امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خانه‌ها ماست‌مالی شده‌اند!

#1
اخبار,اخباراقتصادی,بساز و بفروش‌ها
یک معمار شهرسازی معتقد است: بزک‌کاری در ساختمان، معماری نیست بلکه چیزی است که بساز و بفروش‌ها از خودشان درآورده‌اند و متاسفانه آن را به عنوان نقطه قوت ساختمان‌ها به اذهان عمومی القا کرده‌اند.

ابوالحسن میرعمادی اظهار کرد: در ساختمان‌سازی کارهای اضافی مبتذل و هزینه‌بر زیاد صورت می‌گیرد. به جای این‌که به استاندارد پله‌ها، راهروها، اتاق‌ها، سرویس‌ها، آشپزخانه و ... بپردازیم به سمت تزئینات می‌رویم؛ چون مردم ظاهر قضیه را می‌بینند. این بزک‌کاری‌ها اضافه است. اگر از ابتدا با یک تناسب، زیبا خانه را بسازیم نیازی به بزک کردن و تحمیل هزینه‌های اضافی نیست. وی افزود: امروزه در 30 درصد ساختمان‌ها زیباسازی از پایه رعایت نمی‌شود، لذا سازندگان مجبور به تحمل هزینه‌های اضافی هستند که به هدررفت منابع و کوتاه شدن عمر ساختمان‌ها می‌انجامد؛ در صورتی که اگر از ابتدا از مصالح زیبا استفاده کنند نیازی به پوشاندن مصالح از طریق بزک‌کاری نخواهد بود.

میرعمادی، تزئین روکش ساختمان‌ها را نوعی ماست‌مالی در ساخت‌وساز دانست و گفت: این هزینه‌ها نه تنها زیبا نیستند بلکه بعضا ضد فرهنگ ما هستند. چشم ما کم‌کم به این ساختمان‌ها عادت می‌کند و به مرور از زیبایی، برازندگی و نجابتی که در ساختمان‌های ایرانی بود دور می‌شویم. وی اظهار کرد: در گذشته تمام زندگی ما تعریف داشت و از استاندارد برخوردار بود. در هنر معماری و قالی‌بافی که با زندگی ایرانیان سر و کار داشت تناسب حاکم بود. خوشبختانه هوز تمام تناسب‌های قالی به هم نخورده اما استاندارد خانه‌سازی و شهرسازی ایران قدیم به کلی فراموش شده است. ما در هنر معماری جزو یکی از مراکز دنیا هستیم که باید از این هنر حفاظت کنیم.

این کارشناس مسکن با اشاره به معماری شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ریتم معماری اصفهان در تمام بناها کاملا مشخص است. پل‌ها، مساجد، میدان نقش جهان و به طور کلی سیستم شهر اصفهان ریتم دارد و چشم را نوازش می‌دهد. قبلا به هر جای ایران می‌رفتیم با توجه به وحدت فرم، تصور می‌کردیم یک نفر تمام بناها را ساخته است. درست مثل دستگاه موسیقی که هر دستگاه برای خودش یک مناسبتی داشته و ملودی‌ها تعریف شده بوده است، معماری هم موسیقی جامد است. میرعمادی یادآور شد: اگر بخواهیم یک مجموعه زیبا داشته باشیم باید تعاریفمان را بازنگری کنیم و اصول معماری قدیم را به‌روز کنیم. ما از دوره پهلوی اول به دنبال تقلید از اروپا، سیستم معماری را بدون تفکر کنار گذاشتیم و وارد یک سیستم شهرسازی شدیم که هیچ تناسبی ندارد. یک ساختمان به سبک رومی است، یک ساختمان سبک مدرن است، یکی سبک انگلیسی است، یکی سبک فرانسوی است. اینها نه تنها تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند بلکه اصول زیبایی‌شناسی را به هم ریخته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Shocked نامه عجیب سارق اموال به صاحب خانه!
  دعوت دختران به خانه های خالی
  خطر موج جدید کرونا با بازگشایی قهوه‌خانه‌ها
  بازگشت روح این پسر جوان به خانه اش (عکس)
  مرد انگلیسی در قرنطینه یک ماشین از باغچه خانه‌اش بیرون آورد!
  ساخت خانه‌ای شبیه کاخ سفید روی پشت‌بام
Heart جریمه ۸۶ میلیون دلاری بانک کره‌ای به خاطر مراودات مالی با ایران
  یک مسوول: اگر ۹۰درصد مردم 3 ماه در خانه بمانند کرونا کنترل می‌شود
  اعتراض مسیح مهاجری به سریال «پایتخت»/ به جان دین و خانه خدا افتادند
  قابلیت جدید اینستاگرام برای کاربران قرنطینه شده؛ لطفا در خانه بمانید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان