امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با قدرت نظامی آلمان

#1
آلمان که نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان است در قاره اروپا واقع شده و از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوییس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز است.

مساحت آن ۳۴۹٬۲۲۳ کیلومتر مربع است و با ۸۲ میلیون نفر پر جمعیت‌ترین کشور اروپا است. آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند. آلمان هنگام جنگ فرانسه و پروس در سال ۱۸۷۱ به عنوان یک ملت-دولت متحد شد. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا موتور اقتصادی حوزهٔ پ ولی یورو محسوب می‌شود.
جمهوری فدرال آلمان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.
 
براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سيا و كتابخانه كنگره آمريكا و برآورد آنها در سال ‌2011، هم‌اكنون آلمان از نظر توان نظامي در رده سيزدهم قدرت‌هاي نظامي جهان قرار دارد.
 
بر اساس اطلاعات عنوان شده از سوي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) و كنگره آمريكا، آلمان كه جمعيت آن 81 ميليون و 471 هزار نفر است، هم‌اكنون داراي 150 هزار پرسنل فعال نظامي است و تعداد نيروهاي ذخيره فعال اين كشور 355هزار نفر است.
نيروي زميني آلمان داراي 408 دستگاه تانك، 1794 دستگاه نفربر، 1500عراده توپ كششي، 185 عراده توپ خودكششي، 252 سامانه پدافند موشكي، 200خمپاره‌ انداز، 200 سامانه ضد تانك، 400 سامانه پدافند هوايي و 1400 وسيله نقليه لجستيكي است.
نيروي هوايي آلمان نيز داراي 783 فروند جنگنده و هواپيما، 433 فروند هليكوپتر و 549 فرودگاه عملياتي است.
نيروي دريايي آلمان نيز داراي 90 فروند كشتي، 9 بندر، چهار زيردريايي، 15 ناوچه و دو قايق‌ جنگي خشكي آبي است. نيروي دريايي آلمان داراي ناو هواپيمابر، قايق نظامي گشت زني و ناوشكن نيست.
 
بودجه نظامي آلمان در سال ‌2011، 41 ميليارد دلار بوده است. كشور آلمان داراي مساحت 357 هزار و 22 كيلومتر مربع و 2389 كيلومتر خط ساحلي است. آلمان داراي 3790 كيلومتر مرز مشترك خشكي است.
 
کارل تئودور تسو گوتنبرگ، وزير دفاع وقت آلمان در ژانويه سال 2011، لغو خدمت وظيفه عمومي در آلمان را اعلام کرد. خدمت وظيفه عمومي در آلمان از سال 1956 ميلادي اجباري بود و هر مرد جوان آلماني که 18 ساله مي‌شد، مکلف بود اين دوره را پشت سر بگذارد يا بجاي آن خدمات اجتماعي مانند کار در بيمارستان و يا نگهداري سالمندان را انجام دهد.
 

[rtl]آشنایی با قدرت نظامی آلمان 1[/rtl]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -سه مدل هاینکل ساخته شده توسط آلمان در جنگ جهانی اول-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|
  درخواست نویسندگی در بخش مسائل نظامی و زیرشاخه ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان