایی با نوشته های انگلیسی اگه نوشتش ایرادی نداشه باشه قشنگه واقعا......
پیج اینستگرام من @lamya_zo ]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://instagram.com/lamya_zo?utm_medium=copy_link
ههرمند هستم و طراحی و نقاشی انجام میدم کارامو تو پیجم
چک‌کنید?❤️?
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb چگونه صورت خود را استخونی و زیبا کنیم؟
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  فولاد چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟
  چگونه در ایران می توان یک مدل موفق شد؟
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  چگونه مقاله بنویسیم؟
  پنل های خورشیدی چگونه کار میکنند؟
  چگونه هر روز باسواد تر شویم؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  هوش مصنوعي چگونه به سوال‌ پاسخ مي‌دهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان