امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

----در سخت ترین شرایط ماندیم؛ برنامه های رنو برای آینده بازار خودرو ایران

#1
«مجله ماشین» - مدیر عامل شرکت رنو پارس در نشستی خبری اظهار داشت: رنو جز تنها شرکت هایی بود که در سخت ترین شرایط بازار ایران را رها نکرد، زیرا این کشور دارای موقعیت استراتژیک است، و شایان توجه است که مسئله داخلی سازی و قطعه سازی صنعت خودرو ایران همواره مورد توجه شرکت رنو بوده است.

پیمان کارگر گفت: در سال 2013 خیلی ضرر کردیم. اما فقط نماندیم که ببینیم در آینده چه می شود. در طول سال های تحریم فعالیت های مختلفی انجام دادیم. در طول این مدت سعی کردیم تولید را با هر تیراژی ( بین 50 تا 450 دستگاه در روز) حفظ کنیم، اما این خون در رگ جریان داشت. زیرا اگر فعالیت ها به طور کامل قطع می شد، راه اندازی مجدد مشکل بود.

وی ادامه داد: در این مدت 2 سال و نیم، دو پروژه مهم وانت تندر و ساندرو (B90) را آماده کردیم و امسال به بازار عرضه می شود. اقدامات لازم برای تولید یک خودرو حدود 2 تا 3 سال طول می کشد. در این سال ها ضمن واردات یک سری محصولات به صورت CBU، تقاضای مشتریان را ارزیابی کردیم که کدام یک را تولید کنیم. کپچر، داستر، فلوئنس و لتیتیود نمونه هایی از این خودروها است. با توجه به اسقبال مشتریان از داستر، برنامه ریزی های لازم جهت تولید این خودرو را انجام دادیم. همچنین شاهد استقبال از پیش فروش رنو کپچر در چند ماه پیش بودیم. رنو کلیو 4 هم از شهریور به صورت CBU وارد بازار می شود که در صورت استقبال مشتریان تولید خواهد شد.

مدیرعامل رنوپارس گفت: همچنین در این مدت رنو بازار خاورمیانه را تاسیس کرد. در بخش رنو خاورمیانه، ایران به عنوان پایگاه اصلی انتخاب شد. در حال حاضر تعداد 20 هزار دستگاه داستر از سایت رومانی به خاورمیانه وارد می شود. زمانی که تولید داستر در ایران آغاز شود، از تولیدات سایت ایران تامین خواهد شد. از دیگر فعالیت های انجام شده در طول این مدت می توان به اعزام پرسنل ایرانی به کشورهای روسیه، رومانی و فرانسه به منظور آموزش های تخصصی اشاره کرد.

وی در ادامه به اولویت های رنو در ایران اشاره کرد و افزود: افزایش تولید L90 در ایران یکی از اولویت های رنو است چراکه بازار کشور کشش 100 تا 150 هزار دستگاه خودرو L90 را دارا است و با توجه به استقبال مشتریان مشکلی برای فروش این خودروها مشاهده نمی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «مجله ماشین»، وی افزود: تولید خودروی ساندرو نیز در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن در خصوص این خودرو نیز می بایست رقم تولید 100 هزار دستگاه به عنوان حداقل تولید سالیانه تحقق یابد.

کارگر افزود: در شرایط فعلی و به رغم تمام محدودیت هایی که از دو سال و نیم گذشته ایجاد شده، رنو قابلیت تولید بیش از 250 هزار دستگاه خودرو شامل 150هزار دستگاه تندر90، 100 هزار دستگاه رنو ساندرو و دستکم 25 هزار دستگاه وانت تندر در ایران را دارا است و این امر نشان می دهد که رنو در زمان تحریم ها بیکار نبوده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز خطوط تولید دو شرکت با ظرفیت تولید روزانه 220 دستگاه فعال است که 120 دستگاه توسط ایران خودرو و 100 دستگاه توسط پارس خودرو تولید می شود که این تعداد تا پایان شهریور ماه به 300 دستگاه و تا پایان سال جاری میلادی به 500 دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت رنو پارس همچنین گفت: اولویت دوم شرکت رنو در ایران انجام پروژه های جدید است که به جرات می توان گفت تولید خودروی داستر در پارس خودرو یک از مهمترین آن است که پیش بینی می شود سالیانه حداقل 50 هزار دستگاه از این خودرو در کشور تولید و برای تامین نیاز خاورمیانه در منطقه عرضه شود.

قائم مقام ارشد منطقه آفریقا، خاورمیانه و هندوستان شرکت رنو افزود: از پروژه های بعدی می توان به تولید فیس لیفت L90، وانت تندر، خودروی کپچر و کلیو 4 در ایران خودرو اشاره کرد.



* اخذ ضمانت اجرایی از شرکای جدید، حق مسلم ایران خودرو و سایپا است

وی همچنین در خصوص اولویت بعدی رنو که یکی از مهمترین پروژه های این شرکت در ایران به شمار می رود افزود: رنو می خواهد جا پای خود را در ایران محکم کند و این کار را با احداث یک مرکز مهندسی و طراحی خودرو قوی در کشور انجام خواهد داد همچنین رنو برای تولید خودروهای مختلفی که عنوان شد بر روی سایت های ایران خودرو و سایپا سرمایه گذاری مشترک خواهد کرد.

وی در رابطه با قراردادهای جدید شرکت رنو با شرکای ایرانی و در خواست ضمانت های اجرایی از سوی این شرکت ها گفت: زمانی که تحریم ها شدید شد بعضی شرکا به سرعت ایران را ترک کردند به همین جهت ایران خودرو و سایپا حق دارند برای شرکا ضمانت اجرایی در نظر بگیرند ولی رنو در این مدت نه تنها بازار ایران را ترک نکرده بلکه سرمایه گذاری های متعددی در این بخش داشته است و حمایت خود را از قطعه سازان کشور به طور مستمر ادامه داده است.

وی افزود: به همین جهت تا کنون هیچ ضمانت اجرایی برای رنو قرار داده نشده اما در صورت تمایل ایران خودرو و سایپا به اخذ ضمانت اجرایی برای شرکاری جدید ، رنو این مسئله را حق مسلم آن ها می داند.

کارگر در زمینه سومین اولویت رنو در فعالیت‌های پیش روی خود در بازار ایران گفت:"در کنار مواردی که گفتم، سومین اولویت ما روشن کردن استراتژی همکاری‌مان در ایران است. خیلی روشن و شفاف اعلام می‌کنم رنو قصد دارد در ایران بماند و برای این منظور باید پایه‌های حضور خود را محکم کند. ما تصمیم گرفتیم یک مرکز مهندسی و طراحی خودرو در ایران تاسیس کنیم. در کنار این با سایپا و ایران خودرو نیز همکاری‌های جداگانه‌ای برای سایت‌های تولید خودرو خواهیم داشت."

وی در زمینه اخبار منتشر شده در زمینه قطع همکاری با یکی از شرکای رنو در ایران گفت:" این مسئله که عنوان می‌شود رنو تنها با یکی از شرکایش در ایران کار خواهد کرد را تکذیب می‌کنم. ما برای کار با ایران خودرو و سایپا برنامه مشخصی داریم ولی مدل‌های جدید را به‌صورت همزمان در هر دو شرکت تولید نخواهیم کرد."



* تصمیم قطعی برای حضور کوئید در ایران گرفته نشده است

مدیر عامل رنو پارس در رابطه با عرضه خودرو کوئید در ایران اظهار داشت: کوئید خودرویی با یک پلت فرم جدید است که می توان این خودرو را 4 سال از تولیدات خودروسازان جهانی پیش گام تر دانست.

وی افزود: این پلت فرم در هند و با کمک فرانسه و ژاپن فرآیند تولید را طی می نماید و با تکیه بر اخبار موجود انتظار بر آن است که تا 2 ماه آینده وارد بازار شود.

وی در ادامه گفت: خودروی کوئید با کیفیت بالا و هزینه و مصرف کم طراحی و تولید شده است که سالانه 80 هزار دستگاه از ان در کشور هند عرضه خواهد شد.

مهندس کارگر افزود: هنوز تصمیم قطعی برای حضور کوئید در ایران گرفته نشده است ولی در صورت عرضه این خودرو در کشور های استراتژیک برای رنو قطعا به بازار ایران نیز راه خواهد یافت.

وی گفت: این خودرو در هند با قیمت 4 هزار یورو عرضه می شود که در مقایسه با پراید انتخاب مناسبی برای مشتریان به شمار می رود و قیمت عرضه این محصول نیز نسبت به خودرو پراید رقم چشم گیری نخواهد بود و تفاوت چندانی نیز نخواهد داشت.



* وضعیت همکاری با نگین خودرو چه می شود؟

کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت ادامه همکاری با نگین خودرو، گفت: از عملکرد این شرکت در طول این مدت راضی نیستیم، البته نگین خودرو متعهد شده است در آینده مشکلات قبلی را جبران کند.



* آیا رنو پارس خودرو را می خرد؟

پیمان کارگر در پاسخ به سوالی در زمینه خرید پارس خودرو به‌عنوان سایت تولیدی رنو در ایران و تضمین فعالیت رنو در ایران گفت:"رنو می‌خواهد در ایران سرمایه‌گذاری صنعتی بیشتری کند و کارها را سرعت بدهد. همان‌طور که گفتم برنامه‌هایی برای سایت تولیدی رنو در ایران داریم که پارس خودرو یکی از گزینه‌ها است. اما اگر سایپا تصمیم بگیرد پارس خودرو را نفروشد یا این شرکت را به مجموعه دیگری واگذار کند ما سایت‌های دیگری را هم مدنظر داریم. در این مدت 9 سایت تولید خودرو به ما پیشنهادشده است و تیم فنی ما از این سایت‌ها بازدید کرده‌اند."

وی ادامه داد:" این یکی از برنامه‌های ما است اما نمی‌توانم در این زمینه تضمینی به شما بدهم. درزمانی که اعلام شد ایران پایگاه صنعتی رنو در خاورمیانه است هم تضمینی ندادیم چون امکان ارائه تضمین وجود ندارد اما این مسئله به معنای آن نیست که کاری در این زمینه انجام نشده است. اگر منظور از تضمین در این مورد خرید پارس خودرو است باید بگویم نمی‌توان تضمینی در این زمینه داد. هر شرکتی که بخواهد در ایران فعالیت تولید خودرو انجام دهد حداقل به دو سال زمان نیاز دارد و از این نظر ما جلوتر از رقبا هستیم. در این مدت شعار ندادیم و کار کردیم."

پیمان کارگر، مدیرعامل شرکت رنوپارس
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
----در سخت ترین شرایط ماندیم؛ برنامه های رنو برای آینده بازار خودرو ایران 1

نشست خبری مدیرعامل شرکت رنوپارسنشست خبری مدیرعامل شرکت رنوپارس
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
----در سخت ترین شرایط ماندیم؛ برنامه های رنو برای آینده بازار خودرو ایران 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
----در سخت ترین شرایط ماندیم؛ برنامه های رنو برای آینده بازار خودرو ایران 1

تهیه خبر و عکس: محمدعلی شبیری
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022
  ﻓﺮﻭﺵ خودرو کمیاب ﻣﯿﺒﺎﺥ 57S ﮐﻮﭘﻪ ﺳﺎﻣﻮﺋﻞ ﺍﺗﻮﺋﻮ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان