امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تغییر مستند محتوای کتب درسی

#1
به گزارش گروه اجتماعی میزان،  حسین طلایی زواره در حاشیه مراسم بازدید اصحاب رسانه از چاپخانه کتاب‌‌های درسی درباره محتوای کتاب‌های درسی گفت: طی سال‌های اخیر تغییر رویکردی را شاهد بودیم به گونه‌ای که در کنار کتب درسی بسته آموزشی به دانش آموزان ارائه می‌‌ شود تا سطح یادگیری آن‌ها بهبود یابد.

وی ادامه داد: کتاب‌های درسی بعد از اینکه کار تولید مولف تمام شد در دو مرحله اعتبار بخشی و از نظرات معلمان در استان های مختلف استفاده می شود تا اگر اشکالی داشته باشد دوباره بررسی و با نظر مولف اصلاح شود.

طلایی گفت: کتاب‌هایی هم که سال‌های قبل تولید و در مدارس تدریس شده است ارزشیابی می شود و پژوهشگر در ارزیابی خود از نظرات معلمان، اولیا و صاحبان فن استفاده می‌کند و اگر نکات و اشکالات از نظر فهم دانش آموزان در کتاب ها باشد آن موضوع اصلاح و کتاب برای تولید مجدد آماده می شود.

 سایت اینترنتی فروش کتب درسی از اول تیر فعال است

وی تاکید کرد: زمانی که کتاب ارزشیابی می شود اگر اشکالی داشته باشد اصلاح و بهبود پیدا می کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین گفت: امسال در نحوه توزیع کتب درسی تفاوتی را شاهد هستیم به گونه ‌ای که کتاب دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی در کل کشور و دوره ابتدایی در شهر تهران به صورت اینترنتی به فروش می ‌رسد و بدین منظور سامانه ‌ای را طراحی کرده ‌ایم که از اول تیر فعال می‌شود و خانواده‌ها با مراجعه به آن می توانند اقدام به خرید کتاب‌های درسی کنند.

پرداخت هزینه کتاب‌ها از طریق شبکه شتاب

وی افزود: برای کتاب هایی که امسال به صورت اینترنتی به فروش می رسد و دانش آموزان یا اولیا آن ها در سامانه ثبت نام و کد رهگیری دریافت می کنند، کل وجه مورد نظر از طریق شبکه شتاب هنگام ثبت نام دریافت می شود.

طلایی ادامه داد: بنابراین بعد از آن مدیران مدارس هنگام توزیع کتاب ها هیچگونه وجهی از اولیای دانش آموزان دریافت نمی کنند.
تولید 90درصد کتاب‌های درسی
مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مراحل طراحی تمام کتاب ها به اتمام رسیده است و 90 درصد از کتاب های درسی تولید شده است.

لیدا نیک روش در حاشیه مراسم بازدید اصحاب رسانه از چاپخانه کتاب‌ های درسی درباره کتاب های جدید التالیف افزود: دو عنوان کتاب علوم و هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی، کتاب های پایه پنجم ابتدایی بجز قرآن و 13 عنوان کتاب پایه نهم همه جدید التالیف بودند.

وی با بیان اینکه مراحل آماده سازی این کتاب ها در دست اقدام است ادامه داد: البته در پایه نهم، شش عنوان سفارش چاپ به اتمام رسید که صادر کردیم و تا پایان ماه مبارک رمضان صددرصد آماده سازی کتاب های جدید التالیف به اتمام می رسد.

مدیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع کتاب ها نیز گفت: کتاب های درسی در استان ها از 15 شهریور و در تهران، شهرستان های تهران و استان البرز از 18 شهریور توزیع می شود که البته این دو تاریخ توزیع مربوط به کتاب فروشی هاست.

وی ادامه داد: کتاب های که خود آموزش و پرورش توزیع می کند مانند کتاب های دوره ابتدایی از همان زمانی که تولیدش به اتمام رسید توزیع می شود که برخی از آن ها از بهمن و اسفند به استان ها ارسال شده است.

نیک روش گفت: در واقع چاپ هر عنوان کتاب به محض اینکه به اتمام برسد به استان ها ارسال می شود که برخی از کتاب ها هم اکنون در استان ها و مناطق موجود است.

وی افزود: تقاضای ما از اولیای دانش آموزان مناطق 19 گانه تهران بزرگ این است که چون برای نخستین بار ثبت نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود نیاز به همکاری و همدلی بیشتر اولیا را داریم، بنابراین هر مشکلی دارند به ما منتقل کنند و ما تیم پشتیبان در نظر گرفته ایم تا مشکلات برطرف شود و شبانه روز آماده پاسخگویی به دانش آموزان و اولیا آن ها هستیم.
تغییر مستند محتوای کتب درسی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ຖēŞค๑໓ ، mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book راه حل‌هایی برای فراموش نکردن مطالب درسی
  [ رفع مشکلات درسی !]
  برنامه درسی هفتگی رشته انسانی از تابستون تا کنکور
Book رتبه بندی و مقایسه کتاب های کمک درسی کنکور
  منابع درسی کنکور _ مناسب رشته تجربی
  استراحت بین واحدهای درسی
  مشاوره با داوطلبان کنکور _ اهمیت کتاب درسی
  تغییر زمان مضارع به ماضی در عربی
  نکته درسی منطق _بحث تباین
Shocked تاپیک برنامه ریزی درسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان