امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درباره ثبت علامت تجاری بیشتر بدانیم

#1
درباره ثبت علامت تجاری بیشتر بدانیم 1


ثبت علائم تجاری علاوه بر مزایای عمومی از جمله امکان تشخیص و تمیز محصولات توسط مشتریان،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها، تشویق شرکتها به حفظ یا بهبود کیفیت محصولات، مزایای قانونی و حقوقی نیز دارد. مهمترین مزیت قانونی آن، ایجاد حق انحصاری استفاده از یک نام و یا علامت تجاری در بازار موجود است که با حمایت قانون، می توان از تولید کالاهای مشابه تحت نام یا علامت ثبت شده یا مشابه آن و یا سوء استفاده استفاده های احتمالی از نام و علامت ثبت شده جلوگیری کرد. از مزایای دیگر آن، می توان به امکان انتقال نام و علامت ثبت شده طی مراحل قانونی اشاره کرد. بدین شکل که اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشد.

سوال اول – در تعریف قانونی منظور از علامت، علامت جمعی و نام تجاری چیست؟
الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.
ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند متمایز سازد.
ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص‌کننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد.
سئوال دوم- چه علائمی غیر قابل ثبت هستند؟
طبق ماده ۳۲ قانون ثبت علامت، علامت درموارد زیر قابل ثبت نیست‌:
الف ـ نتواند کالاها یا خدمات یک مؤسسه را از کالاها و خدمات مؤسسه دیگر متمایز سازد.
ب ـ خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج ـ مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه درمورد مبدأ جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کند.
د ـ عین یا تقلید نشان نظامی‌، پرچم‌، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمانهای بین‌الدولی یا سازمانهایی که تحت کنوانسیونهای بین‌المللی تأسیس شده‌اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی‌ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
هـ ـ عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است‌.
و ـ عین یا شبیه آن قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاً میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
ز ـ عین علامتی باشد که قبلاً به نام مالک دیگری ثبت شده و یا تاریخ تقاضای ثبت آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به‌لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.
سئوال سوم- مراحل ثبت علامت و یا نام تجاری چگونه می‌باشد؟
برای ثبت علامت تجاری، باید ابتدا به پایانه اینترنتی اداره کل مالکیت صنعتی به آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://iripo.ssaa.ir/ مراجعه نموده و با تکمیل فرم اظهارنامه الکترونیکی و ارسال ضمائم از طریق سامانه، مراحل ثبت علامت را آغاز نمایید.
پس از بررسی پرونده توسط کارشناس مربوطه در صورتیکه سابقه‌ای مشابه علامت مورد تقاضا در سیستم (بانک اطلاعات داده ) اداره علامت مشاهده نماید یا علامت درخواستی از مصادیق علائم غیر قابل ثبت باشد منجر به اخطار رد مشروط یا مطلق می گردد.
در صورتیکه سابقه‌ای مشابه علامت مورد تقاضا نباشد یا سابقه از مصادیق علائم غیر قابل ثبت نباشد مراتب منتهی به آگهی تقاضای ثبت علامت (آگهی نوبت اول ) می‌گردد.
پس از گذشت ۳۰ روز از تاریخ چاپ آگهی نوبت اول در روزنامه رسمی، اگر نسبت به ثبت علامت، اعتراضی به اداره مالکیت صنعتی واصل نگردیده باشد، متقاضی ثبت علامت می‌تواند از اداره مذکور تقاضای ثبت نهایی علامت تجاری را بنماید. در این حالت سند نهایی علامت تجاری به نام متقاضی صادر می‌گردد.
سئوال چهارم- علائم تجاری ثبت شده تا چه زمانی از اعتبار قانونی برخوردار است ؟
مدت اعتبار ثبت علامت ده سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می‌باشد. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید است‌.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  همتی: تحریم های جدید آمریکا بیشتر اثر تبلیغاتی و سیاسی دارد تا اقتصادی
  دولت آمریکا خواستار تجدیدنظر درباره حکم دادگاه تیک تاک شد
Heart جزییات برآوردهای جدید بانک جهانی درباره اقتصاد ایران
  توصیه هایی برای صاحبان دسته چک برای امنیت بیشتر
  واقعیاتی خواندنی درباره یورو
  شفاف‌سازی گل‌گهر درباره افزایش سرمایه ۱.۲ هزار میلیارد تومانی
  ایرانی‌ها بیشتر در چه بخشی مشغول به کارند؟
  فشار بیشتر بر مردم برای جبران کسری بودجه
  خبر خوش درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
  افزایش سنوات جدید کارگران نهایی شد/ حقوق با سابقه‎ها بیشتر می‌شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان