امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولین تست های گرافیکی بازی ایرانی پیشینیان (Predecessors)

#1
سلام,
حدود 3 ماه پیش تصمیم گرفتم پروژه جدیدی رو شروع کنم که در حال حاضر تست های گرافیکی,Story Board,تعدادی کانسپت و همچنین مقداری از محیط های بازی آماده شده اند.
از اونجایی که این تاپیک مربوط به تست های گرافیکی هست در مورد خود بازی فقط این توضیح رو میتونم بدم که اول شخص اکشن آخرالزمانی هست و به وسیله موتور یونیتی(Unity 3D) در حال توسعه میباشد.

تا اینجای کار 4 نفر 100 درصدر در تیم ثابت خواهند بود و 3 نفر دیگر به صورت موقتی حضور خواهند داشت(هیچ کدام از افراد به جز خودم در این انجمن نیستند) که این فقط برای شروع ساخت بازی هست,در آینده افراد بیشتری به تیم ما خواهند پیوست.

تصویر پایین اولین تصویر از تست گرافیکی بازی هست که مربوط به شیدر صورت میشه,این شیدر تحت DX11 نوشته شده و از قابلیت های ویژه اش میتوان به Phong Tessellation - Displace - SubSurface Scattering و Translucency اشاره کرد.
از قابلیت های دیگر این شیدر میتوان به ساپورت بینهایت نور و سایه, پشتیبانی از تکنیک های Specular,Gloss و Depth map اشاره کرد که این 3 تکسچر در یک تکسچر گنجانده میشوند که هم مموری کمتری مصرف بشه و هم تعداد فایل ها کاهش پیدا کنه.
تکنیک کلی پردازش صورت از دموی Human head انویدیا گرفته شده(این تکنیک دقیقاً همون تکنیکی هست که توی Uncharted 3 هم استفاده شده) و با قابلیت های DX11 و چند قابلیت کوچک دیگر توسط خودم ارتقا یافته(امکان بهبود کیفیت بیشتر و بهینه سازی بیشتر نیز میباشد).
در مورد بهینه سازی شیدر هم باید بگم که به جز Tessellation تمام قابلیت های اضافه فقط چهار Pass بیشتر از Bumped Specular خود یونیتی سنگین تر است,برای مثال در یک تست با چندین کاراکتر در صحنه با شیدر Bumped Specular بازی روی 2000 فریم در ثانیه اجرا شد اما با این شیدر اندکی بیش از 1800 بود,پس زیر 10 درصد سنگین تر میشود, یعنی اگر بازی قرار باشد بدون این شیدر 60 فریم در ثانیه اجرا شود,با اضافه کردن آن به 54 خواهد رسید که اصلاً قابل احساس نخواهد بود. 

*ویرایش:عکس زیر از داخل انجین یونیتی گرفته شده و کاملاً Real-Time هست.



اولین تست های گرافیکی بازی ایرانی پیشینیان (Predecessors) 1






تست گرافیکی دوم:
این تست مربوط به یک Image effect هست که نمونش رو شاید قبلاً فقط در بازی هایی مثل Battlefield 3,4 و Crysis 3 و دو سه تا بازی دیگه دیده باشین,البته این نمونه یکم فرق داره و با سیستم Anamorphic کاملاً ادغام شده,همونطور که میبینید وقتی دوربین به یک چیز روشن نگاه میکنه لکه ها و کثیفی هایی به همراه یکی دو تا خط وسط صفحه اضافه میشن که به شدت هم برق میزنن,توی Battlefield 3 فقط وقتی به خود نور نگاه میکردین اینجوری میشد و یک جورایی مثل Lens Flare عمل میکرد اما نمونه های پیشرفته تری که توی Crysis 3 یا Battlefield 4 هست با پردازش تصویر عمل میکنن,یعنی حتی اگر Light تو صحنه نباشه این اتفاق میوفته,ورژن من نه تنها این قابلیت رو داره,بلکه با تکنیک Anamorphic هم ادغام شده که هر چند کار خیلی سختی نیست ولی جدیده(تکسچر کثیفی رو من نساختم,فقط کمی تغییرش دادم,بقیه هر چی هست خودم طراحی کردم).



اولین تست های گرافیکی بازی ایرانی پیشینیان (Predecessors) 1




اولین تست های گرافیکی بازی ایرانی پیشینیان (Predecessors) 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان