امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ده صحنه سینمایی که هرگز نوشته نشده بودند

#1
برخی سکانس های ماندگار سینمایی از یک ویژگی عجیب برخوردارند. این سکانس ها هرگز در فیلنامه اولیه نوشته نشده بودند و در هنگام فیلمبرداری به خلاقیت کارگردان یا بازیگران خلق شدند. این بداهه پردازی ها البته در بسیاری از فیلم ها دیده شده است ولی جالب این جاست که این صحنه ها در برخی از فیلم ها حتی به نقطه قوت اثر هم تبدیل شده اند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از مجله مهر، بسیاری از کارگردانان سینما بداهه پردازی را قبول نداشته و تنها متکی فیلمنامه کامل خود پیش می روند در عوض خیلی از فیلم های مهم تاریخ سینما اساسا فیلمتامه ای کامل در ابتدای فیلمبرداری نداشته اند که از مهم ترین آن ها می توان به فیلم هایی چون " انی هال" و " آرواره" اشاره کرد.

در این گزارش برخی از سکانس های ماندگار تاریخ سینما را که با بداهه پردازی بازیگران و کارگردانان خلق شده اند مرور می کنیم.

1- پدرخوانده: در یکی از سکانس های این فیلم ، زمانی که ارلون براندو در دفتر خود درباره احترام یه اعضای خانواده صحبت می کند، گربه ای را در دست گرفته و نوازش می کند. درواقع اساسا در این صحنه گربه ای پیش بینی نشده و براندو قبل از فیلمبرداری ، این گربه در پشت صحنه دیده و با توافق با کاپولا جلوی دوربین می آورد.

2- در فیلم "پلیس آهنی" که در سال 1998 توسط "پل ورهوفن" ساخته شد، صحنه ای وجود دارد که در آن پلیس آهنی با دهانی پر از خون در دفتر پلیس بر روی کاغذ اظهارات تف کرده و می گوید "تلفن لعنتی من کجاست؟" . در واقع این اتفاق و دیالوگ تنها دقایقی قبل از فیلمبرداری با بحث میان "کرت وود اسمیت" و ورهوفن به وجود می آید و اساسا در ذهن نویسنده فیلمنامه جای نداشته است.
ده صحنه سینمایی که هرگز نوشته نشده بودند 1

3- در فیلم " زن زیبا" ساخته " گری مارشال" که در سال 1990 ساخته شده است "ریچارد گیر " قصد دارد تا الماسی را به نشانه علاقه به دختر فیلم با بازی "جولیا رابرتز" تقدیم کند که در اقدامی بدهه پردازانه قبل از لمس جواهر توسط رابرتز خیلی سریع جعبه هدیه را قاپ زده و می بندد تا او را بیشتر غافلگیر کند. گیر این اتفاق را از هنر خلاقه بداهه پردازانه خود می داند.

4- در فیلم "جان مالکوویچ بودن" ساخته سال 1994، مالکوویچ در جاد های قدم می زند و خودرویی به سرعت از کنارش رد می شود و مردی از پنجره ماشین بیرون آمده و فریاد می زند که "هی مالکوویچ، سریع فکر کن" که اساسا جزو برنامه های فیلمنامه نبوده، اما اسپایک جونز، کارگردان فیلم، از این سکانس راضی بود و در تدوین نهایی فیلمش این اتفاق تصادفی را به فیلم افزود.

5- در فیلم "شوالیه تاریکی" ساخته کریستوفر نولان در صحنه ای که قرار بود "هیث لجر" بازیگر نقش جوکر پس از اتفجرا بیمارسات در خیابان راه برود و بی توقف جلوی اتوبوس مدرسه را بگیرد، وی در اقدامی خلاقانه توقف کرد و به سبک جوکر در خیابان به شکل نامنظم حرکت کرد و اتفاقا از صحنه های به یاد ماندنی این فیلم شد.

6- در فیلم "توتسی" ساخته سیدنی پولاک، بیل مورای ناگهان در میان صحنه مهمانی ضروری می بیند تا به عنوان یک نویسنده مشتاق، شخصیتی که در این فیلم دارد، شروع به صحبت کند، در حالی که برای وی در این صحنه اساسا متنی نوشته نشده بود.

7- در پایان فیلم " دکتر استرنج لا" پیتر سلرز که باید نقش این دانشمند را نشسته بر روی ویلچر بازی می کرد تصمیم گرفت تا یکباره از چرخ بلند شود و فریاد بزند " پدر نگاه کن من راه می روم." در تدوین نهایی البته کوبریک بسیاری از صحنه ها را تغییر داد و این صحنه البته در برخی نسخه های استرنج لاو قابل مشاهده است.
ده صحنه سینمایی که هرگز نوشته نشده بودند 1
- نجات سرجوخه رایان: در این فیلم اسپیلبرگ در صحنه ای که " مت دیمون و تام هنکس در کنار هم داستان هایی از گذشته خو درا بیان می کنند، داستان هایی که هیچ کدام در فیلمنامه اسپیلبرگ نبود و به خلاقیت بازیگران وارد این سکانس ها شده است.

9- در فیلم " درخشش" کوبریک در صحنه ای که نیکلسن برای کشتن فرزندانش و همسرش با تبر در را ریز ریز می کند وسر را از میان در نشان می دهد جمله ای را بر زبان می آرود که در آن زمان توسط جک ماهون در یک نمایش محبوب گفته می شد و آن این بود که "جانی اینجاست" که البته کوبریک به احترام درخشش نیکلسن آن را در نسخه نهایی حذف نکرد.

10-در صحنه ای از فیلم "کابوی نیمه شب" گروه فیلمبردای مشغول کار بودند که یک تاکسی بی توجه به بسته بودن خیابان به یکباره از میان صحنه می گذرد و البته با واکنش هافمن که بر روی ماشین می کوبد رو به رو می شود وجالب این جاست که کارگردان یعنی "جان شلسینگر" این صحنه را در نسخه نهایی حفظ می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، ERF@N ، AYLIN♥♥♥♥
آگهی
#2
همین خلاقیت بازیگره که فیلمو قشنگ میکنه دیگه
پاسخ
#3
و هم چنین شاس بازیگر و
شانس این که دوربین روشنه باشهBig Grin
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فیلم سینمایی واکنش فرازمینی ها به کارگردانی علی پوراحمد در هالیوود اکران شد
  احتمال بازگشت ویلسون فیسک به دنیای سینمایی مارول در سریال Hawkeye
  تصاویر جدید منتشر شده از پشت صحنه فصل دوم سریال ویچر از تغییر اسب گرالت خبر می‌دهد
  ۱۰ فیلمی که هرگز باور نمی‌کنید بر اساس داستان‌ها و اتفاقات واقعی ساخته شده‌اند!!
  تصاویر جدید از پشت صحنه فیلم The Batman غار بتمن را نشان می‌دهند
  جرمی رنر تصویری از صورت آسیب دیده خود از پشت صحنه سریال Hawkeye را منتشر کرد
  بازیگر جدید جیمز باند هنوز انتخاب نشده است
  تصاویر Mission: Impossible 7 تام کروز و هایلی اتول را سر صحنه تصادف اتومبیل نشان می‌د
  چارلی کافمن و رید مورانو اقتباس سینمایی رمان The Memory Police را می‌سازند
  ویدیو جدید از پشت صحنه فیلم Mission Impossible 7 تام کروز روی قطار را نشان می دهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان