امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اگر شوهر شما این علائمـ را دارد یعنی .. !

#1
تعجب نمي‌كنيم اگر شوهر شما هم هنگام درد كشيدن بادي به غبغب بيندازد و با قيافه‌اي شبيه سوپرمن‌ها بگويد كه نيازي به وزيت دكتر ندارد و اگر كمي صبر كند همه چيز درست مي‌شود اما برخلاف تصور اين دسته از آقايان، صبر كردن نه تنها چيزي را درست نمي‌كند، بلكه علائم بيماري را هم هر روز آزار‌دهنده‌تر و طاقت‌فرساتر كرده و درمان بيماري را دشوار و حتي گاهي محال مي‌كند.


شايد كمتر مردي به چكاپ‌هاي دوره‌اي اعتقاد داشته باشد؛ اما براي آنكه مشكل ساده‌اي كه ممكن است همسرتان به‌خاطر سن يا جنسيتش به آن دچار شده كار او را به جاي باريك نرساند، در ادامه اين مطلب با ما باشيد. ما به شما خواهيم گفت كه چه وقت و با ديدن چه نشانه‌هايي بايد براي همسرتان از متخصصان وقت بگيريد و او را مجبور به مراجعه به پزشكان متخصص كنيد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگر شوهر شما این علائمـ را دارد یعنی .. ! 1

سرطان معده

مراقب اين علائم باشيد
: اگر همسرتان مدتي است كه از سردرد، تهوع، استفراغ، كاهش اشتها، مدفوع خوني يا سياه، سوء هاضمه، درد و نفخ، يا علائم ثانويه كم خوني مثل احساس بي‌حالي و ضعف شكايت دارد، بهتره است او را نزد پزشك ببريد تا با انجام آزمايش‌های غربالگري ازسلامتش مطئن شويد. از كنار علائمی شبيه به زخم معده نيز به سادگي نگذريد كه شايد زنگ خطري براي سرطان معده باشد.

چرا؟ سرطان معده بعد از سرطان پوست شايع‌ترين سرطان بين مردان 40تا45 ساله است. مردان دو برابر زنان به اين سرطان مبتلا مي‌شوند. آمار ابتلا به سرطان معده در ايران، دو برابر ميانگين جهاني است و اين سرطان بيشترين آمار مرگ و مير را در بين انواع ديگر دارد. برخلاف تصور بسياري از افراد، دليل شيوع اين سرطان در مردان تنها مصرف زياد دخانيات نيست. بر اساس تحقيقات در موسسه ملي سرطان كانستانزا كمبريج از آنجا كه مردها فاقد هورمون زنانه استروژن هستند بيشتر به اين سرطان دچار مي‌شوند كه به عقيده محققان استروژن تا حدودي مي‌تواند افراد را در برابر اين سرطان محافظت كند. البته سرطان معده اغلب بدون علائم آشكار ظاهر شده و رشد مي‌كند و شما به عنوان همسري هوشيار بايد از سابقه ژنتيكي همسرتان آگاه باشید و در اقوام درجه يك او اگر كسي مبتلا به اين سرطان است، او را موظف به انجام چكاپ‌هاي دوره‌اي كنيد.

چه بايد كرد؟
گذشته از آشتي با آشپزخانه خانه و كمتر سراغ فست فود رفتن، بايد كمتر سراغ غذا‌هاي نمك‌سود شده و ترشي‌ها برويد. از سوي ديگر، حتي اگر ذائقه همسرتان با غذاهاي سبز سازگار نيست، بايد او را مجبور به مصرف سبزيجات و ميوه‌هاي تازه كنيد و جاي زيادي براي پياز و سير در آشپزخانه‌تان باز كنيد. گذشته از تمام اين تغييراتي كه در سبك زندگي‌تان ايجاد مي‌كنيد، بايد بدانيد كه آندوسكوپي و راديوگرافي راه‌هاي تشخيصي سرطان معده هستند.

سرطان پوست

مراقب اين علائم باشيد:
اگرچه اغلب ايراني‌ها چشم آبي و مو بور نيستند و پوست روشن ندارند، اما همچنان سرطان پوست جزء شايع‌ترين سرطان‌هاست. خطرناك‌ترين نوع سرطان پوست، ملانوم است و گفته مي‌شود كه مردان 50 ساله دو برابر بيشتر از زنان به اين بيماري مبتلا مي‌شوند.

چرا؟ مردان به علت كار در معرض نور خورشيد بيشتر به اين سرطان مبتلا مي‌شوند. علاوه بر اين تماس طولاني مدت با مواد شيميايي مثل آرسنيگ و زغال سنگ نيز از عوامل ايجاد كننده سرطان پوست است.
 
چه بايد كرد؟ از شوهرتان بخواهيد در صورت مشاهده لكه‌اي مشكوك، تغيير رنگ ناحيه پوست يا خال و برآمدگي سريعا با دكتر مشورت كنيد تا در صورت لزوم آزمايشات غربالگري را انجام دهيد. شايد آقايان در مقايسه با خانم‌ها حساسيت كمتري نسبت به پوست‌شان داشته باشند؛ به آنان گوشتزد كنيد كه علائم سرطان در ابتدا خيلي شديد نيست. اگر همسرتان حاضر به خريد كرم‌ها نيست خودتان دست به كار شويد به داروخانه برويد و كرم ضد آفتابي با درجه 15 SPF خريداي كنيد تا به‌طور مداوم 30 دقيقه قبل از خروج از منزل از آن استفاده كند و تاكيد كنيد هر دو ساعت تمديدش كند. مي‌توانيد به او بگوييد با كلاه لبه‌دار خوش تيپ‌تر است و به جاي لباس‌هاي آستين كوتاه در تابستان مي‌تواند از لباس‌هاي آستين بلند كه از الياف طبيعي ساخته شده‌اند و امكان جريان داشتن هوا را فراهم مي‌كنند، استفاده كند.

 سرطان مثانه

مراقب اين علائم باشيد: اگر همسرتان دچار تكرر ادرار شده يا سوزش و دردي را هنگام ادرارحس مي‌كند يا در ادرارش لكه‌هاي خوني پديدار شده او را مجاب كنيد تا در اسرع وقت به پزشك مراجعه كند. سرطان مثانه در اوايل بروزش مي‌تواند علائمي شبيه به سنگ كليه هم داشته باشد.

چرا؟ شيوع سرطان مثانه در مردان چهار برابر زنان است و البته بسيار شايع. اين سرطان ممكن است تا سال‌ها مخفي بماند و با خونريزي زياد و زماني‌كه بيماري پيشروي كرده، ظاهر شود. اين بيماري در افراد كمتر از 40 سال به ندرت ظاهر مي‌شود و معمولا افراد بالاي 60 سال را در گير مي‌كند. اگر همسرتان در معرض مواد شيميايي قرار دارد، در كارخانه كار مي‌كند يا در آرايشگاه با مواد شيميايي سر كار دارد يا حتي اگر راننده كاميون است و سيگار هم مي‌كشد، بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارد.

چه بايد كرد؟ بررسي سوابق بيماري بستگان نيز همانند ديگر سرطان‌ها، حرف اول را براي شناسايي بيماري‌هاي احتمالي مي‌زند. پس اگر پدر، عموها يا پدربزرگش به اين بيماري مبتلا بوده، در مورد بررسي وضعيت سلامت همسرتان حساسيت بيشتري به خرج دهيد.

سرطان پروستات

مراقب اين علائم باشيد:  اين سرطان در مراحل اوليه اغلب خاموش است و تنها زماني علائم بروز مي‌كنند كه سرطان به خارج از پروستات نفوذ كرده و كار درمان سخت شده باشد. علائمي كه در موارد پيشرفته بيماري ديده مي‌شود، از قبيل ناتواني ادرار، درد يا سوزش، اشكال در نعوظ آلت، خون در ادرار و جريان ضعيف ادرار، احساس درد متناوب در قسمت پايين پشت، بالاي ران و مفصل ران هستند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اگر شوهر شما این علائمـ را دارد یعنی .. ! 1

چرا؟ اگر شوهرتان بيش از 65 سال دارد بيشتر در معرض ابتلا به اين سرطان است و سابقه فاميلي در سرطان پروستات مي‌تواند خطر دچار شدن به آن را بيشتر كند. گذشته از اين، حواس‌تان به دور شكم شوهرتان باشد كه چاقي و اضافه وزن نيز خط ابتلا به سرطان پروستات را افزايش مي‌هد.

چه بايد كرد؟ محققان به آقایان توصيه مي‌كنند تا مصرف چربي‌ها را در رژيم غذايي‌تان كاهش دهيد و همچنان از سبزيجات و ميوه‌هاي تازه استفاده كنيد. روغن‌هاي گياهي را جايگزين روغن‌هاي حيواني كنيد. ماهي بخوريد كه خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي‌دهد. وزن‌تان را هم نرمال نگه داريد. افرادي كه «بي‌ام‌آي» 30 يا بيشتر از 30 دارند بيشتر سرطان پروستات مي‌گيرند.

فشار خون بالا

مراقب اين علائم باشيد:
اغلب مردان دچار اين بيماري هستند در حالي‌كه خودشان هم خبر ندارند. تنها در موارد پيشرفته افراد مبتلا به فشار خون بالا دچار سردرد، سرگيجه و خون دماغ مي‌شوند. اين بيماري ممكن است علائم ديگري مانند تهوع، خستگي، تپش قلب، تاري ديد و درد قفسه سينه را هم داشته باشد. اگر همسرتان براي چكاپ يا موارد ديگر به پزشك مراجعه كرد به پزشك يادآوري كنيد تا فشار خون شوهرتان را نيز بررسي كند.

چرا؟ خطر ابتلا به فشارخون با افزايش سن بيشتر مي‌شود و در مردان بالاي 45 سال افزايش مي‌يابد. اين بيماري نيز بسيار شايع است. در آمريكا يك سوم افراد بالغ و نصف مردان بالاي 60 سال به فشار خون بالا دچار هستند، اما مردان جوان هم ممكن است درگير اين بيماري شوند. چاقي و سابقه بيماري خطر ابتلا به اين بيماري را افزايش مي‌دهد. به‌طور ميانگين توصيه مي‌شود تا براي افراد بالاي 20 سال هر دو سال يك‌بار كنترل فشار خون صورت بگيرد.

چه بايد كرد؟
اگر همسرتان اضافه وزن دارد براي پيشگيري از فشار خون رژيم غذايي مفيدي برايش آماده كنيد. از فشار خون بالا سرسري نگذريد كه ممكن است با پيگيري آن سرنخ‌هايي از بيماري‌هايي ديگر را پيدا كنيد. براي حفظ سلامت همسرتان و پيشگري از فشار خون بالا، مصرف غذا‌هاي پرنمك را فراموش كنيد. ميزان 300/2 ميلي‌گرم مصرف مجاز روزانه نمك براي هر نفر است و گذشته از آن بايد براي دور شدن اين خطر، سبزيجات و ميوه‌هاي تازه مصرف كنيد و مصرف غذا‌هاي چرب را هم ممنوع كنيد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟
  دستگاه اکسیژن ساز چیست و چه کاربردی دارد؟
  رابطه زناشویی در ماه رمضان چه حکمی دارد ؟
  عدم تحمل شکر ؛ این علائم یعنی دچارش هستید!
  چشم بند خواب چیست و چه فوایدی برای سلامت انسان دارد؟
  آیا امکان مجددعمل بینی وجود دارد یا خیر؟
  زایمان به صورت سزارین چه خطرات و عوارضی دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان