27-07-2015، 8:07
سلام
اموزش ایجادیک گروه دشمن و یار خودی:
لینک دانلود آموزش ویدئویی ایجادیک گروه دشمن و یار خودی از مدیافایر(دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
www.mediafire.com )
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.mediafire.com/download/17c1xc025docva0/
در هنگام سیو کردن بازی به اول مپ خودتون عبارت
به عنوان مثال نام مپ من cal است که میشود:
DM-cal
حالا مسیر زیر رو برید داخل منو ها!)
حالا Actor Factory داخل کیزمیت میاریم.
مرحله بعدیش:
بعدی:
حالا تو قسمت تنظیمات Actor Factory داخل کیزمیت:
Pawn Class
رو بزارید:
UTPawn
در مرحله بعدی نامی برای دشمن انتخاب کرده در قسمت
pawn name
در مرحله بعد
Team Index
رو عدد 1 بگذارید(عدد یک همون دشمن میشه )
در مرحله بعدی:
Spawn Count
رو تعداد دشمن هایی که میخواهیم داشته باشیم رو به دلخواه میگذاریم.
مقدار Spawn Count
رو مثلا 5 میگذاریم.
مقدار Spawn delay
رو صفر میگذاریم.
حالا 5 تا از PathNode ها رو به Spawn point اتصال میدهیم.(به تعداد دشمن هایی که Spawn Count تعریف کردیم است )
تصویر رو ببینید:
برای ایجاد یار خودی همه کار های بالا رو انجام دهید با این تفاوت که Team Index
رو مقدارش رو صفر قرار بدید تا یار خودی توی بازی ظاهر بشه.
حالا بازی رو اجرا کنید:
G:\UDK\UDK-2012-01\Binaries\UDKLift.exe
بعد در منوی اصلی بازی کنسول رو باز کنید:
و نام مپ خودتون رو باز کنید.
برای مثال تایپ کنید:
open DM-cal
برای قسمت اسلحه دادن به این قسمت رو اسلحه میدیم.
=======================================
اما هوش مصنوعی
در موردهوش مصنوعی باید بگم شما میتونید در محیط خودتون با استفاده از PathNode ها به کاراکتر دشمن یا یار خودی القا کنید که کجاها میتونه بره بنابراین هرجا که PathNode بذارید در همون محدوده حرکت میکنه .
خب بریم سر اصل مطلب:
طبق تصویر PathNode رو در محیط ایجاد کنید هر جایی که دوست داشتید PathNode رو بذارید (کنار دیوار, تو راه پل ها , دم در!,)
دقت کنید که هر PathNode بیشتر باشه کاراکتر دست و پاهاش بازتره!
مرحله بعدش هوش مصنوعی رو بویلد یا بیلد (اصلا هرچی!) مهم اینه که به انگلیسی میشه: Build
بعدش Close رو بزنید:
دقت کنید این بیس هوش مصنوعی بود تو کد نویسی بیشتر میتونی مانور بدید!
اموزش ایجادیک گروه دشمن و یار خودی:
لینک دانلود آموزش ویدئویی ایجادیک گروه دشمن و یار خودی از مدیافایر(دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
www.mediafire.com )
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.mediafire.com/download/17c1xc025docva0/
در هنگام سیو کردن بازی به اول مپ خودتون عبارت
کد:
[ltr]DM-[/ltr]
اضافه میکنیم.[ltr]DM-[/ltr]
به عنوان مثال نام مپ من cal است که میشود:
DM-cal
حالا مسیر زیر رو برید داخل منو ها!)
کد:
[ltr]view > World Properties > Game Type for PIE > UTTeamGame[/ltr]
[ltr]view > World Properties > Game Type for PIE > UTTeamGame[/ltr]
حالا Actor Factory داخل کیزمیت میاریم.
مرحله بعدیش:
بعدی:
حالا تو قسمت تنظیمات Actor Factory داخل کیزمیت:
Pawn Class
رو بزارید:
UTPawn
در مرحله بعدی نامی برای دشمن انتخاب کرده در قسمت
pawn name
در مرحله بعد
Team Index
رو عدد 1 بگذارید(عدد یک همون دشمن میشه )
در مرحله بعدی:
Spawn Count
رو تعداد دشمن هایی که میخواهیم داشته باشیم رو به دلخواه میگذاریم.
مقدار Spawn Count
رو مثلا 5 میگذاریم.
مقدار Spawn delay
رو صفر میگذاریم.
حالا 5 تا از PathNode ها رو به Spawn point اتصال میدهیم.(به تعداد دشمن هایی که Spawn Count تعریف کردیم است )
تصویر رو ببینید:
برای ایجاد یار خودی همه کار های بالا رو انجام دهید با این تفاوت که Team Index
رو مقدارش رو صفر قرار بدید تا یار خودی توی بازی ظاهر بشه.
حالا بازی رو اجرا کنید:
G:\UDK\UDK-2012-01\Binaries\UDKLift.exe
بعد در منوی اصلی بازی کنسول رو باز کنید:
و نام مپ خودتون رو باز کنید.
برای مثال تایپ کنید:
open DM-cal
برای قسمت اسلحه دادن به این قسمت رو اسلحه میدیم.
=======================================
اما هوش مصنوعی
در موردهوش مصنوعی باید بگم شما میتونید در محیط خودتون با استفاده از PathNode ها به کاراکتر دشمن یا یار خودی القا کنید که کجاها میتونه بره بنابراین هرجا که PathNode بذارید در همون محدوده حرکت میکنه .
خب بریم سر اصل مطلب:
طبق تصویر PathNode رو در محیط ایجاد کنید هر جایی که دوست داشتید PathNode رو بذارید (کنار دیوار, تو راه پل ها , دم در!,)
دقت کنید که هر PathNode بیشتر باشه کاراکتر دست و پاهاش بازتره!
مرحله بعدش هوش مصنوعی رو بویلد یا بیلد (اصلا هرچی!) مهم اینه که به انگلیسی میشه: Build
بعدش Close رو بزنید:
دقت کنید این بیس هوش مصنوعی بود تو کد نویسی بیشتر میتونی مانور بدید!