امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند

#1
Music 
در طول تاریخ رپ فارسی از ابتدا تا به حال رپکن‌های مختلفی بودند که در لقب خود تغییراتی انجام داده‌اند. با توجه به محبوبیتی که رپ در بین جوانان دارد، اکثر هنرمندانی که در ابتدا وارد این عرصه می‌شوند معمولا زیر بیست سال سن دارند. مسلما هر کسی که وارد این سبک می‌شود باید برای خود یک نام یا نام هنری انتخاب کند تا مخاطبان او را با این نام بشناسند. در بین این افراد کم‌تر پیش می‌آید که کسی واقعا یک لقب مناسب انتخاب کند که هم دارای مفهوم خوبی باشد هم در ذهن مخاطب بماند. در ادامه نگاهی به هنرمندانی که لقبشان را تغییر داده اند می‌اندازیم.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

ابلیس ← حصین

حسین رحمتی رپکن محبوبی در رپ فارسی است. او ابتدا با لقب ابلیس و با گروه ۰۵۱ بین مخاطبان مطرح شد. اما بعد از مدتی سکوت با نام حصین به صحنه‌ی موسیقی بازگشت. استفاده از حرف ص به جای س در کلمه حسین باعث متمایز شدن آن با سایرین می‌شود و همچنین باعث می‌شود که بهتر به یاد سپرده شود. در حروف انگلیسی هم Hossein به صورت Ho3ein نوشته می‌شود و عدد 3 جای حرف S را گرفته است.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

اسلیم (Slim) ← مهدار

مهدی چاوشی راد ملقب به مهدار که او را می‌توان جزو رپکن‌های سیاسی دسته بندی کرد و دلیل او برای ترک کردن ایران به مقصد سوئد هم همین مسئله بوده است. او در ابتدای فعالیتش در ایران و از سال ۸۴ با لقب Slim شناخته می‌شد که اتفاقا با همین لقب چند همکاری با ابلیس هم داشته است. مهدار هم اکنون تحت لیبل «کُزاز رکوردز» فعالیت می‌کند

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1
3Pac ← پیشرو

محمدرضا ناصری آزاد در ابتدای فعالیتش در رپ فارسی که به سال ۷۸ برمی‌گردد با توجه علاقه‌ای که به رپکن افسانه‌ای آمریکایی یعنی توپاک داشت لقب 3Pac را برای خود انتخاب کرد. او چند سال با همین لقب فعالیت کرد تا به گروه صامت به سردستگی هیچکس ملحق شد و تصمیم به تغییر لقب خود به یک نام هنری فارسی یعنی پیشرو گرفت. 3Pac در گذشته با هنرمندانی چون ابلیس، تتلو و کینگ همکاری داشته است.
۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

کینگ (King) ← اوج

علی اوج هم اوایل کارش را با لقب دیگری شروع کرد. او لقب خود را کینگ گذاشت اما او هم به مانند برادرش پیشرو بعد از همکاری با گروه صامت، بعد از مدتی لقب خود را به اوج تغییر داد.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1
جی (G) ← قاف

اولین آثار علیرضا قاسمی از گروهی دونفره‌ای به نام «مد» در سال ۸۴ منتشر شده است. بعد از این آهنگ‌هایی با لقب جی (G) که بر گرفته از اولین حرف نام خانودگی اوست را شنیده‌ایم. در سال ۸۵ علی قاسمی با گروه «صامت» آشنا می‌شود و در اولین همکاری با این گروه تک آهنگ «میگن قاف» را با همکاری هیچکس و مهدیار آقاجانی منتشر می‌کند. موضوع این آهنگ در واقع همین تغییر لقب جی به قاف است.
۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

چِت ← یارا

پیمان یارایی یکی از رپکن‌های قدیمی رپ فارسی است که اوایل کار خود را با لقب چت شروع کرد. البته او نتوانست به اندازه‌ای سایر رپکن‌های این لیست محبوب شود اما بعد از یک سکوت طولانی در اواسط سال ۹۲ مجموعه‌ای متفاوت تحت عنوان «شرایط» از پیمان یارایی و با نام هنری یارا منتشر شد. یارا بعد از این آلبوم به لیبل «پلاک» پیوست و آثار قابل توجهی را منتشر کرد.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

زدبازی ← بزرگ

بدون شک زدبازی را می‌توان بزرگ‌ترین و پایدارترین گروه رپ فارسی تا به اکنون دانست. گروهی که اعضای آن با تمام مشکلاتی با آن مواجه بود تواست سال‌ها با یکدیگر همکاری کنند و آهنگ‌های ماندگاری را منتشر کنند. اما متاسفانه امسال این گروه به همکاری چندین و چند ساله‌ی خود پایان داد و با اختلافاتی که بین اعضای گروه پیش آمد، این گروه به دو دسته تقسیم شد. یک قسمت گروه برای خود نام «بزرگ» را برگزیدند و قسمت دیگر تحت همان لقب‌های انفرادی خود فعالیت می‌کنند. بنا بر گفته‌ی این گروه فعلا دیگر اثری با اسم زدبازی منتشر نخواهد شد.
۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

جوکر ← شارلاتان

شارلاتان قبل از این که به عضویت گروه تن به ۱۰ درآید مدتی با نام هنری جوکر فعالیت می‌کرده است اما بعدها با همراهی سزار به گروه تن به ۱۰ ملحق می‌شوند و آثاری زیادی را طی چند سال منتشر می‌کنند. شارلاتان و سزار حدود یک سال است که از تن به ۱۰ جدا شده‌اند و به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

خلوت ← امیر حسین

کسی که چند سال است او را با نام امیر خلوت می‌شناسیم امسال (۹۳) به طرفداران خود اطلاع داده است که از این پس تمام آثار خود با اسم امیرحسین که نام واقعی او است منتشر می‌شود. همان طور که مجموعه‌ی «من» چندی پیش با این اسم از وی منتشر شد. امیر خلوت طی مدتی در گروه تن به ۱۰ هم فعالیت داشته است.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

وحشت ← فرزان

فرزان حدودا از سال ۸۵ فعالیت خود را در زمینه‌ی موسیقی رپ شروع کرد. او چند سال با نام فرزان وحشت شناخته می‌شد اما اکنون آثار او فقط با نام فرزان منتشر می‌شوند. فرزان با لقب وحشت همکاری‌های موفقی را با سورنا و بنیامین انجام داده است.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

چنگیز ← سنگ

اولین آهنگی از او شندیم «تصور» بود که مربوط به تیرماه سال ۸۶ می‌باشد. در آن زمان چنگیز یکی از اعضای گروه جادوگران بود. او چند سال در این گروه فعالیت داشت سپس از آن خارج شد و تحت نام سنگ فعالیت خود را ادامه داد. او مدتی با لقب سنگ تک آهنگ‌هایی پخش کرد و فعلا حدود دو سال است که کاری از وی منتشر نشده است.

۱۲ هنرمند و گروه که لقب خود را تغییر داده‌اند 1

رجز ← تیک تاک

رجز نام یک گروه دونفره شامل سینا ساعی و سینا مافی بود که آهنگ‌های زیادی از آن منتشر شد. بعد از همکاری موفق این گروه با خشایار SR در چند آهنگ، SR هم به این گروه اضافه شد و با پخش تک آهنگ «دامبولی یعنی» گروه تیک تاک با سبکی متفاوت (از نظر آهنگسازی و موضوع) متولد شد. گروه رجز در گذشته آهنگ‌هایی با مضامین اجتماعی هم منتشر کرده است و در یک آهنگ با یاس نیز همکاری داشته است.

جالب است بدانید اکثر هنرمندانی که نام هنری خود را تغییر داده‌اند یا اسم واقعی خود را جایگزین آن کرده‌اند یا یک نام فارسی انتخاب کرده‌اند که این نشان‌دهنده‌ی اهمیت زبان فارسی برای این هنرمندان است.

whatrap.wordpress
پاسخ
 سپاس شده توسط Beatriz ، First Star ، Interstellar ، PISHY ، mahali ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Medusa ، kiana-khanoomi ، ρѕуcнσραтн
آگهی
#2
تیک تاک توی اهنگی که با یاس خونده می گه رجز اول اهنگ من الان فهمیدم واس چی بوده خخخخخخخ
پاسخ
#3
بی محتوا
منو با یه لبخند به ابرا کشوندیــــــــ
با یه قطره اشکتــــ به آتیشــ کشوندی
پاسخ
#4
(28-07-2015، 10:51)احسان دادا نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
بی محتوا

تو خوبی
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گروه موسیقی نگریتا
  کدوم گروه؟
Music تبلیغ گروه راک «کلد پلی» با شاه بیتِ سعدی
  | درخواست رهبری گروه موسیقی |
  فوت خواننده جوان اصفهانی بر اثر کرونا | هنرمند محمدرضا اعرابی
  تم سانگ گروه اوسوز در کمپانی کشتی کج wwe
  تم سانگ ورودی گروه د شیلد
Music طرفدار های پیشرو که گروه نابغه ها رو تشکیل داد
Music واکنش عضو شورای شهر به اجرای رسمی و غیررسمی گروه‌های موسیقی پایتخت
Music «محمد معتمدی» خواننده‌ی گروه «خنیاگران مهر» در فستیوال جادوی پرستوهای بهاری در پاریس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان