امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد

#1
مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ساعات پایانی خود را سپری می کند. شواهد نشان می دهد که امروز و نهایتا تا 24 ساعت آینده نتیجه مذاکرات مشخص خواهد شد. آیا توافق جامع حاصل خواهد شد؟ آیا مذاکرات تمدید می شود؟ و یا بیست ماه مذاکره فشرده با شکست مواجه خواهد شد؟ همه چیز در گرو مذاکرات امروز است.


1727 عکس یادگاری وزرای امور خارجه ایران و 1+5 و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و البته در عدم حضور معنادار وزیر خارجه روسیه



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1718 المیادین در یادداشتی نوشته است که یکی از افراد گروه 1+5 در دیدار با یکی از اعضای گروه ایرانی خطوط قرمز رسم شده از سوی رهبری ایران را عامل امتیاز‌گیری تیم ایرانی از گروه 1+5 ذکر کرده است.



1717 سخنگوی نخست وزیر انگلیس در واکنش به حصول توافق میان ایران و گروه 1+5 گفت که این توافق فرصتی برای ایران است تا از مزایای اقتصادی آن بهره مند شود.



1717 تام کاتن: توافق با ایران یک اشتباه خطرناک است. یک سناتور آمریکایی مدعی شد که توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه خطرناک است که مسیر هسته‌ای شدن ایران را هموار خواهد کرد.



1716 اولاند: توافق محکم با ایران بیش از 10 سال پایدار خواهد بود. رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که توافقنامه هسته‌ای سه‌شنبه بین ایران و قدرت های جهانی به اندازه کافی مستحکم است که حداقل برای 10 سال پایدار و بادوام باشد.



1715 اشتاین‌مایر: 12 سال نزاع خطرناک و 35 سال عدم گفتگو را پشت سر گذاشتیم. وزیر خارجه آلمان در سخنانی گفت: این یک روز تاریخی است، ما 35 سال عدم گفتگو و بیش از 12 سال از یک نزاع خطرناک را پشت سر گذاشتیم. 



1714 موسسه تحقیقات صلح بین الملل: توافق ایران مسیر جایزه صلح نوبل برای ظریف را هموار می‌کند. مدیر برنامه خلع سلاح و منع اشاعه اسلحه در موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم تاکید کرد که توافق هسته‌ای حاصل شده بین ایران و قدرت های جهانی مهمترین توافق هسته‌ای مهم چند جانبه است که طی دهه‌های اخیر به دست آمده است. 



1713 کری: ایران دستکم تا 15 سال راکتور آب سنگین نخواهد ساخت. 



1713 هاموند: به حمایت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ادامه می‌دهیم. وزیر خارجه انگلیس پس از توافق هسته‌ای و برای تسکین نگرانی برخی کشورهای عربی گفت ما موضع خود را در حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقابل دخالت ایران در مسائل داخلی آنها حفظ می کنیم.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

17:02: سخنان مهم روحانی درباره توافق هسته ای ایران و 1+5: 



* توافق فرصت‌های جدیدی را خواهد گشود/ متعهدیم که برجام اجرا شود.



* تمام تحریم‌ها حتی تسلیحاتی لغو می‌شوند/رآکتور اراک آب سنگین باقی می‌ماند/محدودیت‌های ایران ۸ ساله است/زمان اجرای توافق چند ماه دیگر.



*  به ملت بزرگوار ایران اعلام می‌کنم که دعای‌شان مستجاب شده است و ما امروز در یک مقطع مهم در تاریخ کشور و انقلاب‌مان و در شرایط منطقه داریم. توهمات گذشته کاملا ورق خورده است.



* دستاورد امروز ریشه در تعامل ایران و تکریم 1+5 دارد/ همه سانتریفیوژهای نطنز به غنی‌سازی ادامه می‌دهند/ اجرای توافق آغاز یک امتحان است.



* این توافق هسته ای می تواند آرام آرام خشت های دیوار بی اعتمادی را بردارد /اجازه نخواهم داد که با دروغ، اتهام و سخن ناروا به امید مردم صدمه بزنید / همه تحریم‌ها لغو می‌شوند٬ نه تعلیق.



* توافق روزیست که اتحادیه اروپا و آمریکا لغو تحریم‌ها را اعلام کند/روز اجرای توافق تمامی تحریم‌ها لغو خواهد شد.



* امروز روز بیانیه مشترک بود؛ ۲ ماه دیگر "روز توافق" است.



* امروز پایانی برای ظلم ها علیه ملت ایران است.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1  


1621 رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود پس از توافق جامع ایران و گروه 1+5 گفت که من هر اقدام کنگره را که بخواهد جلوی اجرای موفقیت آمیز این توافق را بگیرد وتو خواهم کرد.



باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای وین به سخنرانی پرداخت. وی طی این سخنرانی گفت: بیایید هرگز از روی ترس مذاکره نکنیم اما هرگز از مذاکره نترسیم.



وی گفت توافق هسته‌ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و باعث امن‌تر شدن دنیا خواهد شد.



اوباما افزود: به خاطر این توافق، جامعه بین‌الملل توانست اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد‎.



رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه این توافق بر اساس اعتماد نیست بلکه بر اساس راستی آزمایی است گفت: پنج سال محدودیت مربوط به سلاح و ده سال سلاح‌های هسته ای در مورد ایران اعمال خواهد شد.



وی ادامه داد: بدون این توافق هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال نمی‌شد.



اوباما افزود: بازرسان قادر به بازرسی از هر سایت مشکوک ایران خواهند بود. آژانس به هر مکان مورد نیاز در هر زمان لازم دسترسی خواهد داشت.



وی خطاب به کنگره گفت: این توافق امنیت ملی ما را تأمین می‌کند. من هر قانون و مصوبه‌ای را که مانع از اجرای این توافق شود وتو خواهم کرد.



رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که این کشور تحریم‌های خود بر ایران در زمینه حقوق بشر را حفظ خواهد کرد.



اوباما تاکید کرد: من بارها به مردم ایران گفته ام که ما آماده تعامل محترمانه هستیم. اختلافات زیادی داریم، اما تغییر ممکن است.



رییس جمهور امریکا با تاکید بر اینکه "بدون این توافق خاورمیانه با خطر یک جنگ جدید روبرو می شد." گفت از همکاری ایارن برای مقابله با داعش استقبال می کند. 



16:09: وزیر خارجه اتریش: سپتامبر به همراه رئیس جمهور به ایران سفر می‌کنم. وزیر امور خارجه اتریش ضمن استقبال از انتهای مذاکرات گفت که ماه سپتامبر به همراه رئیس جمهور کشورش به تهران سفر می‌کند.



16:08: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را به رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری ایران تبریک گفت. 



16:05: وزارت خارجه روسیه با استقبال از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 گفت که تمامی تحریم‌های مالی و اقتصادی ایران لغو خواهد شد و شرکت‌های اروپایی همکاری خود را با تهران از سر می‌گیرند.



16:04: گفتگوی زنده تلویزیونی رئیس جمهور با مردم در مورد مذاکرات هسته ای آغاز شد.


16:03: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که به موجب توافق هسته ای ایران، تمامی تحریم های اعمال شده علیه تهران به موجب توافق هسته ای لغو می شوند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1


15:57: وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین را قرائت کردند.



بیانیه مشترک نماینده عالی اتحادیه اروپایی فدریکا موگرینی و وزیر خارجه ایران جواد ظریف به شرح زیر می‌باشد:



امروز یک روز تاریخی است. برای ما افتخار بزرگی است که اعلام کنیم که به یک توافق درمورد موضوع برنامه هسته ای ایران دست یافته ایم.



با شجاعت، اراده سیاسی، احترام متقابل و مدیریت عالی، ما آنچه را که دنیا بدان امید بسته بود به سرانجام رساندیم: یک تعهد مشترک به صلح، تلاش مشترک برای امن تر کردن دنیایمان. امروز همچنین یک روز تاریخی است، بدان جهت که ما در حال ساخت شرایط لازم برای اعتماد و ایجاد فصل جدیدی در روابطمان هستیم.



این دستاورد محصول یک تلاش جمعی است.



هیچ کس تصور نمی کرد که این کار آسانی باشد. تصمیمات تاریخ ساز هرگز آسان نیستند. ولی به رغم همه فراز و فرودهای این مذاکرات و تمدیدهای مکرر، امید و اراده، ما را قادر ساخت تا بر همه لحظات دشوار فائق آییم. ما همواره واقف بوده ایم که در قبال نسل حاضر و نسل های آینده مسئولیت داریم.



به یمن تعامل سازنده همه  طرف ها، و تعهد و توانایی هیات هایمان، ما با موفقیت مذاکرات را به انجام رسانده و اختلافی را که بیش از 10 سال به درازا کشیده بود، حل و فصل کردیم.



طی دهه گذشته، افراد بسیاری در پیشبرد این مذاکرات دشوار نقش داشته اند و ما از همه آنها تشکر می کنیم، همانطور که مایلیم از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نقش اساسی و همکاری نزدیک آن، و نیز از دولت اتریش برای حمایت و مهمان نوازی اش سپاسگزاری کنیم.



ما، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، همراه با وزرای امور خارجه جمهوری خلق چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا، پس از ماه ها کار فشرده در سطوح و اشکال مختلف، در اینجا در وین گرد هم آمدیم تا متن «برنامه جامع اقدام مشترک» را بر مبنای مولفه های اساسی که در تاریخ 13 فروردین ماه در لوزان سوئیس مورد موافقت واقع گردید، مذاکره کنیم.

امروز، ما متن نهایی «برنامه جامع اقدام مشترک» را مورد توافق قرار دادیم.



گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران از این «برنامه جامع اقدام مشترک» تاریخی که ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده و نشانگر تغییر بنیادین در رویکرد آنها نسبت به این موضوع می باشد، استقبال می کنند. آنها انتظار دارند که اجرای کامل این برجام نقشی مثبت در صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی ایفا نماید. ایران مجددا تاکید می نمایدکه تحت هیچ شرایطی در پی سلاح های هسته ای، ساخت یا تحصیل آنها نخواهد بود.



برجام دربرگیرنده برنامه ‏ی بلندمدت ایران مشتمل بر محدودیت های توافق شده در مورد برنامه هسته ای ایران بوده، و لغو جامع همه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز تحریم های چندجانبه و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته ای ایران، شامل گام هایی برای دسترسی در زمینه های تجارت، فن آوری، تامین مالی و انرژی، را موجب خواهد شد.



برنامه جامع اقدام مشترک، مشتمل بر یک متن اصلی و 5 پیوست فنی در مورد موضوعات هسته ای، تحریم ها، همکاری در زمینه انرژی هسته ای صلح آمیز، تاسیس کمیسیون مشترک، و برنامه اجرایی می باشد. این اسناد با ذکر جزئیات و بسیار دقیق و پیچیده هستند بنابراین نمی توان خلاصه کاملی از آنها در اینجا ارائه کرد.



متن کامل و پیوست های آن همین امروز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و ظرف چندروز آینده توسط گروه 1+5 برای تایید توسط شورای امنیت به آن شورا تسلیم خواهد شد.



ما می دانیم که این توافق مورد موشکافی و تامل ژرف قرار خواهد گرفت. اما آنچه که ما امروز اعلام می کنیم تنها یک توافق نیست، بلکه یک توافق خوب است. توافقی خوب برای همه طرف ها و برای کل جامعه بین الملل.



این توافق فرصت های جدیدی را خواهد گشود و گامی است رو به جلو برای پایان دادن به بحرانی که بیش از 10 سال به طول انجامیده است.



ما متعهدیم تا اطمینان حاصل کنیم که این برنامه اقدام به طور کامل اجرا شود و روی کمک آژانس بین المللی انرژی اتمی، حساب می کنیم.



این پایان مذاکرات ماست اما پایان کار مشترک ما نیست. ما همچنان این وظیفه خطیر را مشترکا دنبال خواهیم نمود و از جامعه بین المللی می خواهیم که از اجرای این تلاش تاریخی حمایت کند.



1538 مخالفان دولت بنیامین نتانیاهو با توجه به اعلام جمع بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 در وین از دولت اسرائیل خواستند که استفعا دهد.



15:37: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران اعلام کردند: به یمن تعامل سازنده همه طرف‌ها و تعهد و توانایی هیات‌هایمان، با موفقیت مذاکرات را به انجام رسانده و اختلافی را که بیش از 10 سال به درازا کشیده بود، حل و فصل کردیم.



15:37: عکس یادگاری وزرا در مرکز رسانه ای اتریش بدون حضور لاوروف.



1536 سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در نقشه راه قرار نیست دسترسی به هیچ یک از سایت‌های نظامی داده شود، گفت: در چارچوب معاهده قراردادی که با آژانس امضا کردیم ممکن است آنها نگرانی‌های مشروعی داشته باشد که باید آنها را برطرف کنیم.



1535 وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی پس از پایان نشست پایانی وزرای خارجه ۱+۵ و ایران گفت که انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صادر شود.



1535 برنامه جامع اقدام مشترک و ضمائم آن ظرف چند روز آینده توسط گروه ۱+۵ برای تایید توسط شورای امنیت به این شورا ارائه خواهد شد.



1534 اعلام جمع بندی توافق نهایی میان ایران و 5+1 موجی از واکنش‌ها را در عرصه بین المللی در برداشته است که در این میان صهیونیست‌ها پیشتاز بودند.



1534 بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین. وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وین را قرائت کردند. 



1533 متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک به زبان انگلیسی از سوی طرف روسی منتشر شد. 



1532 استقبال پوتین از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران. رئیس جمهور روسیه از به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 استقبال کرد.



1531 کری نیز پس از اوباما سخنرانی خواهد کرد.



1530 البرادعی: مذاکره بر اساس صداقت و احترام تنها راه‌حل مناقشات است. مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی اعلام کرد که مذاکره بر اساس اعتماد و صداقت تنها راه حل مناقشات است.



1529 بان‌کی‌مون: سازمان ملل آماده همکاری برای اجرای توافق هسته‌ای است. مدیر کل سازمان ملل از آمادگی این سازمان برای کمک به اجرای توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خبر داد.



1528 مقام اسرائیلی: نسخه‌ای از توافق هسته‌ای را دریافت کردیم. یک مقام اسرائیلی گفت که نسخه‌ای از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به دست رژیم صهیونیستی رسیده است. 



1527 لاوروف: روسیه فعالانه در اجرای مراحل توافق هسته‌ای ایران مشارکت می‌کند. وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور فعالانه در اجرای مراحل توافق هسته‌ای ایران مشارکت خواهد کرد.



1526 معاون صدراعظم آلمان هفته آینده به ایران سفر می‌کند. یک مقام نزدیک به دولت آلمان گفت: سیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان یکشنبه آینده وارد تهران خواهد شد.



1525 یعلون: ایران پیروزمندانه از مذاکرات خارج شد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به پایان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی اذعان کرد که ایران از مذاکرات پیروزمندانه خارج شده است. 


1524  باراک اوباما درباره مذاکرات وین سخنرانی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا ساعت 15:30 به وقت تهران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران سخنرانی می‌کند.




1514 یک منبع مطلع در شهر «وین» محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه «1+5»، خبر موافقت ایران با بازرسی از همه مراکز حساس و نظامی را تکذیب کرد. 



15:04: عراقچی با انتشار عکس زیر در اینستاگرام نوشت: «تبریک توافق شد، تبريك به هموطنان صبور و شريف ايران عزيز خسته نباشيد به تيم هسته اى ايران نه تنها انرژى هسته اى، آرامش و آسايش هم حق مسلم ماست.»





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

14:51: فدریکا موگرینی در توییتی درباره توافق ایران و 1+5 نوشت: «تمام شد. به توافق دست یافتیم.»





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1446 موگرینی: فصل جدیدی در دیپلماسی باز شده است.



1432 روزنامه لوموند فرانسه خبر داد که احتمال زیادی وجود دارد که لوران فابیوس وزیر امور خارجه این کشور طی ماه‌های آینده به تهران سفر کند.



1425 یکی از گویندگان شبکه خبری المیادین لبنان با مقایسه زمان تاریخ انقلاب فرانسه و نتیجه مذاکرات هسته‌ای بر حق هسته‌ای ایران تأکید کرد.



1424 لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، گفت پاریس و گروه 1+5 به دقت بر نحوه استفاده ایران از منابع حاصل از توافق، نظارت خواهد داشت.



1423 روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به حصول توافق میان ایران و ۱+۵ نوشت طرف ایرانی هرگز به خواسته‌های غرب برای اوراق کردن تجهیزات هسته‌ای کلیدی خود تن نداده است.



1423 ایران و آژانس برای حل وفصل تمامی موضوعات تا پایان 2015 توافق کردند. بر اساس توافقی که امروز بین صالحی و آمانو امضا شده است مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی تا 15 دسامبر(24 آذر) برآوردی نهایی درباره حل و فصل تمامی موضوعات فعلی و باقی مانده درباره فعالیت های هسته‌ای ایران را به شورای حکام ارائه می‌کند.



1422 کاهش قیمت جهانی نفت تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای ایران. قیمت نفت امروز سه شنبه پس از دستیابی ایران و قدرت‌های جهانی به جمع بندی اولیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران با کاهش بیشتری روبرو شده است. 





1421 صالحی: درباره تمام مسائل گذشته با رعایت خطوط قرمز توافق کردیم. رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که درباره تمام مسائل گذشته با رعایت خطوط قرمز توافق کردیم.



1416 تصویری از نشست پایانی گروه 1+5 و ایران - وین



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1411 ظریف: به لحظه‌ای نزدیک شدیم که می‌توانست پایان امیدها باشد.



13:58:  ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، روز سه‌شنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: غرب روابطش را با ایران و کوبا اصلاح کرد.


13:56: معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که این رژیم مانع اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌شود.



13:53: 
در نخستین گام از اعلام توافق نهایی هسته ای میان ایران و گروه 1+5، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سندی را با عنوان «نقشه راه» به امضا رساندند که معطوف به حل مسائل باقیمانده میان ایران و آژانس است. یک خبرنگار غربی جزئیاتی از این نقشه راه را منتشر کرده است.



پس از امضای نقشه راه ایران و آژانس در وین توسط علی اکبر صالحی و یوکیا آمانو، «لارنس نورمن»، خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار سلسله مطالبی در صفجه توئیتر خود، به جزئیاتی از این نقشه راه اشاره کرده است.


موارد ذیل، از جمله بندهای سند مذکور است که نورمن آن ها را مورد اشاره قرار داده است:




1- ایران با ارائه پاسخ های مکتوب به مسائل باقی مانده درباره فعالیت های هسته ای گذشته و حال تا تاریخ 15 اوت موافقت کرده است. آژانس ظرف مدت یک ماه این پاسخ را مورد مطالعه قرار خواهد داد.



2- ایران و آژانس می بایست تا تاریخ 15 اکتبر مسائل باقیمانده در موضوع هسته ای را حل و فصل کنند. پس از آن، آمانو در تاریخ 15 دسامبر گزارشی درباره فعالیت های هسته ای گذشته ایران ارائه خواهد کرد.



3- ایران و آژانس درباره موضوع «پارچین» به ساز و کاری دست یافته اند که جزئیات آن مشخص نیست.



1338 مولفه هایی که در پی خواهند آمد خلاصه ای از «برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و ۱+۵» است که در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۴ بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ مورد توافق واقع گردید.

در نتیجه این برجام:




- قدرت های جهانی برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخته و اعمال حقوق هسته ای ملت ایران را در چارچوب معاهدات بین المللی محترم می شمارند؛



- برنامه هسته ای ایران که با قلب حقایق و به ناحق به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی معرفی شده بود، اکنون به موضوعی برای همکاری بین المللی با سایر کشورها در قالب استانداردهای بین المللی تبدیل می گردد؛



- ایران به عنوان یک قدرت دارای فناوری هسته ای و برخوردار از برنامه هسته ای صلح آمیز، از جمله چرخه کامل سوخت و غنی سازی، توسط سازمان ملل متحد مورد شناسایی قرار می گیرد؛



- قطعنامه­ های تحریمی ناعادلانه شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامل کلیه تحریم های اقتصادی و مالی تحمیل شده علیه کشورمان، در قالب یک چارچوب مورد تفاهم و از طریق صدور یک قطعنامه جدید به یکباره لغو خواهند شد؛



- با صدور قطعنامه جدید ذیل ماده ۲۵ منشور ملل متحد، ضمن اشاره به ماده ۴۱ منشور صرفاً در بندهای مربوط به لغو تحریم های گذشته، تحول ماهوی در نحوه برخورد شورای امنیت با ایران ایجاد خواهد شد؛



- همه تاسیسات و مراکز هسته ای ایران به کار خود ادامه خواهند داد. بر خلاف خواسته های اولیه طرف مقابل، هیچ کدام نه برچیده می شوند نه تعطیل؛



- سیاست جلوگیری از غنی سازی ایران شکست خورد؛ برنامه غنی ­سازی ایران ادامه خواهد یافت؛



- زیرساخت هسته ای ایران حفظ خواهد شد. هیچ سانتریفیوژی از بین نخواهد رفت و کار تحقیق و توسعه بر روی کلیه سانتریفیوژهای کلیدی و پیشرفته ایران از جمله IR-۴،  IR-۵، IR-۶  و IR-۸ ادامه می یابد؛



- راکتور آب سنگین اراک به عنوان یک راکتور آب سنگین باقی مانده و ضمن مدرن سازی و اضافه کردن قابلیت­ها، آزمایشگاه ها و تاسیسات جدید به آن با همکاری صاحبان پیشرفته ترین و امن ترین فن آوری های روز جهانی، خواسته های اولیه برای برچیده شدن یا تبدیل آن به راکتور آب سبک به کنار گذاشته شده اند؛



- ایران به عنوان یک تولید کننده محصولات هسته ای، به خصوص دو محصول راهبردی «اورانیوم غنی شده» و «آب سنگین» وارد بازارهای جهانی خواهد شد و تحریم ها و محدودیت ها علیه صادرات و واردات مواد هسته ای ـ که بعضا ۳۵ سال در جریان بود ـ بی تاثیر می گردد؛



- تحریم های اقتصادی و مالی در حوزه های بانکی، مالی، نفتی، گازی، پتروشیمی، تجاری، بیمه، حمل و نقل وضع شده توسط اتحادیه اروپایی و آمریکا که به بهانه برنامه هسته ای ایران وضع شده است، در ابتدای اجرای توافق به طور یک جا لغو می شوند؛



- الزام بر ممنوعیت فعالیت موشکی کشورمان از جمله در حوزه موشک های بالستیک به محدودیت هایی در حوزه موشک های طراحی شده برای سلاح هسته ای که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال آن نبوده و نخواهد بود، تبدیل خواهد شد؛



- تحریم تسلیحاتی ایران لغو و با برخی محدودیت ها جایگزین خواهد شد، به نحوی که امکان واردات یا صادرات اقلام دفاعی به صورت موردی فراهم خواهد گردید. این محدودیت ها نیز بعد از ۵ سال به طور کامل لغو خواهد شد؛



- ممنوعیت خرید اقلام حساس با کاربرد دومنظوره لغو و تامین نیازهای ایران از طریق کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵  تسهیل خواهد شد؛



- تحریم تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته های مرتبط با انرژی هسته ای به طور کامل لغو خواهد گردید؛



- برای اولین بار پس از سه دهه تحریم غیرعادلانه، ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری مرتفع و امکان بازسازی ناوگان هوایی کشور و ارتقای ایمنی پروازها فراهم خواهد گشت؛



- ده ها میلیارد دلار از درآمدهای ایران که طی چند سال گذشته به دلیل تحریم های ظالمانه در خارج از کشور مسدود شده است، آزاد خواهد شد؛



- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفت کش و شرکت های تابعه، ایران ایر و بسیاری از دیگر نهادها، بانک ها و موسسات کشورمان (در مجموع حدود ۸۰۰ شخص حقیقی و حقوقی) از شمول تحریم ها خارج می شوند؛



- دسترسی بیشتر ایران به حوزه‌های تجاری، فناوری، مالی و انرژی تسهیل خواهد شد؛



- ممنوعیت یا محدودیت همکاری های اقتصادی با ایران در تمامی عرصه ها از جمله سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، و سایر زمینه ها مرتفع خواهد شد؛



- و بالاخره در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای زمینه همکاری های گسترده بین المللی با ایران در حوزه ساخت نیروگاه های جدید هسته ای، راکتورهای تحقیقاتی و پیشرفته ترین حوزه های صنعت هسته ای ایجاد می گردد.



1333 امضای توافق میان ایران و آژانس این تصویر را توئیتر حسن روحانی منتشر کرده است.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1332 آخرین نشست عمومی وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 برگزار شد.



1332 ایتارتاس: ایران موافقت کرد تا اورانیوم بالاتر از 3.67 درصد غنی سازی نکند. یک منبع آگاه امروز سه شنبه تاکید کرد که ایران موافقت کرده است که به مدت 15 سال اورانیوم بالاتر از 3.67 درصدی غنی سازی نکند.



1331 مذاکره‌کنندگان عازم مقر سازمان ملل در وین شدند. هیئت های مذاکره کنندگان کشورهای 1+5 و ایران به همراه نمایندگان رسانه ها برای شرکت در مراسم قرائت بیانیه مشترک توسط وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عازم مقر سازمان ملل در وین شدند.



1330 خلاصه و برجسته ترین محورهای جمع بندی مذاکرات. در نتیجه تفاهم میان ایران و شش قدرت جهانی در جریان مذاکرات وین دستاوردهای متعددی در حوزه هسته‌ای و لغو تحریم‌ها حاصل گردید.



1329 بعیدی نژاد: مذاکرات هسته‌ای با موفقیت پایان یافت. رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته‌ای کشورمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت به لطف الهی مذاکرات هسته‌ای با موفقیت پایان یافت و هیاتهای شرکت کننده برای اعلام رسمی تفاهم آماده عزیمت به محل برگزاری مصاحبه رسمی وزرای خارجه هستند.



12:57: ««ریچارد دالتون» سفیر سابق انگلیس در ایران در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی ۴ از اسرائیل خواست توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ را بپذیرد و ادامه داد این توافق به تقویت امنیت در منطقه می‌افزاید.‎



12:56: تحلیلگر سوری جمع‌بندی گروه 1+5 با ایران در مذاکرات هسته‌ای وین را نتیجه صبر چندین ساله ملت ایران توصیف و تاکید کرد: خطوط قرمز و «نه‌ها»یی که رهبر معظم انقلاب ایران برای مذاکرات وین ترسیم کرده بود موجب عقب‌نشینی آمریکایی‌ها شد.



12:55: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارنظرهایش در قبال مذاکرات هسته‌ای گفت که «توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه بد تاریخی است».



12:54: ٢٨ روز مذاکره فشرده در وین در راستای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک پایان یافت.



12:51: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: نقشه راه جدیدی تا انتهای 2015 ترسیم و توافق جداگانه ای برای پارچین انجام خواهد شد.



1230 خبرنگاران در محل آستریا سنتر حضور یافتند/آمانو: پیرامون تاسیسات پارچین توافقاتی صورت گرفته است.



1227 رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد طبق جمع بندی مذاکرات هسته ای، تحریم ها در صورت پایبند نبودن ایران به بندهای توافق، 65 روزه باز خواهد گشت.



1226 تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و  وزرای حارجه 1+5 برای برگزاری نشست پایانی عازم مقر سازمان ملل شدند.



1225 یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: جمعبندی ۲۲ ماه مذاکرات انجام شده در دوره‌های مختلف طی روز جاری اعلام خواهد شد.



1224 «تزیپی هوتوولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به خبرها درباره توافق هسته‌ای گفت که این «تسلیم شدن» است و تل‌آویو با ابزارهای دیپلماتیک مانع آن خواهد شد.



1223 خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک بخش‌هایی از جزئیات جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای از جمله روند رفع تحریم‌های تسلیحاتی را منتشر کرده است.



1222 تام کاتن: مقاومت کنگره در برابر توافق هسته‌ای/دارایی ایران را آزاد نمی کنیم.



1221 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرار است جمع بندی اولیه مذاکرات و نه توافق، به مراکز کشورها از جمله ایران اسلامی بیاید؛ این جمع بندی اولیه به مدت ۱۵ روز توسط شورای عالی امنیت ملی بررسی می شود که در این صورت، یا به تشخیص شورا با منافع ملی سازگار است که رای مثبت شورا را خواهد داشت و به ۶ کشور غربی ارائه خواهد شد.



1219  پس از اعلام اخبار اولیه اتوافق هسته ای ایران و گروه 1+5 بازار طلا و ارز با کاهش قیمت روبه رو شد. خبرآنلاین در این باره گزارش داده است:  دلار با ٢٩ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ٣٢٠٠ تومان در تهران معامله شده است. بهای طلا نیز کاهش یافته و قیمت سکه بهار آزادی با ٩٥٠٠ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ٨٦٨ هزار تومان در بازار تهران رسیده است.



11:54: برخی منابع خبر داده اند بر اساس یکی از بندهای توافق هسته ای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران برداشته شده و از طرف دیگر ایران به آمریکا فرش و مواد غذایی صادر می کند.



11:51: یک دیپلمات صهیونیست در سخنانی علیه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 مدعی شد: «اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، نه بر روی میز مذاکرات، بلکه در منوی مذاکرات بوده‌اند».



11:50: خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک از توافق ایران و ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.



11:43: خبرگزاری‌های غربی به نقل از مقامات ایرانی و غربی حصول جمعبندی نهایی در مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ را تایید کردند.



1120 خبرنگاران تا نیم ساعت دیگر به مرکز رسانه‌ای وین منتقل می شوند. محلی که قرار است ظریف و موگرینی بیانیه در خصوص جمع بندی مذاکرات را قرائت کنند. این مراسم پس از آخرین نشست وزرا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.



1119 ایتارتاس: مراسم امضای توافق هسته‌ای صبح سه شنبه به وقت وین برگزار می‌شود؛ یک منبع غیر رسمی تاکید کرد که مراسم مربوط به امضای قرارداد تاریخی بین ایران و قدرت های جهانی احتمالا صبح امروز سه شنبه در دفتر سازمان ملل در شهر وین برگزار خواهد شد.



1118  رویترز: ایران و 1+5 به توافق هسته‌ای دست یافتند؛ خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک از توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.


11:08: کاترین ری سخنگوی موگرینی رسماً برگزاری نشست جامع در ساعت 13 به وقت تهران و پس از آن نشست خبری در آستریا سنتر را تائید کرد.




10:58: خبرگزاری رویترز گزارش داد: اگرچه ایران و شش قدرت جهانی نتوانستند تا ضرب الاجل نیمه شب دوشنبه به توافق نهایی هسته‌ای برسند، اما دیپلماتهای تمامی طرفین حاضر در مذاکرات ابراز امیدواری کردند که تا چند ساعت آینده یک پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد.



1030 نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعهد، ایمان و شجاعت و با تکیه بر اقتدار رهبری نظام و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعریف شده و تعیین شده پای می فشارند.



1029 خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری روسی تاس می‌گوید قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ مربوط به برنامه اتمی و توافق نهایی طی یک تا سه روز به شورای امنیت سازمان ملل برود. بنا بر این گزارش این قطعنامه احتمالی مسائلی مانند جزئیات مربوط به تحریم‌ها یا روش‌های نظارتی و شبیه آن را در بر خواهد گرفت.



1012 روزنامه قانون با انتشار تصویری از جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان، وی را به آرش کمانگیر تشبیه کرد.





اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1011 قرائت متن بیانیه ظریف و موگرینی تا ساعتی دیگر



1010 طبق آن‌چه که رسانه‌های غربی اعلام کردند، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا قرار است تا ساعتی دیگر سخنرانی کند.



10:09: همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5، وزارت امور خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا شایعات در این زمینه را بی‌اساس دانستند.



09:57: روزنامه وطن امروز از منتقدان همیشگی تیم هسته ای و دولت یازدهم در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصویری که رهبر انقلاب را در حال امضا نشان می دهد مدعی شد که طبق اخبار آن ها جمع بندی پایانی مذاکرات ایران و 1+5 در وین به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده است.



0949 محمد جواد ظریف در حساب توییتری خود نوشت اگر توافق هسته ای به دست اید ، بدان معنا است که همه در زمانی که میتوانستیم بازنده باشیم برنده بودیم.  



0947 آماده سازی سالن محل کنفرانس در مقر سازمان ملل در وین، مراسم پایانی مذاکرات با عکس جمعی وزیران و قرائت بیانیه همراه خواهد بود. بیانیه مشترک را ظریف و موگرینی قرائت می کنند.





اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

0930 یک منبع نزدیک به مذاکرات به خبرنگار عصرایران گفت که ایران و 1+5 به جمع بندی رسیده اند.



0929 بلومبرگ: رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران مرحله‌به‌مرحله است و ۸ سال طول می‌کشد.


0911 تیتر نخست روزنامه آفتاب یزد در روز سه شنبه



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

08:42: وزارت خارجه اتریش، مقر اروپایی سازمان ملل را به عنوان محل برگزاری مراسم پایانی احتمالی و قرائت متن بیانیه انتخاب کرده است.در این بیانیه آمده است: مراسم پایانی در مقر اروپایی سازمان ملل در وین برگزار خواهد شد. در ادامه این بیانیه می افزاید: کنفرانس خبری در «آستریا سنتر» خواهد بود.



0821 سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در توییتر خود نوشت: پای استدلالیون چوبین بود/ پای چوبین سخت بی‌تمکین بود.



0812 دستور وزیر کشور برای جشن هسته ای به تمامی استانداری ها ابلاغ شد.



از آنجایی که حرف و حدیث های فراوانی در مورد اجرا شدن یا نشدن جشن هسته ای بر سر زبان بود آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در پست اینستاگرام خود حرف آخر را زد و در پستی نوشت: به همه استانداری‌ها اعلام کرده‌ایم که زمینه حضور مردم برای جشن هسته‌ای را فراهم کنند.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

0810 رییس کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع هسته ای بسیاری از گره ها باز شده است، گفت: با توجه به عزم مشترک حصول یک توافق بسیار جدی است.



08:06: شبکه خبری سی.ان.ان به نقل از منابع دیپلماتیک آگاه گزارش داد که نحوه نگارش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم‌های مربوط به تسلیحات متعارف از جمله آخرین موضوعات مورد اختلاف در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است.



08:01: حسن روحانی در صفحه شخصی توئیتر خود پیرامون مذاکرات هسته‌ای متنی به این شرح منتشر کرده است: توافق هسته‌ای می‌تواند پیروزی دیپلماسی و منطق برد برد بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌طلبان بین‌الملی باشد.



0748 تصاویری از نشست ظریف ،کری و موگرینی




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

0744 خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری روسی تاس می‌گوید قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ مربوط به برنامه اتمی و توافق نهایی طی یک تا سه روز به شورای امنیت سازمان ملل برود. بنا بر این گزارش این قطعنامه احتمالی مسائلی مانند جزئیات مربوط به تحریم‌ها یا روش‌های نظارتی و شبیه آن را در بر خواهد گرفت.



07:43: خبرگزاری رویترز گزارش داد: «اگرچه ایران و شش قدرت جهانی نتوانستند تا ضرب الاجل نیمه شب دوشنبه به توافق نهایی هسته‌ای برسند، اما دیپلماتهای تمامی طرفین حاضر در مذاکرات ابراز امیدواری کردند که تا چند ساعت آینده یک پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد.» بنا به نوشته این خبرگزاری: مقامات نزدیک به مذاکرات از کلافه شدن وزرای اروپایی از عدم تمایل جان کری به ترک مذاکرات صحبت کردند و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد "پیشرفت واقعی" بدست آمده و تیم مذاکره کننده آمریکا مادامی که مذاکرات مفید باشد در وین خواهند ماند. 



0738 نشست جمعی میان ایران و وزرای خارجه گروه 1+5 قرار است ساعت 10:30 (13 به وقت تهران) برگزار شود. این نشست احتمالا در دفتر سازمان ملل برگزار خواهد شد.



07:37: هیأت مذاکره کننده چین نیزهتل پاله‌کوبورگ را ترک کرد. 



0736 وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود از کشورهای آمریکا، آلمان و انگلیس دیدار کرد.



0735 سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هتل محل مذاکرات را ترک کرده و در حین سوار شدن به خبرنگاران گفت: "می‌روم که بخوابم."



0734 جلسه آقایان عراقچی و روانچی با شرمن و رابرت مالی آغاز شد.



0733 وزرای خارجه گروه 1+5 برای انجام هماهنگی‌های لازم وارد نشست شدند. 



0732 نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دقایقی پیش پایان یافت. 



0731  رویترز: عکس یادگاری وزرا و کنفرانس خبری سه‌شنبه برگزار می‌شود. یک مقام ارشد غربی در ساعات پایانی روز دوشنبه اعلام کرد ایران و کشورهای قدرتمند جهان، بر اساس برنامه ریزی های احتمالی قرار است مراسم گرفتن عکس جمعی را با حضور تمام وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در گفتگوها برگزار کنند.



0730  وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اکنون در حال دیدار هستند. نشست‌های معاونین و کارشناسان نیز ادامه دارد. 



0729 آسوشیتدپرس: توافق هسته‌ای سه‌شنبه اعلام می‌شود. دیپلمات‌ها می‌گویند توافقنامه هسته‌ای ایران احتمالا در ساعات اولیه روز سه شنبه حاصل خواهد شد.



0728 سرگی لاوروف،‌ وزیر خارجه روسیه، که پیشتر اعلام شده بود روز گذشته وین را ترک می‌کند عزیمت خود را به تعویق انداخته است. 






  22 تیـــــــر   



23:40 جلسات معاونین کماکان ادامه دارد/ صالحی و مونیز در حال رایزنی هستند.



23:24 سخنگوی وزارت خارجه اتریش: برای مراسم پایانی (توافق) 3 ساعت وقت نیاز داریم. به گفته سخنگوی وزارت خارجه اتریش، عکاسان و تصویربرداران باید به مقر سازمان ملل بروند تا از وزرا تصویربرداری کرده و سپس کنفرانس خبری در «آستریا سنتر» برگزار شود. وی گفت اینکه توافق چه زمانی انجام شود، ارتباطی به ما ندارد، ما فقط نیازمند 3 ساعت برای آماده‌سازی هستیم.



 23:05 آمریکا: پس از بازبینی پایتخت‌ها، توافق هسته‌ای با ایران اعلام خواهد شد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد من انتظار ندارم که اعلام توافق هسته‌ای تا پس از آنکه پایتخت‌ها فرصت بازبینی آن را داشته باشند، اعلام شود.



22:41 منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: برای مذاکراتی که در آن هستیم تاکنون هیچ ضرب الاجلی تعیین نشده است که نیاز به تمدید آن باشد.



22:27 رئیس‌جمهور گفت: توافق هسته‌ای می‌تواند پیروزی دیپلماسی و منطق برد برد بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌طلبان بین‌الملی باشد.



22:19 ساعت‌های پایانی مذاکرات وین به اندازه‌ای مبهم و نفس‌گیر شده که گویی هرگز سودای تمام شدن ندارد.وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود از کشورهای آمریکا، آلمان و انگلیس دیدار کرد.



22:00 وزیر خارجه روسیه وارد هتل محل مذاکرات شد.



21:50 کاخ سفید: اگر گفتگوها همچنان مفید باشند، تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین باقی خواهد ماند. کاخ سفید اعلام کرد که در صورت پایان نیافتن مذاکرات، توافق موقت دوباره تمدید می‌شود. 



21:36 روحانی: توافق هسته‌ای می‌تواند پیروزی دیپلماسی و منطق برد-برد بر دیدگاه تحمیل، فشار و زورگویی تمامیت‌طلبان بین‌المللی باشد. 



21:04  محمد جواد ظریف در صفحه توئیترش نوشت: «اگر توافق هسته‌ای به دست بیاید، پیروزی دیپلماسی به این معنی خواهد بود که همه در زمانی که می‌توانستیم بازنده باشیم، برنده بودیم. ساده و واضح: نیاز به چرخش نیست.» 



20:46  رییس‌جمهور پیشین آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت:‌ من معتقدم که ما کار درست را انجام می‌دهیم. 



20:35 محمدجواد ظریف پس از حضور در بالکن هتل محل مذاکرات با 1+5 در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که مذاکرات امشب تمام نمی‌شود.


20:30 معاونان ظریف مجدداً نشست خود را با اشمیت برای کار بر روی متن آغاز کردند.

20:20 منابع دیپلماتیک می‌گویند هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه ۱+۵ در حال تلاش برای رسیدن به توافق نهایی با حل دو محور اختلافی هستند.

20:07 
سرپرست چین در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ابراز امیدواری کرد توافق نهایی بین دو طرف تا پایان روز دوشنبه حاصل شود.



20:00 اسپاتنیک: اعلام توافق هسته‌ای تا صبح سه‌شنبه به تعویق افتاد‬‬.



19:52 یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ می‌گوید اعلام توافق بین دو طرف تا صبح سه‌شنبه معوق شده است.



19:45 نشست معاونین خاتمه یافت.



19:25  روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت:‌ یک سری از آمریکایی‌های حاضر در وین در هفته‌های اخیر از موضع دولت ایران در مذاکرات هسته‌ای شامل لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل حمایت کرده‌اند. 



19:05 لاوروف در پایان دیدار با ظریف و هنگام خروج از هتل در پاسخ به این سوال که آیا شانس توافق وجود دارد گفت: همیشه شانس توافق هست.



 18:36 راشاتودی: ایران و گروه 1+5 بر روی لغو برخی از تحریم‌های تسلیحاتی توافق کردند.



18:24 سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه لحظاتی قبل به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در هتل پله کوبورگ رفت.



18:04: خبرگزاری آلمان: موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که توافق هسته ای که ایران و گروه 1+5 به آن نزدیک شده اند یک توافق بد است.



18:03: ایتارتاس: یک منبع دیپلماتیک غربی روز دوشنبه به این خبرگزاری گفت تحریم تسلیحاتی ایران احتمالا برای دو سال دیگر حفظ شود.



18:02: فابیوس: هنوز یک شکاف وجود دارد.



18:00: تظاهرات تعدادی از صهیونیست‌ها در مقابل هتل محل مذاکرات و سر دادن شعارهایی علیه مذاکرات. به گزارش خبرنگار تابناک این تظاهرات در حالی انجام می شد که موگیرینی به بالکن محل مذاکرات آمد اما بدون توجه به فریاد صهیونیست ها دوباره به اتاق خود بازگشت.



1745 هاموند و لاوروف با یکدیگر دیدار کردند.



1744 ظریف با همتایان خود ساعت 23:30 دیدار خواهد کرد. وزرای خارجه ایران و 1+5 ساعت 9 به وقت وین (23:30 به وقت تهران) یک نشست جمعی «مهم» خواهند داشت.



17:37: «وانگ یی»وزیر خارجه چین روز دوشنبه به هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته ای وارد شد.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1731 واشنگتن پست: توافق با ایران قریب الوقوع است.



1718 نشست سه‌جانبه ظریف، کری و موگرینی برگزار شد.



17:03: یک عضو نزدیک به هیأت مذاکره‌کننده ایرانی که در وین حضور دارد در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: همه مذاکره‌کنندگان برای گرفتن نتیجه در امروز تلاش می‌کنند و هیچ کس به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کند.



16:51: دیدار دکتر ظریف و دکتر صالحی با کری و مونیز از ده دقیقه پیش آغاز شد. معاونین دو طرف و هلگا اشمید نیز در جلسه حاضر هستند. آقایان فریدون و رابرت مالی نیز در جلسه حضور دارند.



1630 وزرای خارجه چین و روسیه با یکدیگر دیدار کردند.



1629 آسوشیتدپرس: ایران بر توقف غیرقانونی خواندن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید دارد. دیپلمات ها به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند ایران تاکید دارد در قطعنامه‌ شورای امنیت که قرار است درباره توافق هسته‌ای تصویب شود به نحوی مکتوب توصیف غیرقانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شود.



1628 منبع غربی: هیچ راهی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران وجود ندارد. یک مقام ارشد در یکی از هیات‌های غربی تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی فارغ از شرایط موجود، به بعد از دوشنبه موکول نخواهد شد.


1623 خبرگزاری رویترز گزارش داده است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه با حضور در جمع خبرنگاران در وین گفته است: «ما بعد از ظهر دوشنبه بیانیه‌ای را در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام می‌کنیم.»




1622 وزیر خارجه انگلیس وارد محل مذاکرات شد.



15:43: نشست آقایان عراقچی و روانچی با اشمید شب گذشته تا ساعت چهار بامداد به طول انجامید. از صبح امروز نیز طرفین در تماس مداوم هستند. فعلا برنامه‌ای برای دیدار وزرا تنظیم نشده است.



15:41: معاون سیاسی رییس دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود نوشت: لحظه تاریخی درحال فرارسیدن است؛ این لحظه، فقط حل موضوع جعلی هسته ای ایران نیست بلکه لحظه برتری مذاکره برمقابله و پیروزی فضیلت است.



1540 مذاکرات هسته‌ای کشورمان که اکنون در سطح بالای بین ‌المللی در وین پی‌گیری می‌شود با حاشیه‌های جالبی همراه است. یکی از این حواشی حضور "عبدالحسین مختاباد" در هتل محل مذاکرات اشاره کرد.





اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1538 رئيس دفتر رئيس جمهوري در مورد آخرين وضعيت مذاکرات هسته‌اي عنوان کرد: مذاکرات در مراحل نهايي است و انشاالله خبر خوش اعلام خواهد شد.



15:37: فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت ایران و گروه 1+5 به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌اند، اما هنوز نمی‌توان در مورد حصول توافق اظهار نظر کرد.



1530 معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد:‌حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از پایان مذاکرات جاری در وین به طور زنده با مردم سخن خواهد گفت.



1521 یک خبرنگار آمریکایی که به همراه تصویربرداران به نشست داخلی وزیران خارجه 1+5 راه یافته است نوشت که چهره‌های وزیران خارجه در ابتدای نشست عبوس بوده است.



1514 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: امروز خبرهای خوشی مبنی بر رفع مسئله 13 ساله هسته ای به اطلاع مردم خواهد رسید.



1511 فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت مذاکرات هسته‌ای با ایران سرعت گرفته است، اما هنوز نمی‌توان در مورد نتیجه نهایی گفت‌وگوها پیش‌داوری کرد.



1449 روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، هرگونه توافق هسته ای با ایران با مخالفت شدید در کنگره آمریکا مواجه خواهد شد.



1422 احتمال کشیده شدن مذاکرات به روز سه شنبه/ دیپلمات ها قصد دارند امروز توافق را اعلام کنند/ توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد.


1435 تخت‌روانچی: مراحل پایانی کار روی متن است، اما باید مشکلات باقی‌»انده حل شود.



1414 نشست داخلی وزرای خارجه 1+5 به ریاست موگرینی از ساعت 11 به وقت وین برگزار شد.



1413 هاموند امروز بعد از ظهر به وین باز می‌گردد.



1411 در گوشی حرف زدن جان کری و وندی شرمن دور میز مذاکرات شکار لحظه های لنز دوربین عکاسان شد.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

13:52: استقبال روزنامه اصلاح طلب شرق از روز پایانی مذاکرات.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

13:51: روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در آستانه ضرب‌الاجل روز دوشنبه برای پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 درگزارشی به نقل از دیپلمات‌ها در وین نوشت: مذاکره‌کنندگان اکنون متمرکز بر معدود مناقشه‌های باقی مانده برای برقراری توافق تاریخی میان خود هستند. 



13:50: به گزارش بی‌بی‌سی در وین جلسه هماهنگی وزرای خارجه ۱+۵ به مدیریت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حدود ساعت ۱۱ به وقت وین برگزار خواهد شد. ایران در این جلسه حضور نخواهد داشت.



1349 شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه با رشد 1548 واحدی به ارتفاع 69 هزار واحد صعود و درارتفاع 69 هزار و 194 واحدی قرار گرفت. همچنین در بازار امروز سکه و ارز، سکه تمام بهار بیش از 7500 تومان و هر دلار آمریکا 40 تومان نسبت به روز گذشته ارزان شدند. سکه تمام بهار به قیمت 868 هزار و 500 تومان و هر دلار آمریکا 3227 تومان فروخته می‌شود. 



1348 یک وکیل دادگستری با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 تاکید کرد که در صورت حصول توافق، باید به محمدجواد ظریف جایزه صلح نوبل اعطا شود.



13:41: ظریف در دیدار با همتای چینی خود گفت: معتقدیم تباید مذاکرات تمدید شود و ما تا جاییکه می‌توانیم و لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم.



1316 وزیر خارجه چین: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست. وزیر خارجه چین  پس از ورود به هتل محل مذاکرات در وین در جمع خبرنگاران گفت: شرایط برای رسیدن به توافق مهیاست‎. نباید حصول توافق به تاخیر بیفتد‎. وی افزود: هیچ توافقی کامل نیست.



12:52: ظریف و وانگ یی ساعت١٠:٣٠ به وقت وین (ساعت 13:00 به وقت تهران) با یکدیگر دیدار می‌کنند.



12:51: پایگاه دنور پست در گزارشی به نقل از اساتید دوران تحصیل وزیر خارجه ایران نوشت که از نظر آنها ظریف فردی با قابلیتهای علمی و اخلاقی بالا و در عین حال خوشبین و امیدوار برای ایفای نقش وزارت خارجه می‌دانند و به او افتخار می‌کنند.



12:50: در حالی که رایزنی‌های هسته‌ای کشورمان با ۶ کشور غربی در جریان است، یک روزنامه انگلیسی، زمان کنونی را در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی جهت ورود به بازار ایران عنوان کرد.



1249 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که اروپاییها در حال فشار برای توافق هسته‌ای نهایی با ایران در روز دوشنبه(امروز) هستند اما آمریکا می‌گوید که عجله‌ای برای این کار ندارد.


1225 عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه مذاکرات به لحظات نفس گیر آخر رسیده، گفت: هنوز برخی مشکلات وجود دارد و تا این مشکلات حل نشود، نمی‌توان گفت به توافق رسیده‌ایم.


1217 نتانیاهو مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران است. رهبر حزب یش‌آتید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مسئول شکست در جلوگیری از توافق هسته‌ای و ضربه خوردن به روابط آمریکا و اسرائیل است. 



1123 مک‌کانل: کسب تایید توافق هسته‌ای احتمالی از کنگره بسیار سخت خواهد بود. رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که اخذ مجوز از کنگره برای تایید توافق هسته‌ای احتمالی بسیار سخت خواهد بود. 



1122 خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است. ایران و قدرت‌های جهانی در حالی امروز دوشنبه به دنبال دستیابی به یک توافق تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای هستند که هر دو طرف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را در دسترس می‌دانند.



1121 صالحی: اختلافات فنی تقریبا حل‌وفصل شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت مذاکرات ایران و گروه 1+5 پیشرفت ملموسی داشته است.



1120 منبع ایرانی: توافق جامع هسته‌ای قبل از عصر دوشنبه حاصل نخواهد شد. یک منبع آگاه در هیات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل خواهد شد ولی این مساله زودتر از عصر دوشنبه اتفاق نخواهد افتاد.



1119 پلیس وین در پی کشف یک ساک سیاه رنگ بزرگ در ایستگاه متروی نزدیک محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵،‌ مناطق اطراف را مسدود کرد.



10:37: مذاکره‌کنندگان به پشتوانه رهبری با دل قرص تصمیم‌ می‌گیرند.



1036 خبرگزاری فرانسه: توافق هسته‌ای بسیار نزدیک است.



1035 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 به لحظه شکست یا پیروزی رسیده است، نوشت: اروپایی‌ها برای حصول یک توافق با ایران در روز دوشنبه فشار می‌آورند.



1033 رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که ایران چه با توافق و چه بی‌توافق هسته‌ای، در پی ساختن بمب اتم خواهد بود و همه بندهای توافق احتمالی را نیز زیر پا خواهد گذاشت.



0938 آیت الله هاشمی رفسنجانی در صفحه توییتر خود نوشت: «شب آرام آرام به پایان می رسد و روز دیگری برای ایران آغاز می شود، روز دیگری با هزاران امید و هزاران آرزو و هزاران چشم منتظر .. وقت آبرو دادن برای مردم است.»





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1



0923 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: قدرت های غربی حتی در حالی که ایران به ناسزا گفتن علیه آنها ادامه می دهد ، در حال تسلیم شدن در برابر این کشور هستند.



09:01: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ دولت اوباما تقریبا از تمام خطوطی که در مذاکرات هسته‌ای برای خود تعیین کرده بود عقب‌نشینی کرده است.



0839 روزنامه گاردین به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد پس از آن‌که در دو روز اخیر اختلافات اصلی میان طرف‌ها حل شده است؛ توافق جامع در مورد برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه اعلام خواهد شد.



0824 وزیر خارجه آمریکا برای خرید طلا به مرکز شهر وین رفت. نکته جالب این بود که بسیاری از عابران حاضر در این محل، جان کری را با جیم کری، کمدین معروف اشتباه گرفته و برای گرفتن عکس تجمع کرده بودند.



0823 برخی منابع خبر دادند که ظریف در جریان مذاکرات پیوسته برای به نتیجه رساندن توافق نهایی، موگرینی را در هتل کوبورگ به شام ایرانی دعوت کرده است.



0814 جان بولتون توافقنامه هسته ای را برای آمریکا خفت آور توصیف کرد.



08:03: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه انصافاً باید از تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر کرد گفت: آنها روی مواضع ملت ایران ایستاده‌اند و حاضر نیستند قدمی عقب بنشینند.


08:01: 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون از تیم مذاکره کننده برای پافشاری بر روی خطوط قرمز نظام قدردانی شد.



07:50: تصاویری از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه و حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در بالکن هتل کوبورگ وین.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1


0746  پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه مدعی توافق بر سر نحوه رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده و نوشته است که این تحریم‌ها به مرور زمان برداشته می‌شوند.



0739 شبکه ی سی ان ان ضمن ابراز خوش بینی درباره گفتگوهای هسته ای ایران به نقل از یک مقام ایرانی اعلام کرد: از سند یکصد صفحه ای بیست صفحه مربوط به توافق و هشتاد صفحه ی آن ضمائم است.








21 تیـــــــر   



23:55 روزنامه گاردین به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد پس از آن‌که در دو روز اخیر اختلافات اصلی میان طرف‌ها حل شده است؛ توافق جامع در مورد برنامه هسته‌ای ایران روز دوشنبه اعلام خواهد شد. 



23:25 نشست معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا ادامه دارد.



23:15 شام کاری 1+5



22:26 وزیر امور خارجه ایران گفت که تمدیدی در کار نیست و فردا هم به کار ادامه می‌دهیم.



22:10 شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی گزارش داد مذاکرات به سمت دستیابی به توافق هسته‌ای شتاب گرفته است و این دیپلمات‌ها تا امشب باید از این که توافقی امکان‌پذیر خواهد بود یا خیر مطلع شوند. 



21:50  پایان نشست معاونان وزیر خارجه  با اشمیت خاتمه یافت. از ساعت 22:30 دقیقه مجدداً نشست معاونان ظریف با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و رابرت مالی مشاور اوباما برگزار می‌شود.



21:33 «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: «غرب آماده امضای توافق پر از سازش بی سابقه با ایران است».



21:30 نشست ظریف و کری که ساعت 6:19 (به وقت وین) شروع شده بود، پس از نیم ساعت در ساعت 6:56 به پایان رسید



21:18 هر چه به ساعات پایانی مذاکرات در وین نزدیک‌تر می‌شویم اخبار جعلی و نادرست درباره روند مذاکرات بیشتر و بیشتر منتشر می‌شود و برخی نیز به جعل اخبار و توئیت‌های خبرنگاران و رسانه‌های حاضر در وین اقدام کرده‌اند.



21:10 دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا که اعلام شده بود قرار است ساعت 8 صبح به وقت محلی در پله کوبورگ وین برگزار شود، بالاخره برگزار شد.



21:20 هاموند وین را ترک کرده است.



 20:26  تا یک ساعت دیگر دیدار بسیار مهمی میان محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.



20:20 لاوروف وارد محل مذاکرات شد.



20:00 هاموند وین را ترک کرد.



19:45  وزیر خارجه انگلیس امروز وین را ترک کرده و فردا بازمی‌گردد.



19:20 یک منبع آگاه به مذاکرات هسته‌ای در تهران، ضمن تکذیب خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص ارسال توافق به پایتخت‌ها برای تصمیم‌گیری تاکید کرد که در صورت رعایت خطوط قرمز، تیم مذاکره‌کننده ایران اختیار کامل برای توافق را دارد.



19:11 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید که درباره اغلب موضوعات فنی و ضمیمه ها توافق شده است.



19:10 احتمال ورود وزیر خارجه چین به وین در ساعت 21:30 به وقت تهران



18:54: صالحی در گفتگو با امید هسته‌ای با اشاره به اینکه "خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده در وین به صورت فشرده مذاکرات را به گونه‌ای به سرانجام رساند که همه مسائل فنی پایان یافته است"، گفت: «تقریبا در مسائل فنی متن توافق و ضمائم، موضوع خاصی باقی نمانده است و صرفا در حال مرور نوشته‌ها و انطباق آن با مذاکرات شفاهی هستیم.» 



18:48 روزنامه بوستون گلوب با اشاره به اهمیت یک توافق هسته‌ای برای وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: جان کری به این توافق به عنوان یک محور اصلی برای موفقیت‌های دیپلماتیک بعدی در خاورمیانه به‌ویژه مقابله با داعش می‌نگرد. 



1840 معاون رئیس‌کل پلیس امارات عربی متحده، در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر ایرانی‌ها باهوش باشند توافق را امضاء خواهند کرد و اگر آن را رد کنند باید داعش را در مقابل خود ببینند و من ایرانی‌ها را نصیحت می‌کنم تا توافقنامه را امضاء کنند تا از خطر داعش به دور بمانند. فارس، توئیت "ضاحی خلفان" را منتشر کرده است.



1839 خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه به مذاکرات هسته‌ای در تهران، نوشت: «تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در صورت رعایت خطوط قرمز از اختیار کافی برای توافق با 1+5 برخوردار است و نیازی به ارسال متن به تهران نخواهد بود».



1836 تصاویری از ورود  لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به هتل کوبورگ وین 





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1834 ظریف کری و موگرینی احتمالا در ساعت 17 به وقت وین (19:30 به وقت تهران) دیدار می‌کنند.



1830 یک منبع ایرانی نزدیک به مذاکرات نوشت: توافق به لحاظ لجستیکی و فراهم کردن مقدمات کار برای امشب امکان‌پذیر نیست و کار هم‌چنان سخت ادامه دارد. وی گفت که متن توافق جامع هسته‌ای به 100 صفحه رسیده است. 



1828 سی ان ان: اظهار نظرها درباره مذاکرات وین به شدت خوشبینانه است.



1825  آخرین گام‌ها برای اصلاح متن توافق





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1821 مقام آمریکایی: موضوعات حل نشده مهمی در مذاکرات باقی است. یک مقام آمریکایی اعلام کرد که موضوعات مهمی در مذاکرات هسته‌ای باقی مانده که نیاز به حل شدن دارند. وی از اظهار نظر درباره  زمان احتمالی دستیابی به توافق هسته‌ای امتناع کرد.



1819 هیات های مذاکره کننده ساعات پایانی مذاکرات هسته ای در وین را سپری می کنند. ساعاتی نفس گیر که سخت در حال کار بر روی توافق احتمالی هستند. 


1813 آسوشیتد پرس: متن توافق هسته ای آماده شده و به تهران و واشنگتن ارسال می شود.


18:09: اسپوتنیک: نگارش متن توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران رو به اتمام است.



17:59: صالحی و آمانو دیدار کوتاهی با یکدیگر داشته‌اند.



17:58: آسوشیتد پرس: توافق هسته‌ای دوشنبه اعلام می شود.



1735 لاوروف مسکو را ترک کرده و عازم وین شد.



1734 منبع نزدیک به مذاکرات: مدت زمان توافق نهایی و رفع تحریم‌های تسلیحاتی 2 موضوع باقی‌مانده. یک منبع نزدیک به مذاکرات به خبرگزاری فرانسه گفت دو یا سه موضوع از جمله مدت زمان توافق جامع و بحث رفع تحریم‌های بین‌المللی همچون رفع تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت باقی مانده است.


1728 موگرینی: ساعات سرنوشت ساز در این مذاکرات فرارسیده است /صالحی: رآکتور اراک به یک رآکتور چند وجهی با قابلیت بالا تبدیل می‌شود.





1726 رئیس‌جمهور «قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای ملت ایران» را برای اجرا به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ کرد.

1722 یوکیا امانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ شد و قرار است با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو کند. 



17:06: تیک تاک ساعت در کوبورگ/ پایان مذاکرات معاونان ظریف و موگرینی/ پاک کردن پرانتزهای متن.


17:04: یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفت که توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی امروز یکشنبه در دسترس است.




17:00:  انصار حزب الله مشهد با صدور بیانیه ای از تیم مذاکره کننده ایرانی در وین به سرپرستی محمدجواد ظریف قدردانی کرد.



1629 فابیوس: امید دارم که به نتیجه می رسیم/در پایان ماراتن هستیم.



1622 نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه توافق نهایی نیازمند مصوبه مجلس و تائید شورای عالی امنیت ملی است، گفت: «چناچه توافق بین ایران و ۱+۵ انجام شود، نمی‌تواند آنرا پیش از تائید مجلس و شورای عالی امنیت ملی، قطعی دانست.»



1621 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تازه‌ترین موضع‌گیری خود علیه مذاکرات هسته‌ای در وین میان قدرت‌های جهانی در گروه ۱+۵ با ایران، آن را «رژه عقب‌نشینی در برابر ایران» نامیده‌است.


15:58: شینهوا: امروز توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 حاصل می‌شود.




15:55: یک مقام مسئول نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: محورهایی که سایتهای خبری از برخی مفاد و بندهای برجام منتشر کرده اند دقیق نیست و مذاکره در مورد چند موضوع اختلافی هنوز ادامه دارد.


15:54:
 روزنامه 'بوستون گلوب' نوشت: 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است با رسیدن به توافق با ایران، چالش های منطقه ای را حل و فصل کند.



1527 در حالی که مذاکرات به ساعات پایانی نزدیک می شود تالار شیشه ای با نوسانات مثبتی مواجه شده به نحوی که شاخص کل بورس واوراق تا این لحظه از معاملات با 791 واحد رشد از کانال 67 هزار واحدی عبور کرده و هم اکنون در ارتفاع 67 هزار و 609 واحدی قرار گرفته است.



1517 جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در وین با اشاره به نشست شب گذشته‌اش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نشست بسیار خوب و مثبتی داشتیم. فکر می‌کنم که به اتخاذ تصمیمات واقعی نزدیک می‌شویم. بنابراین از آنجایی که تنها چند کار سخت برای انجام دادن وجود دارد من هنوز امیدوارم.



15:01: رویترز: مسائل باقی‌مانده نیازمند تصمیم‌گیری وزرای خارجه است. رویترز به به نقل از یک مقام ایرانی گفت: توافق هسته‌ای امروز یکشنبه در دسترس است و مسائل باقی‌مانده نیازمند تصمیم‌گیری از سوی وزرای خارجه است.



1439 وزارت امور خارجه آلمان روز یکشنبه در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5‌ که هم اکنون در وین در جریان است، اعلام کرد : رایزنی‌های هسته‌ای با ایران به مرحله حساس خود رسیده است.



1417 سی ان ان اعلام کرد دیپلماتها امیدوارند تا چند ساعت دیگر توافق هسته ای ایران در گفتگوهای وین حاصل شود.


1333 جزئیات توافق احتمالی ایران و غرب: همگي تحريم ها عليه ايران لغو می شوند/ايران از اين پس تحت تحريم هاي تسليحاتي نخواهد بود/پرونده هسته اي ايران را از ذيل فصل هفت منشور ملل متحد خارج می شود/تحريم هاي اقتصادي، بانكي ومالي بطور قطعي لغو خواهند گرديد/ تدوین فکت شیت زیر نظر ظریف.




1245 یدیعوت آحارونوت: طولانی شدن مذاکرات ترفند اوباما است. منابع صهیونیستی معتقدند که احتمالا ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به توافق دست یافته‌اند و طولانی شدن روند گفتگوها می‌تواند ترفندی از سوی اوباما تلقی شود.



12:43: یک منبع آگاه در وین مدعی شده که 98 درصد متن توافق هسته ای ایران کامل شده است.



14:42: منابع خبری اعلام کردند که وزیر امورخارجه چین تا ساعتی دیگر وارد وین می‌شود. با آمدن وانگ یی به وین تنها در جمع وزرای 1+5 غائب است. شب گذشته هم جلسه داخلی 1+5 با حضور موگرینی، وزاری امور خارجه امریکا و فرانسه، انگلیس و آلمان و مذاکره‌کنندگان ارشد روسیه و چین برگزار شد. با این حال به نظر می‌رسد لاورف هم تا ساعتی دیگر به وین برسد.



12:41: خبرگزاری شین‌هوآ(چین) به نقل از منابع دیپلماتیک: احتمال توافق نهایی هسته‌ای ایران در روز یکشنبه(امروز) وجود دارد.



1240 یک مقام ایرانی: مذاکرات امشب بسیار تعیین کننده است، اما هنوز دو یا سه موضوع حل نشده باقی مانده است.


1239 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا "جان کربی" امروز گفت: فریاد مرگ بر آمریکا در تهران کمکی به مذاکرات نخواهد کرد.



1236
 سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه از ساعات اولیه صبح یکشنبه به همراه هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا و رابرت مالی دستیار ویژه اوباما در حال کار بر روی متون هستند.


1219 برخی منابع غیررسمی می گویند توافق امروز عصر (یکشنبه) و یا صبح دوشنبه اعلام می شود.




1147 کری و لاوروف تلفنی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.



1146 هاموند وارد محل مذاکرات شد.



1145 فارین‌پالیسی: مشکل آمریکا با ایران تسلیم‌ناپذیری تهران است، نه برنامه هسته‌ای. مشکل آمریکا با ایران برنامه هسته‌ای این کشور نیست، بلکه عدم‌تمایل آن به تسلیم در برابر واشنگتن است و طرح ادعای برنامه هسته‌ای تسلیحاتی تهران پوششی برای مخفی کردن مخالفت واقعی آمریکا با ایران و سیاست‌های حقیقی واشنگتن است.



1121 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران (راست) و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در بالکن هتل کوبورگ وین. به نظر می رسد گوشی موبایل در دست ظریف، سامسونگ گلکسی اس 5 باشد.





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1

1116 یکی از اعضای تیم‌های مذاکره کننده کشورهای غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک با اعلام این که هنوز توافق جامع حاضر نیست گفت: اما به‌زودی طرف‌ها به یک توافق جامع دست خواهند یافت.



1039 هافینگتون پست: ترس اوباما از شکست مذاکرات و فرصت طلبی ایران/پایان نشست تعیین کننده ظریف و کری/آلن ایر: اسب‌های ما عوض نشده.



0940 علی اکبر صالحی به سوال خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ جواب داده است. پس از پایان زودهنگام جلسه کری - ظریف و موگرینی و صالحی در حال خروج از هتل کوبورگ به سوال خبرنگار فرانس ۲۴ که از می پرسد چه خبر؟ می گوید؟ خبرهای خوبی در راه است. از این بهتر نمی شود.



0917 منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده با رد برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمدید چند ماهه مذاکرات، گفت که به هیچ عنوان چنین بحثی مطرح نیست.



0916 نشریه فرانسوی لوفیگارو نوشت: ایران برای مذاکرات هسته ای محدودیت زمانی ندارد.



08:59 المیادین: احتمال بالایی وجود دارد که امشب یا فردا توافق اعلام شود.



08:56: ظریف در بالکن هتل کوبرگ، محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکرات به خوبی هواست؟ گفت: بله مذاکرات به خوبی هوا پیش می‌رود.

[img]file:///C:/Users/RGA-315/Documents/Bluetooth%20Folder/IMG_20160605_192107.jpg[/img]
اخبار لحظه به لحظه از مذاکرات؛ بالاخره پس از 12 سال توافق شد 1






پاسخ
 سپاس شده توسط ✘PETER✘
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
Heart تظاهرات سودانی‌ها علیه توافق صلح جوبا
Heart توافق موساد و مصر برای کاهش شدت واکنش کشورهای عربی به طرح الحاق
Heart توافق در بغداد برای اعطای یک وزارتخانه به ترکمان‌ها
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  آخرین اخبار کورونا
Heart سکه بالاخره به عقب‌نشینی رضایت داد
  از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان