امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده

#1
شاید برایتان جالب باشد بدانید، در تاریخ صنعت آلمان، خانواده پورشه، یکی از اساسی ترین نقش ها را ایفا کرده است. طراحی و ساخت اولین نسخه های فولکس واگن، ایجاد و مدیریت شبکه فروش آن در اروپا، ساخت برترین خودروهای ورزشی در دنیا، مدیریت کمپانی آئودی در یک دوره طولانی، همه و همه بخش کوچکی از فعالیت هایی بوده است، که فردیناند های نسل پورشه، در طول قرن پیش مدیریت کرده اند. در این نگاره کوتاه، سعی خواهیم کرد، شما را با بخشی از این تاریخ تاثیرگذار، بیشتر آشنا کنیم.

صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
ferdinan porsche, ferdinan peich, ferdinan alexander porsche
فریناند نخست: فردیناند پورشه (1875 تا 1951)
فردیناند پورشه، در تاریخ سوم سپتامبر 1875، در ایالت لیبریا، واقع در اتریش به دنیا آمد. او فرزند سوم خانواده خود بود و از همان کودکی علاقه شگرفی به طراحی وساخت موتور های الکتریکی، لامپ ها و زنگ های مخصوص داشت. در آن زمان، اتریش ضمیمه آلمان شده بود و در شهر ها و ایالاتش، خطوط تولید گسترده ای در زمینه صنعتِ ساخت، فعالیت می کردند. زمانی که کارل بنز، روی ساخت اولین خودروی پیشرانه ای، کار می کرد، فردیناند تنها 11 سال داشت. در 18 سالگی،فردنیاند، به شرکت مکانیک “بلیگر”(bela egger) در وین پیوست و در نتیجه استعداد بالای خود، توانست در کمتر از چهار سال، سرپرستی بخش تست مرکزی، موتورهای الکتریکی را برعهده بگیرد. در اواخر قرن نوزدهم، وی به تیم طراحی کمپانی “لانر” (lohner)، ملحق شد و کار روی اولین خودروی تخصصی خود را آغاز نمود.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
Lohner Porsche Elektromobi
در سال 1900، وی در جریان نمایشگاه پاریس، از این خودرو که چهار چرخ داشت و با یک فرمان مرکزی کنترل می شد، رونمایی کرد. فردنیاند پورشه، بعد ها با کمپانی معروفی چون، اتو یونیون و دایملر همکاری های گسترده ای انجام داد که نتیجه شان، طراحی و ساخت خودروهای متعددی برای این کمپانی ها بود. در 22 ژوئن 1934، فردیناند، توسط انجمن خودروی آلمان و با دستور مستقیم آدولف هیتلر، به ساخت خودرویی سبک و ارزان قیمت با قابلیت تحمل هوای سرد و داشتن سرعتی معادل با 100 کیلومتر در ساعت موظف شد. وی توانست، در عرض چهار سال، نخستین خودرو از این سری را، که به فولکس واگن مشهور بود، طراحی کرده و در تاریخ 26 می 1938 معرفی نماید. یک سال بعد، با آغاز جنگ جهانی دوم، تمام بخش های صنعتی آلمان و اتریش، ماهییت نظامی به خود گرفتند و فردیناند نیز، در گوشه ای از اتریش، به ساخت موتورهای و ماشین آلات جنگی مشغول شد. اما در سال 1945، با شکست آلمان در جنگ جهانی، این کشور به دست متفقین افتاد و دکتر فردیناند پورشه به اسارت نیروهای فرانسوی در آمد. وی در طول عمر خویش، اقدامات بسیاری در زمینه کمک به رشد صنعت خودرو در اروپا، انجام داد. با اینکه، دو جنگ جهانی بزرگ، بخش عظیمی از زندگی وی را تحت تاثیر قرار داد، اما هیچگاه از علاقه اش به ساخت خودروهای ورزشی و کارآمد کم نشد و بیشتر دغدغه هایش ، در ساخت خودروهایی سبک با کارایی بالا خلاصه می شد.
فریناند دوم: فردیناند آنتوان ارنست پورشه (1909 تا 1998)
فردیناند آنتوان پورشه، ملقب به فری پورشه، در 19 سپتامبر 1909 در وینر نویشتات، شهری واقع در شمال وین، به دنیا آمد. این زمانی بود که، پدرش فردیناند پورشه، یکی از خودروهای ورزشی خود را، در دور آخر مسابقات semmering، به حرکت در آورده بود و در همانجا با تلگرام از تولد فرزندش خبر دار شد. فری پورشه در کودکی، بیشتر وقت خود را با پدرش، در کارخانه دایملر می گذراند و از همان اوایل زندگی، با ایده های بزرگی پا به نوجوانی گذاشت.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
ferry porsche and his toy car
در سالیان بعد، فری پورشه، با آغاز فعالیتش در بخش فنی کمپانی اشتایر در وین، گام بلند خود را برای ورود به صنعت طراحی و ساخت خودرو، به محکمی برداشت، اما رسالت اصلی زندگی وی، با پایان جنگ جهانی و اسارتش به همراه پدر، شروع شد. با پایان جنگ جهانی و یورش متفقین به خاک آلمان و اتریش، فری به همراه پدرش، به اسارت فرانسوی ها در آمده و به اردوگاه دیژون، در شرق فرانسه منتقل شد. خانواده پورشه، در آن زمان، تنها از عهده پرداخت غرامت یکی از آنها بر آمدند و فری پورشه از اسارت آزاد شد. بعد از بازگشت فری، به اتریش، وی خیلی زود با یک سرمایه گذار ایتالیایی، برای ساخت یک خودروی فرمول یک، به توافق رسید و با درآمد حاصل از این قرارداد، توانست پدرش را نیز به اتریش بازگرداند. با بازگشت فردیناند بزرگ به خانه، فری تمام حواس خود را برای گسترش کمپانی پورشه متمرکز کرد. در همان سال ها، وی از طرف کمپانی فولکس واگن نیز، به عنوان طراح سری خودروهای VW قورباغه ای انتخاب شد و کارش را آغاز کرد. در همان زمان، خواهرش لوئیزا پیچ توانست امتیاز ایجاد شبکه فروش خودروهای فولکس واگن را در اروپا به دست آورد. و به این صورت، خانواده پورشه، اساسی ترین قدم را برای محبوبیت بیش از اندازه فولکس واگن در دنیا برداشتند.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
ferdinand porsche and ferry porsche
فری پورشه، با مدیریت بی نقص خود بر میراث پدرش، کمپانی پورشه و رشد و ارتقای آن، در کنار پایه ریزی تجارت تحت شبکه و بازار لیزینگ، توانسته است، نام خود را در بین افراد تاثیر گذار تاریخ صنعت خودرو در اروپا به روشنی جای دهد. طراحی، ساخت و فروش خودروهای فولکس واگن در دوره ای طولانی در کنار ساخت نزدیک به 50 نسخه، خودروی مسابقه ای و ورزشی، بخش دیگری از فعالیت هایی بود، که توانست به محبوبیت فری پورشه در بین دوست داران خودرو بسیار کمک نماید.
فریناند سوم: فردیناند الکساندر پورشه (1935 تا 2012)
فردیناند الکساندر پورشه، فرزند فری پورشه و نوه فردیناند پورشه، با نام کوچک بوتزی، 11 دسامبر 1935 در شهر اشتوتگارت آلمان، به دنیا آمد. در تاریخ صنعت خودروی آلمان، نام وی با طراحی و ساخت نخستین مدل از پورشه 911 عجین شده است. فردیناند الکساندر، در میان صاحب نظران علم مکانیک، با لقب ” طراح هنرمند ” شناخته می شود و شاید ریشه ی آن را در شکوه ایده های وی برای خودروهای ورزشی و فرمول یک متصور شد.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
Ferdinand Alexander Porsche
فردیناند الکساندر پورشه، تحصیلات مقدماتی خود را در دبیرستان “والدرف” اشتوتگارت به پایان رساند و در همان سال عازم دانشگاه فنی شهر اولم شد تا در رشته ی طراحی صنعتی، به تحصیل ادامه دهد. اما یک سال بعد، وی از آزمون رسمی دانشگاه انصراف داد، تا روند آموزش های خود را در کارگاه خانواده اش “پورشه” تحت نظر بهترین طراح آن، ” اروین کومندا” ادامه دهد.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
ferry porsche and his son, ferdinand alexander porsche
فردیناند، به واسطه استعداد درخشان خود در زمینه طراحی خودرو، خیلی زود توانست به پیشرفت های بزرگی برسد. یکی از اقدامات وی که در تاریخ به روشنی ثبت شده است، طراحی اولین نسخه از سری پورشه 911 بود، که فردیناند آن را به عنوان میراث خانواده پورشه، معرفی نموده است.
فریناند چهارم: فردیناند پیچ (1937) – 76 سالگی
فردیناند کارل پیج، یکی دیگر از نجیب زادگان خانواده پورشه می باشد، که 17 آوریل 1937 در شهر وین اتریش به دنیا آمد. پدرش دکتر آنتوان پیچ بود، که لقب معروف ترین وکیل اتریش را داشت و مادرش لوئیزا، دختر فردیناند پورشه بود که نخستین سنگ بنای سیستم واردات خودرو در اروپا را پایه گذاری کرد و با راهکار های ناب خود، کمپانی های بزرگی چون فولکس واگن، آئودی، اشکودا، سیات و خود پورشه را برای رسیدن به شکوه امروزی شان  کمک فراوانی کرد.
فردیناند پیچ، در سال 1971 و بعد از بازنگری های سراسری بر بخش های مدیریتی کمپانی پورشه و ابلاغ قانون منع استفاده از اعضای خانواده پورشه در مدیریت آن، که توسط دایی خود، فری پورشه و مادرش لوئیزا تصویب گردید، به کمپانی آئودی منتقل شد. در آن زمان، وی بعد از طراحی و ساخت نسخه های آئودی 100 و آئودی کواترو، از سوی هیئت مدیره آئودی به عنوان مدیر عامل این کمپانی انتخاب گردید و با مدیریت بی نظیر خود، از آئودی یک رقیب بی همتا برای واحدهای لوکس مرسدس بنز و بی ام و ساخت.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
ferdinand piech
سیاست های زیرکانه فردیناند پیچ در مدیریت آئودی، باعث شد در فاصله سالهای 1971 تا 1994، وی به عناوین بزرگ دیگری نیز در زمینه صنعت خودرو در اروپا دست پیدا کند. مدیریت کمپانی فولکس واگن، از سال 1993، نظارت بر شبکه های توزیع خودروهای لامبورگینی و بنتلی در اروپا، تاسیس واحد بوگاتی از کمپانی فولکس واگن در سال 1998 و خرید کمپانی هایی بزرگی چون، اشکودا، بنتلی، سیات، ام آی ان و پورشه، بخشی از اقدامات وی در صنعت خودروی اروپا بوده است.
صنعت خودروی آلمان، مدیون چهار فردیناند از یک خانواده 1
ferdinand piech
برگرفته از کتاب ” تاریخ پورشه؛ داستان خلاق ترین کمپانی صنعتی”

..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط T@NNAZ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لبنان اولین خودروی الکتریکی خود را به نمایش میگذارد
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  ورود شیائومی به صنعت اتومبیل سازی ؛ آیا ماشین های برند Mi در راه هستند؟
  ﺑﺮﺩ 1000 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ خودروی ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﯿﻨﯽ
  FV Frangivento Sorpasso:ابر خودروی ایتالیایی که نامش را نشنیده اید
  معرفی نسخه مسابقه ای ابر خودروی 720s
  خودروی ﺩﺍﭼﯿﺎ ﺍﺳﭙﺮﯾﻨﮓ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
  نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت
  مقایسه برخی مدل های خودروی هایما
  بررسی تمامی معایب دو خودروی پژو ۴۰۵ SLX و پژو ۴۰۵ GLX

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان