امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موفقیت آمیز بودن پیوند رگ مصنوعی بیولوژیکی

#1
موفقیت آمیز بودن پیوند رگ مصنوعی بیولوژیکی 1

پزشکان توانستند با موفقیت اولین رگ مصنوعی را پیوند دهند و در مراحل اولیه هیچ گونه عوارض جانبی مانند عفونت و یا پس زدن آن توسط بدن مشاهده نکردند.
زمانی که عروق خونی مسدود می شوند، تنها راه حل این است که یک رگ سالم از جای دیگر بدن بیمار جایگزین رگ آسیب دیده شود که فرآیند پیچیده ای است.
محققان برای حل این مشکل یک رگ مصنوعی پلیمری تولید کرده اند که پس از ورود به بدن، برای بیشترین سازگاری، به رگ بیولوژیکی تبدیل می شود.
این رگ مصنوعی از یک پلیمر ارتجاعی زیست تخریب پذیر ساخته شده است که حالت کشسانی آن با دما تغییر می کند.
دیواه های رگ مصنوعی متخلخل هستند. این خاصیت سبب می شود که دیواره رگ با سلول های طبیعی جایگزین شوند و بافت مصنوعی به بافت طبیعی تبدیل شود.
آزمایش های اولیه این محصول روی موش های آزمایشگاهی با موفقیت انجام شده است و پس از گذشت شش ماه، هیچ گونه انسداد، التهاب و عفونتی دیده نشده است.
این فناوری هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، ولی محققان بر این باورند که ظرف چند سال آینده برای ورود به بدن انسان آماده می شود.
چندی پیش محققان دانشگاه شانگهای با استفاده از تکنیک های electro-spinning و micro-imprinting توانستند رگ های مصنوعی سه لایه تولید کنند. این رگ های سه لایه، امکان انتقال مواد مورد نیاز برای رشد به سلول ها را فراهم می کنند و بدین ترتیب محدودیت های موجود در زمینه استفاده از رگ های مصنوعی دولایه را از بین می برند.

موفقیت آمیز بودن پیوند رگ مصنوعی بیولوژیکی 1

کنیک electro-spinning فرآیندی است که در آن از شارژ الکتریکی برای به جریان انداختن مایعات (در این مورد ترکیبی از کیتوزان و پی وی سی الکل) روی فیبرهای کربن بسیار نازک استفاده می شود.
تکنیک electrospinning نیز فرآیندی است که امکان افزایش قطر فیبرها را نسبت به سطح آن ها فراهم می کند و در نتیجه فضای کافی را برای رشد و پیوندخوردن سلول ها در اختیار می گذارد.
رگ های پیوندی معمولا توسط جراح به جای بخش های معیوب و ناسالم رگ های خونی قرار می گیرند و امکان عبور خون را فراهم می کنند. این رگ ها از اندام های دیگر بیمار یا از یک اهداکننده دریافت می شوند؛ به همین علت تامین رگ های پیوندی موردنیاز معمولا با محدودیت روبه رو است. از طرفی رگ های مصنوعی نیز تحت تاثیر شرایط ساخت و تولید قرار می گیرند. در نتیجه محققان دائما به دنبال یافتن راهکارهای مناسب به منظور تولید رگ های خونی با قابلیت شبیه سازی عملکرد رگ های انسان هستند.
موفقیت آمیز بودن پیوند رگ مصنوعی بیولوژیکی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط T@NNAZ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  پیوند لثه برای چه کسانی مناسب است؟
  راههای جذاب بودن چه چیزهایی می باشد؟
  اصول طب سنتی برای سلامت بودن و داشتن تن سالم
  اطلاعاتی مفید در مورد پیوند عضو
  دلیل سرد بودن پاها چیست؟
  سر کودک چند ماهه پس از قطع شدن پیوند داده شد!
  آموزش احیای قلبی و دادن تنفس مصنوعی CPR
  دلیل نازایی زنان و نازا بودن مردان چیست؟
  ۵ قلم کالای پیش‌ پاافتاده در خانه که با سرطان پیوند خورده‌اند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان