امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صنایع داخلی باید مورد حمایت قرار گیرند

#1
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر حمایت از صنایع داخلی گفت: در حال‌حاضر بیش از ۶ هزار از صنایع استقرار یافته در شهرک‌های صنعتی کشور، تعطیلی خود را به شکل رسمی اعلام کرده‌اند.

به‌گزارش جهان به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدی عصر چهارشنبه در همایش هم‌اندیشی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح تسهیلات ابلاغی، با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور و بی‌اثر گذاشتن تحریم‌ها، باید توجه ویژه به حوزه تولیدات داخلی و ایجاد بازار مصرف برای تولیدات داخلی صورت گیرد، افزود: در حال‌حاضر در کشور ۶۰۰ هزار رقم کالای وارداتی وجود دارد که باید تلاش شود این ارقام وارداتی کاهش یافته و بازار تقاضا به سمت تولیدات و کالاهای داخلی سوق یابد.

وی ادامه داد: دلیل تعطیلی ۹۰۰ واحد تولیدی، مشکل در بازار فروش است و بیش از ۳۷۰ واحد نیز به‌دلیل برخی از مشکلات، اختلافات و مسائل حقوقی به تعطیلی کشیده شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تحلیل این موضوع که واردات و بی‌توجهی به تولیدات داخلی موجب شده است که واحدهای صنعتی در کشور با چالش‌های متعدد رو به رو شوند، افزود: متاسفانه در حال‌حاضر بیش از ۶ هزار از صنایع استقرار یافته در داخل شهرک‌های صنعتی کشور، تعطیلی خود را به شکل رسمی اعلام کرده‌اند.

سردار نقدی لزوم توجه به شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی در زمینه تولید صنایع خانگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به‌منظور تکمیل صنایع بزرگ و متوسط باید واحدهای تولیدی خانگی رونق یابند؛ چراکه وجود واحدهای تولیدی خانگی موجب فعال شدن صنایع مرتبط می‌شود.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی برخی واحدهای صنعتی در کشور، لزوم رفع این مشکل را یادآور شد و گفت: در حال‌حاضر از مجموع ۶ هزار واحد تعطیل شده، چهار هزار واحد با مشکل نقدینگی رو به ‌رو بوده و عوامل دیگری هم در تعطیلی آن‌ها دخیل است.

سردار نقدی با اشاره به تغییر ساختار در بسیج مستضعفین، ادامه داد: بسیج باید بتواند در صحنه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی تاثیر تخصصی داشته باشد و در این راستا در حال‌حاضر بسیج مستضعفین اقدام به راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی برای رفع مشکل صنایع در برخی استان‌ها کرده است و قصد دارد این مراکز را در سطح تمام استان‌ها ایجاد کند.

مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین کردن تولید است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در زمینه رونق اقتصادی در بخش صنعت در حد قابل قبول بوده است، گفت: مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین کردن تولید داخلی به جای واردات بود و بخشی از واردات وزارت نفت باید در داخل کشور تولید شود.

سردار نقدی گفت: به‌منظور رونق اقتصادی باید بخش صنعت را از سایر حوزه‌های اقتصادی جدا کرده و به‌طور ویژه و متمرکز به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج همواره در همه صحنه‌ها برای توسعه و اعتلای کشور تلاش کرده است، ورود بسیج به عرصه کمک به بخش خصوصی در زمینه توسعه صنعتی و اقتصادی را یادآور شد و گفت: بسیج به‌منظور رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی در کنار دولت و بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت کشور فعال است.

اگر تحریم‌ها برداشته نشود همان بهتر که توافق نشود


رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تلاش مسئولان را برای برداشتن شدن تحریم ها را یادآور شد و با ظالمانه و غیر عادلانه خواندن این تحریم ها افزود: اگر تحریم‌ها برداشته نشود بهتر است اصلا توافق هسته‌ای انجام نشود و ایران اسلامی خواستار برداشتن همه تحریم‌ها بوده و برداشته شدن موردی و تدریجی تحریم ها را قبول ندارد.

سردار نقدی گفت: جنگ اقتصادی امروز همان سنگر جهاد است؛ چراکه اینجا خط مقدم جبهه است و شما صنعتگران به‌عنوان مجاهد در جنگ اقتصادی حضور دارید.

وی افزود: همان‌طور که کارگران در زمان جنگ در جبهه حضور داشتند و با پشتیبانی افرادی همچون شما صنعتگران، توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شویم، امروز نیز باید این فرهنگ در کشور حاکم باشد.
صنایع داخلی باید مورد حمایت قرار گیرند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ایرانسل بسته اینترنت شبانه نامحدود خود را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
  مرکل:دروضعیت کرونایی بی سابقه قرار داریم
  همه چیز در مورد تزریق چربی و توصیه های مهم درمورد آن
  فضاپیمایی که قرار است ساکنان زمین را میلیاردر کند
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
Heart به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم
Heart برجام باید حفظ شود
Heart تکذیب خبر رویترز در مورد رخدادهای شب گذشته در بغداد
  هر ساعت 9 کرمانشاهی "کرونا" می‌گیرند
  برای خوزستان باید تصمیمات جدی‌تری گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان