امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشویق گدایان به تکدی گری

#1
تشویق گدایان به تکدی گری 1
حسن موسوی‌چلک در خصوص وضعیت تکدی‌‌گری در جامعه و راهکارهای داشتن شهری بدون متکدی، اظهار داشت: در مورد تکدی‌گری باید توجه کنیم که این موضوع بسیار پیچیده است اما یکی از عواملی که زمینه آن را در هر جامعه‌ای فراهم می‌کند عمدتاً فقر است.
وی با اشاره به اینکه گهگاهی اخباری از افراد متکدی حرفه‌ای می‌شنویم که اوضاع بسیار خوبی دارند، افزود: با شنیدن این اخبار تصور می‌کنیم همه آنها حرفه‌ای هستند اما بسیاری از آنها نیز برای تامین معاش مجبور می‌شوند گدایی کنند.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: کاهش مسئولیت اجتماعی در جامعه دلیل دیگری در گسترش این موضوع است چراکه در گذشته مردم در هر محله از شهر و روستا به گونه‌ای افراد نیازمند را مدیریت می‌کردند و نیاز آنها در همان مجموعه محلی برطرف می‌شد، از طرف دیگر در فرهنگ دینی ما نیز بر دست‌گیری از سائل را بگیریم اما روش آن نباید به صورت دادن پول مستقیم به متکدی باشد چراکه ممکن است افراد نیازمند را به این امر تشویق کند.
وی تصریح کرد: برای دست‌گیری از نیازمندان باید روشی را انتخاب کنیم که به این امر دامن نزند به طور مثال در شهر تبریز که معروف به شهر بی‌گدا است دو موسسه «نوبر» و «مستمندان» سالیان سال در این حوزه فعالیت می‌کنند و همین ساماندهی باعث شده است که کسی مستقیما به متکدیان پولی ندهد و افراد این راه را برای کسب درآمد انتخاب نکنند.
مردم ما بر اساس اعتقادات و باورهای خود بعضاً صدقه‌ای را که کنار گذاشته‌اند  به افراد متکدی می‌دهند که مخالفت با آن برای آنها خوشایند نیست اما با جلب اعتماد عمومی می‌توان این موضوع را ساماندهی کرد

موسوی‌چلک بیان کرد: البته در کلانشهری مانند تهران ساز‌ و کار این موضع بسیار دشوارتر می شود از طرف دیگر برخی از این افراد از این طریق درآمدهای کلانی به دست می‌آورند که حاضر نیستند از آن دست بردارند و حتی خانوادگی به این کار اقدام می‌کنند و به قولی در برخی مناطق سرقفلی دارند اما باید با کمک مردم و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی ابتدا این افراد را شناسایی کرد و پس از جمع‌آوری و بررسی وضعیت آنها، ساماندهی را شروع کرد.
وی افزود: مردم ما بر اساس اعتقادات و باورهای خود بعضاً صدقه‌ای را که کنار گذاشته‌اند  به افراد متکدی می‌دهند که مخالفت با آن برای آنها خوشایند نیست اما با جلب اعتماد عمومی می‌توان این موضوع را ساماندهی کرد، نکته مهم دیگر که بسیار بر آن تاکید شده است، دست‌گیری از نیازمندان در بین دوستان و فامیل است که با رفع نیاز آنها زمینه برای اقدامات اینچنینی کمتر می‌شود.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: باید توجه کرد که موضوع تکدی‌گری یک موضوع جدی است و راهکار آن اقدام ضربتی در جمع‌آوری متکدیان نیست چراکه این نیازمندان از سوی سازمان‌های حمایتی به میزان حداقلی در طول یک ماه حمایت می‌شوند که تکافوی حداقل هزینه‌های زندگی آنها را نیز نمی‌دهد لذا بهترین راه‌حل استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و مردم در شناسایی و معرفی متکدیان و ساماندهی کمک های نقدی مردمی برای نیازمندان است.
وی در پایان گفت: البته در مورد متکدیانی که تکدی‌گری یکی از اقدامات آنهاست که در پی آن ممکن است دست به کارهای پرخطر دیگر نیز بزنند برخورد جدی از سوی دستگاه‌های اجرایی لازم است.

..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان