امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۵

#1
Music 
وبسایت کلاه استدیو مقاله ای آموزنده با موضوع آشنایی با تعاریف گرافیتی را منتشر کرده است که تا به حال پنج قسمت از این مقاله پخش شده است. هم اکنون میتوانید قسمت آخر این مقاله را مطالعه کنید.

غلتک زنی
غلتک  وسیله ای است که برای رنگ زدن دیوار استفاده می شود. اما در گرافیتی گاهی به جز اینکه از غلتک ها برای رنگ کردن پس زمینه استفاده می شود  گاه برای اجرای حروف هم استفاده می شود. به خصوص در حروف انگلیسی که ساختار هندسی مشخص تری دارند. بیشتر کار هایی که با غلتک اجرا می شوند به طور معمول ساده هستند اما آثاری هم هست که بسیار پیچیده و زیبا به چشم می آیند.

تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۵ 1

خودی
معمولا به کسی گفته می شود که همه اعضای یک گروه گرافیتی به او اعتماد دارند و می دانند که اسرار گروه را به بیرون گروه بروز نمی دهد.
ماندن – دوام
مدت زمانی که اثر روی دیوار می ماند را با این اصطلاح تعریف می کنند. مثلا این کار یک هفته دوام آورد – آن کار یک سال دوام آورد… که معمولا اهمیت زیادی دارد. دوام کار ها معمولا نشان از احترام بقیه گرافیتی کار ها به نقاشی همدیگر است.
خراشنگاری
در زمانی که شهرداری یا مردم آثار یا تگ ها را به سرعت پاک می کنند. گرافیتی کار ها برای دوام بیشتر کارهایشان دست به خراش دادن سطوح میزنند. به عنوان مثل با یک تکه سنگ یا کلید با فلز نوک تیز روی دیوار یا سطوح شهری امضای خود را با خراش بر جا می گذارند. این خراشها حتی در صورت رنگ شدن دیوار از بین نمی روند و تا زمان تعویض کامل سطح خراشیده شده با سطحی جدید کماکان دیده می شوند. این کار ها امروزه در دنیای گرافیتی و هنر شهری جایی ندارند و به اصطلاح  قدیمی شده  یا جنبه ای خرابکارانه (وندالیستی) پیدا کرده اند .این عمل به طور معمول توجیه هنری نداشته و بنا به نوع نگاه افراد  و گروه های مختلف اجتماع  می تواند  به عنوان خرابکاری – بیماری – ماجراجویی  یا حتی اعتراض به حساب آید. معمولا کسی که چنین کار هایی را انجام می دهد از عواقب آن با خبر بوده و نا اگاهانه دست به چنین کاری نمی زند. از نظر شهرداری ها  نیز این کار صد در صد به تخریب اموال عمومی و چهره شهری ترجمه می شود حال آنکه برای انجام دهنده اش  تفریحی کودکانه باشد یا اعتراضی اجتماعی.


تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۵ 1
ترکوندن

معمولا اگر کسی کار خارق العاده ای بکند بقیه او را با این فعل توصیف می کنند. در گرافیتی اگر کسی اثری بسیار زیبا خلق کند یا در جایی غیر قابل دسترس بقیه کار بزند به اصطلاح می گویند: فلان گرافیتی کار فلان بیلبورد یا فلان دیوار را ترکونده
تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۵ 1
خط زدن
بزرگترین توهینی که یک دیوار نویس به دیوار نویس دیگر می کند این است که روی کار دیگری خط بکشد و زیر آن را امضا کند. این کار را گاه بچه ها یا عابران نا آگاه هم انجام می دهند. مثلا بچه ای که اسپریی را از خیابان پیدا می کند احتمال دارد آن را برای خط خطی کردن گرافیتی ها استفاده کند، اما در صورتی که یک گرافیتی کار روی کار گرافیتی کار دیگر خط بکشد در حقیقت دارد توهین مستقیمی می کند و گاه جنگ های چند ماهه – چند ساله یا حتی مادام العمر بین این دو اتفاق می افتد.
در آمریکا  گرافیتی کاری به نام «کَپ» که امروزه اسطوره گرافیتی محسوب می شود در حقیقت شهرت خود را از راه همین توهین کردن و جنگیدن با همه گرافیتی کار های نیویورک در دهه هفتاد به دست اورد. او روی کار همه خط می کشید و امضا می زد و رفته رفته با گذر زمان به یکی از اسطوره های جنجالی و مورد نکوهش در گرافیتی دنیا مبدل شد.
خط کشیدن و یا استفاده از نقاشی گرافیتی کار های پرسابقه تر نیز معمولا چنین معنایی داشته و نشانه توهین مستقیم  یا اعلام نفرت یا مخالفت می باشد.
بر چسب
برچسب ها  که اغلب در خیابان و روی درب منازل مسکونی با استفاده ای تبلیغاتی  دیده می شوند می توانند وسیله ای برای تکثیر و نمایش اثری هنریی یا پیغامی به دیگران باشند از این رو است که طی ۳ دهه اخیر برچسب زنی یکی از محبوب ترین  سبک های هنر شهری در جهان به شمار آمده است.
کار سرِ دستی
کاری که سریع و بی فکر انجام شود و یا از سر تفریح نقاشی می شود به اصطلاح کار تفننی هم می گویند معمولا کسی که تعداد کار های بیهوده اش زیاد می شود رفته رفته احترام خود را در بین گرافیتی کار های دیگر از دست می دهد.
ترو آپ
تروآپ طرحی  با اندازه بزرگ که از یک یا چند رنگ زمینه ساده و سریع و یک آوت لایت یا خط محیطی  معمولا با قطر ۵ تا ۲۰ سانتی متر اجرا می شود. این آثار می توانند بسیار زیبا و خلاقانه اجرا شوند و نمونه ای از هنر شهری و گرافتی محسوب می شود.



تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۵ 1
امضا

امضا همانطور که از نامش پیداست  ساده ترین اثری است که روی دیوار ها می بینید. این نوع گرافیتی هرچند از اولین انواع گرافتی محسوب می شود اما امروز ه در جامعه هنر شهری به تنهایی وجهه خوب و هنری ندارد و به نوعی با وندالیسم پیوند می خورد.
پاسخ
 سپاس شده توسط !...rana
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Music بررسی استایل ریحانا؛ شاهزاده‌خانم سرسخت دنیای موسیقی
  شوک به دنیای موسیقی | حمید هیراد سرطان خون گرفت
  تفسیر بیت های رپ،قسمت دوم
  آلبوم دوم کاکوبند «دنیای نو» نام گرفت/ برگزاری کنسرت در اسفندماه
  تفسیر بیت های رپ،قسمت اول
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۳
Music بوم‌های کوچک گرافیتی برای شما!
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۴
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۲
Music تعاریف در دنیای گرافیتی – قسمت ۱

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان