امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی خالد حسینی

#1
بیوگرافی خالد حسینی 1




خالـد حسـیـنی نویـسـنده افغانی الـاصل مقیـم آمریـکاسـت که در سـال 2003 میـلـادی با نگارش دو رمان به زبان انگلـیـسـیـ، افغانسـتان را به دنیـا معرفی کرد.خالـد حسـیـنی در سـال 1965 میـلـادی در کابل زاده شد. مادرش معلـم فارسـی یـک دبیـرسـتان دخترانه در کابل بود و پدرش در سـال 1976 از طرف وزارت امور خارجه افغانسـتان به فرانسـه اعزام شد. وی در سـال 1980 بدنبال وقوع کودتا علـیـه ظاهر شاه از سـفارت افغانسـتان در فرانسـه برکنار شد. در نتیـجه ی ایـن تحولـات او و خانواده اش برای همیـشه به آمریـکا مهاجرت کردند.
خالـد حسـیـنی هم اکنون دانش آموخته و فارغ الـتحصیـل پزشکی از دانشگاه uc سـن دیـگو آمریـکا اسـت.


وی در اولـیـن اثرش(( بادبادک باز )) به روابط عاطفی و دوسـتانه میـان دو پسـر نوجوان می پردازد که خیـانت ، عذاب وجدان، رسـتگاری و عشق را می توان از بن مایـه های اصلـی ایـن رمان دانسـت. خالـد حسـیـنی در ایـن رمان با توصیـف فرصت ها و انتخاب هایـی که هر یـک از شخصیـت های داسـتانش با آن مواجه اسـت، به کالـبد شکافی پیـچیـدگی های روحی انسـان ها می پردازد. حسـیـنی از معدود نویـسـندگانی اسـت که در دنیـای ادبیـات داسـتانی توانسـته اند با خلـق یـک شخصیـت ، اسـطوره ای را بنام خود به ثبت برسـانند. اسـطوره وی شخصیـت دوم داسـتان ((حسـن)) اسـت که توانسـته با چهره ی پذیـرا و سـتم دیـده خود برای همیـشه در ذهن مخاطبان ایـن کتاب به ثبت برسـد.


دومیـن اثر ایـن نویـسـنده با نام (( هزار خورشیـد تابان )) در ایـران ترجمه شده اسـت که ایـن بار داسـتان برخلـاف بادبادک باز روایـت زندگی دو زن را در افغانسـتان بیـان می کند. خالـد حسـیـنی در ایـن کتاب به خوبی توانسـته عمق جنایـت و تحجر طالـبان را تشریـح کرده و وضعیـت بغرنج زنان در افغانسـتان را به خوبی به مخاطبانش ارائه دهد.داسـتان ایـن دو رمان در خلـال تحولـات و فرازو نشیـب های تاریـخ افغانسـتان روی می دهد. داسـتان ها از کودتا علـیـه ظاهر شاه آغاز می شود و تا دولـت جدیـد حامد کرزای ادامه دارد. رمان ها به دلـیـل نگارش به زبان انگلـیـسـی در سـطح جهانی با اقبال خوبی روبرو بوده اسـت . و ایـن خود گویـای موفقیـت ایـن نویـسـنده در معرفی افغانسـتان به دنیـا و ارائه چهره جدیـدی از ایـن کشور فراموش شده و سـتم دیـده بوده اسـت. 
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان