امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی رشته هان مودو

#1
معرفی رشته هان مودو 1
 

han mu doهان مودو اصولی از هنرهای رزمی فراگیر و جامع می باشد که شامل مطالعه تکنیکهای مبارزه با دست خالی ، تکنیکهای مبارزه با اسلحه ، مطالعه نیروی «کی» و مطالعه فلسفه هنرهای رزمی است. دکتر « هی یانگ کیم» در سال 1989، بعد از چهل سال تحصیل و تحقیق در مورد اصول هنر رزمی کره ای ، « هان مودو » را بنیان نهاد. وی طی یک سلسله تحقیق درمورد هنرهای رزمی، تکنیکهای و فلسفه های تمامی سبکها را اغلب مربوط به قرن 950 میلادی بودند را جمع آوری نمود و همواره با تکنیکهای جدید و بدیع به صورت یک اصول متعادل و جامع درآورد . « هان مودو » توسط دولت کره به شماره ثبت 534 ، به عنوان هنر رزمی کره ای سنتی ثبت و رسمی شد. « هان » به معنای کره (ملت خوش بین ) ، «مو» به معنای هنرهای رزمی و «دو» به معنای روش است که در مجموع « هان مو دو » به معنای « روش هنرهای رزمی کره ای » می باشد . هدف اصلی هان مودو توازن است . بدین معنا که هنررزمی بین موارد ذکر شده زیر توازن برقرار می کند :
 
1- تکنیکهای مبارزه با دست خالی
2- تکنیکهایی که به کمک قدرت فیزیکی و نیروی « کی » انجام می شود
3- آموزش جسمانی و فلسفی ، ذهنی و روحی
4- تکنیکهای مربوط به سمت راست و چپ بدن
5- فلسفه و تکنیکهای سنتی و مدرن
 


اصول هان مودو به چهار قسمت اصلی تقسیم می شود .
 
1- یوکوان سول (Yuh Kwon Sul ) - مبارزه با دست خالی
2- موکی سول (Mu ki sul )- مطالعه تکنیکهای مبارزه با اسلحه
3- سان دو سول (sun do sul ) -مطالعه نیروی «کی»
4- هان چول هاک ( Han Chul Hak ) مطالعه فلسفه «هان »
 
یوکوان سول Yuh Kwon Sul - مبارزه با دست خالی : یوکوان سول بزرگترین قسمت از تقسیمات هان مودو است که شامل : لگد زدن ، ضربه زدن پیچش مفاصل ،پرتاب، هان مودو هوشین سول (دفاع شخصی ) هیانگ( فرم ) و داریان ( مبارزه آزاد ) است .
 
هنر جویانی که تکنیکهای هوشین سول ( دفاع شخصی) را فرا می گیرند در خواهند یافت که تکنیکهایی را که آنها در سطح مبتدی فرا می گیرند در واقع پایه و اساس تمام تکنیکهایی خواهد بود که در طی پیشرفت خود دراین سیستم فرا خواهند گرفت . هیانگ ( فرم ) تقویت کننده تکنیکهای دفاع شخصی می باشد . هیانگ ( فرم) که بهمعنای فردیت در هنرهای رزمی میباشد اساس کار تکنیکهای هوشین سول ( دفاع شخصی ) است .هیانگ ( فرم ) به هنرجویان این اجازه را می دهد که تکنیکهای را بدون همرزم و به تنهایی اجرا کنند .
 
دارایان به معنای مبارزه آزاد است ، سیستمی که سلاحهای هنرهای رزمی آشنا می شوند .هنرجویان دوره آموزش با سلاحهای تهاجمی از قبیل : چوب، شمشیر را طی کرده و سپس استفاده از سلاحهای دفاعی مانند: طناب ، عصا، بادبزن را فرا می گیرند.
 
هنرجویان هنگام مبارزه از تکنیکهای لگد زدن ، حمله ، پرتاب ، نگه داشتن ، خفه کردن استفاده می کنند . آنها این تکنیکها را در یک محط کاملاً سالم و مهیج فرا گرفته اند .
 
موکی سول (Mu ki sul ) مطالعه تکنیکهای مبارزه با اسلحه در سیستم های هان مودو هنرجویان در دوره های آموزشی خود با تعدادی از سان دو سول (Son do sul) مطالعه نیروی «کی » :
 
سان دو سول یا مطالعه نیروی « کی » ( انرژی درونی ) یکی از مواد حیاتی سیستم هان مودو است . در طی مراحل اولیه آموزش هان مودو و هنرجویان شروع به تمرین درست نفس کشیدن می نمایند که این عمل موجب تحریک جریان نیروی «کی » درتمام بدن می شود . با تمرین و گذشت زمان هنرجویان نحوه توسعه و جمع کردن انرژی «کی» را فرا گرفته و در مراحل پیشرفته سان دو سول نحوه کنترل جریان نیروی «کی» را در سرتاسر بدن یاد میگیرند .
 
در طی دروان آموزش هان مودو و هنرجویان نحوه استفاده از انرژی «کی» را هنگام اجرای تکنیکهای یوکوان سول و موکی سول فرا می گیرند




هان چول هاک (Han Chul Hak) - مطالعه فلسفه
 
آنچه که موجب جدایی سبک هان مو دو از سایر فعالیتهای رزمی مانند: شمشیر بازی ، بوکس و یا کشتی می شود فلسفه آن است. این موضوع باعث توجه و ارزش گزاری هنرجویان نسبت به فراگیری و اجرای تکنیکهای مودو می گردد.
 
حدود 10 هزار سال اجداد مردم کره جهت دسترسی به آب و هوای گرم و استفاده از دریا از زمینهای «فارمیل» ( Pharmil) واقع در آسیای میانه به سوی سواحل شرقی آسیا مهاجرت کردند و د رمکانی که اکنون «منچوریا» (Munchuria) و «پنسیلوانیا» (Peninsula) نامیده می شود مستقر شدند. در آنجا مردم کره تمدن یکسانی بر اساس فلسفه «هان» ایجاد نمودند. فلسفه «هان» منشاء کاملاً کره ای دارد . این فلسفه قبل از ارتباط مردم کره با همسایگان خود توسعه و تکامل یافته بود. فلسفه «هان» بر اساس چهار خصوصیت مجزا است.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تیم داوری بازی پرسپولیس و الوحده معرفی شد
  اسبقیان: در ادامه فعالیت رشته‌های معلولان با فدراسیون‌های تخصصی تجدیدنظر خواهد شد
  تیم منتخب والیبال اروپا در یک دهه اخیر معرفی شد
  آغاز فعالیت رشته‌های انفرادی از فردا
  ۳۰ شخصیت منفور فوتبال معرفی شدند
  داستان عجیب انتخاب چهره سال یک رشته ورزشی در پیج اینستاگرام با 1600 فالوئر!
  بانوی رکوردار دوومیدانی: رشته ما فقیر است
  معرفی کمپانی کشتی کج ایرانی....
  معرفی پی پرویو CZW Tournament Of Death
Star سخت ترین و خطرناک ترین رشته های رزمی جهان (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان