امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از این لکه‌ها می‌ترسمـ چه کار کنمـ ؟

#1
قطره آهن دندان‌ها  را سیاه می‌کند؟

مدتی بود که به دخترم قطره آهن می‌دادم. بعدها متوجه شدم که دندان‌هایش سیاه شده‌اند و اطرافیان به من گفتند که این سیاهی دندان به خاطر آهن است. دخترم چهارساله است و نمی‌دانم برای از بین بردن سیاهی باید چه کار کنم؟ لطفا مرا راهنمایی کنید.

دکتر سارا مجلل، دندانپزشک کودکان و نوجوانان:

قبل از هرچیز ابتدا باید دندان‌های دختر شما معاینه کامل شده و رنگ سیاهی به دقت بررسی شود زیرا به احتمال زیاد علت این سیاهی‌ها از قطره آهن نیست. باتوجه به توضیحات داده شده باید گفت به احتمال فراوان این سیاهی در واقع پوسیدگی است. اما باز هم متذکر می‌شوم که تا زمان معاینه دقیق نمی‌توان تشخیص قطعی داد.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از این لکه‌ها می‌ترسمـ چه کار کنمـ ؟ 1

این مدل از پوسیدگی به واسطه خوردن شیر شبانه در دندان‌های شیری اتفاق افتاده و به سرعت تعداد زیادی از دندان‌ها را درگیر می‌کند. بهترین راه مراجعه هرچه سریع‌تر به یک دندانپزشک کودکان و اقدام به موقع برای درمان است درضمن اگر این سیاهی به دلیل مصرف قطره آهن باشد (که احتمال آن بسیار پایین است) جای نگرانی نبوده و نیاز به اقدام خاصی نیست.




از این لکه‌ها می‌ترسم چه کار کنم؟

دختر 27ساله‌ای هستم که بعد از اتمام عادت ماهانه‌ام بلافاصله ترشحات قهوه‌ای رنگ دارم. نمی‌دانم علت چیست؟ حتی تمام آزمایشات لازم را بنا بر توصیه پزشک انجام داده‌ام ولی خبری از مشکل نبوده است. لطفا مرا راهنمایی کنید.

دکتر عصمت باروتی، جراح و متخصص زنان،‌زایمان و نازایی، عضو هیات علمی دانشگاه:

تشخیص این مشکل حائز اهمیت است  همچنین وزن و مهم‌تر از آن بی‌ام آی  شما می‌تواند در علت به وجود آمدن این لکه‌ها تاثیرگذار باشد اما یکی از علت‌ها، می‌تواند دوران تخمک‌گذاری باشد که این لکه‌ها به وجود می‌آیند که اتفاق غیرعادی نیست و بعضی از افراد این مشکل را دارند و دیگری ممکن است در آخرین روزهای عادت ماهانه خون‌ریزی به لکه تبدیل شود که این موضوع هم غیرطبیعی و خطرناک نیست اما باز هم برای تشخیص دقیق‌تر و نتیجه‌گیری نهایی بهتر است به پزشک مراجعه کرده و به صورت حضوری ویزیت شوید.




در دفع ادرار مشكل دارم!

خانمي 38 ساله هستم. سه سال پيش طي تصادفي شديد دچار آسيب نخاعي و شكستگي مهره‌هاي كمر شدم. الان به آهستگي و بدون عصا راه مي‌روم. دچار سندرم براون هستم و در دفع ادرار بسيار مشكل دارم. مثانه‌ام نمي‌تواند ادرار را تحمل كند و بايد با آب گرم دفع ادرار كنم. اين مشكل مرا خيلي رنج مي‌دهد. بايد چه‌كار كنم؟

دكتر حميدرضا ترابي متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب، عضو هيات علمي انجمن MS ايران:

شما بايد ابتدا سونوگرافي و آزمايش ادرار انجام دهيد تا مشخص شود عفونت داريد يا خير. اگر مشكل‌تان از عفونت باشد بايد آن را درمان كنيد در غير اين صورت مي‌توان با تمرينات مخصوص و مصرف دارو به تخليه ادرار كمك كرد. اگر هم تخليه ادرار خيلي مشكل باشد، مي‌توان از سوندهاي متناوب استفاده كرد. شما بايد با يك متخصص اورولوژي يا كليه مشورت كنيد.




چرا مي‌لرزم؟!

موقع استرس و شادي، لرز شديد مي‌گيرم. پسر 13 ساله‌ام هم علائم من را دارد. آيا به بيماري خاصي مبتلا هستيم؟

دكتر حميدرضا ترابي متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب، عضو هيات علمي انجمن MS ايران:

اين لرزش ممكن است به‌علت استرس باشد و نياز به درمان داشته باشد. همچنين مشاوره با روانشناس به‌خصوص براي فرزندتان بسيار مهم است زيرا در اين سن مي‌توان با يك دوره درمان مشكل را بهبود بخشيد.



با چه روشی می‏توان زانوها را تقویت کرد؟

مفصل زانوهایم از کودکی ضعیف بوده و خانواده ام طبق صحبت‏های قدیمی‏ها با دادن قلم گاو و پاچه گوسفند سعی بر تقویت مفصل‏هایم دارند. اما سوال من این است که آیا با ورزش می‏توان مفصل را تقویت کرد؟

دکتر محمدتقی حلی‌ساز متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:

همان طور که خودتان متذکر شدید خوردن قلم گاو، پاچه گوسفند در درمان‏های سنتی بیشتر توصیه می‏شده است اما امروزه این نظریه از نظر علمی ثابت نشده است. این خوراکی‏ها کالری بالایی دارند که ممکن است فرد مصرف کننده را با مشکل اضافه وزن رو‏به‏رو کند. به همین خاطر خوردن این مواد غذایی اصلا توصیه نمی‏شود زیرا وزن بالا ممکن است به مفصل آسیب وارد کند، به همین خاطر پزشکان در این زمینه هیچ توصیه‏ای نمی‏‏کنند اما برای تقویت زانو و قدرت چهار سر ران افراد می‏توانند از ورزش های ایزومتریک استفاده کنند. تمرینات ایزومتریک (هم طول) تمریناتی هستند که عضلات درگیر را منقبض می‌کنند و از طول طبیعی آنها کاسته نمی شود (آنچه در انقباض ثابت می‏ماند طول عضله است نه شکل آن). این روش تمرین در زاویه خاصی از مفاصل و بدون حرکت انجام می‏شود.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از این لکه‌ها می‌ترسمـ چه کار کنمـ ؟ 1

یکی از نمونه‏های این ورزش به این صورت است که فرد روی زمین صاف نشسته و پاها را دراز کند. بعد از آن ران‏های خود را منقبض و منبسط کند. در هر انقباض از یک تا 10 بشمرد و سپس عضلات را رها کند و این کار چندبار در طول روز انجام شود. فراموش نکنید حین انجام این حرکت نفس بکشید. این کار برای مفصل زانو بسیار مفید است. اگر این نرمش ها را به مدت یک هفته هرروز انجام دهید مقدار 10 درصد قدرت زانوی‌تان تقویت می‏شود. فراموش نکنید تقویت عضله مهم است و می‏توانید با این روش خیلی از دردها را کاهش دهید. همچنین بسیاری از دردهای زانو مربوط به استخوان کشکک زانو است که با تقویت برطرف می‏شود.




اين زائده آيا زگيل است؟

چند سالي است روي گردنم چيزي شبيه زگيل زده است. وقتي از زنجير استفاده كردم اين زگيل‌ها پخش شدند. بارها شده كه گردنم زخم شده و بعد از بهبود در آن ناحيه زگيل زده نمی‌دانم علت چيست و چه كار بايد انجام دهم؟

دكتر داريوش دائر، متخصص پوست و مو:

به احتمال زياد ضايعات پوستي مورد اشاره شما زگيل نبوده و از جنس «منگوله‌هاي پوستي» يا همان «گوشت اضافه» ناحيه گردن هستند. اين توده‌ها در واقع توده‌هاي خوش‌خيم پوستي هستند. عوامل مختلفي از جمله استعداد ژنتيك و اضافه وزن و گاه  تماس مكرر با زنجير يا اصلاح كردن با تيغ باعث به وجود آمدن آنها مي‌شود. راه قطعي درمان اين ضايعات سوزاندن آنها با روش‌هاي جراحي است و بعد از برداشت نيز عود در همان منطقه صورت نمي‌گيرد ولي احتمال ايجاد توده‌هاي جديد در اطراف ضايعات قبلي منتفي نيست.




شامپو چه مدتی روي سر بماند؟

بعد از زدن شامپو به سر آيا بايد بلافاصله آن را بشوييم يا بايد چند دقيقه بگذاريم بماند. كدام راه‌حل بهتر و كاربردي‌تر است؟

دكتر داريوش دائر، متخصص پوست و مو:

فرصت چند دقيقه‌اي كه بعد از تماس شامپو به پوست سر داده مي‌شود، اجازه انجام واكنش‌هاي شيميايي لازم براي پاك كردن چربي‌ها و آلودگي‌ها از سر را به شامپو مي‌دهد. همچنين رعايت اين زمان براي شروع عملكرد درماني شامپوهاي دارویي (از قبيل شامپوهاي ضدشوره يا ضدپسوريازيس سر) توصيه مي‌شود. در كساني كه موهاي چرب يا بسيار چرب دارند، بهتر است دوباره شست‌وشو انجام شود.




پوستم روشن‌تر مي‌شود؟

از ١٠سالگى كك مك دارم و الان ٢٩ساله هستم. حدود شش ماه است كه ليزر كرده‌ام و كمرنگ‌تر شده است ولى هنوز جايش باقی است. چند بار ديگر بايد بروم دكتر تا همه كك مك‌ها از بين برود و پوستم روشن‌تر شود زيرا وجود اين كك‌ها پوستم را تيره كرده است.

دكتر داريوش دائر، متخصص پوست و مو:

در مورد كك مك‌ها بايد گفت اين ضايعات پوستي در اثر تكثير رنگدانه‌هاي پوستي به وجود مي‌آيند و درمان قطعي آنها دشوار است و بايد از مجموعه‌اي از كارهاي ليزري همراه مصرف ضدآفتاب‌ها و كرم‌هاي روشن‌كننده براي بهبود اين ضايعات پوستي استفاده كرد. همچنين با توجه به ذات و نحوه ايجاد كك مك‌ها، بايد گفت احتمال عود آنها بعد از درمان وجود دارد و بايد ضدآفتاب‌ها و روش‌هاي محافظت از پوست در طول عمر به كار برود. احتمال مي‌دهم درمان‌هاي قبلي ليزري شما با ليزر هموارساز (فراكشنال) انجام شده باشد كه باوجود تاثير بر رنگ كك مك‌ها، نمي‌تواند تمامي رنگدانه‌ها را از بين ببرد.

 در حال حاضر از تكنولوژي ليزر كيو سوئيچ مي‌توان براي از بين بردن كك مك‌ها بهره گرفت. اين ليزر رنگدانه‌هاي موجود در كك مك‌ها را متلاشي و ظاهر بهتري در پوست ايجاد مي‌كند ولي باز هم با توجه به سبزه بودن پوست‌تان بايد درمان با احتياط خاصي صورت بپذيرد. همچنين زمان از بين رفتن سوختگي بعد از ليزر با اين روش طولاني‌تر است. آخرين نكته‌ كه مي‌توان به آن اشاره كرد اين است كه نبايد انتظار داشت در پوست صورت همه افراد جامعه تغيير رنگ يا خال يا كك مك وجود نداشته باشد و اصطلاحا «پوستي كاملا شفاف و هاليوودي» را به عنوان نقطه نهايي درمان مدنظر داشت.




 ناخنم دوباره رشد مي‌كند؟

مدتي است كه ناخن شست پايم را به تجويز و تحت نظارت پزشك كشيده‌ام و در قسمت رويش ناخن بخيه دارم اما هنوز ناخنم رشد نكرده است. آيا امكان دارد كه ناخني كه جديد رشد مي‌كند مانند ناخن طبيعي باشد؟

دكتر داريوش دائر، متخصص پوست و مو:

 بعد از كشيدن ناخن شست پا حدود يك سال زمان براي رشد مجدد آن نياز است. شكل ظاهري ناخن پس از گذشت اين زمان طبيعي مي‌شود.




با چه شانه‌اي موهايم را شانه كنم؟

به‌طور كل اين سوال مدت‌هاست ذهن من را به خود مشغول كرده است. شانه زدن مو چند بار در طول روز لازم است؟ همچنين استفاده از چه شانه‌اي به موها آسيب نمي‌زند؟



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از این لکه‌ها می‌ترسمـ چه کار کنمـ ؟ 1

دكتر داريوش دائر، متخصص پوست و مو:

توصيه مي‌شود طي روز بيش از يك تا دوبار موها شانه نشوند و اين موضوع در مورد خانم‌ها و به خصوص خانم‌هايي كه مكررا موهاي خود را رنگ يا دكلره مي‌كنند، اهميت بيشتري دارد. استفاده از شانه‌هايی با دندانه‌هاي درشت بر شانه‌هايی با دندانه‌هاي تنگ و ريز ارجحيت دارد. برس‌هاي كائوچويي يا برس‌هايي كه انتهاي آنها گرد و كنداست نيز بر برس‌هاي فلزي برتري دارند.




جوش‌هاي بعد از بلوغ خطرناك است؟

در دوران بلوغ اصلا جوش نمي‌زدم اما الان كه 21 ساله هستم، صورتم پر از جوش شده است. علت چيست و چه كار بايد كنم؟

دكتر داريوش دائر، متخصص پوست و مو:

در مورد جوش‌هاي آكنه بعد از 20 سالگي بايد محتاط‌تر بود. احتمال دارد مصرف برخي داروها از قبيل داروهاي كورتوني، اختلالات هورموني مانند مشكلات تخمداني در خانم‌ها يا مشكلات تيروئيدي و گاه عوامل استرسي، باعث ایجاد جوش‌ها شود.بايد از نزديك معاينه شوید و پس از بررسي‌هاي لازم آزمايشگاهي در مورد درمان شما تصميم‌گيري شود.

بيني‌ام را بعد از يك سال مي‌توانم دوباره عمل كنم؟

يك سال پيش عمل زيبايي بيني انجام داده‌ام. در ابتدا عمل راضي‌كننده به نظر مي‌رسيد اما حالا پس از گذشت يك سال احساس مي‌كنم نوك بيني‌ام دچار افتادگي شده است. از طرفي هنوز بيني‌ام متورم است. در طول هفته نيز حداقل يك بار دچار خون‌دماغ مي‌شوم. مي‌خواهم براي رفع مشكل افتادگي و تورم بيني دوباره عمل كنم. آيا اين كار مشكل‌ساز نيست و اينكه دليل خون‌دماغ شدن من چيست؟

دكتر بهرام مقدم‌فر، متخصص گوش و حلق و بيني:

اولين نكته كه بايد به آن اشاره كرد اينكه ممكن است خون دماغ شدن زياد مربوط به عمل بيني نباشد، چرا كه خونريزي دماغ در فصل سرد سال شايع‌تر از فصل‌هاي ديگر است و فرقي نمي‌كند فرد بيني‌اش را جراحي كرده باشد يا خير اما بايد از نظر خشكي بيني بررسي شود زيرا معمولا خون دماغ شدن به خاطر خشكي بيني رخ مي‌دهد.

اگر فرد قبلا انحراف بيني داشته و بعد از عمل جراحي اين مشكل را برطرف كرده ممكن است يكي از علت‌هاي خون دماغ شدن اين مورد باشد زيرا ممكن است مجراي بيني تنگ‌تر شده باشد و فشار هوا در آن قسمت بيشتر مي‌شود و مخاط را خشك مي‌كند. به هر حال بايد بررسي دقيق انجام شود و ممكن است با يك عمل سرپايي كوتر يا با تجويز يك پماد مخصوص كه خشكي بيني را از بين مي‌برد، خون‌دماغ‌شدن برطرف شود.

درمورد سوال دوم يعني عمل بيني مجدد بايد گفت كه ابتدا بايد ببينيم بيني قبل از عمل چگونه بوده است؛ گوشتي بوده يا استخواني همچنين عكس‌هاي قبل از عمل هم بايد بررسي شود اما نكته‌اي كه بايد به آن اشاره كرد اينكه معمولا بيني‌هاي گوشتي بين يك تا دوسال ورم دارد اما اگر بيني گوشتي نباشد بعد از يك سال مي‌توان عمل مجدد را انجام داد اما بازهم لازم به ذكر است كه بايد ديد عمل قبلي به چه صورت انجام شده است.

همچنين هر عمل جراحي براي بار دوم ممكن است عوارضي به همراه داشته باشد كه با انتخاب پزشك مناسب همچنين نوع عمل اول مي‌توان اين عوارض را به حداقل رساند. بايد از نزديك معاينه شويد زيرا ممكن است بيني هنوز بزرگ و متورم باشد، در صورتي كه بزرگي الان مربوط به ضخامت پوست باشد با عمل مجدد هم بهبود پيدا نمي‌كند و هر بزرگي از جمله ضخامت پوست را با عمل جراحي نمي‌توان برطرف كرد.




چگونه ازبروز عوارض این قرص جلوگیری‌کنیم؟

همسرم 10 سال است ناتواني جنسي دارد 6 الي 8 ماه يك‌بار خيلي ضعيف یا خوب مي‌شود. پزشكش قرص تادالافيل را تجويز كرده بود. یک عدد خورد تا دو روز ترش مي‌كرد و معده‌اش به‌هم ريخت به همين خاطر خوردن قرص را قطع كرد. راه‌حل مناسب چيست؟

پروفسور سياوش فلاحتكار، دانشيار و  فوق تخصص اورولوژي:

ناتواني جنسي در مردان با افزايش سن بيشتر مي‌شود، به‌طوري‌كه غالب مردان كهنسال ممكن است درجاتي از ناتواني جنسي را تجربه كنند. استرس، بيماري‌ها، مصرف دخانيات،  مرض قند، سابقه جراحي لگني و... مي‌توانند از علل ناتواني جنسي در مردان باشند. امروزه خوشبختانه با كشف داروهاي جديد در اغلب موارد مي‌توان كمك شايانی به بيمار كرد.
سردرد، درد‌هاي عضلاني و علائم گوارشي از عوارض اغلب اين داروهاست. خيلي وقت‌ها با تغيير دارو اين عوارض نيز كاهش پيدا مي‌كنند. گاهي نيز كاهش دوز مصرفي دارو باعث كاهش علائم مي‌شود.

دارو لازم دارم  يا مشاوره؟!

چند سال است كه دچار افسردگي شده‌ام اما الان نمي‌دانم كه به مرحله دارودرماني رسيده‌ام يا فقط با رفتاردرماني مي‌توانم خوب شوم. لطفا راهنمايي‌ام كنيد.

دكتر فاطمه رنجبر، متخصص اعصاب و روان، فلوشيپ روانپزشكي كودك و نوجوان:

افسردگي‌هاي خفيف را مي‌توان با كمك درمان شناختي رفتاري، برطرف كرد اما افسردگي‌هاي متوسط تا شديد نياز به دارودرماني دارند.درجه‌بندي   افسردگي هم با نظر پزشك است.

 اگر فـــرد از افسردگي خيلي رنج مي‌برد و دچار اختلال در عملكرد شده است براي مثال اگر خانمي خانه‌دار است و ديگر نمي‌تواند مثل سابق به فرزندان و زندگي‌اش برسد يا محصل است و در اثر افسردگي نمي‌تواند روي درس خواندن تمركز كند يا شاغل است و افسردگي باعث شده در محيط كار راحت نباشد، به اين معناست كه افسردگي او تقريبا متوسط است و نياز به درمان دارويي دارد بنابراين نوع درمان مورد نياز شما بستگي به‌شدت افسردگي‌تان دارد.




لیف و پروتز ، قبل از بارداری یا بعد از بارداری

28 سالم است و به خاطر شيردهي سينه‌هايم افتاده شده‌اند، به علاوه سايز سينه‌هايم هم كوچك است. قصد دارم دوباره بچه‌دار شوم، آيا در اين شرايط مي‌توانم عمل ليفت و پروتز انجام دهم؟ آيا همزمان هر دو عمل امكان دارد؟ لطفا در مورد اين عمل و دوره نقاهتش توضيح دهيد؟



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از این لکه‌ها می‌ترسمـ چه کار کنمـ ؟ 1

دكتر نداف كرماني، فوق تخصص جراحي پلاستيك و زيبايي :

در افرادي كه دچار افتادگي سينه همراه كوچكي سينه‌ها هستند، درمان مناسب ليفت سينه همراه پروتز سينه است. اين عمل به‌طور همزمان هم انجام مي‌شود. همچنين در افرادي كه قصد بارداري دارند، توصيه مي‌شود بعد از بارداري اين عمل را انجام دهند، زيرا ممكن است پس از بارداري مجددا دچار افتادگي سينه‌ها شوند.

هنوز تب واكسن آنفلوآنزا داغ است؟

 سال گذشته براي دخترم واكسن آنفلوآنزا زدم اما دچار تب و لزر شد، به همين دلیل تصميم دارم واكسن دوم او را نزنم اما مي‌ترسم كه به اين بيماري مبتلا شود. لطفا مرا راهنمايي كنيد. اگر امسال هم براي او واكسن بزنم باز دچار همان علائم خواهد شد؟ علت اين تب و لرز‌ها چيست و واكسن آنفلوآنزا چقدر مي‌تواند تاثيرگذار باشد؟

دكتر طاهره سوري، متخصص بيماري‌هاي‌عفوني  و  استاديار دانشگاه علوم‌پزشكي تهران:

شايع‌ترين عارضه واكسن آنفلوآنزا سوزش و درد و گاهي قرمزي و تورم و سفتي در محل تزريق آن روي بازو است. گاهي احساس كسالت و بي‌حالي و درد عضلاني نيز به‌دنبال تزريق واكسن رخ مي‌دهد كه معمولا ظرف يكي، دو روز برطرف مي‌شود. گاهي نيز ممكن است فرد به‌دنبال تزريق واكسن آنفلوآنزا دچار علائم شديد شبيه آنفلوآنزا شامل تب و بدن درد شديد و... ‌شود كه ناشي از واكنش سيستم ايمني بدن به واكسن است. اين حالت كه معمولا به فاصله كوتاهي بعد از واكسيناسيون ايجاد مي‌شود ظرف چند روز برطرف شده و نگران‌كننده نيست.

اگر فردي بعد از واكسيناسيون دچار اين حالت شد، دليلي براي منع واكسيناسيون‌هاي بعدي نيست و لزوما هم در دفعات بعدي تزريق واكسن در سال‌هاي بعد دچار اين عارضه نخواهد شد. ضمنا ممكن است علت تب و علائم دختر شما به‌‌دليل ابتلاي اتفاقي و همزمان به سرماخوردگي ويروسي باشد كه در فصل پاييز اين ويروس‌ها فراوان و شايع هستند و هيچ ربطي به واكسن نداشته باشد، بنابراين اگر دختر شما جزو گروهي است كه واكسن آنفلوآنزا براي‌شان واجب است (گروه ضروري براي واكسن شامل افراد دچار بيماري‌هاي تنفسي و قلبي، بيماري‌هاي مزمن كبدي و كليوي، كودكان 6 ماهه تا 5ساله، زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم، افراد مسن بالاي 60سال، افرادي كه تحت درمان با داروهاي تضعيف كننده سيستم ايمني هستند، كودكاني كه تحت درمان با آسپيرين هستند، بيماران سرطاني يا تحت شيمي درماني و...) امسال هم بايد در اوايل پاييز واكسن آنفلوآنزا دريافت كند چون افراد گروه‌هاي ذكر شده اگر به بيماري آنفلوآنزا مبتلا شوند، ممكن است عواقب وخيمي داشته باشند.

 البته به خاطر داشته باشيد كه دريافت واكسن آنفلوآنزا فقط از ابتلا به ويروس آن جلوگيري مي‌كند و فرد دريافت كننده واكسن ممكن است دچار علائم سرماخوردگي با انواع مختلف ويروس‌هاي سرماخوردگي شود كه برخي‌از آنها علائم شديد و شبيه آنفلوآنزا مي‌دهند.




چرا فرزندم خودش را خیس می‌کند؟

دخترم گاهي از روي تنبلي و گاهي به دليل خجالت، خودش را خيس مي‌كند كه اين كار در شب‌ها بيشتر اتفاق مي‌افتد. واقعا خسته شده‌ام و نمي‌دانم با اين مشكل چگونه بايد برخورد كنم؟

حسن عسگري‌فر، روانشناس :

اگر كودك شما از خيس كردن خودش احساس بدي پيدا نمي‌كند، خجالت‌زده و شرمگين نمي‌شود و بدش نمي‌آيد، با توجه به اينكه كودك تقريبا از دو سالگي شروع به تمرين نگهداري ادرار و مدفوع خود مي‌كند و در سه سالگي تقريبا اين مهارت را به‌صورت كامل پيدا كرده، شايد اين عمل او نوعي جلب‌توجه و حمايت است. اگر هنگامي كه كودك شما سرگرم بازي با ديگر كودكان در ‌مهماني يا در پارك است، اين اتفاق نمي‌افتد، احتمال جلب ‌توجه زياد است ولي اگر در همه موقعيت‌ها اين اتفاق شكل مي‌گيرد شايد نياز به بررسي بيشتر از سوي يك متخصص باشد.

اگر فرض اينكه اين عمل جنبه توجه‌خواهي داشته باشد را درست بدانيم، آن‌گاه مي‌توان با تشويق و پاداش و بغل كردنش در زمان‌هاي كنترل ادرار و رفتارهاي قهري كوتاه‌مدت يا بي‌تفاوتي و حتي عوض نكردن لباس‌هايش در زمان خيس كردن، او را به‌سوي مديريت آداب توالت رفتن سوق دهيم.




لنز یا عمل؟

11 سال پيش چشمانم را كه شماره 7 يا 8 بود در يك كلينيك عمل كردم. آن زمان يكي از چشم‌هايم يك‌ونيم استيگمات بود. الان چشمانم بعد عمل 3یا 4 است. مي‌خواهم بدانم الان مي‌شود از روش لازك استفاده كرد يا لنز داخل چشمي گزينه بهتري است؟



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
از این لکه‌ها می‌ترسمـ چه کار کنمـ ؟ 1

دكتر مهدي خانلري جراح و متخصص بيماري‌هاي چشم:

به عنوان اصلاح و درمان مجدد نخستين انتخاب براي شما لازك است ولي باتوجه به شماره بالايي كه در عمل اول اصلاح شده قدري بعيد به‌نظر مي‌رسد. به هر حال اين موضوع بعد از عكس قرنيه و تعيين مجدد ضخامت قرنيه شما مشخص خواهد شد. انتخاب بعدي كه چندان هم توصيه نمي‌كنم كارگذاري لنز داخل چشمي و ترجيحا تنها براي يك چشم شماست كه البته اطلاعات دقيق‌تر را تنها در معاينه از نزديك مي‌توان ارائه كرد.




آیا بچه دار می‌شوم؟

پسري 22 ساله هستم. در 5 سالگي به دليل اينكه بيضه سمت راستم در شكم بوده دكتر عمل كرده و اكنون يك بيضه دارم، مي‌خواستم بدانم آيا این مشكل در زندگي آينده و بچه‌دار شدن تاثیر مي‏گذارد يا خير؟

پروفسور سياوش فلاحتكار، دانشيار  و فوق تخصص اورولوژي:

در اغلب موارد افراد با يك بيضه هيچ مشكلي براي بچه‌دار شدن ندارند ولي براي اطمينان مي‌توان با آزمايش اسپرم فرد را بررسي كرد.

فرزندي دارم كه 13ساله است. او مي‌گويد ادرارش بسيار كم است و بعد از ادرار هم احساس سوزش رگ‌هاي آلت و مثانه دارد. لطفا راهنمايى كنيد.

بروز علائم حاد ادراري مثل تكرر ادرار و سوزش ادرار مي‌تواند نشانه عفونت مثانه يا سيستم ادراري باشد كه در نوجوانان بايد به سرعت درمان و بررسي شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط sama00 ، ستایش***
آگهی
#2
مرسی بابت اطلاع رسانی
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اندام لاغر و باریکم را چطور پرحجم کنمـ ؟!
  برای درمان موخوره چه کار کنمـ ؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان