امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کریستیانو رونالدو و 9 چالش مهم پیش رو

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کریستیانو رونالدو و 9 چالش مهم پیش رو 1


به گزارش "ورزش سه"، اسپورتینگ گیخون، اولین حریفی است که رونالدو در فصل جدید پیش روی خود می بیند و شاید گلزنی ها این فوق ستاره از همین امشب و در ورزشگاه ال مولینون آغاز شود. او البته در دو دیدار قبلی خود از این ورزشگاه، تنها یک بار گلزنی کرده است.


رونالدو می تواند امشب با زدن حداقل سه گل، با رکورد رائول گونزالس در رئال برابری کرده و به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه در لالیگا بدل شود اما این تنها چالشی نیست که رونالدو در فصل 2015-2016 پیش رو دارد. 

با هم نگاهی می اندازیم به مهمترین چالش هایی که رونالدو در فصل جدید پیش روی خود می بیند :


1- سه گل تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ رئال در لالیگا

رونالدو تاکنون 200 بار با پیراهن رئال در لالیگا به میدان رفته و 225 گل نیز به ثمر رسانده است. او تنها دو گل با رکورد دی استفانو و سه گل با رکورد رائول فاصله دارد و یک هت تریک برابر گیخون می تواند او را بصورت مشترک با رائول، به بهترین گلزن تاریخ رئال در لالیگا بدل کند.

2- تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید

رونالدو برای رسیدن به این هدف خود تنها به زدن 10 گل دیگر نیاز دارد. او در 300 بازی خود برای رئال در همه رقابت ها، تاکنون موفق به زدن 313 گل شده و تنها رائول 323 گله را بالاتر از خود می بیند. او که متوسط گلزنی 1.04 گل در هر بازی را در اختیار دارد، می تواند به راحتی و تا چند هفته بعد، رائول را نیز پشت سر بگذارد؛ رائولی که در 741 بازی برای رئال رکورد 323 گل را به ثبت رسانده است. 
رونالدو 225 گل در لالیگا، 21 گل در کوپا دل ری، 62 گل در لیگ قهرمانان، سه گل در سوپرکاپ اسپانیا و 2 گل در نیز در سوپرکاپ اروپا برای رئال به ثمر رسانده است.

3- رسیدن به رکورد تلمو زارا و قرار گرفتن پشت سر مسی

رونالدو تنها 26 گل تا رکورد گلزنی زارا در لالیگا فاصله دارد و می تواند همین فصل با پشت سر گذاشتن این اسطوره فقید بیلبائو، پس از مسی در جایگاه دومین گلزن تاریخ لالیگا قرار بگیرد. مسی فصل گذشته در بازی مقابل اتلتیک موفق به شکستن رکورد زارا شد. او با 285 گل بهترین گلزن تاریخ لالیگا محسوب می شود و باید توجه داشت که 4 فصل بیش از رونالدو در لالیگا به میدان رفته است. رونالدو البته برای گرفتن رکورد مسی کار بسیار دشواری پیش رو دارد.

4- رسیدن به رکورد سه آقای گلی متوالی

28 سال است که هیچ بازیکنی نتوانسته در لالیگا، سه بار پشت سر هم آقای گل شود.آخرین بار این هوگو سانچس، ستاره سابق رئال بود که بین سال های 85 تا 88 موفق شد سه بار متوالی آقای گل اسپانیا شود. رونالدو در دو فصل اخیر با ثبت 31 و 48 گل،عنوان پیچیچی را به دست آورده و امسال این فرصت را دارد تا به رکورد هوگو سانچس برسد.مسی که در فصول 2011-2012 و 2012-2013 دو بار متوالی آقای گل شده بود، رقیب جدی رونالدو برای کسب عنوان پیچیچی در فصل جاری خواهد بود.

5- رسیدن به رکورد 5 کفش طلای اروپا

رونالدو تاکنون سه بار با رئال مادرید و یک بار با منچستریونایتد موفق به کسب کفش طلای اروپا(بهترین گلزن اروپا) شده است. او این فرصت را دارد تا به اولین بازیکنی تبدیل شود که 5 کفش طلای اروپا را تصاحب کرده است. مسی با سه کفش طلا پشت سر اوست.

6- رسیدن به رکورد ثبت سه هت تریک متوالی در یک فصل

از سال 1935 هیچ بازیکنی در لالیگا موفق نشده در یک فصل، سه بار متوالی هت تریک کند. لانگارا در آن مقطع موفق شده بود برابر اتلتیکو، والنسیا و اسپانیول، سه بار متوالی هت تریک کند. رونالدو که با ثبت 27 هت تریک، بالاتر از مسی با 24 هت تریک قرار دارد و از این حیث رکورددار است، چندین بار در فصول گذشته شانس برابری با رکورد لانگارا را داشت که هر بار از رسیدن به آن ناکام مانده است.

7- دوئل با مسی در لیگ قهرمانان

مسی و رونالدو هر کدام با زدن 77 گل در لیگ قهرمانان رکورددار گلزنی در این تورنمنت هستند؛ با این تفاوت که مسی در زمان کمتری به این رکورد رسیده است. بی شک رقابت رونالدو و مسی برای کسب عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان، امسال هم جذاب و دیدنی دنبال خواهد شد.

8- پشت سر گذاشتن رکورد 61 گل در یک فصل

رونالدو قصد دارد امسال رکورد خودش در به ثبت رساندن 61 گل در طول یک فصل را پشت سر بگذارد. او در 6 فصل گذشته برای رئال در همه رقابت ها 33-54-60-55-51 و 61 گل به ثمر رسانده است.

9- زدن اولین گلش با ضربه قیچی برگردان

رونالدو در طول دوران فوتبالش به تمام روش ها گلزنی کرده به غیر از زدن گل با ضربه قیچی برگردان. او 326 گل با پای راست،87 گل با پای چپ، 32 گل با ضربه سر، 45 گل از روی ضربه آزاد و 75 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و تنها از روی قیچی برگردان موفق به ثبت گل نشده است.او یک بار با پیراهن تیم ملی پرتغال به چنین روشی گلزنی کرد اما داور آن را مردود اعلام کرد.

منبع : مارکا
ترجمه: رضا سیف با کمی ویرایش از من
.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رونالدو اشتباه بزرگش را تکرار کرد
  یوونتوس جانشین رونالدو را پیدا کرد
  تصمیم بزرگ کریستیانو رونالدو لو رفت (عکس)
  تصمیم نهایی کریس رونالدو برای آینده مشخص شد
  طارمی بود یا کریستیانو رونالدو؟
  یوونتوس و تبعیضی که مخصوص رونالدو است!
  نگاه خشمگین رونالدو به علی دایی (عکس)
  علی قربانی روبروی کریس رونالدو (عکس)
  این رونالدو در یوونتوس ماندنی نیست (عکس)
Clocket رونالدو و رئال مادرید با هم در ارتباط هستند (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان