امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴

#1
Music 
قانونی
اثر گرافیتی که با اجازه نقاشی شده باشد. معمولا گرافیتی کار هایی که سال ها به شکل قانونی کار می کنند  زمانی به درجه ای از مهارت می رسند که گاه از آنها در خواست کار های قانونی هم صورت می گیرد. گرافیتی قانونی  از نظر بعضی  به نوعی ضد گرافییتی و تناقضی است که هنر مند باید به آن پاسخ دهد.
کاشتن
گاهی هنر مند های شهری چیزی شبیه به مجسمه ای کوچک یا اثری حجم دار را در سطح شهر نصب می کنند. این کار معمولا آسیبی به شهر نمی رساند و تنها چیزی را به آن اضافی می کند.

تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴ 1

زوج

دو گرافیتی کار یا دو اثر گرافیتی که زیاد تر از بقیه با هم دیده می شوند.  در دنیای گرفیتی در مورد زوج ها شوخی های زیادی وجود دارد.
 فاجعه
زمانی که نیروی دولتی  تمامی یا بخش بزرگی از امضا ها و نقاشی های یک دیوار یا یک محله را پاک می کند.

تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴ 1

ماپ

ماپ ها قلم های دست سازی هستند که معمولا با اندکی موکت و ظروف پلاستیکی نگه دارنده مواد شوینده و غیره ساخته می شوند و با انواع اقسام جوهر پر می شوند و برای امضا زنی در خیابان استفاده می شوند.
تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴ 1
مورال

مورال یا نقاشی دیواری که فرق بسیار عمده ای با گرافیتی دارد در دوران امروزی رفته فته وارد دنیای گرافیتی هم می شود. این در حالی است که دولت ها سعی دارند به این ترتیب از پیغام های مخالفت انگیز گرافیتی بکاهد و آن را عمری  خودمانی و موافق معرفی نماید.

تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴ 1

یک سره

یک سره یا تک خط به امضا یا ترو آپ هایی گفته می شود که بدون برداشتن قلم یا بدون برداشتن انگشت از کلاهک اسپری  رسم می شونددر این آثار یک سره و بدون وقفه انجام می شوند.
رنگ خور
دیوار ها و سطوحی که رنگ را به خود جذب می کنند و کیفیت خوبی از خود به جا نمی گذارند. این دیوار ها که گاه  از روی عمد به این شکل ساخته می شوند از دشمن های گرافیتی هستند و در صورت استفاده از این دیوار ها حتما باید  یک بار با رنگ پلاستیک زیر سازی کرد.
پوستر
نقاشی – طرح یا پیامی که روی کاغذ نقاشی یا چاپ می شود و با چسب یا سریش به دیوار چسبانده می شود. گاه نیز از چسب کاغذ دیواری برای این کار استفاده می شود.
یادگاری
امضا و یا نقاشی که بعد از مدتی از پشت دیوار رنگ شده قدیمی خود را نشان می دهد .گاه پیش می آید که دیواری که روی آن گرافیتی بوده است  به سفارش ساکنین یا شهرداری ها رنگ می شود .ولی بعد از گذشت ماه ها یا سال ها رنگ رفته رفته کم تر شده و نقاشی یا امضا دوباره از پشت آن خود را نشان می دهد.
سرباز
سرباز  به گرافیتی کار جوانی گفته می شود که انرژی کافی و هوشیاری برای یاد گیری و درک درست مسیر را دارد. این لقب را زمانی به کار می برند که گرافیتی کار در کار خود الگو یی دارد و یا در بین گرایفیتی کار های هم نسل خود ارتباطی بهتر یا نزدیک تر با بزرگ تر های خود و نسل های قبلی دارد. اشاره است به مهره سرباز در شطرنج.
مشق یا کاغذ دیواری زدن
زمانی است که با امضا های یک شکل یا ترو آپ یا بر چسب تمامی سطحی را پشت سر هم می پوشانیم. مثل  سر مشق های دوران مدرسه.
تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴ 1

لند کردن

بعضی گرافیتی کار های جوان علاقه یا نیاز به دزدیدن اسپری و برخی مواد مصرفی خود دارند که در اصطلاح عام به آن بلند کردن یا کش رفتن یا کف رفتن هم  گفته می شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط !...rana
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music بررسی استایل ریحانا؛ شاهزاده‌خانم سرسخت دنیای موسیقی
  شوک به دنیای موسیقی | حمید هیراد سرطان خون گرفت
  تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم
  آلبوم دوم کاکوبند «دنیای نو» نام گرفت/ برگزاری کنسرت در اسفندماه
  تفسیر بیت های رپ،قسمت اول
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۳
Music بوم‌های کوچک گرافیتی برای شما!
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۵
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۲
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۱

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان