امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه تهران در شرایط تحریم اداره شد‬‎ ‫؟

#1
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: در تهران اگر موفقیتی حاصل شده به‌دلیل نگاه به داخل و اعتماد به نفس بوده است و سعی شده در این خصوص از امکانات و منابع مادی و معنوی در جهت انجام وظایفی که به‌عهده مدیریت شهری بوده به‌خوبی بهره برداری شود.

به گزارش جهان، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تحولات چشمگیر پایتخت در شرایط تحریم‌ها، اظهار داشت: آنجایی که ما به ظرفیت‌ها و منابع درونی خودمان توجه کردیم و اعتماد به نفس داشتیم آنجا توانستیم موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: در تهران اگر موفقیتی حاصل شده به‌دلیل نگاه به داخل و اعتماد به نفس بوده است و سعی شده در این خصوص از امکانات و منابع مادی و معنوی در جهت انجام وظایفی که به‌عهده مدیریت شهری بوده به‌خوبی بهره برداری شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید داشتند و در دیدار اخیرشان با کارگزاران نظام هم مجدداً تأکید کردند، باید ضمن اینکه پیگیر رفع تحریم‌ها باشیم، به هیچ وجه به فکر رفع تحریم برای پیشرفت و توسعه کشور نباشیم.

طلایی تأکید کرد: ما چگونه در شرایطی که دشمن همه‌چیز در مورد غنی‌سازی را تحریم کرد، خودمان با اتکا و اعتماد به منابع و نیروی داخل توانستیم، به غنی‌سازی ۲۰ درصد دست پیدا کنیم، در آنجا نشان دادیم که می‌توان با اعتماد به نیروی درون تحریم‌ها را مدیریت کرد.

وی در ادامه گفت: دولت هم در عین حالی که در حال مدیریت کردن مذاکرات و رفع مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، باید از طرفی قوی‌تر و جدی‌تر از آن میزانی که فکراً و روحاً و عملاً برای رفع تحریم‌ها وقت می‌گذارد وقت خود را، صرف مدیریت کردن منابع در بخشهای مختلف کند.

عضو شورای شهر تهران اقتصاد مقاومتی را بهترین راه برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها دانست و ابراز کرد: مردم ما رکن اصلی این موضوع هستند که اگر دولت بتواند به آنچه می‌گوید عمل کند و اعتماد مردم را به خود جلب کند، بدون شک مدیریت دولت در برون‌رفت از آثار تحریم‌ها و مدیریت بر تحریم بیشتر خواهد شد.

** شهرداری تهران در مدیریت تحریم‌‌ها عملکرد مناسبی داشته است


همچنین، معصومه آباد عضو شورای شهر اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به موفقیت شهرداری تهران در مقابله و مدیریت تحریم‌ها، گفت: مردم ما در دوران دفاع مقدس نیز علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی، مقاومت کرده و دشمن را محکوم به شکست کردند.

وی با بیان "در حوزه مدیریت شهری با دادن فرصت‌ها به نیروهای توانمند می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد"، تأکید کرد: در حوزه مدیریت شهری در مقابله و مدیریت تحریم‌ شهرداری تهران عملکرد مناسبی داشته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران مردم را به استفاده از کالای تولید داخل ترغیب کرده است که این اقدام مهمی در مقابله با تحریم‌ها بوده است، افزود: شهرداری تهران در امورات سرمایه‌‌ای از قبیل واگن‌های مترو موفق به مدیریت تحریم‌ها شد. شهرداری تهران در زمینه کالاهای رقابتی، موفق به ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان داخلی شده است که این امر موجب افزایش کیفیت کالای تولید داخل می‌شود.

آباد همچنین با تأکید بر "نباید در مقابل تحریم تسلیم شویم" گفت: دولت نیز باید اقدامات جدی در مدیریت تحریم‌ها داشته باشد.

** مدیریت شهری تهران یکی از نمونه‌های مناسب تدبیر در شرایط تحریم است

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تحولات چشمگیر پایتخت در شرایط تحریم‌ها، اظهار داشت: امروز در تهران با وجود تحریم‌ها، کارهای بزرگی صورت گرفته و می‌تواند صورت بگیرد که البته باید منتظر رویکردهای بعدی مدیران شهری در آینده باشیم.

وی ادامه داد: آن چیزی که اتفاق افتاده است توانمندی نیروی کار ایرانی و مدیریت شهری، توانسته به‌دنبال تحریم‌ها خودش را به تفکر وابدارد و راههای دیگری را برای شکست تحریم‌ها بیندیشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مدیریت شهری تهران را یکی از نمونه‌های مناسب تدبیر در شرایط تحریم دانست و تأکید کرد: این موضوع می‌تواند مصداق مدیریت جهادی باشد که در بسیاری از نقاط شهر تهران شاهد آن هستیم.

نکو تصریح کرد: امروز کسانی که به‌عنوان سرمایه گذار، میهمان و یا هیئت‌های دیپلماتیک وارد تهران می‌شوند می‌بینند که تحولات چشمگیر تهران در شرایط تحریم‌ها غیر قابل باور است که مدیران شهری توانستند پایتخت را در این شرایط متحول کنند.

وی ادامه داد: آنها این موضوع را متوجه شدند که با ملت و مدیران ایرانی نمی‌توانند مقابله کنند و به‌نظرم باید تمامی سطوح مدیریتی کشور از مدیریت شهری در تهران الگو برداری کنند و خوشبختانه شاهد این موضوع در بسیاری از مجموعه‌ها و یا شهرهای دیگر هستیم.
چگونه تهران در شرایط تحریم اداره شد‬‎ ‫؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
Subarrow واشنگتن: شرایط کنونی با ایران، بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  صدای ارتعاش اتمسفر زمین چگونه است؟
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان