امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخ تلفن همراه در انگلستان

#1
به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شاید ۳۰ سال پیش کسی فکر نمی کرد با یک دستگاه کوچک و یک تراشه ریز بتواند از هر جای دنیا با دوستان و آشنایان خود صحبت و یا تصویر آنها را مشاهده نماید. اما در همان موقع در واپسین لحظات سال ۱۹۸۴ میلادی و درست نزدیک جشن سال نو میلادی ، مایکل هریسون جشن خانوادگی خود را ترک کرد و خود را به میدان پارلمان در لندن رساند تا پدر خود که صاحب شرکت "راکال وودافون" بود را غافلگیر نماید. مایکل از میدان پارلمان به وسیله یک دستگاه ۵ کیلوگرمی که تلفن همراه نام داشت با پدر خود تماس گرفت. "سلام پدر ، با شما از میدان پارلمان و به وسیله موبایل صحبت می کنم. سال نو مبارک." و این ارتباط نخستین مکالمه تلفن همراه در انگلستان شد.


تاریخ تلفن همراه در انگلستان 1

مایکل هریسون در حال برقراری نخستین تماس موبایل در انگلستان


گوشی تلفن همراهی که مایکل با آن نخستین مکالمه تاریخ انگلستان را انجام داد حدود ۵ کیلوگرم وزن داشت و چون توان در دست گرفتن همچنین وسیله ای کاری سخت و دشوار است مهندسین شرکت "وودافون" تصمیم گرفتند که آن را روی یک میز قرار دهند و مایکل فقط به وسیله گوشی صحبت کند. در آن سال ها دو شرکت "راکال وودافون" و "بی تی سل نت" مجوز راه اندازی تلفن همراه را در انگلستان داشتند که "وودافون" توانست نخستین تماس را به نام خود ثبت کند. تنها ۹ روز بعد از این تماس شرکت "بی تی سل نت" نیز توانست نخستین تماس تلفن همراه خود را برقرار کند.


تاریخ تلفن همراه در انگلستان 1


ارنست هریسون ، رئیس شرکت راکال وودافون

روز بعد از برقراری اولین تماس در انگلستان ، یک کالسکه قدیمی شرکت پست که متعلق به قرن ۱۹ می شد اولین نمونه تلفن همراه را در اسکله "سنت کاترین" و در میان انبوه جمعیت حمل می کرد. این کار برای نمایش ارتباط قدیمی با یک ارتباط جدید بود. در همان روز یک کمدین معروف به نام "ارنی وایز" با برقراری تماس با شرکت "راکال وودافون" نخستین تماس عمومی را نیز برقرار کرد.

تاریخ تلفن همراه در انگلستان 1

ارنی وایز در اولین مکالمه عمومی به وسیله تلفن همراه در انگلستان



تا قبل از اینکه این رونمایی انجام شود شرکت "وودافون" تلفن های همراه سنگین خود را پیش فروش کرده بود. قیمت این گوشی های تلفن همراه ۲۰۰۰ پوند و در مرحله پیش فروش ۲۰۰۰ گوشی تلفن همراه نیز سفارش داده شده بود. گفتنی است تا پایان سال ۱۹۸۵ میلادی ۱۲/۰۰۰ هزار گوشی دیگر نیز فروخته شد. ارنست هریسون اما نظر و آرزوی دیگری داشت. او می خواست قیمت  این وسیله به قدری کاهش یابد که تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند. در پایان و در سال ۲۰۰۹ میلادی ، زمانی که ارنست هریسون درگذشت ، آرزوی وی به حقیقت پیوسته بود و تعداد گوشی های تلفن همراه در انگلستان بیشتر از جمعیت آن شده بود.




تاریخ تلفن همراه در انگلستان 1



نخستین گوشی تلفن همراه در انگلستان در کنار آیفون ۵ و نمایش پیشرفت تکنولوژی در سی سال گذشته
پاسخ
 سپاس شده توسط Navisa. ، kiana-khanoomi
آگهی
#2
جالبه
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی کتاب های تاریخ
Science بزرگترین معما‌های تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد.
  برگی از تاریخ فلشخور
  Story|چارلز دوم انگلستان
Book Story|جیمز دوم انگلستان
  دوست داشتی در تاریخ چه اتفاقی هرگز روی نمی داد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  " تاریخ چیست "
Book ☽تاثیرگذار های تاریخ☾اسحاق نیوتون Isaac Newton
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ ابن رسته
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ابن حوقل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان