امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رازهای زندگی خصوصی سعید معروف

#1
شخصیت خاصی دارد و در همان نگاه اول می‌شود حدس زد با بقیه متفاوت است. زیاد اهل جار و جنجال نیست اما اگر پایش بیفتد شهر را به هم می‌ریزد.


سعیده فتحی: شخصیت خاصی دارد و در همان نگاه اول می‌شود حدس زد با بقیه متفاوت است. زیاد اهل جار و جنجال نیست اما اگر پایش بیفتد شهر را به هم می‌ریزد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میرسعید معروف
دوستان زیادی ندارد اما ما موفق شدیم با یكی از دوستان نزدیكش صحبت كنیم و او از زندگی‌اش به ما نكته‌هایی گفت كه تا به حال كسی از آنها چیزی نمی‌دانست؛ پس اگر دوست دارید آقای خاص ورزش ایران را بشناسید با ما همراه باشید
عاشق بارسلونا و پلی‌استیشن است
بیشتر فوتبال خارجی تماشا می‌كند و از طرفداران پروپاقرص تیم فوتبال بارسلوناست. چون به بازی‌های رایانه‌ای هم علاقه دارد، بخشی از اوقات فراغتش را هم با بازی با كنسول‌های مختلف می‌گذراند. معمولا فوتبال بازی می‌كند و با بارسلونا حریفان را درهم می‌كوبد! البته اهل كتاب هم هست و بخش زیادی از اوقات فراغتش را هم به كتاب خواندن اختصاص می‌دهد.
پدرش دوست داشت دكترای فیزیك هسته‌ای بگیرد
سعید به دلیل شرایطی كه دارد برای ناهار و شام بیشتر سراغ رستوران می‌رود. البته خودش عاشق قورمه سبزی و ‌آش رشته‌ای است كه مادرش درست می‌كند. دایی‌های سعید كمك ویژه‌ای به والیبالیست شدن او كرده اند. درواقع دایی كوچكش که بازیكن فولاد ارومیه بود، باعث شد تا او بتواند در والیبال بهتر پیشرفت كند. معروف در كل به دایی‌های خود ارادت ویژه‌ای دارد. خودش می‌گوید، مادرش خیلی درباره والیبال و نحوه بازی‌اش با او بحث نمی‌كند اما اگر سرویس خراب كند، مادر او را سرزنش خواهد كرد. اما سعید با شنیدن صدای مادر پای تلفن حسابی شارژ می‌شود. اگرچه پدرش دوست داشته كه پسر دكترای فیزیك هسته‌ای بگیرد، اما از اینكه سعید اكنون بهترین بازیكنان دنیا شده، خیلی خوشحال است.
سفر فیلیپین را هرگز فراموش نمی‌كند
بدترین خاطرات ورزشی سعید معروف مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا در بازی‌های جوانان جهان و ۲۴ ساعت تب ۴۰ درجه در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با تیم پیكان است. الگوی خاصی در ورزش ندارد ولی همواره علی دایی را به عنوان یك ورزشكار تحسین می‌كند. در بین سفر‌هایی كه به كشور‌های خارجی داشته است، سفر به فیلیپین را
هیچ گاه فراموش نمی‌كند! چرا كه در آن سفر یک بیماری و حتی قایق‌سواری را نیز تجربه کرده است. او تلاش می‌كند وارد هر كاری كه می‌شود بهترین باشد.
آرزویش رفتن به خانه خداست
اوقات فراغت كمی دارد اما اگر وقت كند به استخر می‌رود و شنا می‌كند. خیلی اهل سینما رفتن نیست ولی برنامه‌های تلویزیونی و به‌طور ویژه برنامه‌های ورزشی را نگاه می‌كند. یكی از آرزوهایش زیارت خانه خدا است. دوپینگ سعید معروف در ورزش توكل به خداوند است؛ البته به بیان خودش تلاش می‌كند همواره قبل از مسابقه، اگر شده حتی چند ثانیه با مادرش صحبت كند تا انرژی بگیرد. به گفته خودش صدای مادرش به او آرامش و انرژی می‌دهد. یك خواهر مهربان و یك خواهر‌زاده كوچك هم دارد. خانواده‌دوست است و تلاش می‌كند بیشتر وقتش را با خانواده بگذراند. او اخلاق خیلی خاصی دارد. فوق‌العاده مغرور اما در مجموع با معرفت است. به موسیقی خیلی علاقه دارد و اگر بتواند می‌خواهد یك ساز ایرانی یاد بگیرد. فوتبال ایرانی را زیاد نگاه نمی‌كند اما فوتبال اروپایی‌ها را از دست نمی‌دهد و معتقد است تماشا كردن فوتبال جذاب‌تر از بقیه رشته‌های ورزشی است!
به مارك ساعتش خیلی اهمیت می‌دهد
غذای بیرون از خانه زیاد می‌خورد. مشتری ثابت رستوران نزدیك خانه‌شان است. از تجملات بیزار است اما به ساعتش بسیار زیاد اهمیت می‌دهد و همواره می‌گوید مرد‌ها باید ساعت مچی شیك دستشان كنند. كفش‌های سعید معروف حتما باید اوریجینال باشند. در مجموع می‌توان گفت سعید معروف آدم مارك‌بازی است! دست فرمونش چندان خوب نیست! چند سال پیش یك تصادف بد داشت كه صدایش زیاد در نیامد و كسی از آن مطلع نشد.
افتخارات ملی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سعید معروف

- مدال طلای قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- مدال نقره قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
- مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰
- مدال طلای جام كنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۱۰
- مدال طلای جام كنفدراسیون والیبال آسیا ۲۰۰۸
- مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۰۳
- مدال برنز قهرمانی جوانان جهان ۲۰۰۳
افتخارات باشگاهی
- قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۴ با متین
- قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۸
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۲ با متین
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۹۰ با كاله
- قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۱۳۸۳ با صنام
- قهرمانی لیگ اروپا و نایب قهرمانی لیگ روسیه همراه با زنیت كازان روسیه

افتخارات فردی
- باارزش‌ترین بازیكن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- بهترین پاسور قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳
- حضور در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳
- بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیك ۲۰۱۲
- بهترین پاسور مسابقات والیبال كاپ آسیا ۲۰۱۰
- محبوب‌ترین بازیكن قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۰۹
- بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیك
با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سعید معروف از کوچه‌های محله عطایی ارومیه تا قله های شهرت
رقص با تور والیبال
اگر دنیای والیبال تا دیروز به آلن فابیانی فرانسوی و رائول دیه‌گوی كوبایی می‌نازید، حالا در كنار رزنده برزیلی و بالاتر از او، این سعید معروف است كه با پنجه‌های هنرمند خود خالق بهترین صحنه‌ها در لیگ جهانی می‌شود و سربزنگاه كارهایی می‌كند كه عقل هیچ‌كس به آن قد نمی‌دهد! خوش‌رقصی سعید معروف روی تور جهانی دل همه را برد تا جایی‌كه بلافاصله حركت كاپیتان ارزشمند تیم ملی والیبال كشورمان در ست سوم بازی اول مقابل روسیه، با كسب 94 درصد آرا به‌عنوان بهترین صحنه هفته لیگ جهانی شناخته شد.

معروف در تیم پرستاره ایران سوپر استار است
پاسور 29 ساله تیم ملی كشورمان این روزها در اوج پختگی قرار دارد و در تیم پرستاره ایران ستاره‌ترین است. سعید معروف، این روز‌ها به چهره اول ورزشی ایران تبدیل شده است؛ بازیكنی كه در مقطعی كوتاه و همزمان با موفقیت‌های پیاپی تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی، جام جهانی و بازی‌های آسیایی و. . . به محبوبیتی شگفت‌انگیز دست پیدا كرد. پنجه‌طلای والیبال ایران و جهان در نظرسنجی معتبر سایت «والی وود» كه در شبكه اجتماعی فیس‌بوك انجام شد، در رقابتی نزدیك و مهیج با ۴ تن از بهترین والیبالیست‌های جهان موفق به كسب عنوان محبوب‌ترین و بهترین بازیكن از دید كاربران این سایت از سرتاسر جهان شد. او درباره اینكه چگونه به والیبال روی آورده، می‌گوید: «من از بچگی ورزش می‌كردم. شهرمان هم در والیبال پیشرفت زیادی دارد. از طرفی هم دایی‌هایم جهانگیر، نوبخت، خوشبخت و وحید سیدعباسی همه والیبالیست‌های خوبی بوده و هستند. حالا هم كه مربی‌اند.»
وقتی معروف بسكتبالیست و هندبالیست بود
سعید معروف در رشته‌های زیادی سرك كشیده و در برخی از آنها مقام هم آورده است. نفر سوم دوی صحرانوردی آذربایجان، قهرمانی بسكتبال و سومی در هندبال مدارس حاصل فعالیت وی در سایر رشته‌هاست. در ارومیه مردم عاشق والیبال هستند و باشگاه‌های بسیاری در زمینه والیبال فعالیت می‌كنند.
مادر، حامی ورزش و پدر حامی تحصیل
كاپیتان درباره حمایت پدر و مادر از خود می‌گوید: «مادرم همیشه حامی من بوده و اجازه می‌داد همانطور كه دلم می‌خواهد تصمیم بگیرم، اما پدرم خیلی دلش می‌خواست من درس بخوانم. مخالف ورزش بود اما خب من از آنجا كه بچه حرف گوش‌كنی نیستم، والیبالیست شدم. من دیپلم ریاضی بودم و همیشه جزو شاگرد اول‌های مدرسه. پدرم دوست داشت من دكترای رشته فیزیك هسته‌ای بگیرم، اما نشد. از مدرسه نمی‌زدم اما وقتی پیش‌دانشگاهی بودم والیبال را جدی‌تر پیگیری ‌می‌كردم، به همین خاطر معمولا كلاس‌ها را تعطیل کرده و می‌رفتم تمرین. همین مساله باعث شد درسم افت كند. اما بی‌خیال آن نشدم و در دانشگاه رشته تربیت‌بدنی خواندم.»
به اجبار در پست پاسور ایستاد
سعید معروف در سال ۱۳۸۰ وارد تیم ملی نوجوانان و سال ۱۳۸۴ هم رسما عضو تیم ملی بزرگسالان شد. پس از دعوت نشدن علیرضا نادی توسط خولیو ولاسكو، سعید معروف كاپیتان تیم ملی والیبال ایران شد.
معروف درباره اینكه چرا پست پاسوری را برای خود انتخاب كرده است، می‌گوید: «اوایل كه والیبال بازی می‌كردم، قدم كوتاه بود. به اجبار در پست پاسور می‌ایستادم تا اینكه كم‌كم پاسور شدم. البته والیبال و پاسور بودن جزئی از خانواده ماست و نمی‌دانم چه صیغه‌ای است كه همه این راه را رفته‌ایم.»
پاسور، ریسك‌پذیرتر از بقیه
ما همه می‌دانیم كه پاسوری، كاری سخت است؛ چراكه مغز تیم به حساب می‌آید. آرزوی هر مهاجمی در والیبال این است كه یك توپ شسته و رفته تحویل بگیرد و امتیاز تحویل دهد. چنین چیزی را سعید معروف می‌تواند برای مهاجمان مهیا كند؛ یك پاس بی‌نقص كه چند ثانیه بعد تبدیل به یك امتیاز باارزش می‌شود. سعید درباره پستش می‌گوید: «پاسور قدرت ریسك بالاتری نسبت به بقیه بازیكنان در والیبال دارد و به‌اصطلاح ریسك‌پذیرتر از دیگر بازیكنان است. در والیبال در همه پست‌ها باید با هوش بالا كار كرد، ولی پاسور مقوله جدایی است.»
گاییچ، پایه‌گذار موفقیت‌های والیبال
نگاه‌ها به والیبال ایران در اولین دوره جام ملت‌های آسیا كه با گاییچ حضور داشتیم عوض شد، بااینكه تیم ایران پنجم شد اما همان جا مربیان كره و چین اعلام کردند ایران زنگ خطر را برای شرق آسیا به صدا در آورده است كه این قضیه در فیلیپین به اثبات رسید.
سعید معروف درباره حضور گاییچ می‌گوید: «فكر می‌كنم او پایه‌گذار موفقیت‌های ما بود. همه ما به نوعی مدیون او هستیم. البته مرحوم حسین معدنی راه گاییچ را نزدیك‌تر كرد. او در شروع كار گفته بود چهار سال دیگر ایران جزء تیم‌های برتر آسیا می شود اما معدنی چهار سال را به دو سال رساند. تیم ما سه بار با كره جنوبی بازی كرد و برد و دو بار آن، معدنی سرمربی تیم بود.»

ولاسكو باعث و بانی تغییر ذهنیت بازیكنان
ایران توانست با حسین معدنی به نایب قهرمانی آسیا برسد و پس از آن هم با ولاسكو درخشش تیم در سطح جهان آغاز شد. خیلی‌ها موفقیت‌های والیبال را مدیون ولاسكو می‌دانند. معروف درباره خولیو ولاسكو می‌گوید: «نقش ولاسكو خیلی زیاد بود آن هم به‌خاطر اینكه تجربه حضور در لیگ جهانی را داشت و برنامه‌ریزی‌هایی كه برای تیم کرد بسیار خوب بود. سوای همه اینها ولاسكو باعث و بانی اصلی تغییر ذهنیت بازیكنان بود. او اختیار تام داشت و با تمام انرژی برای ایران كار كرد. كار كردن در روزهای اول با ولاسكو سخت بود اما خیلی زود او به شناخت لازم از همه ما رسید و از لحاظ روانشناسی بسیار خوب روی ایران كار كرد. »
ارتباط خوب كواچ باعث بالارفتن انگیزه بازیكنان شد
پس از رفتن ولاسكو باز هم موفقیت‌های ایران ادامه داشت و با آمدن كواچ حتی شرایط تیم بهتر هم شد. معروف در این باره می‌گوید: «كواچ ارتباط خوبی با بازیكنان- از نظر روانی و كاری- برقرار كرد و این ارتباط باعث بالا رفتن انگیزه ملی‌پوشان شد.
از طرفی بازیكنان انگیزه زیادی داشتند تا ثابت كنند موفقیت‌های تیم ملی فقط محصول عملكرد ولاسكو نبوده و آنها هم زحمت كشیده‌اند. اینكه ما وابسته به یك نفر باشیم اصلا صورت خوشی ندارد و خوب نیست. شكی نیست كه ولاسكو زحمات زیادی در زمان حضورش برای والیبال ایران كشید ولی اگر با رفتن او به مشكل بر می‌خوردیم قطعا یك جای كارمان اشكال داشت. خوشبختانه بازیكنان ما آنقدر حرفه‌ای شده‌اند كه در اتحاد تیمی می‌توانند خود را با دانش مربی هماهنگ كنند. »
بهجام‌های انفرادی فكر نمی‌كند
او درباره انتخابش به‌عنوان باارزش‌ترین بازیكن می‌گوید: «خوشبختانه حسنی كه تیم ما دارد این است كه كسی به كاپ فكر نمی‌كند و كار گروهی برای ما اهمیت دارد. به همین دلیل كسی به فكر این كاپ یا آن كاپ نیست. چون هرقدر به آن فكر كنی اثر منفی بیشتری می‌گذارد، در تیمی كه نتیجه می‌گیرد قطعا همه تلاش كرده‌اند. این دوره من كاپ گرفتم، دوره قبل شخص دیگری بود و در آینده هم كاپ به فرد دیگری خواهد رسید.»
پاسوری یك چیز ذاتی است
معروف درباره انتخابش به‌عنوان بهترین پاسور آسیا و ایران می‌گوید: «در ورزش‌های گروهی، روی افتخار شخصی نمی‌توان مانور داد اما چون این عنوان در آسیا حدود 15 سال دست كره، ژاپن و چین بود؛ اهمیت داشت. من خیلی خوشحالم كه این اتفاق افتاد و بهترین پاسور آسیا و جهان از تیم ایران انتخاب شد. همه چیز نتیجه تمرین و پشتكار است ولی پاسوری یك چیز ذاتی است. اگر استعداد نداشته باشی، هرقدر كار كنی و تمرین داشته باشی، جواب نمی‌دهد. یك چیزهایی هم با تجربه و كار كردن به دست می‌آید تا پاسور خوبی بشوی. باید اشاره كنم كه پاسور، قدرت ریسك بالاتری نسبت به بقیه بازیكنان در والیبال دارد.»
پیشنهاد یك میلیون یورویی
اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی بود كه پیشنهاد خوب زنیت به سعید معروف رسید. سعید در باشگاه شهرداری ارومیه بازی می‌كرد و برای گرفتن رضایتنامه با مسوولان تیم مذاكراتی انجام داد و درنهایت توانست به پیشنهاد یك میلیون یورویی زنیت كازان پاسخ مثبت دهد. قرارداد معروف با اعلام مسوولان باشگاه زنیت كازان در روز 28 دسامبر ۲۰۱۴ نهایی شد و او به صورت رسمی به تیم والیبال زنیت كازان روسیه پیوست.

تصمیمی ‌گرفتیم كه دوسر برد باشد
او درباره این تصمیمش می‌گوید: «این تصمیم برای هیچكس ساده نبود. ما باید تصمیمی می‌گرفتیم كه دوسر برد باشد و كسی متضرر نشود. امسال سالی بود كه باشگاه شهرداری برای جشن قهرمانی آماده می‌شد ولی شهردار درنهایت بسیار كمك كرد. نتیجه این شد که تیم بدون من هم به فینال رسید. باشگاه شهرداری و مردم ارومیه با درك شرایطم، كمك كردند تا به والیبال حرفه‌ای خود توسعه دهم و من جبران خواهم كرد.»
ریش جادویی
شكل و شمایل سعید معروف باعث شد تا در روسیه طرفداران زنیت برای او لقبی مهیا كنند. هواداران به خاطر شباهت او به «ودایم خاموتسكیخ» پاسور و كاپیتان پیشین تیم ملی روسیه، سعید را «ریش جادویی» نامیده‌اند. معروف بلافاصله پس از حضور در تیم زنیت كازان و بازی برای این تیم، محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران پیدا كرد. كل شهر او را می‌شناسند و برای ستاره والیبال ایران احترام ویژه‌ای قائل هستند.
پایان خوش در روسیه
او كه سال قبل در پایان نیم فصل اول لیگ برتر با قرارداد وسوسه‌انگیز یك میلیون یورویی ساز رفتن كوك كرد، بالاخره بعداز كش و قوس‌های زیاد رفت؛ رفت تا در لیگ قهرمانان اروپا و روسیه به جای پاسور فرانسوی برای زنیتی‌ها بازی كند. هرچند روس‌ها با كاپیتان تیم ملی والیبال ایران برای دوفصل قرارداد بستند اما بعداز قهرمانی در لیگ اروپا، وقتی برای فصل 2015 -2016 با بازیكنان‌شان قرارداد می‌بستند اسمی از سعید معروف در لیست نبود.
خیلی‌ها همان موقع دلیل بیرون ماندن معروف از لیست را به استفاده آنها از دو خارجی در لیگ روسیه ربط دادند و البته الكنو، سرمربی زنیت كازان، هم مت اندرسون آمریكایی را به معروف ترجیح داد. البته بعضی‌ها فرضیه باندبازی بازیكنان تیم روسی علیه معروف را مطرح كردند؛ آن هم به بهانه سرعت زیاد پاس‌هایش؛ درحالی‌كه با یك حساب سرانگشتی این ادعا خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد چراكه از بازیكنان حرفه‌ای بعید است قدرت انعطاف‌پذیری نداشته باشند، آن هم در تیم حرفه‌ای زنیت كازان.
شاید هم آلكنو ترجیح داده بازیكنانی داشته باشد كه تاكتیك‌ها را ماشینی اجرا كنند، طبق تاكتیك تعریف شده؛ درحالی‌كه سبك بازی انتحاری سعید معروف كمی با سیستم روس‌ها متفاوت است. با این شرایط سعید معروف كه می‌خواست دنیای حرفه‌ای‌ها را تجربه كند، خیلی زود برگشت. او البته دو قهرمانی را با زنیت كازان تجربه كرد؛ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی لیگ روسیه. همین مساله باعث شد تا با گذاشتن عكسی كه جام قهرمانی زنیت كازان را به دست دارد در اینستاگرامش بنویسد: «پایان خوش در روسیه با قهرمانی».
رازهای زندگی خصوصی سعید معروف 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Black_Man ، hedieh_ahd
آگهی
#2
الان که دیگه خصوصی نیست
پاسخ
 سپاس شده توسط zahra160


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  والیبال ایران در انتظار ورود آلکنو و معروف
  سعید معروف آماده احضار آلکنو برای حضور در اردو/ خوشخبر: در حال تلاش برای حضور آلکنو ه
  زندگی ستاره منچستریونایتد فیلم می شود
  سرخیو راموس: این بزرگ ترین درد و غصه زندگی من است!
  سریال ناکامی سعید ملایی با شکست مقابل نفر سوم آسیا
  استارت تیم ملی والیبال در غیاب آلکنو و معروف
  بازگشت باشکوه کاپیتان معروف با فتح جام
  لیگ والیبال چین|معروف و یارانش با اقتدار فینالیست شدند
Subarrow معروف و موسوی در جمع بازیکنان الهام‌بخش والیبال جهان
  دستاوردی بزرگ برای سعید معروف

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان